Chronic

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
homeboy

Chronic

ViestiKirjoittaja homeboy » 19.9.2003 16:39

Onko kellään kasvatus kokemusta tuosta Def Jammin poikien lempilajikkeesta??

www.seriousseeds.com myy lajikketta ja kertoo että Yieldi on yksi maailman parhaista ja tehokaan ei mikään väheksyttävä.
Uusi projekti alkaa kuun vaihteessa ja ajattelin tuota tilailla.
Mutta kertokaa jos jotain kerrottavaa. smokereport ois jees

EzMigrated!

blom

chronic

ViestiKirjoittaja blom » 19.9.2003 23:14

Chronic on huono nimi lajikkeelle. Sama kuin antaisi lajikkeelle nimen Kukka. Me puhutaan kukasta, jenkit puhuu chronicista tai dankista, kun on hyvä kukka kyseessä.

DubPassion

Serious seeds

ViestiKirjoittaja DubPassion » 20.9.2003 10:22

Tilasin kysyisiä jyviä seedsdirectin kautta. Laitoin todella miedon ravinneliuoksen sankoon, pikkasen super thrivea ja ph-kohdilleen. Liotin kivivillakuutioita liuoksessa pari tuntia ja otin pois. Siemenien annoin olla tätä ennen n.6h vesilasissa. Sitten kivivillat lautaselle ja 6kpl chronicin siemeniä n. 0,5cm syvyyteen. Kolmessa päivässä olivat kaikki puhjenneet ja tulleet pinnalle. Tänään laitoin sitten waterfarmiin ja 400w natikan alle. Eli itävyys seriousin siemenissä on hyvä. Ja mitä joskus kyseistä lajiketta maistanut, oli mielestäni hyvää... Tästä se taas alkaa Arriiivaaa!!

DubPassion

Re: Chronic

ViestiKirjoittaja DubPassion » 27.12.2004 19:09

http://www.overgrow.com/edge/showthread ... ht=chronic
Olitkin löytäny itse tuon. Empä nyt osaa mitään ihmeellistä kertoa... No ehkä sellanen tulee mieleen että kannattaa pitäää kosteus kurissa ja ilmanvaihto muutenkin kunnossa. Vahvaa on....ööö.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.12.2004 19:26

DubPassion kirjoitti:http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?s=&threadid=363337&highlight=chronic
Olitkin löytäny itse tuon. Empä nyt osaa mitään ihmeellistä kertoa... No ehkä sellanen tulee mieleen että kannattaa pitäää kosteus kurissa ja ilmanvaihto muutenkin kunnossa. Vahvaa on....ööö.

wanha.

tuskin sellaista threadia vastaan tulee mitä en olisi lukenut, mutta kasvattajilta tässä kokemuksia haenkin.

kiitti kuitenkin.

DubPassion

ViestiKirjoittaja DubPassion » 27.12.2004 19:57

Niin, no mun kasvattamahan toi on. Joten kysy vaan jos tulee jotain mieleen, en mä kaikkea jaksa kertoa. Muistaakseni mikkis70 kasvatteli myös. Ja wanha toi tosiaan on, tarkoitus olisikin uudella pian säikyttää.

Horsma
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Horsma » 28.12.2004 14:31

Mua kiinnoistais tietää, että haiseeko tuo Chronic voimakkaasti?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.12.2004 14:41

DubPassion kirjoitti:Niin, no mun kasvattamahan toi on. Joten kysy vaan jos tulee jotain mieleen, en mä kaikkea jaksa kertoa. Muistaakseni mikkis70 kasvatteli myös. Ja wanha toi tosiaan on, tarkoitus olisikin uudella pian säikyttää.

samako lajike kyseessä?

DubPassion

ViestiKirjoittaja DubPassion » 28.12.2004 15:22

Horsma: Ei se nyt mitenkään kummemmin haise, normaali tuoksun voimakkuus. Aika helppo oli kasvattaa, ei ollut liian nirso lannotteille tai muulle.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.3.2005 18:18

DubPassion kirjoitti:Horsma: Ei se nyt mitenkään kummemmin haise, normaali tuoksun voimakkuus. Aika helppo oli kasvattaa, ei ollut liian nirso lannotteille tai muulle.

ei kyllä haise vielä miltään.

sitä piti kysäistä, jotta onkokohan pääbudin sitomisella mahdollisia satoon vaikuttavia seikkoja? jouduin taivuttamaan kaikist puskista pääbudin alas, jotta mahtuivat...

DubPassion

ViestiKirjoittaja DubPassion » 13.3.2005 10:12

Ehkä se vaikutus että kannattaa pitää huoli ilman liikkumisesta viimeisinä viikkoina. Hieman on homeen vaara läsnä, johtuen sen tuuheudesta ja ties mistä ominaisuuksista. Hyvä lajike mutta tuo kannattaa tosiaan huomioida.

BudSmoker

ViestiKirjoittaja BudSmoker » 14.3.2005 11:14

Ai saatana minkä näköstä settiä DP:lla! :P
Seuraava hydroprojekti voisikin omalla kohdalla olla juurikin Chronic, kun omien emokasvieni pistokkaat lähtivät poliisien mukaan :(
HATE IT OR LOVE IT

Phoenix

ViestiKirjoittaja Phoenix » 28.12.2006 17:28

Suurisatoinen hamppukasvi satoviljelyyn. Pitäisi olla laadukastakin.
Viimeksi muokannut Phoenix, 2.1.2007 20:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-Card-

ViestiKirjoittaja -Card- » 28.12.2006 18:17

Oon ymmärtäny, että tuolla hyvää budia on sanottu 'chroniciksi' jo ennen, kun tuo varsinainen 'Chronic'-lajike edes syntyi?
oonko ymmärtänny väärin?

