Kuva

Kuinka Pitkät Jumit eri lajikkeilla?

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
multakurkku

Kuinka Pitkät Jumit eri lajikkeilla?

ViestiKirjoittaja multakurkku » 10.5.2005 23:02

Kävi päähän ja päätin kysyä kysymyksen:

Eli kuinka pitkän/lyhen vaikutuksen saa eri lajikeista polttaessa kukkaa.?

Käytetään nyt mittarina vaikka yhtä (1x) pitkän rislan jojoa.

Itsellänihän niin sanottua kokemusta ei ole vasta kun jussin aikoihin :)

Silloin meinaan koeilla : k2, ja mistyä (friikkki)

Ja siitä vaikutuksesta meinaan,, että rupee jo selviämään. Elikkä ois toisen jopon aika.
Laman ja säästämisen vuoksi valo tunnelin päässä sammutetaan :guru:

spoon

Re: Kuinka Pitkät Jumit eri lajikkeilla?

ViestiKirjoittaja spoon » 11.5.2005 8:05

Tommosta on aika vaikeeta arvioida, koska se päihdeaika ei aina läheskää oo sama vaikka määrä on. Jos oot juonu tai oot jo valmiiks paukuis tai väsynyt ni se voi vaikuttaa eri tavalla. Veikkaisin et toi eka jopo riittää vähintään 3,5 tuntii...

Tm3

ViestiKirjoittaja Tm3 » 11.5.2005 8:14

spoon kirjoitti:Tommosta on aika vaikeeta arvioida, koska se päihdeaika ei aina läheskää oo sama vaikka määrä on. Jos oot juonu tai oot jo valmiiks paukuis tai väsynyt ni se voi vaikuttaa eri tavalla. Veikkaisin et toi eka jopo riittää vähintään 3,5 tuntii...

Toisaalta, monesti joutuu jo kahden tunnin jälkeen väsäämään uutta. :think: Taas on tietenkin se, että jokaisella on eri käsitys siitä, koska on uuden jopon aika. Se on kyllä myös totta, että päihtymystilan kestoon vaikuttaa niin paljon asioita, että ihan turha ruveta vertailemaan.

"Kyllä sitä laimeammallakin kannabiksella pääsee pilveen. Sitä vain pitää polttaa enemmän."

Pajasuo

ViestiKirjoittaja Pajasuo » 11.5.2005 16:07

Itse ainakin väsään uusia jo kun vanha roachi vielä savuaa tuhkakupissa... No joo, mutta noi vaihtelee niin paljon. Ihmisestä kiinni tuo että miten mikäkin toimii, mutta itse tykkään sellaisista sativaisista, jotka omaavat lyhyen "stoned" tilan tai ei ollenkaan, jolloin on enemmän aikaa paukkupuuhailuun ja ajatteluun. Joskus syksyn pimeänä iltana taas joku ankara myssyttely vaikkapa whitewidowlla saa aikaan silloiseen hetkeen sopivan tutkatilan tahi koomailun loppuillasta. Sitä on mukava välillä nollata tilanne ja koomailla koko päivä, mutta ei sitä usein jaksa. Hmm vaikea kysymys.
Friend of the devil

Suora ryhti Suomen metsän, selkäranka talouden.

brickweed
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja brickweed » 11.5.2005 19:07

kun rupeaa selviämään ja on jo toisen jopon aika

Kaksi eri asiaa :wink:

:mrgreen:

Plzi

ViestiKirjoittaja Plzi » 11.5.2005 19:39

no kaveri vetää tutkalle kun ottaa parit imut illan ekasta...
sitten se kattelee silmät pyöreenä kun kiskon ja kiskon ja kiskon posket lommolla koko loppu illan ja yritän päästä "tarpeeksi" jumiin...
kuten sanottua, kaikki on niin suhteellista...
Enempi = Parempi

Expandor

ViestiKirjoittaja Expandor » 11.5.2005 21:20

Monesti menee illassa vain yksi kapea ja pitkä spliffi tujua kukkaa puhtaana. Eka poltan n. kolmasosan ja sitten joskus tunnin päästä saatan sytytellä uudestaan.

piipitys

ViestiKirjoittaja piipitys » 13.5.2005 23:28

Poltella ei tarvii välttämättä ku 2 kertaa päivässä:
aamusella tempaisee sellaisen puolikkaan tupakin mittasen ja tohinaa riittää, pystyy askareisiin ja asioihin.
Iltasemmalla sitten voi vetäistä kokonaisen ja himmentyä hiljalleen.
Sellaisesta pitkään paperiin mahtuvasta satsista hyvää kukkaa riittää 2:ks päiväks.

