Kuva

KUVIA ongelmista

Hassu Myssy

Re: KUVIA ongelmista

ViestiKirjoittaja Hassu Myssy » 8.8.2019 16:00

Kuva
Kuva

Mikähän näiden ongelma on? Lajikkeena Autofire 99 ja yksi sour 60. Kaikki ovat 55l bubblerissa. Ongelmia alkoi esiintyä jo vegen loppuvaiheessa. Olen antanut koko vegen ajan An perusravinteita, sekä lisänä b-52 kaikkia puolet paketissa neuvotun määrän. Kun ongelmia alkoi esiintyä tuplasin annoksen muutaman kerran 4ml/l, mutta ei auttanut. Nyt annoin pelkkää vettä ja ongelma ei korjaannu. Mahtaakohan olla vähän molempia övereitä ja vajareita? Mikäköhän puute överi on kyseessä? Ph ei pitäisi olla ongelma. Kieltämättä tämä proggis on mennyt todella huolimattomasti kokska ulkosetit ovat vieneet kaiken huomioni. Pliis auttakaa tietävemmät. :doh:

Manalismiles

ViestiKirjoittaja Manalismiles » 8.8.2019 21:40

Liikaa lantsuja ^ vaikkei noista sinipuna kuvista oikeen selvää saa. Ei ne pilalle menneet lehdet korjaannu enää, uudesta kasvustosta seurataan kasvien kehittymistä.
take it acid is

Marcus

ViestiKirjoittaja Marcus » 9.8.2019 0:10

https://postimg.cc/zbCjKb6d

Onko tietoa mikä aiheuttaa ylälehdissä ko. väritystä? Yksi kasvi alkaa puskea kasvin ylälehtiin tuollaista beigen sävyistä väritystä ja mietin että mikä kyseessä. :think: Aiemmin on ollut ongelmaa harsosääskien kanssa että liekö niihin liittyvä ongelma vai jotain ihan muuta? Light burnia itse mietin koska lamput olleet kovin lähellä, tänään nostin ne... pH kunnossa, mittarit kunnossa, EC 1.9 ja viides kukitusviikko menossa...

juupadai

ViestiKirjoittaja juupadai » 9.8.2019 18:25

Marcus kirjoitti:https://postimg.cc/zbCjKb6d

Onko tietoa mikä aiheuttaa ylälehdissä ko. väritystä? Yksi kasvi alkaa puskea kasvin ylälehtiin tuollaista beigen sävyistä väritystä ja mietin että mikä kyseessä. :think: Aiemmin on ollut ongelmaa harsosääskien kanssa että liekö niihin liittyvä ongelma vai jotain ihan muuta? Light burnia itse mietin koska lamput olleet kovin lähellä, tänään nostin ne... pH kunnossa, mittarit kunnossa, EC 1.9 ja viides kukitusviikko menossa...

Olisikohan sinkin puutosta? :think:
Keep it green.

Rare_Leaves

ViestiKirjoittaja Rare_Leaves » 9.8.2019 20:00

Pistäkäähän nyt hyvät miehet ja naiset kuvia koko kasvista. "Normaalilla" värisävyllä ja niiden tietojen kera. Vian etsiminen ja vinkkaaminen yhdestä lehdestä on kuin lottoaminen. Teistä 99,95% tietää miten siinä käy. :guru:

Marcus

ViestiKirjoittaja Marcus » 10.8.2019 23:20

Pistäkäähän nyt hyvät miehet ja naiset kuvia koko kasvista. "Normaalilla" värisävyllä ja niiden tietojen kera. Vian etsiminen ja vinkkaaminen yhdestä lehdestä on kuin lottoaminen. Teistä 99,95% tietää miten siinä käy. :guru:

Tähän jatkoa... eli lisää kuvia. Eli kokonaistilanne:

Kasvatus oli ongelmaton vegen vikan - kukituksen ekaan viikkoon asti kunnes noita alalaikkuja alkoi ilmaantumaan. Silloin hoidin ensimmäisen harsosääskien hävityksen mutta olivat sen verran asettuneet asumaan taloon toimenpiteistä huolimatta niin että aina uusi sukupolvi syntyi edellisen perään. Nyt noiden alalehtien oireet tuntuu rauhoittuneen viimeisimpien ratkaisujen myötä (Hydrosoraa suojaa sääskiltä kerros perliittiä ja piimaata ja sora on hoidettu Neem-öljyllä (kasvitkin aiemmin) ja Spruz-itilla sora pari kertaa kärpäspapereita teltassa) mutta samalla ylälehtiin ilmaantui tuollaista toisenlaista laikkua joka ei ole nyt ainakaan pariin päivään pahentunut.

