Kuva

Northern Light: - mitä se nyt teille on?

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
La Cucachara
1 tähti
1 tähti

Northern Light: - mitä se nyt teille on?

ViestiKirjoittaja La Cucachara » 18.5.2005 3:46

Olen lukenut paljon täällä foorumilla keskustelua siitä.
Toisten mielestä se on vaan yks jumittava perusindica, ehkäpä jopa liian perus ja toisten mielestä ihan jees polttoo, mutta jotain keskustelua seurasin innolla : "uskoisin tämän olevan juuri sitä mitä hampulta haen, ehkäpä foorumin vanhat parrat tietävät mistä puhun" -joku kirjoitti joskus
Sen on kehuttu olevan vähän psykedeelistäkin ja yksi kaveri hehkutti sitä aivan uskomattomasti, kun kuuli että sitä kasvatan. Jotain salamyhkäistä siinä siis täytyy olla, mitä kaikki eivät ehkä ole löytäneet.

Mitä siis "Nortti" merkitsee sinulle ? Yksi laji muiden joukossa, vai jotain muuta ?
"Käyttäjätiedot"

Ammatti : Ihminen
Harrastukset : Elämä

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

Re: Northern Light: - mitä se nyt teille on?

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 18.5.2005 7:43

Minulle NL#9 on se "alkuperäinen nortti", jota yritän sitkeästi jossain välisttä päästä kasvattamaan.

Jopa happokapteenin trippipilvikertomuksissa oli joskus nortti mainittuna juuri tuolla uskomattomalla tavalla. Samoin olen maistanut norttia, joka minulle on lähellä sitä norttia joka legendoissa elää - se ei ollut perusindicaa, ei perusjumia, se pakotti tekemään jotain ja veti pienestä määrästä aivan tajuttoman tiutau.

Nykyajan norteista suurin osa on sen verran jatkettuja, että ne eivät enää ole minulle sitä alkuperäistä "kultaista norttia" lähelläkään. Toki tuon nimen näkeminen aina herättää minut ja saa mm. kiinnostumaan siementen hankkimisesta, mutta varsinaisia intohimoja herättää tällä hetkellä ysiversio.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.5.2005 9:45

Nyt taas kävi tuuri ja sain pussillisen norttia, ja olen sen huomannut, ettei tuota kyllä aamusavuksi polta.lyö niin ahdistavan ja trippauttavan pilven päälle, etti mistään tule mitään.Vainottaa, säpsähdyttelee, pelottaa.suu kuivuu, trippailua.
hc-meditointiin sopiva lajike.

La Cucachara
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja La Cucachara » 18.5.2005 13:18

...ja tietty mun pitää nyt sit kysyä, että mistä tuota ysiversoo saa / on saanut ? Oliko se sitten 75% Afgan 25% Thai , vai kuinka ?
"Käyttäjätiedot"

Ammatti : Ihminen

Harrastukset : Elämä

Vieras

Re: Northern Light: - mitä se nyt mulle on..

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.5.2005 16:19

joo. aika samoilla liikutaan. jäi semmonen tilaan tätä aina-fiilis.
hc-meditaatiota parhaimmillaan kuten amd edellä mainitsi.

sain joskus foorumilta (kiitos!) siiduja joista valmistin jumittavinta kotikasvatettua ever.
se oli loistokasvista. feno xl ja budit käsivarren mittaisia. (mulla on iso käsivarsi)
todella tehokasta ja hirveä sohvalukkofiilinki tuosta tuli.
kerran menin saunaan ja jumitin siellä tunnin kun en tajunnut lähteä poiskaan.

mieli tekisi tilata tuota maagiyrttiä mutta jotenkin nää uudemmat hybriidit aina vie rahat maailmalle.
saa laittaa privaa jos tuota jostain saisi siidun pari.
kasvattamisen arvoinen -todellakin.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 18.5.2005 16:56

NL#9:ä saa Sagarmathalta.

Enpä onnistunut kaivamallakaan löytämään 100 % varmaa faktaa, mutta kyseessä saattaa olla NL#5/White widow/Durban Poison. (NL#5 taas on ilmeisesti NL x joku, jotkut ovat veikanneet tämän olevan myös "pure NL", ota näistä sitten selvää...)

overdoser

ViestiKirjoittaja overdoser » 25.5.2005 19:26

Jostain huhupuhetta oon kuullu, että nl on turkulaista alkuperää... vaan taitaa huhupuhetta olla vaan.
:o
A soil lover.

Sidd

ViestiKirjoittaja Sidd » 25.5.2005 20:30

Minulta tuo lajike saa 10+ ja papukaijamerkin. Kannattaa ottaa varovasti :D
"Kaksinaismoralismi ei luo katu-uskottavuutta"

galu

ziiiikzaakkkk....

ViestiKirjoittaja galu » 25.5.2005 20:48

puhdasta norttia eipä ole tullut vielä muistaakseni maisteltua, mutta sen risteytyksiä useitakin ja indican ystävälle kaikki on ollut hyvin hyvin herkkuva :P

mainittakoon yhtenä tehokkaimpana vaikkapa ice: http://weedseedshop.com/Ice_0.html

Viherajatus

ViestiKirjoittaja Viherajatus » 25.5.2005 22:33

Nortti on se kultainen aloittelijan muisto, jonka kaltaisia kokemuksia etsin vieläkin hampusta. Ensimmäinen kotikasvatettu lajike jota poltin. Oli nimenomaan aika kovasti trippaava ja aivan mieletön euforia. Tai sitten aika kultaa muistot, onhan tuosta 10v aikaa. Ja onhan siinä se aloittelija-tekijäkin kyllä mukana. Nortin versiosta ei ole mitään tietoa. Miksiköhän en koskaan sitä ole kasvattanut itse? :think:

timx13

ViestiKirjoittaja timx13 » 25.5.2005 22:37

ykkös nortti rules kaveril oli viel vähän aikaa sit 96 maahan tuotua sensin nl#1 kantaa kasvamas..... tosi jengalle siit kyl menee
" ever growing, never dealing"

Cactaceae
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Cactaceae » 26.5.2005 22:53

Enpä voi sanoa että olisi paljon kokemusta nortista, yhden kerran olen polttanut damissa coffarista, jonka nimeä ei kukaan enää muista :P ostettua - Oli ainutlaatuisen voimakas pilvikokemus, näin tähtiä (sellaisia isoja joulukuusenkoristeen näköisiä) jokapuolella ja revontulia ja sateenkaaria. En ole ikinä ollut sellaisessa pilvessä.

