Kuva

Californian Orange Bud

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
Vieras

Californian Orange Bud

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.11.2002 15:57

Tilasin juuri Scanseedsilta Nirvanan kyseistä lajiketta. Kiinnostaisi tietää onko kellään kokemuksia sen kasvattamisesta. Haiseeko paljon? Onko appelsiinin tuoksua? Onko siinä sativaa ja indicaa suhteessa fifty-fifty niinkuin oletan? ym.

EzMigrated!

Isohorsma

...

ViestiKirjoittaja Isohorsma » 20.11.2002 10:10

Cali-O on mukavan kompakti kasvi. Ei leviä hirveästi sivuille edes latvottuna. Tuoksu on enemmän pistävä kuin hedelmäinen. Ei muistuta mielestäni appelsiinia laisinkaan. Tuottaa tosi tiiviit ja painavat nuput. Pöydälle pudotettaessa nupusta kuuluu sellainen mukava kops-ääni

Vaikutus menee jumittamisen puolelle, mutta ei ole sieltä raskaimmasta päästä. Muuten potkua kyllä löytyy...

FreeTheBass

Cali-o

ViestiKirjoittaja FreeTheBass » 21.11.2002 1:49

Damn, eka vastaukseni taisi hävitä johonkin kosmiseen bittiavaruuteen...?
Eli: minulla on ollut sama lajike nyt 4 viikkoa kukituksessa.
Tuoksu ei ole mielestäni mikään älyttömän voimakas, mutta en sitä myöskään kovin sitrusmaiseksi sanoisi.
Esl/loistuputki syteemi on saanut aikaiseksi kolme nättiä narttua (5 siementä kylvin, kaikki iti, yksi kuoli ilmeisesti lannoiteyliannostukseen, yksi oli uros). Pieniä kukintoja on paljon ja ne pukkaavat hartsia ihan kivasti.
Kasvit ovat lyhyitä puskamaisia. Latvoin ne kun 5-6 lehtiparia oli ilmestynyt.
Kasvuvaiheessa käytin substralia, kukituksessa olen antanut Kekkilän syysravinnetta.
Vaikutuksesta ei ole tietoa, mutta ulkomaisilla sivuilla ovat poikkeksetta kehuneet.

tvuori

kysymys

ViestiKirjoittaja tvuori » 21.11.2002 2:14

california orange, california orange bud, orange bud. mikä suhde toisiinsa? käsittääkseni tilanne ei välttämättä ole a=b=c.

FreeTheBass

re: kysymys

ViestiKirjoittaja FreeTheBass » 21.11.2002 2:35

tvuori puhuu asiaa. Rakkaalla? lapsella on todellakin monta nimeä, ja monesti lajikkeet sekoitetaan.
Minä olen kuitenkin saanut käsityksen että kaikki mainitut lajikkeet ovat ihan OK tavaraa.

tolo

Cali-O

ViestiKirjoittaja tolo » 22.11.2002 2:36

Cali-O ei ole sama kuin Cali-O Bud. COB taitanee olla 65% indica/35% sativa - skunkkimainen! Cali-O rockszz!

Isohorsma

...

ViestiKirjoittaja Isohorsma » 22.11.2002 10:04

Mä tarkotin just tuota Nirvanan California Orange Budia. Varsinaisesta California Orangesta ei oo kokemusta.

FreeTheBass

Californian Orange Bud

ViestiKirjoittaja FreeTheBass » 22.11.2002 23:34

Nimenomaan Californian Orange Bud tuon minunkin lajikkeeni pitäisi olla.
Tuntuu tosiaan aiheuttavan sekaannusta nuo eri Californian... variaatiot. Täälläkin kerrotaan asiasta melko sekavasti:
cannagenetic.phpwebhostin...eorangebud

Vieras

Re: Californian Orange Bud

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.11.2002 16:17

No ainakin 6/6 iti. Kiitos kommenteista. Vaikutusta jään odottamaan. Ainakin yhden kommentin löysin overgrowsta, jossa sanottiin että nirvanan COB:issa on "clear high".

Expandor

ViestiKirjoittaja Expandor » 23.11.2002 17:07

Mulla on joku Higt times The best of issue vuodelta 98 jossa on arvioita joistain" Cannabis castle"-lajikkeista sanotaan California Orangesta seuraavaa:
"Very pleasant, sweet tasting. Some buds have truly citrus smell and taste. Very nice indica-sativa hybrid. The sativa comes on first, you feel lightweight and spacey, and ten minutes later you feel the indica come creeping up and...´oh @#%$, I´m getting more stoned than I tought.´"
No, kerro sitten tuntuuko COBkin tolta
Sama juttu mm. sanoo Afghani #1 :stä seuraavaa:
"Narcotic.Paralyzing.Heartpounding. There´s nothing nice about this high. Just pure physical strenght, nothing in the head, only a body high. Not one of the connoisseurs favourites"
No, mitäs tosta...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.11.2002 16:27

Oikeastaan voisin vaihtaa noi loput neljä siementä tai muutaman euron jonkin täysverisen sativa-lajikkeen siemeniin, jos jotakuta kiinnostaa.

torg_303@hotmail.com

Kukittaja

Hyvä tuote:)