Yksi asia mikä saa kuumottelemaan juurimädän mahdollisuutta on se että viimeisen viikon sisällä reson veteen on ilmaantunut perunakellarimainen haju :think: Piranhaa ja Voodoo Juicea olen niille antanut... peräjälkeen mutta en yhtä aikaa... Hydroguardia antaisin jos vain sitä saisin (viimeksi sitä Herbertistä kysyin mutta siellä sanottiin eioota) ja ainakin tän artikkelin: https://www.growweedeasy.com/cannabis-p ... a-root-rot mukaan vetyperoksidista ei ole hyötyä :think: Mitkä on teidän diagnoosit ja mitä asialle kannattaisi tehdä? Kasveissa ei kuitenkaan näy "nuutumista" mikä on tyypillistä juurimädässä ja kasvit juovat vettä ja ravinteita ihan hyvin... kokonaisoirekuva on vastannut fosforin puutetta (alalehdet) joka todennäköisesti johtui juuri noista harsosääskistä. Olen noita kasveja lollipoppailut kun ne oli niin tuuheita jo vegessä mutta nyt alkaa olla jo raja ettei kannata enää poistaa lehtiä. Onkohan harsosääskien mukana päätynyt resoon juurimätä joka oireilisi ylälehtien oireilla? Mitä mieltä? Vielä tuossa järjestyksessä viimeisessä kuvassa tuo kukinnon kärki näyttää kummalliselta, itse luulen että liian lähellä olleet lamput vaalensivat kukintojen kärkiä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kallu_609

ViestiKirjoittaja Kallu_609 » 11.8.2019 20:11

https://postimg.cc/9z7vxcY3

https://postimg.cc/5Yvnm2dn

Mikähän kasveja oikein vaivaa? Lajikkeena siis Critical autoflower -ja tällä hetkellä ollaan kukituksen ensimmäisen viikon puolivälissä. Lamppuna toimii 600w ledi. Kukituksen alkaessa en vaihtanut valojaksoa ollenkaan, ravinteista sen verran, että olen antanut Remo nutrients -kasviravinteita annosteluohjeiden mukaisesti (Micro, Bloom, Velokelp, Magnifical, Nature's Candy, Astroflower).

Kasvit ovat 10 litran kangasruukuissa. Kasvuaikana annoin vettä (johon ravinteet sekoitettu) aluksi suihkepullosta ja tämän jälkeen kastelukannusta noin 1-2pv välein. Kastelen aina siten, että multa on kauttaaltaan märkää ja uusi kastelu sitten kun multa on pinnasta kuivaa. Ilmankosteus on ollu kasvukaudella n.60% ja nyt kukinnan aikana 40%.

Onko mitään ideaa, mitä teen väärin tai mihin nuo kasvin ongelmat (käpertyneet, ohuet lehdet, jossa punaisia läikkiä), viittaa?

huubertti

ViestiKirjoittaja huubertti » 11.8.2019 22:56

Kallu_609 kirjoitti:https://postimg.cc/9z7vxcY3

Mikähän kasveja oikein vaivaa? Lajikkeena siis Critical autoflower -ja tällä hetkellä ollaan kukituksen ensimmäisen viikon puolivälissä. Lamppuna toimii 600w ledi. Kukituksen alkaessa en vaihtanut valojaksoa ollenkaan, ravinteista sen verran, että olen antanut Remo nutrients -kasviravinteita annosteluohjeiden mukaisesti (Micro, Bloom, Velokelp, Magnifical, Nature's Candy, Astroflower).

Kasvit ovat 10 litran kangasruukuissa. Kasvuaikana annoin vettä (johon ravinteet sekoitettu) aluksi suihkepullosta ja tämän jälkeen kastelukannusta noin 1-2pv välein. Kastelen aina siten, että multa on kauttaaltaan märkää ja uusi kastelu sitten kun multa on pinnasta kuivaa. Ilmankosteus on ollu kasvukaudella n.60% ja nyt kukinnan aikana 40%.

Onko mitään ideaa, mitä teen väärin tai mihin nuo kasvin ongelmat (käpertyneet, ohuet lehdet, jossa punaisia läikkiä), viittaa?

