Kuva

Kiinnijääneet kotikasvattajat

Sana on vapaa.
Lounasmaa

Kiinnijääneet kotikasvattajat

ViestiKirjoittaja Lounasmaa » 30.11.2003 3:51

En tiedä onko tällaista topikkia ollut ennen. Jos on niin olen pahoillani siitä, että nyt on toinen. Jokatapauksessa toivon, että sellaiset henkilöt, jotka ovat joutuneet viranomaisten kanssa tekemisiin johtuen hampun kotikasvatuksesta, kirjoittaisivat lyhyesti miksi jäivät kiinni ? Jollei ole varmaa tietoa syystä, joka johti kiinnijäämiseen voi esittää oman arvelunsa kiinnijäämiseen johtaneesta syy-seuraus ketjusta. Tämän aiheen tarkoitus on helpottaa kotikasvattajien riskien minimoimista. Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen !

EzMigrated!

cocoloc

Niinno....

ViestiKirjoittaja cocoloc » 30.11.2003 15:58

Taisin kuulla joskus kauan aikaa sitten, että sähkölaskujen (natikathan kuluttaa jonkin verran ) perusteella poliisit voivat tulla kolkuttelemaan ovelle.

Oon myös nähny omin silmin että vittuuntuneet (tai lainkuuliaiset) kaverit voi tehä ihan hyvin ilmotuksen. Ja varmaan myös muutkin ihmiset, jotka saavat kasvatuksesta tietoa. Ja mikseivät myös vanhemmat?

reeferass

¤¤¤¤¤

ViestiKirjoittaja reeferass » 30.11.2003 16:43

Jeps.
Itseltäni kärysi 12 puskaa ja epäilisin ratsian syyksi typerää meininkiä jota kämpässä harrastettiin: eli porukkaa lappasi ovella kokoajan ja kateellinen kotikasvattaja joka ei päässytkään polttelemaan kaveriporukkaan käräytti mut!

Itse vainosin just noita sähkölaskuja mutta eiköhän se ole se viimeinen asia mistä kytät varmistaa epäilyksiään jos niillä ei ole vahvaa näyttöä tai vasikkaa!

THA REEFERASS
REEFERASS

Lounasmaa

Re: Kiinnijääneet kotikasvattajat

ViestiKirjoittaja Lounasmaa » 30.11.2003 19:36

En usko minäkään sähkön kulutuksella olevan vaikutusta kiinnijäämiseen. Sähkönkulutuksen nousu havaitaan vasta mittaria luettaessa ja sähkön kulutus voi kasvaa monesta muustakin syystä kuin lampun polttamisesta. Ei voi olla mahdollista, että viranomaiset pyytäisivät sähköyhtiöltä seurantalistauksia. Ja jos poliisi jotain epäilee, niin helpommallahan se pääseen kun tulee paikanpäälle katsomaan, kuin sähkön kulutusta seuraamalla. Unohdin kirjoittaa ensimmäiseen viestiin, että jos vaan voitte, niin kertokaa paikkakunta, jolla jäitte kiinni ja milloin tämä tapahtui.

dementor

skennaario

ViestiKirjoittaja dementor » 30.11.2003 20:18

Vaihe vaiheelta, tapahtumapaikka HKI, vuosi jotain -96:
1. hassispala lompakossa, lompakossa myös henkilökortti.
2. liiallisen alkoholin nauttimisen myötä lompakko katoaa
yökerhoon tai jonnekin.
3. Poliisi suorittaa kotietsinnän

OBsessio

...

ViestiKirjoittaja OBsessio » 1.12.2003 10:40

Hehe tuli vaan joku html comments juttu...

Mutta tälläin tilanne siis meni:

Kaverini lähti humalassa ajamaan rekisteröimättömällä autolla. Auto sammui tien sivuun. Auto ei lähteny virtalukosta käyntiin, joten tyypit rupesivat tönäämään autoa. Eikä aikaakaan kun poliisit tuli paikalle. Toiselta kavereista löytyi hampusta tehty lompakko ja pari väsäriä taskusta ( ). Molemmat kaverit lähtivät yöksi putkaan ja toiselle tehtiin kotietsintä (ilmottamatta/lupaa kysymättä).

