Kuva

Lowryder

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
Vieras

Lowryder

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.10.2003 14:15

Tuossa kun olen tutkaillut tuon lajikkeen ominaisuuksia niin mieleeni on väkisinkin tullut ajatus:

Oisikohan tuo sellaisenaan luonnonvaraisesti suomessa kasvava ???

Kasvin koko elämänkaari siemenestä kypsään kukkaan kestää vain noin 80 päevää ??? Että vaikka suomessa lyhyt kesä onkin niin kyllähän tuo toki riittää, melkein jopa kahteen kertaan.

Numeero

Re: Lowryder.

ViestiKirjoittaja Numeero » 19.10.2003 15:24

Nojoo, siltähän se vähän vaikuttais, että ruderalis-esi-isänsä ansioista se kestäisi hieman karumpia luonnonoloja.. ja näin toivonkin. Juuri suomen kaltaisia kesiä ajatellenhan tuota kehitettin, ainakin sellasen kuvan sain originalseedsin kotisivuilta. Tai siis kanadaa, alaskaa.. yms varten.

Toivotaan parasta

Vieras

Re: Lowryder.

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.10.2003 15:49

Juu. Ja kaippa sen parhaiten saa selville ihan kokeilemalla, siis roiskimalla siemeniä mättähälle. Ovat vaan pirun kalliita nuo jyväset. Mutta joskus vielä....

hazi

no ei paha

ViestiKirjoittaja hazi » 19.10.2003 16:20

Noi lowryderin siemenet maksaa aika tarkallee 83e 10 kappalet mut sen jälkee se ei sit enää maksakkaa mitää. Kohta ne tiputtaa sitä hintaa reilusti kunhan 10. sukupolvi valmistuu

Vieras

Re: no ei paha

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.10.2003 19:59

Tuskin kasvaisi. Tuolla sanotaan että hamppua ei ole koskaan esiintynyt Suomessa luonnonvaraisena:

www.kukin.to/tietosivut/h...ria.html#2

Panza

heh

ViestiKirjoittaja Panza » 27.10.2003 17:02

Trog, ehkäpä ne ei ollu viel kuullu lowryderistä
Täytä se piippu..

hooj

ViestiKirjoittaja hooj » 30.12.2003 1:51

Onkos tällä hetkellä lowryder-projekteja meneillään? Kiinnostaisi saada vähän tietoa, jos jollain on omakohtaista kokemusta ko. lajikkeesta. Odottelen, että hinnat laskisi, niin voisi sitten itsekin hankkia siemeniä.

Riva Komikin projektista olen tietoinen ja tietenkin jos sillä saralla on jotain uutta, niin olisi kiva kuulla.

hooj

ViestiKirjoittaja hooj » 4.1.2004 13:40

Tätä topiccia haluan pitää ylhäällä :)

Tuli tossa mieleen, että olisikohan hyvä risteyttää Lowryder Ruderalis Indican tai skunkin kanssa? Vois tulla suomessa kukkiva, vähän isompi, risteytys. Vahvuudesta en sitten tiedä.

klooni

ViestiKirjoittaja klooni » 6.1.2004 15:52

Toi lowryder kyl kuulostaa "liian" hyvältä... mut eiköhän me pian siitä enemmän tiedätä kun riva saa noita siemeniä kunnon satsin. Toivon mukaan niitä sitten ainakin forumilaisille on jonkun verran luvassa että voidaan kokeilla ja säätää lowryderin kanssa. *odottaa jo sormet syyhyten*

klooni ja mielikuvituksen puute vai pelkkä puute?

Tiipii

lowryder

ViestiKirjoittaja Tiipii » 6.1.2004 16:05

Olen myös mielenkiinnolla seurannut projektia. Hieman malttamattomana kaipaankin jo uutta päivitystä eli mikäli vaan aikaa on niin innokkaita lukijoita ainakin riittää.

Aiotko vielä lyhentää valojaksoa ja jatkaa syksyn imitoimista? Entä mitäs käytät aurinkona? Millä lajikkeella hoidit pölytyksen?

Hampster
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hampster » 6.1.2004 21:28

Jos ennen kesää noita Lowryderin siemeniä saa ja sopu hintaan niin luulenpa, että aika monella on kesällä ulkona tuota kasvia.

Hampster
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hampster » 6.1.2004 21:35

Ja onneksi seedcircle alkaa myymään siemeniä eikä mikään ulkomaalais firma. Jos hinta on sama kuin ennen (20kpl siemeniä 10e) niin menentys on taattu. Nyt vaan odotellaan seedcirclen ilmoitusta asiasta. Erittäin merkittävä askel suomen hampuuseille.

P.S. Jos Riva Komik haluaisi varmistaa vielä yhden jutun. Eli siis kasveja on kasvatettu koko ajan 16/8 valossa... Ja äskön pistetty 15/9. Jos näin siis niin kukka määrä on ihan kiva todellakin.

bebong

ViestiKirjoittaja bebong » 7.1.2004 0:46

kokeileppas First Lady lajiketta..kukkimis aika vain 55-60 päivää!
uskomaton maku..vielä parempi fiilis:)
8)

reeferass

ViestiKirjoittaja reeferass » 8.1.2004 11:47

bebong kirjoitti:kokeileppas First Lady lajiketta..kukkimis aika vain 55-60 päivää!
uskomaton maku..vielä parempi fiilis:)
8)

Mielestäni täyttä paskaa.... ainakin nirvanalta!
En kyllä tiedä myykö joku toinen lafka tota samaa mut nirvanan first lady paska ulkona ja paskempi sisällä.