Lehtien käpertyminen viittaisi ainakin liialliseen lämpöön/valostressiin. Kuinka lähellä pidät valoa? Googlaappa cannabis heat stress, niin löydät samankaltaisia oireita. :wink:

juupadai

ViestiKirjoittaja juupadai » 12.8.2019 15:42

huubertti kirjoitti:

Lehtien käpertyminen viittaisi ainakin liialliseen lämpöön/valostressiin. Kuinka lähellä pidät valoa? Googlaappa cannabis heat stress, niin löydät samankaltaisia oireita. :wink:

Komppaan tätä. Kasvi ilmeisesti noin 3-4 viikkoinen, tuolla valoteholla ainakin puoli metriä lampun ja kasvin väliin.
Keep it green.

Kallu_609

ViestiKirjoittaja Kallu_609 » 12.8.2019 21:43

juupadai kirjoitti:
huubertti kirjoitti:

Komppaan tätä. Kasvi ilmeisesti noin 3-4 viikkoinen, tuolla valoteholla ainakin puoli metriä lampun ja kasvin väliin.

Kiitoksia tiedosta, nostin nyt lamppua siten, että se on n. 50cm päässä pisimmästä kasvista.

Nyt kuitenkin myös lyhyempien kasvien lehtiin on alkanut muodostua vastaavanlaisia punaisia läikkiä. Mikäköhän puutostila noita vaivaa? Oliskohan mahdollisesti magnesiumin tai sinkin puute? Kaliumin tai kalsiumin puutteesta ei pitäisi kyse ainakaan olla, vaikka käsitykseni mukaan näiden puutos saattaa oireilla vastaavalla tavalla?

Rare_Leaves

ViestiKirjoittaja Rare_Leaves » 13.8.2019 8:43

Kallu_609 kirjoitti:
juupadai kirjoitti:
huubertti kirjoitti:

Kiitoksia tiedosta, nostin nyt lamppua siten, että se on n. 50cm päässä pisimmästä kasvista.

Nyt kuitenkin myös lyhyempien kasvien lehtiin on alkanut muodostua vastaavanlaisia punaisia läikkiä. Mikäköhän puutostila noita vaivaa? Oliskohan mahdollisesti magnesiumin tai sinkin puute? Kaliumin tai kalsiumin puutteesta ei pitäisi kyse ainakaan olla, vaikka käsitykseni mukaan näiden puutos saattaa oireilla vastaavalla tavalla?

Toi lämpöjuttu saattaa kyllä pitää paikkansa. Nyt en ihan varmaks sano mut toi 1-2 päivän välein kastelu liemillä kuulostaa todella hurjalta noin pienille kasveille, varsinkin ledin alla ja jos alusta saakka näin oot tehny. Tää nyt on pieni veikkaus mut luulen et juuristo on alusta saakka kärsiny, joka sitte oireilee överinä, vajarina ja ties millä tapaa...

huubertti

ViestiKirjoittaja huubertti » 13.8.2019 9:41

juupadai kirjoitti:
huubertti kirjoitti:
Kallu_609 kirjoitti:
https://postimg.cc/9z7vxcY3

Mullassa yleensä ravinteita itsessään jo tuonne 1 kk ikään asti ainakin. Näin ainakin itse tosennut omin kanssa..

Toiseksi. Diaknoosin tekemisen helpottamiseksi kannattaa kuva ottaa ns. luonnonvalossa. Sinupuna kuvista paha sanoa yhtään mitään, kun puhutaan ongelmista lehdissä :wink:

Caindingle

ViestiKirjoittaja Caindingle » 13.8.2019 12:18

Heat stressin perustaco muoto, varsinkin kun vain ylälehdillä. Onko kasvit kasvaneet ja valo pysynyt paikallaan? Jos 600w seinästä ottava ledi, niin se polttaa häpykarvatkin kun kasvattaja avaa oven.