Pitkän poltteluhistorian kokemuksella ja myös muiden "kokeneempien" (25-30 v. polttaneiden)
suusta saman kuulleena voin sanoa että älä polta liikaa, mieluummin pieniä satseja, joita voi tarvittaessa
tempaista tiheämpään.
Paljon polttavat myös menettävät paljon, idea ei ole siinä että vedetään pössykkää niin,
että on tukka jatkuvasti pystyssä. Eihän viinaakaan kukaan juo jatkuvalla soitolla, paitsi pahimmat luuserit.

multakurkku

ViestiKirjoittaja multakurkku » 14.5.2005 11:48

piipitys kirjoitti:Poltella ei tarvii välttämättä ku 2 kertaa päivässä:
aamusella tempaisee sellaisen puolikkaan tupakin mittasen ja tohinaa riittää, pystyy askareisiin ja asioihin.
Iltasemmalla sitten voi vetäistä kokonaisen ja himmentyä hiljalleen.
Sellaisesta pitkään paperiin mahtuvasta satsista hyvää kukkaa riittää 2:ks päiväks.

Pitkän poltteluhistorian kokemuksella ja myös muiden "kokeneempien" (25-30 v. polttaneiden)
suusta saman kuulleena voin sanoa että älä polta liikaa, mieluummin pieniä satseja, joita voi tarvittaessa
tempaista tiheämpään.
Paljon polttavat myös menettävät paljon, idea ei ole siinä että vedetään pössykkää niin,
että on tukka jatkuvasti pystyssä. Eihän viinaakaan kukaan juo jatkuvalla soitolla, paitsi pahimmat luuserit.

Olipa fiksusti sanottu,, taidampa kokeilla yhtä tollasta.. kiitos :think:
Laman ja säästämisen vuoksi valo tunnelin päässä sammutetaan :guru:

junou

ViestiKirjoittaja junou » 19.5.2005 3:52

Tm3 kirjoitti:
spoon kirjoitti: Veikkaisin et toi eka jopo riittää vähintään 3,5 tuntii...

Toisaalta, monesti joutuu jo kahden tunnin jälkeen väsäämään uutta. :think:

Riippuu tietty minkälaiseen poltteluun on tottunut.. Itse tykkään hamppunousuista, ja tuleekin sitten poltettua yleensä ½-1h välein.. Ei tosin kannata aloittaa hirveän aikaisin päivällä polttelua tai tipahdus tulee aika pian.. :)

junou

ViestiKirjoittaja junou » 19.5.2005 3:55

piipitys kirjoitti:Pitkän poltteluhistorian kokemuksella ja myös muiden "kokeneempien" (25-30 v. polttaneiden)
tempaista tiheämpään.

Tämä on totta.. Valitettavan usein tulee poltettua liian paljon kerralla (no minkä minä sille voin että tykkään polttaa paljon kerralla, ja että lajike sattuu olemaan jotain megatykkiä), ja sitten seuraavat selvät muistikuvat ovat seuraavana aamuna herätessä.. On itseasiassa paljon miellyttävämpää olla sievässä pilvessä kuin megapaukuissa.. Kun on nimittäin välillä ihan kiva muistaakin mitä on edellisenä päivänä tehnyt..

piipitys

ViestiKirjoittaja piipitys » 22.5.2005 11:54

junou kirjoitti:Valitettavan usein tulee poltettua liian paljon kerralla (no minkä minä sille voin että tykkään polttaa paljon kerralla, ja että lajike sattuu olemaan jotain megatykkiä), ja sitten seuraavat selvät muistikuvat ovat seuraavana aamuna herätessä..

Kyllähän sitä tulee luonnollisesti itsekin tehtyä vaikka kuinka neuvois muille että soosoo!! ei saa.
Kesäiset illat ovat perinteinen vaaranpaikka, "överin" rajoilla kiikkuvia horkkaisia sessioita luonnon helmassa.
Joskus vaan on niin kiva unohtaa olevansa ihminen ja haluaa upota kosmiseen värinään.

kermis92
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja kermis92 » 1.8.2005 16:34

Silver Haze: kestäneen kaiketi kokonaisen päivän... *muistelee*

BellaDonna: se melkeen vuorokauden

Thai: omituinen ruumiillinen jumi 3-4 tunniksi, aivot kyllä pelaa

Afhgani: jos on hyvin kukitettu loppuun niin yhdestä pikku jointista saa vielä aamusavutkin, erittäin jumittavaa, mmm....

Northern Light: really nice. tätä palaa aina useampi jointti kun ja jos sitä vaan on tarpeeksi. vähempikin varmasti riittäisi mut mut... se vaan on NIIN hyväää :P

jotakin mulla tais vielä olla.... nii mun miellestä tuo normi punanen rizla vastaa about 2 gongin beissii tai yhtä isompaa, kjäh kjäh.

-kermis92-

niin ja riippuu se vähän toleistakin.