Luulempa etta juuri hölmöilemällä jää kiinni. Mistään pistoetsinnöistä tai sähkölaskusta en ole kenenkään kuullut jäävän kiinni..

Edited by: OBsessio at: 1/12/03 8:48

homeboy

Re: ...

ViestiKirjoittaja homeboy » 1.12.2003 11:05

Viime keväänä paloi neljä hamppukasvia skitsofreniasta kärsivän vuokranantajan takia.
Ei sinänsä ollut edes omaa vikaa.
Vuokranantaja vaan rupesi yht äkkiä vainoomaan meidän kämppää. Todennäkösesti oli joskus käynyt omilla avaimillaan meillä kun ei olla oltu kotona..
Tilanne kärjistyi siihen että äijä huuti keskellä katua meidän kämpän edessä, kalsarit jalassa, kännissä että "TUOLLA YLIMMÄSSÄ KERROKSESSA OON HUUUMEKASVIVILJELMÄ"
Poliisit tuli ja korjasi toisiksi viimeistä päivää olevat kasvit jätesäkkiin ja veivät asemalle.. *nyyyh* Vieläkin koskee sydämmeen

Entalpia
1 tähti
1 tähti

joo...

ViestiKirjoittaja Entalpia » 1.12.2003 11:18

Ihan vinkkinä: Jos olette vuokralla, niin ostakaa oveen ja asennuttakaa varmuuslukko, jolloin sinne ei pääse kukaan muu kuin te.

Onko vuokranantajalla edes oikeutta mennä kyseiseen asuntoon, jos siellä asuu vuokralla joku toinen?

homeboy

Re: joo...

ViestiKirjoittaja homeboy » 1.12.2003 11:56

No ei tietenkään kellään vuokrantajalla ole lupaa mennä toisen asuntoon.
Tämä meidän vuokranantaja olikin one in a million WACk'o...
Mutta siis todellakin turvalukko on enemmän kun hyödyllinen vuokra-asunnoissa.
Virheist oppii, kokemust karttuu

Lounasmaa

ViestiKirjoittaja Lounasmaa » 1.12.2003 15:23

On sillä vuokranantajalla oikeus mennä/tulla tarkastamaan asunnon kuntoa, mutta sen on ilmoitettava siitä etukäteen vuokralaiselle. Salaa ei saa todellakaan mennä nuuskimaan. On muuten ollu varmaan kuumottava tilanne, kun se vuokranantaja on huutanut kadulla.

Lounasmaa

ViestiKirjoittaja Lounasmaa » 1.12.2003 15:29

Eräs entinen tuttavani jäi kiinni kun poliisit tuli etsimään sen kämpästä henkilöä, jolla oli "haku päällä". Makuuhuoneen kaapista loisti valo. Poliisi kurkisti sinne ja tokaisi "Täällähän kasvaa hamppu". Tässä tapauksessa syynä oli siis huonon henkilöhistorian omaavan tyypin majoittaminen asuntoon.

Cheech

aaaaaa

ViestiKirjoittaja Cheech » 2.12.2003 17:35

Jos vuokraisäntäni kerrankin pälähtäisi paikalle omilla avaimillaan ilmoittamatta, niin sanoisinpa äijälle että käräjillä nähdää.

