NFT

Scrogit, sogit, hydrot, aerot ja muut maallikoilta yli hilseen menevät menetelmät
vieru
1 tähti
1 tähti

Re: NFT

ViestiKirjoittaja vieru » 17.2.2019 14:35

dankster kirjoitti:Mitenhän kauan nuo meinaa keltaisina käppyröinä pysyä. Kolmisenviikkoa on jo olleet nft eikä kasvua ole tapahtunut, Juuristoa kylläkin joitakin rihmoja näkee matolla kun kantta avartaa. Lämmöt 25 ja 24/0 valo.

En olis ikinä uskonut et pistoista kasvattaminen näin hankalaa, lämmitetyssä kasvihuoneessakin pistoihin tuli pari hassua juurta vasta 2 kk juurruttamisen jälkeen ja nytkään kasvua ei meinaa tapahtua. No katellaan vielä miten etenee

Ei ne pistot aina lähe sykkimään. Yleensä parhaiten kasvuun lähtee 2-3 viikossa hyvät juuret lykännyt pisto.
Me emme ole rikollisia. Me olemme vapaustaistelijoita ja me rakastamme luontoa. Me kasvatamme omat lääkkeemme. Me emme tue mitään rikollisjärjestöjä, emmekä terroristeja, eikä meidän harrastuksemme vahingoita yhtäkään ihmistä.

dankster

ViestiKirjoittaja dankster » 3.3.2019 20:44

Juu tuli tää touhu tiensä päätökseen, Harmi ettei lähtenyt vaikka valot, lämpö ja kosteus oli kaikki hyvässä mallissa.

Allasta tyhjennellessä huomasin että kuitukangas matossa oli paljon ruskeita läikkiä, ei mitään nutujen aiheuttamia vaan outoja klönttejä, itse vesi oli kumminkin kirkasta eikä haissut oudolle. Ec oli lopuksikin 0,8.

Nft nostoputken pikku suuttimista tuli myös tota ruskeaa töhnää jonkin verran ja suihkuputki aina meni hieman tukkoon ja nuppineulalla sai availla niitä. Lieneekö vanhoja nutuja edelliseltä rundilta jäänyt siihen sisään?

Juuristoa oli pukannut jonkun verran mutta ei todellakaan sitä määrää mitä olisi yli kuukaudessa pitänyt, aivan kuin kasvu olisi jossain kohtaa loppunut seinään. Kiitos @vieru neuvoista. Onneksi maailmalta tuli vastaan 4 nortin pistoa jos niillä olisi parempi onni myötä

vieru
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja vieru » 19.3.2019 13:25

dankster kirjoitti:Juu tuli tää touhu tiensä päätökseen, Harmi ettei lähtenyt vaikka valot, lämpö ja kosteus oli kaikki hyvässä mallissa.

Allasta tyhjennellessä huomasin että kuitukangas matossa oli paljon ruskeita läikkiä, ei mitään nutujen aiheuttamia vaan outoja klönttejä, itse vesi oli kumminkin kirkasta eikä haissut oudolle. Ec oli lopuksikin 0,8.

Nft nostoputken pikku suuttimista tuli myös tota ruskeaa töhnää jonkin verran ja suihkuputki aina meni hieman tukkoon ja nuppineulalla sai availla niitä. Lieneekö vanhoja nutuja edelliseltä rundilta jäänyt siihen sisään?

Juuristoa oli pukannut jonkun verran mutta ei todellakaan sitä määrää mitä olisi yli kuukaudessa pitänyt, aivan kuin kasvu olisi jossain kohtaa loppunut seinään. Kiitos @vieru neuvoista. Onneksi maailmalta tuli vastaan 4 nortin pistoa jos niillä olisi parempi onni myötä

Vaikuttaa siltä, että juuritilaan on päässyt jostakin valoa ja nfthen on alkanut muodostua limaa. Lima tukahduttaa juuret ja tukkii suuttimet.
Pese osat huolellisesti kloriitti vedellä ja tuki valovuodot. Pyri pitämään reson vesi alle 20C. Tästä langasta lisää vinkkejä: viewtopic.php?f=4&t=20508&hilit=Pythium
Me emme ole rikollisia. Me olemme vapaustaistelijoita ja me rakastamme luontoa. Me kasvatamme omat lääkkeemme. Me emme tue mitään rikollisjärjestöjä, emmekä terroristeja, eikä meidän harrastuksemme vahingoita yhtäkään ihmistä.

Foorumilainen

ViestiKirjoittaja Foorumilainen » 30.3.2019 15:11

Millä vois korvata kapillaarimaton nft:hen. Ei viittis alkaa tilaamaa pelkästää sitä.

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 30.3.2019 16:38

Foorumilainen kirjoitti:Millä vois korvata kapillaarimaton nft:hen. Ei viittis alkaa tilaamaa pelkästää sitä.