Tuostakin tosin on aika vaikeeta sanoa, oliko se sittenkään se nortti vai johtuikohan tuo edellämainittu siitä, että tuona päivänä taisin vissiin poltella aika paljon muutenkin.

edit. piti oikein tarkastaa muistiinpanoista mitä tuolloin tuli poltettua saman päivän aikana :D - Nortern Lights, caramella cream (hash), barneys Rubble (bubblehash), Amnesia Haze, Royal Cream Cold (hash), NL5xhaxe (oli muuten ihan jees), Temple Ball (hash), Silver haze, sativa salad (joku perus halpis sativa), bubblegum, zero zero (hash), kali mist, shivahaze, red butt ja lavender haze

:-) Eli en oikeen ookaan varma johtuiko tuo mun loistava olo just tuosta nortista, jota olin just ennen oloja polttanut, vai voisikohan siinä olla kyseessä jotain muutakin. Mutta hyvää ja pirun vahvaa se oli.

edit2. enpä kyllä varmaankaan just nyt pystyisi noita määriä polttamaan, mut onneks HT cannabis cup on vain kerran vuodessa.

ompsu

ViestiKirjoittaja ompsu » 26.5.2005 23:12

ehkä kukaan ei oo maistanu alkuperästä norttii.
se voi olla jo aika harvinaista.
tai siis emmä tiiä . ihan sama.

brickweed
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja brickweed » 26.5.2005 23:39

No YHTÄ alkuperästä norttia ei ookkaan.

Nimittäin nortistahan oli vain kolme narttupistoa, jokainen vähän erilainen..

:mrgreen:

Itse nirvanan norttia pari kertaa kasvatelleena voin sanoa että iltajumibudia se mulle on. Kyllä sitä aikansa hiisaa mutta perusjumia. Vahvaa ku mikä tosin.

Holy Herb

ViestiKirjoittaja Holy Herb » 27.5.2005 8:05

NL#5 tuottaa ainaki erittäin muhkeen sadon. Norteista luultavasti muhkeimmat.

DubPassion

ViestiKirjoittaja DubPassion » 30.5.2005 16:29

NL.... Ensimmäinen kukka jota maistoin Damissa -95 ja jäi mieleen. Kerran kasvattanut ja sekin jäi mieleen. Aika sellasta friikauttavaa / säpsähdyttävää heinää. Silmäkulmissa alkaa vilahtelemaan revontulia? Oman laatuista selkeästi. Yksi vaihtoehto muiden joukossa, hyvä perussellainen. Vois joskus ehkä kasvattaa uudelleenkin.

LOL Turkulaista alkuperää. Ei vittu oikeesti :) Paras pitkiin aikoihin.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.6.2005 21:45

ensimmäinen sato oli nirvanasta tilattua norttia ja vaikka kaadoin jointinhimoissani kukituksessa vasta 3 viikkoa olleen puskan niin jäi kuitenkin hyvä mieli ja hiljainen lupaus että tuota kasvatan joskus uudelleen.
kuten monasti mainittua, on tuo pilvi sitä jotain, mitä itse olin/olen aina indicalta odottanutkin.
juuri tuo indican paras puoli on ainakin mulla joskus se huonoin puoli, koska jumittunut mieli on vaikea saada tekemään jotain muuta.
leffaillan tähti, baari-illan painajainen; näin minä sen asian pistäisin.. :)

rasvahappo

ViestiKirjoittaja rasvahappo » 30.6.2005 13:37

Joskus sattunut tuota perusindicaa pesään, mutta tuo psykenortti on sit jotain ihan muuta. En menisi itse ainakaan julkisille paikoille mielelläni tuon vaikutuksissa, koska on niin psykeä että ympäristötekijät alkavat vaikuttamaan mielialoihin turhan voimakkaasti. :D

Loistava kolina<3<3
Kuka haluaa olla vihainen puutarhurille?

made

ViestiKirjoittaja made » 1.7.2005 13:19

Nortti on helvetin hyvää kukkaa, frendi tarjos kerran nortti paukut :mrgreen: Väsätin yhes puistossa snadi jouni, en muista paljon laitettiin mut elämän parhaita fiiliksiä tuli juoksin stadissa jokaiseen puhelinkoppiin ja leikkin, että puhuin puhelimessa. Sitten mentiin syömään ja oltiin kun suoraan jostain leffasta (Pulp Fiction). Myyjät kyl vähän tsiigas kun leikittiin John Travoltaa ja Samuel Jacksonii ....

Laita vaan nortti kasvamaan jos saat siduja :guru:

Snoopy

ViestiKirjoittaja Snoopy » 1.7.2005 13:35

Ainakin Nortti on helppo kasvattaa. Hyvää polttoa siitä tulee sse on true :yes:
Psykedeelisiä vaikutuksia ei kyllä minulle ole tullut nortista :|

Psykekukka kiinnostaisi kyllä kovasti :pimp:

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”