:(
REEFERASS

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.1.2004 20:03

Tästä kasvista on jo melko paljo jauhettu, mutta piti vielä kysyy et mites leveä tää ihmeplanttu on? Matala kyllä, mutta mahtuuko leveytensä puolesta esim 20x20cm tilaan?

Vieras

8)

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.1.2004 0:21

Jahas..jos aloittais nollauksen jälkeen vieläkin asiallisemmin.. :roll:

Jep, elikkäs sanoisin Lowryderin mahtuvan 20x20 alueelle tiivistä tulee mutta mahtuu.
Mulla kasvit vie neliöjalan per planttu kun hieman suurimpia lehtiä taivuttelee.

Karri kirjoitti:Se mikä näissä autoflowereissa (jos tää nyt on sellainen?) askarruttaa on että onko F 2 sukupolvi sellainen myös?

Lowryderin kohdalla voisi sanoa pakkokukinnaksi, kun sen kukintaa ei ainakaan valon suurella ja pitkäaikaisella määrällä voida estää se vain kukkii.
No joo en 24h valossa kukittamista ole kokeillut loppuunasti mutta vois sanoa ettei ykskään autoflower lajike ole kukkinut yhtä rivakasti ja käytössä olleilla valaistus rytmeillä.

Nämä kasvit mitkä mulla nyt kasvaa on muistini mukaan 9. sukupolvea ja jos risteytykset on tehty niinkuin yleensä tehdään ihmettelisin minne tuo autoflower katoaisi.

Luuuna

Lowryder

ViestiKirjoittaja Luuuna » 29.1.2004 15:44

Lowryderistä nyt jo pitkään on ollut tekstiä ties missä mutta yhtään kokonaisvaltaista selontekoa en lajikkeesta ole löytänyt.

Siihen voi kyllä olla syynä se, että olen puna-puusilmäinen huhumeheiden käyttäjä :D Tai sitten suomeksi tuota tietoa ei vielä löydy, englantia kun en NIIN hyvin yrmännä.

Tuolla ulkokasvatuksessa oli puhetta lowryderin siemenien tuottamisesta vaikka se ei topicin aihe ollutkaan:

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=5286

Ja onhan noita topikkeja paljon, mutta ei sitä kaiken kattavaa..

Mikä on se lowriderin todellinen valontarve, riittääkö todellakin pelkkä auringon valo (tähän aikaan vuodesta) jos vaikka parit esl:it laittaa lisukkeeksi?

Rasta-man

LowRyder

ViestiKirjoittaja Rasta-man » 24.11.2004 19:43

Niin Ei oo oikein tietoo tästä lajista :)

1.minkälainen valojakso kannattaa laittaa kun kasvattaa tätä?
2.Eikö se oo autoflower kasvi ja tarviiko sitä valon jaksoa muuttaa?
3.minkälainen pilvi?
4. kuinka monta päivää kannattaa kasvattaa ennenkö tekee sadonkorjuun
5.haju?
6. jos on lisättävää tästä kasvista niin olen kiitollinen!

Rasta-man
Kiittää ja Kumartaa
I smoke what i wanna smoke!
King of King Haile Selassie.

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

Re: LowRyder

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 24.11.2004 19:51

Rasta-man kirjoitti:Niin Ei oo oikein tietoo tästä lajista :)

1.minkälainen valojakso kannattaa laittaa kun kasvattaa tätä?
2.Eikö se oo autoflower kasvi ja tarviiko sitä valon jaksoa muuttaa?
3.minkälainen pilvi?
4. kuinka monta päivää kannattaa kasvattaa ennenkö tekee sadonkorjuun
5.haju?
6. jos on lisättävää tästä kasvista niin olen kiitollinen!

Rasta-man
Kiittää ja Kumartaa

Ihan ekaks sanoisin, et foorumilla on haku.

1. 18/6
2. Se on autoflower ja sen voi myös kasvattaa vaikka 24/0 valolla, mut kuulemma 18/6 on soppelein, et saapi hyvän sadon - ja säästyy sähköä.
3. Pistääpi panettamaan. On ihmeen sativainen, mut ei sativaiseks voi sanoa. Rento ja erittäin miellyttävä. Kasvattaisin, jos siitä sais kerralla suuremman sadon/kasvi.
4. Kuulemma pitäis olla siemenestä kukkaan 2kk, mut sanoisin, että se tulee oleen sen 10 viikkoa varmaan ainaki.
5. Haju on mieto, mutta aina kannattaa varautua. Jotkut sanoo, että LR haisis tai maistuis pahalle, mut mun mielestä se on hamppu.
6. Devade.

-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.

greenmasta

Re: LowRyder

ViestiKirjoittaja greenmasta » 24.11.2004 19:51

1.Lowryder kukkii loppuun asti ihan 24 tuntia valoa vuorokaudessa jaksolla, mutta jotkut tykkäävät että kasvaa paremmin 18 tuntia valoa ja 6 tuntia pimeyttä jaksolla. Itse en ole eroa huomannut.

2.Siis ei tarvii muuttaa ku on autoflower.

3. Käsittääkseni suht sativainen. Ei paljoa kokemusta

4. Kasvikohtainen. Sitten kun karvat on suurimmalta osin tummuneita jne. Lisää löytyy hupusta.

5. Minulla ei ole haissut paljoa yhtään, mutta tämäkin on joissain tapauksissa kasvikohtainen.

6. Loistava kasvi aloittelijoille. Helppo kasvattaa ja ei kasva suureksi. Sen lisäksi hyvin nopea kasvatettava verrattuna valtaosaan hampuista.

edit: ehdit ensin... olen hidas :(

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”