Entalpia
1 tähti
1 tähti

valvontaa

ViestiKirjoittaja Entalpia » 2.12.2003 18:24

Ostaa sellasen pienen mustavalkokameramoduulin, sille vain syöttää 5V jännitettä ja kytkee siitä komposiitilla videoihin, joissa puolinopeudella nauhoittamassa 4 tunnin kasetti, jolloin saa 8 tuntia putkeen nauhalle. Tästä vielä ilmoitus oveen, että kyseisessä huoneistossa videovalvonta, jolloin se on laillinen. Tämä systeemi sitten päälle kun kotoa lähtee ja kun saapuu kotiin, niin pikakelaa videon läpi ja jos talkkaria näkyy tms niin eikun äijälle valittamaan, että "mitä helvettiä sä käyt ilman lupaa ja ilmoitusta vierailemassa mun asunnossa, sieltä on nyt hävinnyt 240€ rahaa!!"

Nojoo...helpompaa on ostaa se varmuuslukko (mitä maksavat?) ja pistää myös kasvatuskaappiin lukko.

jkp
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja jkp » 2.12.2003 19:46

Copy&Pastean tähän toisesta topicista oman osuuteni.

"Mä olen jääny kiinni kaks kertaa kasvatuksesta.
Ekalla kertaa kukkaa löyty vain n. 3 grammaa, sakkoa 300mk.
Toisella kerralla kukkaa oli n. 200 grammaa, sakkoa 500mk.
Kaikki kasvatusvälineet sain pitää kummallakin kerralla.

Ekan kerran otin "vähän" liikaa viinaa ja poliisit vei putkaan, taskusta löyty jointin verran kukkaa -> kotietsintä.

Toinen kerta n. 6kk ekasta ja niin nolo juttu että jätän kertomatta. (Omaa tyhmyyttä...)

Siinä kaupungissa/kihlakunnassa jossa silloin asuin (-00), ei tuomiot ollu kovia. (varmaan vaihtelee nuo tuomiot kihlakunnittain jonkin verran)
Luulen et 200g lätkää olis ollu kovempi juttu poliisin silmissä vaikka totuus on toinen...
Sama rikospoliisi kummallakin kerralla hoiti kuulustelun ja oli vilpittömän kiinnostunut hampun kasvatuksesta. Sanoi sitten lopuks että hänen pitäis takavarikoida piiput ja lamput ym. mutta ei hän viitsi koska kumminkin hommaan uudet ja virnuili. Ihan asiallinen tyyppi kaikinpuolin."

dementor

paska tsäkä

ViestiKirjoittaja dementor » 3.12.2003 1:54

onpa käyny myös sillälailla (ei allekirjoittaneelle), että poliisi on käynyt etsimässä asunnon edellistä asukkia ja samalla törmännyt nykyisen asukin harrastamaan epäilyttävään toimintaan...

cocoloc

Vielä kommentoin...

ViestiKirjoittaja cocoloc » 14.12.2003 13:18

En usko minäkään sähkön kulutuksella olevan vaikutusta kiinnijäämiseen.Sähkönkulutuksen nousu havaitaan vasta mittaria luettaessa ja sähkön kulutus voi kasvaa monesta muustakin syystä kuin lampun polttamisesta.

Niin, kyllähän tuo vähän hassulta kuulostikin, kun tuon kuulin. Muistaakseni se taisi olla poliisi ym., joka noin olisi sanonut. Mutta ei varmaan ollut ensimmäinen kerta, kun virkavalta puhui läpiä päähänsä?

Kuulin muuten että erään epäonnisen kasvattelijan asunnosta ja myös muista kerrostalon asunnoista oli valot menny, kun oli laittanu lamput pistorasiaan. Varmaan kai joku pohjaton legenda, taas... :?

Gangsteri

ViestiKirjoittaja Gangsteri » 15.12.2003 9:12

Joo...jäin kiinni tossa syksyllä. 7 Narttua (g13 lajike) lähti kulkeen ja OMA VIKA! Koska olin helvetin kännissä ja käytän monesti myös muita huumeita enkä muista olinko muutenki nappaillu pillereitä naamaan sinä iltana...Oli pikku möyke kämpässä ku riitelin muijakaverini kans ja käyttäydyin tosi häiriköivästi (agrekänni). Kuuntelin musiikkia jos sitä siinä tilanteessa enää musiikiksi pysty sanoo ku kajarit meinas varmaa kärähtää musan lujuudesta :twisted: . Sitte heitin pari tyhjää bissepulloo seinille ja lopultahan saapui virkavalta paikalle. Nyt koko saatanan lähiö tietää varmaan mun kasvattelusta ku kytät pisti sellasen shown päälle että huhhuh! Ja olin kyllä senverran järkevä (kumma kyllä) että olin ehtiny sulkea vaatehuoneen kaapin ja sammuttaa natikan ja kaikkee...

