Kuva

Nirvanan NL

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
Gabbaman

Nirvanan NL

ViestiKirjoittaja Gabbaman » 31.3.2003 11:44

kertokaapas viherpeukalot tästä lajikkeesta onko hankala kasvatella? kolahtaako hattuun?? kaikki mahollinen tieto tästä lajista ois tosi jees... itellä on pikkuhiljaa tämmönen kasvi tulossa joten... jeps ja KIITOS

EzMigrated!

sohvaperuna

Re: Nirvanan NL

ViestiKirjoittaja sohvaperuna » 31.3.2003 13:50

ensimmäistä kertaa kasvattelen ja juuri tuo laji on komerossani. se on nyt n. 3 viikkoinen ja kasvuvauhti on ihan sairasta ainakin mun mielestä.. laitetaan nyt tällä viikolla kukitukseen.

mitään hankaluuksia ei ole ollut. mulla on 10L ämpäreissä pohjalla lecasoraa ja sitte kaktusmultaa. ei muuta kuin Substralia veteen sekaan vaan alusta saakka niin hyvä tulee. oon myös suihkutellut kasveja aika usein, ja aika usein laittanut lannoitetta myös sitä kautta.

en oo mitenkää laimentanut lannoitemäärää, ihan samaa ruiskuttanut kasvien päälle ku kaatanut ruukkuunkin. ei tota varmaan kovin helpolla ylilannoitettua ainakaan saa...

tuoksu on aika vahva, koko kämppä haisee möyhöltä mutta ei se minua ainakaan haittaa

Kuulemma tuo kolisee tosi hyvin. ja kun 2 viikon kohdalla latvottiin kasveja niin tietty ylimmät lehdet piti heti kuivattaa natikan päällä ja illalla tehdä yks pieni sätkä niistä. hyvin sekin jo kolahti.. ja nyt tuo tuoksu on helvetisti vahventunut että tässä itse oikeen pelkää kuinka vahvaa kukkaa sieltä oikeen mahtaa tullakaan

laholatva

Nirvanan NL

ViestiKirjoittaja laholatva » 11.12.2003 0:06

tilasin pari kk sitte nirvanalta NL:n jyviä ja ei siinä mitää laitoin 2kpl jyviä itämään ja hyvinhän nuo kummatkin lähti. (pari päivää pidin vesilasissa ja suoraan multaan.)

nojoo nyt kun olen niitä kuukauden verran kasvatellut niin kasvit ovat ihan kuin eri lajikkeita. (ovat samassa lihalaatikossa kasvamassa ja saman natikan alla.) toisella on erittäin läskit tummanvihreät lehdet kun taas toisella vaaleat sativamaiset ohuet ruipelolehdet. Kooltaan kasvit ovat samanmittaisia. kukituksen aloitan viikonloppuna.

Eli tosiaan onko muilla kokemuksia tälläisista saman lajikkeen eroavaisuuksista. nojoo.. eikai tuosta mitään haittakaan ole... kunhan tulin selittää ku ei muutakaa tekemistä ole. :)

Karri

ViestiKirjoittaja Karri » 14.12.2003 0:08

Tsekatkaapa Overgrowista Nirvanan foorumilta, siellä on aiheesta posti, on kyllä aika karseaa touhua. Itse olen paljonkin Nirvanan halpiksia kasvatellut ja muistaakseni NL oli ihan näpsäkkä incida, ihan asiallista peruskukkaa.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

Reaper Reply

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 14.12.2003 16:42

NL on kylla niin perusperusperusperusjumikukkaa etta huh :-)

Mutta, laadukasta sellaista :-)

mr maito

ViestiKirjoittaja mr maito » 14.12.2003 22:40

on se kyl perusperusperusperusperus kukka mutta ei mitään huonoo
mielestäni tosi upea high

Summerseason

...

ViestiKirjoittaja Summerseason » 15.12.2003 0:13

Kyllä minäkin norttia mielellään polttelen. Se on mukavan korkea, eikä minua jumeta kauheasti.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

Reaper Reply

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 15.12.2003 10:31

Kylla Nortti siina lopussa aina rupeaa jumimaan. En sit tieda paljonko polttelet, mutta perus magic glassin bongin pesallisia 2 / henkilo, niin kyl huomaa etta indicaahan tama on, tosi syvaa sellaista.

Siis, ja alkuperaisessa postissanikin totesin etta laadukastahan se on, eli en MISSAAN NIMESSA dissannut sita. Itse kun polttelen sita nyt suurimmaksi osaksi kun uutta satoa odottelen ja tuota on eniten...

mr maito

ViestiKirjoittaja mr maito » 15.12.2003 11:46

joo no emt
poltin aina jointista
jos alkaa jumittaa sit se on kyl aina liikaa imho
ja bongi on kummiski semmonen vehke...

lammas

ViestiKirjoittaja lammas » 27.12.2003 0:15

Juu. Itse tilasin nirvanalta siemeniä, ja lähetin rahat. Nirvanan sivujen mukaan rahat on tullu perille ja siemenet lähetetty eteenpäin. Mutta ei ole vieläkään siemeniä näkynyt vaikka nirvanan sivustojen mukaan lähetetty jo 11.12. Onkohan hukkunu jonnekin matkan varrelle tai onko postissa niin paljon ruuhkaa joulun aikaan että pientä viivettä tulee?

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”