Olen korvannut sen kerran upouusilla chifonet tiskiräteillä, kerran vanhoilla t-paidoilla ja kerran Intian basaarilta
ostetulla ”hippiliinalla”. Jälkimmäisestä irtosi vihreää väriä, mutta kaksi edellistä toimivat ihan ok.
Jossain forumin syövereissä on kuva tästä chifonet-alustasta, sekä hyvin voivista kasveista.

Eipä se aito kuitukangas paljoa kustanna: https://chilitarvike.fi/tuotteet/vesivi ... angas-76m/
– Melkein nauratti, kuinka paljon paarmoja siellä oli, sanoo Salmela.

juuretpunajuuret

ViestiKirjoittaja juuretpunajuuret » 9.4.2019 16:59

Heitän tänne mun 2 centtiä ja millä onnistuin ekalla kerralla ja sain noin 500g neljästä "puusta" (vedin overiksi 1.5kk, tuli puita. En kehu vaan mainisen)
- Desinfioi NFT kunnolla ennen käyttöön ottoa. Kloorilla reilusti putsasin itse
- AN Ph perfect sarja plus rhino skin. Homma toimi, katsoin kahdesti ph:n turhan takia, piti paikkaansa
- Rakensin automaatti vedentäytön. Bilteman 12v pumppu ja siihen rele plus tasokytkin. Maksoi noin 40€ kaikki mutta korvaamaton jos haluat olla poissa. Se täytti mulla NFT aina kun pinta tippui. 2vkoa olin poissa, no panic kaikki oli ok :)
- Ilmakivi pumpulla porisemassa NFT:ssä oli ihan lisänä, en tiedä vaikuttiko paljon mutta ei ainakaan negatiivisesti
- Vedet vaihdoin kahdesti, ei ehkä olisi tarvinnut vaihtaa kuin kerran
- 4/4/4/4 oli mulla valot lopussa
- Aina steriilit hanskat kädessä tai desinfioitu kädet, kun käsittelin kasveja
- Tutkailin pariin kertaan mikroskoopilla, kun luulin että oli elukoita mutta ei onneksi koskaan ollut. Eli pidä aina teltan ovi kiinni ja jos menet sinne niin perässä heti kiinni(jos vain on mahdollista)
- Älä päästä valoa mistään telttaan, kun se on pimeä ja vältä ettei valoa joudu mattoon! Itse tein kivivilla kuutioille kanteen juuri sopivat reiät ja sitten teippasin kannen NFT päälle, ettei vain pääse valoa sinne mattoo tai vesitilaan ja tämä onnistui hienosti. Vedin kyllä aina värivalo päässä teltassa, jos oli pimeetä, en kirkasvalo, skeptinen kun olin.

Tais olla tää kyllä semmosta, että on jo tässä topikissa käsitelty mutta minusta toi NFT+AN on vaivattomin ja upeasti toimiva ratkaisu! Mietin itse, että kokeilenko jotain muuta nyt vuosien jälkeen vain vetäiskö samalla.
Ei se ole vaikeaa :) olet vain huolellinen ja pidät huolta hygieniasta! Tsemppiä :)

omaapu

ViestiKirjoittaja omaapu » 15.4.2019 14:42

Nyt kun eka kasvatus alkaa olla loppusuoralla, laitoin yhteen kivivillakuutioon 5 siementä itämään, ja nyt mulla on siinä 4 tervettä taimea jotka viime viikolla pukkas ensimmäiset sirkkalehdetkin esiin. Ajatus tässä oli, että nykyisessa kasvatuksessa scrogittamalla viittä taimea, teltan taaimmaisten kasvien harventaminen on aika mahdotonta johtuen edessä olevista kasveista. Eli tarkoitus laittaa tämä sitten nft:n keskelle ja scrogittaa siitä ympäri telttaa. Lisäksi mahdollisen kiinnijäämisen kannalta vahinkojen minimointi, kun kasvamassa onkin vain "yksi" leveä puska neljän tai viiden sijaan. Onko joku kokeillut tuota, onko siinä muita ongelmia tiedossa? Juuret leviää resoon enivei, mutta hajottaako tuo sen kivivillakuution jossain vaiheessa ja puskat kaatuu? Sen jälkeen kun ne on verkkoon saatu niin tuota huolta ei kaiketi olisi?

Sori varmaan tyhmä idea ja tyhmiä kysymyksiä, ekoja kasvatuksia vasta menossa :D Lajike tässä kokeilussa Low Ryder #2 sikäli kun sillä merkitystä. Siemeniä on vielä reilusti jäljellä joten ei tästä elämä mene pilalle vaikkei onnistuisikaan :)

pylsti

ViestiKirjoittaja pylsti » 18.4.2019 18:54

Herää vain kysymys: kui saatanan iso kuutio sulla on villaa siinä pöydällä?

omaapu

ViestiKirjoittaja omaapu » 22.4.2019 12:35

pylsti kirjoitti:Herää vain kysymys: kui saatanan iso kuutio sulla on villaa siinä pöydällä?

Kiitos kysymästä, tuollainen ihan perus n. 10x10cm

Palaa sivulle “Erikoisjärjestelmät”