Kuva

Aggressiivisuus?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
''Apua kaipaava''

Aggressiivisuus?

ViestiKirjoittaja ''Apua kaipaava'' » 29.1.2004 1:07

Tervehdys kaikki hampuusit!
Joistakin tämä kysymys saattaa kuulostaa ''tyhmältä'' tai turhalta tai ei kovinkaan tärkeältä,mutta minulle tää on tärkeä.
Elikkä,olen koko pienen elämäni joutunut käymään psykiatrilla(ensimmäisenkerran 13-14vuotiaana) ja siellä on tutkittu näitä ''ongelmiani'' elikkä tutkittu aggressiivisuuttani ja sitä kun koko ajan tuntuu että kaikki on mua vastaan.Oon käyny kaikenmaailman terapioissa ja muissa nyt 6vuoden ajan.Käyn psykiatrilla vieläkin mutta olen löytänyt n.2vuotta sitten itselleni lääkkeen noihin ongelmiin,eli hampun.
Mutta nyt olen alkanut miettimään että onko mun oikeen pitää hermot kurissa hampulla, ja seuraako siitä sitten jtn pahempia vaikutuksia.Sillä poltan vähintään joka kolmas päivä yleensä joka toinen päivä.Olen havainnut että en käyttäyny enään niin väkivaltaisesti kuin ennen mutta hermot menee helpommin joka johtaa siihen ''kovaan tunteen purkaukseen'' joka ilmenee väkivalta.
Joten onko kellään kokemuksia käyttää hamppua ns.lääkkeenä samoihin vaivoihin mitä mulla on,ja onko tai tuleeko teidän mielestä hamppu vaikuttamaan mun psyykkeeseen? Todellakin tarvitsen vastauksia nytten koska haluan lopettaa terapian mutta en tiedä uskallanko turvauta pelkkään hamppuun....kiitos etukäteen vastauksista.

MyFirstBabyWW

ViestiKirjoittaja MyFirstBabyWW » 29.1.2004 1:22

Riippuu miten vanha olet ja muutenkin elämäntilanteestasi. Tottakai kehittyvälle psyykeelle kaikki päihteet ovat omalla tavallaan haitaksi, niin myös hamppu. Jos koet hampusta olevan sinulle kovasti hyötyä ja sen käyttämisestä/hankkimisesta ei koidu sinulle ongelmia, en näkisi mitään syytä olla käyttämättä.

Suurimmat ongelmat tossa on kai taloudelliset mikäli joudut tavarasi ostamaan, ja henkiset, siitä säätämisestä ja salailusta.

Tämä on tietenkin mutua, koska mainitsemasi kaltaisia oireita ei minulla ole, mutta masennusoireisiin olen huomannut hampun omalla kohdallani auttavan merkittävästi. Minulle tulee vain vilpittömästi tyytyväinen ja puolestasi onnellinen olo, jos sinäkin tästä yrtistä koet hyötyväsi.

Tuo on kyllä kieltämättä tosiasia, että monella käyttäjällä on varsinkin tauolla pinna kireällä, mut tuohon on monesti ratkaisuna se et polttaa vähän harvemmin, esim. vain viikonloppuisin tai jopa parin viikon välein. En sit tiä miten se auttaa ongelmassas jos noin paljon joudut harventaan, mut kokeile sitä viikonloppujuttua. Saattaa helpottaa...

Onnea vaan.

''Apua kaipaava''

ViestiKirjoittaja ''Apua kaipaava'' » 29.1.2004 1:27

Kiitti ekasta avituksesta.Tota ikää mulla tulee 20 tänä vuonna täyteen.
Ja se pinna mulla on ollut kireällä jostain 13 vuotiaasta asti,ensin se asia pistettiin murrosiän piikkiin mutta kun täytin 16 ja asiat eivät olleet yhtään muuttuneet niin alettiin epäillä että mulla on jokin mielenterveys ongelma.
Lätkää on käytännössä aina mukava imasta paineen alla,sitten vaan nukkumaan aina kun savut on vetäny niin herää hyvin mielin.

