Kuva

Nebula

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
MetsänNeito
1 tähti
1 tähti

Nebula

ViestiKirjoittaja MetsänNeito » 29.7.2006 0:41

Noniin, tänään huomasin tosiaan tämän mielenkiintoisen lajikkeen. Mielenkiintoa
on ollut juuri white widowiin, ja myös Northern Lightsiin, ja tää kuulosti niin hauskalta poltoltakin
että kattelin jo hintoja ja mietin tilausta, feminisizedia.. :think:
Sitä ennen haluaisin kuitenkin kuulla, että minkälainen se on kasvattaa? Vinkkejä, kokemuksia?
Mitä vain :)
"It is your mind that creates this world"
The Buddha

Nebula

Re: Nebula

ViestiKirjoittaja Nebula » 29.7.2006 15:42

Pakko vastata...

Tämä on joka suhteessa paras kasvi mitä tiedän...ehkä nimikin sen kertoo :P

Todella helppo kasvattaa, kasvaa kuin indica, mutta toimii kuin sativa. Voimakkuutta riittää, mutta ei tule liian sekava olo..mielestäni parhaassa suhteessa sativa ja indica tässä kasvissa. Mieliala todella ylhäällä kun Nebulaa savuttelee. Voisin ylistää loputtomiin..kysy jos haluat tietää jotain lisää!
I am your father!

MetsänNeito
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja MetsänNeito » 29.7.2006 19:50

Kiitoksia vastauksesta!!
Tämän juuri pääasiassa halusinkin kuulla, ettei ole vaikea kasvatettava!
Nyt ehkä uskaltaa lähteä tilailemaankin.. :)

The Buddha

askartelija
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja askartelija » 10.8.2006 23:06

Nebula ei ole ollenkaan huono valinta. Mielala pysyy hyvänä, mutta väittäisin touhuaktiivisuuden vähenevän. Väsyneenä tuntuu aika nujertavalta lajikkeelta.. ei pahemmin tanssita. Vähemmän väsyneenä toimii ainakin soitellessa ja sekstaillessa? Aromi sieltä jostain mäntysuovan ja sitruunan väliltä, ei ollenkaan paha. Voimakas tuoksu, varaudu. Kasvatuskokemuksia ei ole.

MetsänNeito
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja MetsänNeito » 11.8.2006 12:09

askartelija kirjoitti:Nebula ei ole ollenkaan huono valinta. Mielala pysyy hyvänä, mutta väittäisin touhuaktiivisuuden vähenevän. Väsyneenä tuntuu aika nujertavalta lajikkeelta.. ei pahemmin tanssita. Vähemmän väsyneenä toimii ainakin soitellessa ja sekstaillessa? Aromi sieltä jostain mäntysuovan ja sitruunan väliltä, ei ollenkaan paha. Voimakas tuoksu, varaudu. Kasvatuskokemuksia ei ole.

Kiitos!

Voimakas tuoksu ei haittaa :)

Mulla melekee mikä vaan poltto toimii sekstaillessa,
tai siinä että tekee mieli.. :oops:

The Buddha

StonedRaider

ViestiKirjoittaja StonedRaider » 11.8.2006 15:32

Mun mielestä vaikutukset oli todella vainottavat. Sativaista todellakin.

-Card-

ViestiKirjoittaja -Card- » 16.8.2006 13:41

Tämä Nebula kuulostaa todella todella mielenkiintoiselle lajikkeelle :yes:
Juuri sellaiselle mitä itse olen hakenut... euforinen, hilpeä ja helpohko kasvatettava (?)

ps. Mikäli joku on tehnyt tuosta siemeniä, niin olisin valmis ostamaan jokusen...

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

Reaper Reply

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 17.8.2006 10:52

-Card- kirjoitti:ps. Mikäli joku on tehnyt tuosta siemeniä, niin olisin valmis ostamaan jokusen...

F2 sucks.

-J

Nebula

ViestiKirjoittaja Nebula » 17.8.2006 16:31

Nebula on se mitä minä olen koko kasvista hakenut...
I am your father!

DoctoR

ViestiKirjoittaja DoctoR » 12.10.2006 20:43

tuoksuuko nebula miten paljon? mielenkiintoiselta vaikuttava lajike mutta lajike ei saisi olla kovin voimakkaasti tuoksuva

Calderon

ViestiKirjoittaja Calderon » 15.10.2006 7:27

Aromi sieltä jostain mäntysuovan ja sitruunan väliltä, ei ollenkaan paha. Voimakas tuoksu, varaudu.

Lainatakseni muutamaa viestiä sitten kirjoitettua.

drgreen
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja drgreen » 18.2.2008 17:01

Onkos kellään enemmän käytännön kokemusta tästä? Itse tilasin chronicilta feminoituja papuja, kun on hyvin rankattu kalassa ja lyhyt qq. Pitäisi olla myös aika tehokasta.

