Kuva

Northern lights X Shiva

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
Hashman

Northern lights X Shiva

ViestiKirjoittaja Hashman » 13.11.2002 17:07

Niin mulla lähti tossa just tollanen NL/Shiva risteytys siemenet nouseen. Onko kenelläkään tästä mitään tietoa? Tilasin siemenet Amsterdamilaisesta nettikaupasta. www.shayanashop.com. Siellä noita ainakin kehuttiin ja ei ne myöskään ollut mitään täysin ilmasia.. Kommentteja ?

Herbal Extasy

Re: Northerlights X Shiva

ViestiKirjoittaja Herbal Extasy » 13.11.2002 17:28

Minulla oli edelleen Nirvanan versiota. Epävakaa mixaus. Yhdestä tuli ihana sohvaanupottaja-nainen, lopuista enemmän/vähemmän kummallisia mutantteja, uroksia, kuolivat kehtoiässä. VAROITUS:Haiskahtaa lopussa aika lailla ja sitten kannattaa tehdä tekemisensä ennen tämän polttelua, koska sohvalta ei ole asiaa pois.

oranssiappelsiini

northern lights x shiva

ViestiKirjoittaja oranssiappelsiini » 9.8.2004 19:02

Elikkäs, perinteinen kysymys - minkälaisia kokemuksia porukalla on nimenomaan kyseisen lajikkeen KASVATTAMISESTA?
Hallussani oli 10 kpl nl x shivan jyviä ja kaikkien, siis jokaikisen, kanssa olen törmännyt seuraavanlaisiin ongelmiin:

-hidas itävyys
-hidas vegevaihe

Eli vegettää saa tukka putkella kuukauden päivät, ennenkuin kasvit on edes 20cm. On se kummaa kyllä on. Kaivelin arkistoistani vanhoja mittaustuloksia ja kahden vegeviikon jälkeen eräät yksilöt olivat mullanpinnasta - kasvin latvaan peräti 10 cm että hoh hoijaa...

Onko jyväni olleet vaan ihan suolesta, vai onko tämä sitten normaalia
tälle risteytykselle. En jaksa setupeistani enempiä jorista kuin että natikka on, litkut ala viherpeukku, tuulettimet ja lämmöt ok.

Aiemmin olen SAMALLA SETUPILLA kasvattanut mm White widowta,
NL:ää, African queenia jne. JA EI MITÄÄN ONGELMIA.

Mainittakoon, että kyseiset jyvät ovat todennäköisesti NIRVANAN.

karderi

Re: northern lights x shiva

ViestiKirjoittaja karderi » 9.8.2004 21:38

Mulla riitti 2,5 viikkoo vegetystä 400w natikalla 24/24 ,jolloin ne oli jotain 28-32cm pitkii. Ainut vaan et kaikista tuli transuja ja siemenet oli nirvanan freebieitä.

oranssiappelsiini

ViestiKirjoittaja oranssiappelsiini » 9.8.2004 22:13

karderi kirjoitti:Mulla riitti 2,5 viikkoo vegetystä 400w natikalla 24/24 ,jolloin ne oli jotain 28-32cm pitkii. Ainut vaan et kaikista tuli transuja ja siemenet oli nirvanan freebieitä.

Vegetän kyllä aina 18/6 syklissä, mutta ei tuo ole hirveästi ennenkään vauhtia hidastanut. Jotenkin vaan niin kovin luonnollisempaa antaa välillä tähtien nousta taivaalle. Säästääpä vähän sähköä siinä samalla.