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 29.1.2004 1:37

Voi kuullostaa hihhulihöpötykseltä, mut kannattaa joskus kokeilla ottaa sitä hatsia ja sitten panna reggaeta (vaikka Bob Marleyn Jamming-biisi) soimaan ja kokeilla löytää siitä tilanteesta hyvä olo. Sit lähde matkalle sun persoonallisuutees sun mielessä ja yritä tutustuu siten itseesi ja siihen, millainen olet pohjimmiltas. Tunnut just siltä, ettet kyllä haluis olla aggressiivinen ja muuta, niin uskoisin, että kun löydät sellaisen tasapainon siitä, kuka itse oikeestaan olet, sun äkkipikaisuus alkaa vaan yksinkertaisesti vähetä ihan omillaan.
Musta ainakin on tullut se, kuka oikeesti olen, ja se on sellainen ylikiltti ja ymmärtäväinen onnellinen oleskelija. En ota mistään sanomisista enää minkäänlaista vihaista itseeni, vaan jossain vittuilussakin vaan nauran itselleni, jos se osuu kohdalle. Jos taas ei osu, en välitä, koska en vaan ole sellainen millaiseksi vittuilija mut arvioi. Eihän sillä ole väliä, kun itse itseni tunnen.
Mun mielestä maailman ihanin asia on tehdä tätä -> :)

-Hidas Hhh...-

Edit: Ehkä sittenki ois paras panna Bobin alalalala long...miten nyt kirjoitetaankaan.

mr maito

ViestiKirjoittaja mr maito » 29.1.2004 1:47

krimi666

ViestiKirjoittaja krimi666 » 29.1.2004 3:56

Mä olen ollut aina agressiivinen, taitaa olla periytynyt jostain. Agressiivisuuden takia en päässyt armeijassa aukkiin(arvaa olisinko edes mennyt jos olisin päässyt ;)
En silti huomaa ganjan tuoneen asiaan muutosta vaan jouduin itse muuttamaan asenteitani väkisin, koska nimenikin jo paljastaa sen, että olin luisumassa avian saakelin lujaa rikolliselle tielle. Nyttemmin vastustan rikollisuutta.
Agressiivisuus on säilynyt, mutten enää pura sitä muihin tai yleensäkkään mihinkään vaan pidän sen sisälläni.

[edit: ei mua silti ole koskaan tarvinnut pelätä. en ole ikinä lyönyt ketään enkä tapellut, enkä tekisi tuollaista edes kännissä(kerran meinasin hyvästä syystä, mutta lensin pihalle baarista) jos vielä joisin]
*Who need a few ideas where you can enjoy sexy smoking women in your real life!*

Planta

Hallittu agressiivisuus on voimavara

ViestiKirjoittaja Planta » 29.1.2004 19:54

Olen viimeaikoina kovasti pohtinut tuota agressio asiaa. Olen aika vakuuttunut, että agressiivinen käyttäytyminen heijastaa erittäin perustavaa laatua olevia puutteita varhaisessa kehityksessä, mikä ei todellakaan ole kyseisen henkilön oma vika. Millään lääkkeellä ei voida korjata vakavia kehityksen häiriöitä, saati kannabiksella. Onnellisia ovat ne tästä kärsivät, jotka ovat onnistuneet järjestämään itselleen pitkäkestoista terapiaa, koska se on asian avain. Sellainen on kuitenkin erittäin kallista. Ihminen ei voi oppia hallitsemaan agressiivisuutta muutein, kuin vuorovaikuteuksessa henkilön kanssa, joka osaa hallita agressiotaan. Viimeisimmässä lääkärilehdessä on erittäin hyvä artikkeli aiheesta.

bongimaakari

ViestiKirjoittaja bongimaakari » 29.1.2004 20:08

nyt ketä tän topicin ny alotti ni sinä käy hommaamasta jostain erittäin hyvää kukkaa ja pota semmoset sauhut et pääset just sille astraali matkalle mistä hidas puhui ja sitku loppuu eiku uusiks tutki ittees niinkauan että tuo loppuu ja si ku oot tarpeeks poltellu ni alotat sen viikonloppu homman et kerra viikossa
Why drink and drive when u can smoke and fly

yore

PILVEE KAIKILLE!!

ViestiKirjoittaja yore » 30.1.2004 15:00

krimi666 kirjoitti:Mä olen ollut aina agressiivinen, taitaa olla periytynyt jostain. Agressiivisuuden takia en päässyt armeijassa aukkiin(arvaa olisinko edes mennyt jos olisin päässyt ;)]

hoho oletpas se sinä ollut oikein agressiivinen, kun et aukkiin oikein päässyt!!! Hoho hoo... voi vittu!! Mullakin aina ollut vaikeuksia oman agressiivisuuteni kanssa. Mun ei kyseisen asian takia tarvinnu mennä edes koko vitun inttiin!!! haha ja arvaa oisinko menny, jos ois tarvinnu...?!