Haku antoi seuraavaa:

KaLaInfo: Nebula
Nebula, SSxSWx?, DPxLR - 125W ESL & 400W SPNA, multa
ENSI Kasvatuspäiväkirja Nebula x 2 ESL 84 W Multa

Ja tietty tämän topicin :)

Olen vaan niin tiedonjanoinen tästä, että lisää komenttia ottaisin mielellään vastaan. Esim kuinka haarautuvainen on kasvatuksessa? Venyykö qq:n alussa paljon? Yms.
Try my book and you'll have the chronic in no time!
Dial 1-800-713-GROW

LehtiPunkki

ViestiKirjoittaja LehtiPunkki » 4.6.2008 10:30

Huomio teille jotka tietää kokemuksesta nebulan! =] Kaverini tilasi juuri 10 feminoitua siementä. Hänellä on 2kpl 400w natikkaa,ufo puhallin jonka hän aikoo liittää T-kappaleella molempiin Cooltubeihin. Hän aikoo tehdä sen näin: idättää siemenet, laittaa häntä alaspäin turvebriketteihin ja mini kasvihuoneeseen tarpeelliseksi ajaksi, ja siitä sitten suoraan briketti multaan 1 siemen/10 L ämpäri. Ja tila on sit sellanen iso vaatekomero mikä on jaettu kahtia, eli molemmin puolin on sellanen reilun neliömetrin tila 5 kasville yhden 400w natikan alle. ja sit molemmille puolille oma tuuletin tietysti. Ensin pari cm kevytsoraa ämpäreitten pohjalle, sitten multa kevytsora sekoitus ja ämpärit täyteen. Aktiivihiili sit jossain vaiheessa roikkumaan ja silleen ku dunkkaa.

Eli ei oo frendilläni
eikä kyl itelläkää kokemusta tän lajin kasvatuksesta eikä polttelustakaan kyllä, kiinnostava laji on kyllä kun kehutte täälläkin näin paljon sitä. Voisitteko
kertoa vähän että kuinka satoisa laji tämä sitten on jos hyvin latvoo ja kärsivällisesti kasvattaa alusta loppuun. Juuritila 10L pitäisi riittää? Saisi olla enemmän,
tiedän. Ku 5 naarasta 400 natikan alla kertaa kaksi, niin mitäs tuumittä tästä? Laittakaa hei oikeesti kaikki mielipiteenne mitä tulee mieleenne kun tän mun setin tästä luette. Minkälaista satoa on odotettavissa tosta? Ravinteet on kyllä kohillaa ja silleen. Kiitos ajastanne! :pimp: :pimp:

tonoposse

ViestiKirjoittaja tonoposse » 5.6.2008 7:59

Terve! Kasvattelin ite tossa alkuvuodesta Nebulaa mullassa,mun mielestäni oli yksi helpoimmista kasvatuksista,ei valittanut suuristakaan lannotemääristä tai vajareista kovin helpolla, kohtuu vähähajuinen (ainakin mulla oli),3-vkoa vegeä jonka jälkeen laitoin n.55-senttisenä ququun, venyi n.25-30cm ja teki tosi paljon sivuhaaroja ilman latvomista tms.Kukitin 72-päivää k.o planttuja .Satoakin tuli melko kiitettävästi per puska omaan käyttöön ja kavereille :yes: Meinaan kokeilla kasvattaa heti uudestaan Nebulaa kunhan saan jostain papuja käteen/aikaseksi tilattua niitä. Yksi mun omista suosikeistani,suosittelen lämpimästi! Hyvältä Lehtipunkki kuulostaa noi sun suunnitelmat,kukat kukkimaan vaan :wink:
Tossa vielä huono kuva 65-päivää kukkineesta Nebulasta:

Kuvalinkki

epe

ViestiKirjoittaja epe » 26.12.2008 0:24

Kannattaako Nebulaa pitää 12/12 kukituksessa vaiko 11/13? Vähensin pikkasen valoa tällä viikolla ja nyt saavat valoa n. 11,5h/vrk. Pistäkää muuten kuvia omista Neppiksistä, mun kuvia löytyy Kuvia kasveista threadista :pimp:

epe

ViestiKirjoittaja epe » 26.12.2008 0:32

Noin kolmisen viikkoa 12/12 valolla ja esikukinnot näkyvissä jo kukituksen alussa:

Kuva Kuva

Noin. 5 viikkoa kukkineena ja lamppuna alusta asti 250w natulainen :D

Yleiskuva
Hartsia..nam

epe

ViestiKirjoittaja epe » 13.5.2009 16:17

Ja taas nebulaa, vajaa 6 viikkoa 12/12 valolla:

Kuva
Tawallisessa piipussa poltteli hän intialaisen hampun (cannabis indica) kukkia ja pitkitti polttamistaan sittenkin, waikka sauhu maistui sangen katkeralta, kunnes hän tunsi ääretöntä hywinwointia.

Hampqvist

ViestiKirjoittaja Hampqvist » 1.8.2009 17:52

Hyvä kasvi kyllä kaikin puolin, tosin pienenä miinuksena se mindfuck potentiaali.
Ja joskus menee jopa alakuloiseksi tästä, onko kukaan muu huomannut tällaista "emo"-efektiä? (emotional)

XtaS

ViestiKirjoittaja XtaS » 19.8.2009 14:40

Nebula on kyllä hyvää polttoa. Tosi mukavasti kasvoi waterfarmissa ja hartsia alkoi tekemään oikein urakalla heti toiselta kukitusviikolta lähtien. Pilvi on mielyttävä ja piristävä, mutta tarpeeksi poltettuaan kyllä vetää melko väsyneeksikkin. Ainut alakuloisuusefekti minkä huomasi johtui siitä, että sinitakkiset miehen köriläät hakivat nebulan omiin hoiviinsa vain pari pv ennen aiottua poikki lyömistä. Kuitenkin jättivät pienet maistit ja ehdottomasti top5 lajikkeisiin. :mrgreen:
Keeping it green

Tubettaja

ViestiKirjoittaja Tubettaja » 21.8.2009 8:11

Itsellä yksi femmattu nebula kasvamassa omaan käyttöön.
Nopeahko kasvamaan. Kaksi viikkoa ollut kukituksessa, vielä ei ainakaan haise mikään muu kuin multa! :)

Mites muilla? Yksi kommentti tuli jo, että nebula haisi erittäin voimakkaalta.
KaLa-infossa oli kuitenkin paljon viestejä nebulan miedosta hajusta.

Mysteeristä..

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”