Greentea

ViestiKirjoittaja Greentea » 13.8.2019 14:21

Marcus kirjoitti:

Tähän jatkoa... eli lisää kuvia. Eli kokonaistilanne:

Kasvatus oli ongelmaton vegen vikan - kukituksen ekaan viikkoon asti kunnes noita alalaikkuja alkoi ilmaantumaan. Silloin hoidin ensimmäisen harsosääskien hävityksen mutta olivat sen verran asettuneet asumaan taloon toimenpiteistä huolimatta niin että aina uusi sukupolvi syntyi edellisen perään. Nyt noiden alalehtien oireet tuntuu rauhoittuneen viimeisimpien ratkaisujen myötä (Hydrosoraa suojaa sääskiltä kerros perliittiä ja piimaata ja sora on hoidettu Neem-öljyllä (kasvitkin aiemmin) ja Spruz-itilla sora pari kertaa kärpäspapereita teltassa) mutta samalla ylälehtiin ilmaantui tuollaista toisenlaista laikkua joka ei ole nyt ainakaan pariin päivään pahentunut.

Yksi asia mikä saa kuumottelemaan juurimädän mahdollisuutta on se että viimeisen viikon sisällä reson veteen on ilmaantunut perunakellarimainen haju :think: Piranhaa ja Voodoo Juicea olen niille antanut... peräjälkeen mutta en yhtä aikaa... Hydroguardia antaisin jos vain sitä saisin (viimeksi sitä Herbertistä kysyin mutta siellä sanottiin eioota) ja ainakin tän artikkelin: https://www.growweedeasy.com/cannabis-p ... a-root-rot mukaan vetyperoksidista ei ole hyötyä :think: Mitkä on teidän diagnoosit ja mitä asialle kannattaisi tehdä? Kasveissa ei kuitenkaan näy "nuutumista" mikä on tyypillistä juurimädässä ja kasvit juovat vettä ja ravinteita ihan hyvin... kokonaisoirekuva on vastannut fosforin puutetta (alalehdet) joka todennäköisesti johtui juuri noista harsosääskistä. Olen noita kasveja lollipoppailut kun ne oli niin tuuheita jo vegessä mutta nyt alkaa olla jo raja ettei kannata enää poistaa lehtiä. Onkohan harsosääskien mukana päätynyt resoon juurimätä joka oireilisi ylälehtien oireilla? Mitä mieltä? Vielä tuossa järjestyksessä viimeisessä kuvassa tuo kukinnon kärki näyttää kummalliselta, itse luulen että liian lähellä olleet lamput vaalensivat kukintojen kärkiä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vaaleat lehdet ja kasvin kasvaessa ongelmat syntyneet. Vajarit omasta mielestä täyttää nämä. Perunakellari siellä aina haisee, mutta sit siel haisee jätehuolto, jos juurimätä iskeny. Laittaisin ainakin itse tuhdimmat litkut, kuolleet kohdat ei parane, mutta tarkkaile uusia lehtiä.

Marcus

ViestiKirjoittaja Marcus » 13.8.2019 17:07

Vaaleat lehdet ja kasvin kasvaessa ongelmat syntyneet. Vajarit omasta mielestä täyttää nämä. Perunakellari siellä aina haisee, mutta sit siel haisee jätehuolto, jos juurimätä iskeny. Laittaisin ainakin itse tuhdimmat litkut, kuolleet kohdat ei parane, mutta tarkkaile uusia lehtiä.

Vaihdoin eilen vedet ja perunakellarin haju lähti vesien mukana... katsotaan palaako myöhemmin uudestaan. Mitä EC:tä pitäisit? Tällä hetkellä 1.9 ja mietin miten korkealle se kannattaisi nostaa.

Rare_Leaves

ViestiKirjoittaja Rare_Leaves » 13.8.2019 18:57

Caindingle kirjoitti:Heat stressin perustaco muoto, varsinkin kun vain ylälehdillä. Onko kasvit kasvaneet ja valo pysynyt paikallaan? Jos 600w seinästä ottava ledi, niin se polttaa häpykarvatkin kun kasvattaja avaa oven.

Nojuu on. Mutta on myös monta muutakin mikä ei siitä johdu. Korpinkynttä, mitänyt väriltä selvää sai niin läiskiä lehdissä ja oisko ollu vielä "palaneita" kärkiä sormenpäissä ym...

Mä jotenkin oletin/veikkasin itsekseni että ei ota lähellekkään 600w...

En tosiaan oo mikään af-masteri mutta jos sirkoista saakka tyrkytetään ravinteita lehtiruokintana ja kastelulla 1-2päivän välein ni onhan se aika murha...

Kallu_609

ViestiKirjoittaja Kallu_609 » 14.8.2019 2:56

Rare_Leaves kirjoitti:
Caindingle kirjoitti:Heat stressin perustaco muoto, varsinkin kun vain ylälehdillä. Onko kasvit kasvaneet ja valo pysynyt paikallaan? Jos 600w seinästä ottava ledi, niin se polttaa häpykarvatkin kun kasvattaja avaa oven.