Nytkin on aika pahasti agressiivinen olo!! Mä oon viime vuosina joutunut aika paljon olemaan tekemisissä näiden agressiivisten olojen kanssa, ja ilman pilvee oisin nyt aivan varmasti vankilassa!!! Ei mitään edes hyvin pientä epäselvyyttä mulla siitä!! Silläkin tavalla oon paljosta pilvelle kiitollinen!!

Kiitos sinulle kaikesta PILVI rakas... :) :)

Agressiivisuudesta en sano muuta kuin sen, että mun mielestä agressiivinen käyttäytyminen on aika pitkälle opittu tapa. Yleensä agressiivisella käyttäytymisellä on aika selviä yhteyksiä siihen, kuinka lapsena oppinut toimimaan ristiriitatilanteissa. Mielenkiintoista joo, kuinka elämässä sitten asiat voivat korostua tai heikentyä... milloin mitenkin noin jonkinlaisessa omassa loogisuudenkaavassaan sitte. Mutta vitut, agressiivisuus saatana, on teillä keskustelunaiheet täällä... Hoho
Ihan hyvä aihe kannabispalstalla!! Uskon muuten hyvin vakaasti siihen, että suomalaisissa vankiloissa ois paljo vähemmän jengii, jos suomalaiset polttelis vaa enemmän pilvee ja jois paljo vähemmän... tai juodessakin polttelis kunnolla pilvee, siis ku kuitenkin täytyy juua...
Mutta agressiivisuus juu, sitähän maailma ja jokainen sen päivä on täynnä!! Agressiivisuutta ja sen seurauksia. Onhan tuo aika iso asia, ja varmasti siihen on syynä paljon muutakin kun lapsuudessa opitut käyttäytymismallit... hoho hoo joo

Sulle Planta, mitä tarkotat tolla pitkäaikasen terapian kalleudella??! Mä oon ollu pitkäaikasessa terapiassa viime vuosina, eikä se nyt niin helvetin kallista oo ollu!! Itseharjotettuu terapiaa, jossa lääkkeenä ollut KANNABIS kasvi!!

>>>>Ihminen ei voi oppia hallitsemaan agressiivisuutta muutein, kuin vuorovaikuteuksessa henkilön kanssa, joka osaa hallita agressiotaan. Viimeisimmässä lääkärilehdessä on erittäin hyvä artikkeli aiheesta.>>>>

Mitä sä Planta tarkoitat tolla hallinnalla...?! Mitä sä silloin hallitset, kun sä opit hallitsemaan agressiivisuutta...?! sory, en tajunnu nyt!! Ja mitä sä Planta opit agressiivisuudesta noita lääkärilehden artikkeleita lukemalla?!

Muuten en tohon kantaa ota tai sano mitään muuta kuin sen, että ei kukaan muu voi opettaa tuntemaan omaa agressiivisuuttaan kuin ihminen itse. Vuorovaikutuksessa itsensä kanssa tässä jokapäiväisessä olemisessa. Mutta sitähän säkin Planta kai tarkotit...niin mitä mä tässä turhaan jauhan...

Mutta on pilvi mulle hyvää lääkettä ollut!!! On se niin paljon tasottanut ja jelpannut, että eipähän tarvitse nyt vankilassa istua!!! Mulle viime vuosina, ihan kuten joskus nuorenpanakin, toi agressiivisuus ollut sellainen asia jota joutunut ihan oikeesti miettimään, tai kohtaamaan siis. Ja pilvee poltellessa oon jaksanut sitten miettii niitä agressiivisuuden mahdollisia seurauksiakin!!! Mulle pilvi on viime aikoina ollut hyvää lääkettä niinkin, siinäkin mielessä siis, että pilvee ku oon poltellu, se on laittanu mut ajattelemaan pikkasen ehkä enemmän, mitä muuten ois vättämättä jaksanu kelailla...!!
Ja siitäkin mä tykkään pilvessä niinpaljon, kun nykyään se mulla nostaa kaikki ne valoisat puolet asioissa pinnalle!! viime viikolla taas kerran vituttui oikein kunnolla. Oli vaan sellanen olo, että pakko jotain nyt tehdä, eikä mikään ois niinku huvittanu silleen niinku yhtään.
Sekin vitutti pahasti, kun tuntu että taas kerran pitäis ihan pakolla uus duuni hommata niinku... no, sitte kun olin poltellu, rupesin vaan ajattelemaan silleen niinku positiivisesti... silleen, että eihän siinä mitään menetä, jos duunin itelleen hommaa...!! Ja sillä sen sitten jaksoin duunata!! Pilvessä!! Pilvee polttamalla siis pääsi sen pahimman agressiivisuutensa yli, ja sai tehtyä jotain järkevääkin!! sic!