Mutta on nuo nirvanat kyllä välillä aika riks raks poks-jyviä. Vois laittaa suoraan piippuun, paremmin varmaan pärisee :x

nahkaparturi

ViestiKirjoittaja nahkaparturi » 10.8.2004 7:47

karderi kirjoitti:Mulla riitti 2,5 viikkoo vegetystä 400w natikalla 24/24 ,jolloin ne oli jotain 28-32cm pitkii. Ainut vaan et kaikista tuli transuja ja siemenet oli nirvanan freebieitä.

no ei ihme et tuli transuja kun tollasta valojaksoa käytät :P

anjaganja

ViestiKirjoittaja anjaganja » 16.8.2004 21:54

Höh.. Meillä taas tuo lajike oli helppo kasvattaa, ei ilmennyt mitään ongelmia. Vaikka olikin ensikasvatuskerta. Siemenet tilattiin aloha.nl:stä ja olivat aika laadukkaita :) (taisi olla jotain 30eur.tienoilla tuo hinta)

Vegessä oli sen 4vko ja kukassa vain 3vkoa. Pituutta tuli n.65cm ja satokin oli ok. Ei tullut punnittua mutta ekaksi kerraksi ihan jees, ei nyt mitään älyttömiä. Malttamattomuus tosin iski kukituksessa mutta hyvää se oli :pimp:
Allekirjoituksessa linkki kyseisen projektin kuviin...

Ei muistaakseni tuolloin käytetty muutakuin vähän substralia ja kastelua oli parin päivän välein. Kukassa 250W natikka 12/12. Vegessä 3 (21w)esliä + 60 cm loistari 18w + pienoisloistari 11w. Yllättävän rehevä "noinkin vaatimattomalla valaistuksella"...
Ei kellastunut yhtään lehtiä eikä muutenkaan mitään ongelmia...

Itävyys 10/10
Itselle ei sattunut yhtään urosta, pari kaveria joille ollaan muutama siemen lahjoitettu on sanoneet että uros on tullut mutta meillä ilm. äärimmäisen hyvä tuuri :) Eli jos oikein olen ymmärtänyt niin noista 2/10 uroksia. Kohtalaista. Nyt viimeinen ko. papu tuolla on puskenut itsensä pintaan. Olen ollut tyytyväinen...
Ehkä sitten vika on nirvanassa...en tiedä, en ole koskaan sieltä tilannut..

Edit: Niin, tässä kaikkea höpöttäessä en tajunnut kommentoida noita ydinkohtia.. Siis meillä itivät aika nopsaan ja vegevaiheessa kasvu oli normaalia, jopa nopeaa.
"Tee työtä niin kuin eläisit ikuisesti ja rakasta niin kuin kuolisit huomenna"

doomis

northern lights*shiwa!

ViestiKirjoittaja doomis » 26.10.2004 4:30

onkos jollain kokemuksia ko:sta lajikkeesta.
olis kiva saada hiukan tietoa tosta kun sellaisen menin tilaamaan,
tai sitten apollo11 lajikkeesta.
haulla en löytänyt mut jos jollakin kuitenkin juttua ni laittakaa vaikka joku linkki tänne.
KIITOKSIA JO VALMIIKSI TEILLE HAMPUUSEILLE.
kuten eräs forunlainen minulle sanoi.
PIDETÄÄN SUOMI VIHREÄNÄ. :mrgreen:

Harha-Aisti

Re: northern lights*shiwa!

ViestiKirjoittaja Harha-Aisti » 26.10.2004 8:21

Nortti shivaa kasvattelin tossa keväällä ja eka kasvatus oli. Alohasta tilasin siidut (kuukauden odottelin). Jumituskamaa, mutta tosi mieluista sellaista. Musan kuuntelu oli tosi nautinnollista. Kyllähän sitä tuli pieniä retkiäkin tehtyä, joten sopii myös seikkailuihin :laugh:

Kasvatuskin oli aika simppeliä eikä mitään vastoinkäymisiä tullu. Kukkimaankin lähti tosi nopeeta. Kasvattelisin kyl uudestaankin.

Habatus21

ViestiKirjoittaja Habatus21 » 26.10.2004 8:27

Mulla ainakin positronics NL x Shiva oli todella tykkiä.Ehkä hieman vaikea kasvatettava.kasvi kasvoi 160 cm pitkäksi.Suosittelen

Numeero

ViestiKirjoittaja Numeero » 26.10.2004 9:25

Ilmeisesti aikamoinen body stone tossa nortti shivassa, vai kuinka?

Harha-Aisti

ViestiKirjoittaja Harha-Aisti » 26.10.2004 11:05

Numeero kirjoitti:Ilmeisesti aikamoinen body stone tossa nortti shivassa, vai kuinka?