3rd Stone

ViestiKirjoittaja 3rd Stone » 30.12.2006 19:37

-Card- kirjoitti:Oon ymmärtäny, että tuolla hyvää budia on sanottu 'chroniciksi' jo ennen, kun tuo varsinainen 'Chronic'-lajike edes syntyi?
oonko ymmärtänny väärin?

Et oo. Chronic oli(/on) vaan nimitys kukalle. :)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.2.2007 16:26

Todella hyvä lajike omasta mielestäni. Oon pitkä-aikainen Chronicin kasvattaja ja sato määrät ovat kyl omassa sarjassaan tällä kasvilla. Suosittelen EHDOTTOMASTI ottamaan joka settiin ainakin yhden Chronicin. Ei aivan tehokkaimmasta päästä, mutta tykkiä silti.

jope

chronic

ViestiKirjoittaja jope » 30.1.2008 21:48

mitään kokemuksia lajikkeesta?kuviakin ois kiva saaha.kalainfossa ei oikee saa selville tarkkaa tietoa lajikkeesta. :wink:

Vieras

Re: chronic

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.1.2008 22:19

Tässä vähän omakohtasia kokemuksia.
Olen yhden sadon chroniccia kasvattanut. Serious Seedsin siidut aivan loistavia, mielestäni ylivoimasesti paras siemenlafka, kaikki itää ja taimet ylhäällä 4päivää sen jälkee ku lyöt paketista siidut multaan ilman mitään alkupelleilyjä. Taimet reagoivat kuolemalla jos laittaa suoraan johonkin mustaan multaan (on kokeiltu) joten on suositeltavaa suorittaa taimivaihe siihen soveltuvassa mullassa, tai sitten kivivillalla. Kasvattaminen on hyvinkin helppoa ja chroniccia voi suositella mielestäni aloittelijoillekkin, ainakin scrogi kasvatusmielessä. Lannotteita saa antaa ihan hyvällä kädellä, chronic ei ole moksiskaan, yleisesti muutenkin tuntui, että sama olisiko antanut ravinteita vai menny pelkällä vedellä. Kukitus alkoi itellä vasta 3-4viikon kohdalla ja turpos sitten silmissä tosi mukavasti. Tosiaan venyi itellä helvetisti, tosin oli multatilaakin 60litraa (oli jotain 30cm ku meni kukitukseen). Koko kukituksen aikana ei juurikaan haissut (ei lasketa loppuviikkoja mukaan). Kun nokan työns kasveihin kiinni ni kissankusen haju, sitrus, hartsinen. Ei haissut kaapin ulkopuolella ollenkaan ennen loppua, eikä mitään hajunpoistoja ollut.

Chronicista sanotaan, että olisi jumittava ja että olisi tosi indica painotteinen, no fenoja on kyllä aikalailla laidasta laitaan, minulla ainakin AK:n geenit tuli esiin tosi paljon. Kasvi venyi kukituksessa varmaa metrin ja tästä tulikin pian ongelma, melkee lähtisin nyt jos chroniccia pistäsin ni sogilla tai scrogilla liikkeelle.

Oma chroniccini on polttona mielestäni todella hyvää. Aluksi sosiaalinen sativa sekamelska, tuntuu kuin kävelisi pilvien päällä. Aivoissa vaikutus toimii lähinnä repeilynä ja mietiskelynä, ei mikään high buzz meininki. Ruumiilliset vaikutukset aluksi aika chillit, ei mitään tipauttavaa, kävely onnistuu ja kaikki on chilliä. Ekan tunnin aikana puhetta riittää ja porukalla on fiilikset katossa. Kuitenkin alkaa tekee mieli vaan chillaamaan koska ruumiillinen vaikutus vahvistuu ja meno on kirjaimellisen chilli. Näin ollen pistämmekin leffan tai South parkkia, simpsoneita pyörimään. Tässä kohtaa pilvi alkaa vetää aika hiljaseks ja tuntuukin, että istuisi yksin tsiigaamassa jotain ohjelmaa.

Polttaminen kesken leffaa on suositeltavaa, vetää takasin alkuperäseen fiilikseen eikä tokat pajarit ryydytäkkään juuri ollenkaan, vaan repeily on taattua ja leffasta saa nauttia. Joku hölösuu kuitenkin voi hölöttää välillä joten ei kantsi mitään A-luokan leffaa tsiigata. Kuitenkin, usean polttokerran jälkeen vetää kuitenki nopeasti sängynpuolelle ja jos et ole kotona niin paikasta toiseen liikkuminen voi olla todella nihkeetä.

Mutta kaikenkaikkiaan chronic on mielestäni todella hyvää polttoa, parempaa ku peruspoltto, mutta ei mitään parasta. Leffojen tsiigaus ja musan kuuntelu on ihan parasta tässä pilvessä. Eli varmaan parhaimmasta päästä olevaa talvipolttoa, en suosittele kesään, paitti riippumattochillailuun tietty.

Jos kasvattaa osaa niin 5 tähteä ehdottomasti annan kyllä kasvutavalle / siiduille ja siis kaikelle. Serious Seeds on paras!
Poltto on keskivertoa parempaa, ei kuitenkaa vahvimmasta päästä. Kolmella sanalla kuvailisin tätä vahvaksi, satoisaksi ja tasokkaaksi. 4/5 tähteä poltolle. Oikein hyvää leffapajaria, johtunee varmaan AK:n takaisinristeytyksestä. :yes:

Tässä vielä serious seedsin sivuilta kuva.
Kuvalinkki

keripukki

Re: chronic

ViestiKirjoittaja keripukki » 31.1.2008 12:52

jumaliste tuli oikein michelinin tähtiä. :D

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”