Nyt taas, kun tässä oon istunu, tai aamulla siis alko vituttaan ihan kunnolla ajatus siitä, että maanantaina pitää taas duuniin mennä. Tuli oikein vitun pahasti agressiivinen olo!! Ei oikein huvittais ollenkaan, ku niin vitun laiskalta tuntuu kaikki vaan!!
Mutta sitte ku oon tässä poltellu, pystyn taas niin selvästi näkemään KAIKKI ne positiiviset puolet... niitä tässä itselleni luetellut... hokenut oikein päähäni... palkka ihan o.k. pienelle paikkakunnalle 6£/tunti. siisti toimistohomma ja iltavuoro... ei tarvii herätä liian aikasin... lauantaitkin saa tehdä duunii...hmmm tietää enemmän rahaa siis... ihan hyvä. Oikeestaan mukavaa... Eikä siis vituta niin paljoo taas mikään... laskeskelen vaan kaikenlaista...
Ja joskus pilvee polttamalla jaksaa sitte olla polttamatta!! Nyt aion lopettaa pilven polton toistaseks tähän nyt palavaan sätkään... eikä ajatus polttamatta olemisesta vituta siis yhtään!! Oon taas poltellu tarpeeks, niin oon saanu hyvin perusteltua itelleni ne kaikki polttamatta olemisen positiiviset, hyvät puolet... nyt siis olla polttamatta... eikä siis senkään asian suhteen ole yhtään agressiivinen olo nyt...!!

:lol:

Joo, tälla tavalla vaikka mä oon oman agressiivisuuteni kanssa kamppaillut... Ja kaikille agressiivisuudesta kärsiville suosittelen lämpimästi riittävää!! huom. PILVEN polttelua!!! Mulla ainakin se on auttanut hyvin tasottamaan kaikkee... ja siitä varsinkin tykkään kuinka hyvin se mulla tuo tosiaan kaikki ne positiiviset asiat asioissa pintaan... laittaa mut nykyään kelailemaan kaikkee positiivista ja hyvää... puolia niinku... pilvi on silleen ollu mulle ku vähä joku toivonantaja!! Ja silleen siis auttanu noiden agressiivisten olojen kanssa!!
Nytkin ku oon poltellu pari jointtii... ei vituta ollenkaan, tai ainakin paljo vähemmän mitä aamulla siis vitutti... täytyy vaan taa sruveta mielessään hokemaan kaikkii niitä positiivisia puolii tolle duunissa käynnille!! heh he

Edwin

Lääkinnästä...

ViestiKirjoittaja Edwin » 30.1.2004 17:56

Lääkekäytössä on aina punnittava kaksi puolta, hyöty vastaan haitta.

Mitkä ovat haittoja, onkin aika yksilöllinen juttu, lääkekäytössä tyypillisenä pitäisin sitä, että annokset ovat usein pienempiä kuin viihdekäytössä, ja nautita kerrat harvemmassa.

Tiedän tapauksia, joissa esim. "impulssikonrollihäiriöitä" ja vastaavia voidaan ratkaisevasti helpottaa, monissa tapauksisssa (ei kaikissa) myös masennuksen, ja erityisesti stressin oireisiin voi saada avun hampusta.

Eroja on lajikkeen, yleisen elämäntilanteen ja henkilön suhteen, kaikki osa-alueet pitää huomioida, mikäli odottaa kunnon tuloksia.

Keskustelu kokeneen lääke/viihdekäyttäjän kanssa on aina eduksi, jolloin voi monta mokaa jäädä väliin.

Huomionarvoista on sekin, että poltaminen ei ole ainoa keino
lääkekannabiksen ottamiseksi.

Hazaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hazaa » 1.2.2004 15:23

Aika ihme homma:
En oo juuri koskaan agressiivinen selvinpäin. Ja sillon kuin juon niin en oo agressiivinen,ehkä kunnon lasku humalassa jos on syytä,mutta tosi harvoin ja sillonkin aiheesta. En oo agressiivinen poltellessa pilveä,ikinä. Mutta jos juon tosi pahat kännit ja poltan päälle pilveä niin silloin oon yleensä agressiivinen,ihme homma. Pari kolme kertaa oon noin tehnyt ja jokaisella kerralla olin agressiivinen. Nyt en enää polta jos oon juonu yli 10etanoli annosta niin eipä tuu ainakaan tapeltua. Mut enpä juuri tykkää kännissä polttaa ja toisinpäin.
Käyttäkää poste restantea siementen ja bulvaania kasvatusromujen hankintaa varten niin ei tule ikäviä yllätyksiä!