Sean Patrick

ViestiKirjoittaja Sean Patrick » 23.8.2005 12:42

piipitys kirjoitti:Pitkän poltteluhistorian kokemuksella ja myös muiden "kokeneempien" (25-30 v. polttaneiden)
tempaista tiheämpään.

Hyvin totta. Itse olen vasta nyt oman sadon myötä tajunnut pikku hiljaa, ettei sitä budia tarvitse posket lommolla koko iltaa hiisata. Jumiin siitä vain menee, ja se itse "pilvi" ei juuri pistä aivoja liikkeelle. Kun taas polttaa yhden jointin leppoisasti sohvalla löhöillen ja musiikkia kuunnellen, pääsee seikkailemaan oman pääkopan sisään paljon helpommin. Olo on koko ajan hyvä ja miellyttävä.

Ei se itse hiisaaminen ole kaikki kaikessa, budi on "vain" apuväline mietiskelyssä ynnä muussa varsin rentouttavassa puuhassa. Onhan se tietenkin kiva välillä raiskata keuhkot oikein kunnolla bongista, mutta kyllä se meditaatio-jopo parhaiten mielen kanssa yhteen pelaa. :pimp:

Zoo-Sula

ViestiKirjoittaja Zoo-Sula » 6.7.2007 12:36

Sean Patrick kirjoitti:...

Hyvin totta. Itse olen vasta nyt oman sadon myötä tajunnut pikku hiljaa, ettei sitä budia tarvitse posket lommolla koko iltaa hiisata. Jumiin siitä vain menee, ja se itse "pilvi" ei juuri pistä aivoja liikkeelle. Kun taas polttaa yhden jointin leppoisasti sohvalla löhöillen ja musiikkia kuunnellen, pääsee seikkailemaan oman pääkopan sisään paljon helpommin. Olo on koko ajan hyvä ja miellyttävä.

Ei se itse hiisaaminen ole kaikki kaikessa, budi on "vain" apuväline mietiskelyssä ynnä muussa varsin rentouttavassa puuhassa. Onhan se tietenkin kiva välillä raiskata keuhkot oikein kunnolla bongista, mutta kyllä se meditaatio-jopo parhaiten mielen kanssa yhteen pelaa. :pimp:

Mahtavaa tekstiä! Olen teidän kanssanne täysin samaa mieltä. Mutta kaikkien on opittava se kantapään kautta ja nuorena polttaa tukkapystyssä. Itsekkin sen tehneenä mutta nyt jopo siellä täällä päivässä pitää pään kasassa tässä jäykässä valtiossa nimeltänsä Suomi! (Oli pakko vastata, vaikka tämä on 1,9 vuotta vanha ketju)

:guru:

hikkasuki

ViestiKirjoittaja hikkasuki » 7.7.2007 14:05

Afghanit kyllä tiputta aina kun sohvalle eksyy. :laugh:

veio

ViestiKirjoittaja veio » 7.7.2007 18:33

Nykyisellään lajike kuin lajike niin jos vain matskua on niin tunti-pari niin jo siirtyy ajatukset väsärille että josko sitä yhet... Vuosi sitten ku oli toleranssi noin vuoden verran pienempi niin yhestä kavereiden ww-jointista oli totaalisen pilvessä koko illan ja yön. Se oli raakaa tavaraa se. :pimp:
Puolet kosahtaa kun kikkailee.

[E.T]

ViestiKirjoittaja [E.T] » 8.7.2007 21:47

Pitäs joo oppia toi että ei polta sitä hukkapolttoa,kun sen hamppupäivän viettää niin,sitten illalla saa kummastella kun 10 ketulaa kukkaa palanut päivän aikana,eikä missään vaiheessa kuitenkaan ollu niin paukuissa vaan sitä polttoa menny ihan hukkaan.

hikkasuki

ViestiKirjoittaja hikkasuki » 9.7.2007 10:27

[E.T] kirjoitti:Pitäs joo oppia toi että ei polta sitä hukkapolttoa,kun sen hamppupäivän viettää niin,sitten illalla saa kummastella kun 10 ketulaa kukkaa palanut päivän aikana,eikä missään vaiheessa kuitenkaan ollu niin paukuissa vaan sitä polttoa menny ihan hukkaan.

Mä oon kohta 8v. koittanut oppia ilman niitä ns. "hukkasavuja" enkä ole oppinut vieläkään.
Se vaan palaa kun sitä on. :mrgreen:

KaliM

ViestiKirjoittaja KaliM » 8.8.2007 22:38

joo täälläkinpäin tykkäillään tuosta "vähän kerralla, tarpeen mukaan useasti" menetelmästä :D
kaverit ei vaan sitä meinaa millään sulattaa, että ei se oo mukavaa/rentoa että imetää kymppikaupalla illassa nii vitusti ku keuhkot vetää :S

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”