Nojuu on. Mutta on myös monta muutakin mikä ei siitä johdu. Korpinkynttä, mitänyt väriltä selvää sai niin läiskiä lehdissä ja oisko ollu vielä "palaneita" kärkiä sormenpäissä ym...

Mä jotenkin oletin/veikkasin itsekseni että ei ota lähellekkään 600w...

En tosiaan oo mikään af-masteri mutta jos sirkoista saakka tyrkytetään ravinteita lehtiruokintana ja kastelulla 1-2päivän välein ni onhan se aika murha...

Olen nyt malttanut olla kastelematta kasveja pariin päivään. Viime kastelun aikana annoin aavistuksen verran enemmän magnesiumia ja kalsiumia mitä normaalisti. Lisäksi olen pitänyt lampun n. 40cm päässä kasveista (tämä suositus on otettu suoraan lampun ohjekirjasta).

Kasvit näyttävät nyt huomattavan paljon paremmilta mitä aiemmin. Tiedä sitten, mikä oli se lopullinen syy tuohon oireiluun, olisiko ollut näiden kaikkien tehtyjen "virheiden" kombinaatio, mene ja tiedä. Jatkossa täytyy kait malttaa pitää hieman pidempi kasteluväli aiempaan verrattuna.

Greentea

ViestiKirjoittaja Greentea » 15.8.2019 17:12

Marcus kirjoitti:

Vaihdoin eilen vedet ja perunakellarin haju lähti vesien mukana... katsotaan palaako myöhemmin uudestaan. Mitä EC:tä pitäisit? Tällä hetkellä 1.9 ja mietin miten korkealle se kannattaisi nostaa.

Itse EC ei vielä kerro paljoakaan, jokainen kasvi sietää erilaisia lukuja, joten mitään yhtä tiettyä on vaikea sanoa. Jos katsot tänään EC:tä ja huomenna se on laskenut, on ravinteita liian vähän. Ravinne "vajareita" myös saattaa tulla, jos PH ei ole optimi kasveillesi. Jos esim pidät PH:ta siellä 5.5 hujakoilla, tulee kasveille usein cal-mag vajarin oireet, vaikka oikeasti ongelma ratkeaisi nostamalla PH:ta.

Edit: Perunakellarin haju ainakin itsellä tulee takaisin parissa päivässä vesien vaihdosta, juuret tekevät kyseisen hajun, jotka omaavat perunakellarimaisen hajun. Mitä tulee ravinteisiin, aina ei tarvitse tehdä koko reson kokoisia lisäyksiä, voit esim tänään lisätä ravinteita suhteutettuna edelliseen täyttöön. Jos täytit resoon 50litraa vettä 2ml/l suhteella eilen, ja tänään siellä 40litraa vettä, voit lisätä 10litraa 3ml/l ja tehdä seuraava päätös kasvien kunnosta parin päivän päästä.

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 15.8.2019 20:30

Greentea kirjoitti:
Edit: Perunakellarin haju ainakin itsellä tulee takaisin parissa päivässä vesien vaihdosta, juuret tekevät kyseisen hajun, jotka omaavat perunakellarimaisen hajun.

Samaa mieltä asiasta.
Jengi vois joskus nuuhkia sitä resoa silloin, kun kaikki on ok.
Kyllä märät kasvinjuuret jotka ovat pimeässä, tuoksuvat vähintään ummehtuneille.
– Melkein nauratti, kuinka paljon paarmoja siellä oli, sanoo Salmela.

Fomppuharum

ViestiKirjoittaja Fomppuharum » 15.8.2019 22:15

Sam 1 kirjoitti:
Greentea kirjoitti:
Edit: Perunakellarin haju ainakin itsellä tulee takaisin parissa päivässä vesien vaihdosta, juuret tekevät kyseisen hajun, jotka omaavat perunakellarimaisen hajun.

Samaa mieltä asiasta.
Jengi vois joskus nuuhkia sitä resoa silloin, kun kaikki on ok.
Kyllä märät kasvinjuuret jotka ovat pimeässä, tuoksuvat vähintään ummehtuneille.

Joo, ei se mikään raikas tuulahdus ole :lol:
Lämmittää niin kuin rikoshyöty S-tilillä

Palaa sivulle “Sisäkasvatus”