Hipin retale?

Re: Aggressiivisuus?

ViestiKirjoittaja Hipin retale? » 29.7.2010 7:43

Jahas, ompa vanha topikki, eipähän siinä.

Ei kannata pelkkään hampun voimaan luottaa tämmösissä asioissa, jos oikein ymmärsin nii se tuntuu vaan pitävän sinun oireet pienempinä. Tartu siihen oireiden lähteeseen jos pystyt. Mulla ei oo minkään sortin psykologin tms lääkärin koulutuksen tynkääkään, elämänkoulua on kyllä käyty. Opettele pyytään ja antaan anteeks itelles ja muille, siis ei silleen että sanoo toiselle tai itelle peilin edessä "anteeks, saat anteeks", vaan henkisesti. Että ei kanna sitä murhetta, tuskaa omista kömmähdyksistä, tai vaikka kantaa nii ainaki on rehellinen siinä. Ja vaikkei ois rehellinen nii antaa itelleen anteeks ja lupaa että on rehellinen sitten ku on sen verran voimia siihen, ja hakee niitä voimia jostakin mistä niitä saa. Levolla saa voimia hyvin, samoin pitämällä itestään ite huolta. Pienet asiat, kaikkee ei todellakaan tarvi kerralla saavuttaa, eikä tulla standardimenestyjäks elämässä. Armo. Kenenkään ei tarvi enempää tehä kun mitä jaksaa, vaikka tiiän että tuo on paha sanoa tämmösessä maailmassa missä joudutaan elään, pienellä pitää monen tulla vieläkin toimeen.

Rakenna ite omat unelmas, jos sul ei oo. Se mikä tuntuu syvällä sisimmässä hyvältä, tai ees näyttää siltä että ois parannus nykyseen siellä pääkopassa. Vaihda duunia parempipalkkaseen ja/tai parempaan paikkaan jos koet että on aihetta, terve sielu kun asuu terveessä ruumiissa ja helpottaa huomattavasti ittestään huolta pitämistä jos nuo päivittäiset asiat mitä ei välttämättä tuu ajatelleeks, on kunnossa.

Tuli vähän yhtenä tuubina kaikki, mutta toivottavasti asia menee perille. Olen noita eri lähteistä lukenu noita asioita, tuoreita tutkimuksia ovat kuulemma olleet eikä ole lähteitä valitettavasti antaa, mutta näillä eväillä olen vieläkin elossa ja kelpuutettu työskentelemään ihmisten parissa, lukuisista vastoinkäymisistä huolimatta. Pari kertaa on meinannu narun jatkeeks mennä, mutta se ei oo ratkasu, vaan pakenemista. Haavoja saa tulla, ja saa itkeä ja olla jonkun mielestä säälittävä, ei se poista ihmisarvoo eikä oikeutta elämiseen.

Coolvice

Re: Aggressiivisuus?

ViestiKirjoittaja Coolvice » 29.7.2010 8:58

Kun kannabisreseptorit aktivoituvat synapseissa hermoimpulssien määrä vähenee jonka vuoksi käyttäjä rauhoittuu.
Jos kasvatat itse lääkkeesi kehoitan valitsemaan lajikkeeksi Jack Hererin nimikkolajikkeen ja kypsyttämään sen suhteellisen amberiksi, tässä kuva, jotta CBN cannabinoidin tasot olisivat mahdollisimman korkeat. Se tasaa pilveä ja pidentää sen vaikutusaikaa. Tehosta en huolehtisi, hermoimpulssit vähenevät tarpeeksi jo 10% vahvuuksilla siitä mitä esimerkiksi keskilaatuinen itse tuottamasi Jack Herer-kukinto on.

Kannattaa keksiä keinoja pitää itsesi aktiivisena, liika passivoituminen voi aiheuttaa masennusta.Toleranssin lääkkeeseen voi joutua resetoimaan ihmisestä riippuen kerran noin 2vk-2kk riippuen käyttöannoksista, tämän huomaa siitä että lääke voi aiheuttaa päinvastaisia vaikutuksia kuin mitä haet. Viikko pari ilman lääkettä auttaa mainiosti.

Jos olet huolissasi "pilvestä" joka kannabiksesta tulee niin älä huoli. Säännöllisessä käytössä tuo pilvi lakkaa tulemasta ja vain rauhoittava efekti jää.
Onnea vaan ja menestystä. Itse käytän kannabista ADHD:n hoitoon, se tasaa ajatuksenjuoksun juuri sopivalle tasolle. Itseasiassa selviän joka kerta kun otan annoksen.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”