Eka kasvi tuli niitettyä aika aikasessa vaiheessa ja se kyl pisti pään ihan pyörälle. Teorioita ja ihmeellisiä ajatuksia tuli solkenaan.

Hauska juttu, kun kaverit tuli käymään ja otettiin ekat kukkamaistiaiset. Käytiin savuilla ja istuttiin keittiöön pöydän ääreen. Kaikilla semmonen kumma ilme et mitäs nyt oikein tapahtuu. Sitten kun joku avasi suun niin sieltä alko tulemaan ihan sekopäisiä juttua ja kauheita naurukohtauksia. Kukaan ei ymmärtäny toisten kertomia juttuja ja kun ymmärsi niin ihan erillailla kuin ois pitäny ja juttu vaan jatku. Ulkoiltuakin tuli jonkin verran ja kävelykin oli varsin mukavaa (normaalisti ei).

Sitten kun tuli enemmän polteltua niin sitä sohvajumitusta esiinty enemmän.

Sinsemilla fun club

ViestiKirjoittaja Sinsemilla fun club » 29.10.2004 23:29

doomis kirjoitti:onkos jollain kokemuksia ko:sta lajikkeesta.
olis kiva saada hiukan tietoa tosta kun sellaisen menin tilaamaan,
tai sitten apollo11 lajikkeesta.
haulla en löytänyt mut jos jollakin kuitenkin juttua ni laittakaa vaikka joku linkki tänne.
KIITOKSIA JO VALMIIKSI TEILLE HAMPUUSEILLE.
kuten eräs forunlainen minulle sanoi.
PIDETÄÄN SUOMI VIHREÄNÄ. :mrgreen:

Itselle sattui tuosta Nirvanan NLxShivasta sativaisempi fenotyyppi ja pidin kasvista erityisen paljon. Haju oli mukavan hedelmäinen ja kasvi kasvatti kaksi suurta pääkukintoa. Pilvi oli kirkas mutta jumitus kyllä ilmaantui tunnin-parin kuluttua. Yhdyn edelliseen viestiin, häröjä juttuja lähtee kyllä tuon vaikutuksen alaisena! Onnea kasvatukseen :wink:

Maxeli

Re: Northern Light x Shiva

ViestiKirjoittaja Maxeli » 15.3.2006 22:23

Jeps testattu on... Mulla ainakin kasvoi isoiksi ja lihaviksi (250 natikan alla). En tiedä että lannoitinko liikaa, mutta maku ei ollut mikään erikoisen hyvä. Mutta vahvaa jumi heinää se on :) Taitaa olla kuvakin tallessa jossain ainakin isoimmasta puskasta -> Kaivelemaan arkistoja. Ai niin Nirvanan papuja oli noi mun omat.

Tubby.

Re: Northern Light x Shiva

ViestiKirjoittaja Tubby. » 16.3.2006 18:26

Polttanu oon ja tosi hyviä muistoja liittyy tohon lajikkeeseen. Pisimmät footbag-sessiot ikinä! Melkee vaarallisen vahvaa oli kukka. Yks mukavimmista kukkasista mitä oon polttanu, eli vaikutuksista pidin minä.
Itse parantaa itsensä itsestään.

jonjon88

Re: Northern lights X Shiva

ViestiKirjoittaja jonjon88 » 21.11.2011 22:37

mulla alku alko hyvin, siemenet itäs jossai kolmessa päivässä ja kasvu oli alussa nopeaa. kaveritkin katto ku kasvo niin nopee, mut nyt on alkanu osa lehdistä kellastumaan.

sittenku se kasvattaa niin paljon lehtiä niin osa niistä piti poistaa ja nyt on kasvukin hidastunu :/

eka kasvatus kyseessä ja oon vähän ihmeissään.

snaderi

Re: Northern lights X Shiva

ViestiKirjoittaja snaderi » 6.1.2013 13:32

mulla oli taas hidas kasvu kyseisessä kasvissa, lopulta ei kasvanut ollenkaan, nuupahti lopullisesti ja kuoli pois...
420

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”