Eli mitään epäillyttävää ei ollu esillä mutta ne tuli kahella maijalla varmaan viis kyttää ja ratsas koko kämpän samalla ku vei mut ja mun muijan :cry: putkaan...
Meikät tutkintaselliin ja muija juoppoputkaan.
....että käräjiä oottelen.....
Sanoin kyllä et muija ei oo osallistunu kasvatukseen ja sanoin et kasvattelen vain omaan käyttöön ja et kaverit ei oo ees tienny mun kasveista....Mut vittu piti myöntää oma käyttö ku mun perkeleen kaveri oli jemmannu mun kämppään piipun!!!!! :evil:

...ja piippuhan reagoi positiivisesti kannabistestiin...

Mut kavereitahan EI vasikoida mut saa nähä tuleekohan muijalle sama tuomio ku mulle ku muija ei oo poltellu...

Vittu sitte loppuki sekoilu... :idea:
Get your gun...

putte-

ViestiKirjoittaja putte- » 17.12.2003 10:40

mua vituttaa nyt iha vitusti, ihan sairasta touhua. jäin kiinni, ku kasvattelin kotosalla vaatekaapissa. äitihän tietysti meni katsomaan sinne, ja oli niin vitun järkevä että päätti soittaa poliisit ja mä kun asun tämmösellä käpykylällä ni sen tietäää mitä siitä seuraa. eli tännehän tulee näitä junttilehtiä ja lehden nimi oli tällä kertaa saarijärveläinen. no lehdessä on oikein oma "poliisi tiedottaa" palsta, jonne poliisi pistää ilmoituksia rattijuopumuksista ym... no päättivät sitte pistää sinne lehteen sen mun projektinkin "...kyyjärveltä on löydetty kannabis viljelmä..." sehän levis koko kylälle ja tästä eteenpäin oonkin tällä kylällä narkkari. kaverin mummo puhui, että meidän pihassa oli 20poliisi autoa ja huumekoirat hakemassa mua linnaan... no onneks täytän 3kk:n päästä 18! niin saan painua vittuun täältä. ainut ongelma on raha ja lukiokin pitäisi käydä loppuun, en nimittäin saa opintorahaa ja töitä ei täältä enää heru koska olen narkkari!!!

putte-

ViestiKirjoittaja putte- » 17.12.2003 13:40

:D no ei voi kieltämättä sitä syyttää mutta aika vittumainenhan se kyllä oli. oisko se sitte mahdollista että ne vitun miliisit tekis tulevaisuudessa jotain pistotarkastuksia, sitten joskus ku saan sen kämpän? mä jakelinkin jo siemeniä pitkin kylää ja sanoin "kavereille" ,että alkakaa kasvattaan. sitte kun ja jos jäävät kiinni niin mä en ole ainoa ja ihmiset alkaa tajuta ja ottaa selvää mitä se oikeasti on, tai sitte toisinpäin, hamppuvainot vaan kovenevat entisestään.

Menninkainen

Ei syitä.

ViestiKirjoittaja Menninkainen » 15.1.2004 14:38

Minulta lähti äskettäin neljä puskaa kävelemään poliisien mukaan. Syyttä suotta. Vissiin joku käyny minun kämpässä ja kertonut. jaa'a. Paskaa sattuu eikä se haittaa. Ei minua noin vain lannisteta. hah. En edes rapsujen luvusta vielä tiedä mitään. . . . Jepjep ei kun uutta tulemaan.

Lussut.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”