ViestiKirjoittaja Kukittaja » 11.12.2002 1:42

Itselläni oli nimenomaan Californian Orange Bud...mutta firmaa en muista kun hävitin paketit poliisi skitsotuksissani. Silloin kun oli pyhä-yrtti voimissaan tuli sieltä ne tilattua. Kukituksen aikaisten hajujen kanssa ei ollut mitään kummempia ongelmia vaikka oli kaksi metrin mittaista ja kahdeksan haaraista rehevää tyttöä tuossa eteiskaapissa. Komeet kasvit niistä tuli. Ensin säästäreillä vegetystä 5viikkoa, sitten kuukausi 150spna ja lopuksi laitoin ne 400w spna:n alle vähän yli kuukaudeksi. Tuoksu ja maku oli hieman sitrusmainen, en menisi appelsiiniksi kuitenkaan sanomaan mutta sinnepäin...ei ole ollut mahdollisuutta vertailla erilajikkeita samaan aikaan. On sekä high että stoned...aika sopivassa suhteessa minun mielestäni, vertailun vuoksi totean että Afghani tekee mun mielestä ihan liian raskaan olon, ja savut on hemmetin paksut ja yskittävät, vaikka muuten mukavan helppo kasvi kasvattaa. Paksut pallukkakukinnot orangessa...eivät lopussa pysyneet ilman tukia pystyssä. WW:ssä taas on enemmän "huurretta" eli sitä haluttua tavaraa lehdissä...näistä kolmesta suosikkini on WW koska siitä saa vegeaikanakin ihme hyvin ja psykedeelisesti kolahtavaa lehteä! Paras pilvi mitä koskaan olen kokenut...makasin sängyssä ja jostain tuli päähän ajatuksia että olen jossain pyramidissa joku hemmetin faarao...luut ja nivelet tuntui erillisiltä ja ihan kuin olisin ollut venytyksessä...ja soi semmonen jännä Kingston Wall tyyppinen musiikki päässä...oma ja ympäristön mittasuhteet myös heitti häränpyllyä mikä oli huvittavaa...Mutta kyllä se orangebud:kin toimii: Yrjö lentää yhdestä orangebud kukka jointista jos ei ole paljoa poltellut t:sivusta seurannut

Vieras

Re: Hyvä tuote:)

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.12.2002 2:52

2 1/2 viikkoa vegessä. Kasvunopeuksissa suht paljon eroja. Yksi on hyvin lyhyt ja tuuhea. Yhdessä on hyvin makea tuoksu.

Viljami71

Cali Orange Bud

ViestiKirjoittaja Viljami71 » 23.4.2003 20:27

onkos kyseisen lajikkeen kasvattamisesta kokemuksia? Pistin kukitukseen . 25 cm:nä eikä oo kyllä kukituksessa kauheasti pituutta kasvanut , n. 10 cm (4 viikko kukitusta menossa).

Olisiko siis pitänyt pistää kukitukseen myöhemmin vai jotain vikana? 400spna antaa valoa. Lämmöt 28-31 C, lannoitteet kasvukausi Kekkilän kukkaravinne. Ja kukitukseen olen käyttänyt ecobloomia. Kasvit eivät mitään kauhean tuuheitakaan ole.

Onneksi sentään kukat näyttävät olevan "oikeaa" sukupuolta .

EzMigrated!

Vieras

Re: Cali Orange Bud

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.4.2003 16:45

Kasvatin noita viime vuonna 6 kpl ja pari niistä kasvoi hyvin hitaasti vaikka olosuhteet olivat kaikilla samat. Hyviäkin yksilöitä oli.

ozteri

Re: Cali Orange Bud

ViestiKirjoittaja ozteri » 25.9.2003 18:01

minullakin on 4 kyseistä kasvia kasvamassa .. toi on aika vahva lajike mutta se haju ei kyllä mielestäni ole sitrusmainen niinkuin väitetään.. ja aika vahva lakije ...matala ja tuuhea . ja kukat on sellasia tiiviitä ja ihania oooooohh!!!! odotusta vielä 1 kk

Niue

ViestiKirjoittaja Niue » 17.5.2004 19:43

mikä olis paras siemenlafka tätä lajia?
"Jos pää poistetaan ja säilötään se etikkaan, niin miettiikö se oikeaa ja väärää?"

greeni

ViestiKirjoittaja greeni » 18.5.2004 7:45

Niue kirjoitti:mikä olis paras siemenlafka tätä lajia?

Mikä muu vaan kuin dutchpassion!!

ellet hermiksiä halua..
P L M - Peace, Love and marijuana..

rubbus

ViestiKirjoittaja rubbus » 18.5.2004 13:20

Kyseisen lajin kasvatuksesta en osaa mitään sanoa, mutta poltettaessa hydrossa kasvatettua Californian Orange Budia suuhun tuli erittäin hedelmäinen maku, muistuttaa appelsiinia.

Polttelin tuota erittäin pienen spliffin yhden tytön kanssa jolla oli juuri ollut blueberrya, nauroi aluksi spliffin pienuutta mutta jälkeenpäin sanoi että on parasta kukkaa mitä on koskaan maistanut.. :)

Oz-

ViestiKirjoittaja Oz- » 18.5.2004 16:32

greeni kirjoitti:
Niue kirjoitti:mikä olis paras siemenlafka tätä lajia?

Mikä muu vaan kuin dutchpassion!!

ellet hermiksiä halua..

Kerro lisää.

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”