Kuva

JTR Helpdesk

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

JTR Helpdesk

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 4.11.2015 20:37

Kysykää, jos on kysyttävää. :)

Mieluiten semmoista mihin epäilet että ei tulisi muissa ketjuissa järkeviä vastauksia tai muuten vaan haluat minun mielipiteeni aiheeseen.

Toi privaboksi on usein niin täynnä että parempi laittaa tälläinen ketju.

Ensimmäinen viesti pariin kuukauteen, älkää repikö mua kappaleiksi... :lol:

Ja jos on jotain semmoista kysymystä missä haluaa kuvia laittaa jne mutta ei näyttää muille niin perus JTR Helpdesk toimii myös privalla kuten viimeiset 12 vuotta.

Ajattelin laittaa tämmöisen ketjun kun harvat uudet käyttäjät tietävät tästä mun pohjattomasta auttamisen halusta. :doh:

Yritän tarkistaa tän ketjun pari kertaa viikossa.

-J :mrgreen:

PS. Uusille tiedoksi vähä speksiä; Kasvattanut vuodesta 2003, löytyy puutarhurin paperit ja vähä päälle vuosikymmen "normipuutarha" kokemusta. En tiedä kaikkea mutta mulla on kuitenki nämä hamppujutut ihan hyvin hallussa. Aina voi kehittyä kasvattajana.

pöllömies

Re: JTR Helpdesk

ViestiKirjoittaja pöllömies » 4.11.2015 21:56

Siistiä, oon nähny että oot kehunnu skunkkia joten mistä lafkasta paras skunkki? :respect:
Time you enjoy wasting is not a waste of time.

CFL_Closet

ViestiKirjoittaja CFL_Closet » 4.11.2015 22:02

Nyt kun pöllömies kysyi Skunkeista, niin pakko kysyä itsekin. Eli onko Shiva Skunk tosiaan Skunkeista vahvinta ?

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 5.11.2015 2:06

Kokeile ja löydä oma suosikkisi. Osta useampaa laatua kerralla ja sitten on helpompi vertailla ja päättää. :wink:

Itse pidän siitä klassikkofenotyypistä mitä löytyy monien firmojen Skunk #1 geenistöstä, mutta indicoiden kanssa risteytettynä tulee tosi satoisia yksilöitä, osa itselle liian hidaskasvuisia (esim. Super Skunk) mutta osa todellisia voittajia.

Esim. 2007 annoin Snoop doggille Skunk #1 x Lavender
(mulla oli sillon eri Skunk #1 risteymiä joku 9 kpl, tää oli paras, Skunk #1 x Somango oli kans ihan ok, mutta aikamoista sillisalaattia somangon geenit joten ehkä olin vain onnekas ja oli ollut hyvä uros pölyttämässä)

kepe1

ViestiKirjoittaja kepe1 » 5.11.2015 9:56

Kun noita siemenpankkeja on niin monta ja lajikkeita vielä enemmän....
Kuulisin mielellään mielipiteesi, mistä saa laadukasta papua?
Kaipaisin jotain semmoista, joka tekee pirteän ja onnellisen kuosin :P .

Sitten vielä. Miten tykkäät itse kasvattaa? Multa? Vesi? Lannoitteet?
Onko ledeistä mielestäsi mihinkään?

Pahoittelut kysymysten määrästä. Kiva tietää miten kokenut hoitaa harrastuksensa.

vieru
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja vieru » 5.11.2015 11:46

Haluaisitko kirjoittaa uudelleen Jtr formulan ohjeen ja käytön kokonaisuudessaan? Pätkiä löytyy, mutta käsittääkseni kokonaista ei löydy? Jos löytyy, haluaisitko copy pasteta, tai linkata sen tänne?
Me emme ole rikollisia. Me olemme vapaustaistelijoita ja me rakastamme luontoa. Me kasvatamme omat lääkkeemme. Me emme tue mitään rikollisjärjestöjä, emmekä terroristeja, eikä meidän harrastuksemme vahingoita yhtäkään ihmistä.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 5.11.2015 14:43

Silencerin/äänenvaimentimen jälkeen ei putkea, koska niin sitä pitää käyttää; Ensin tyhmänä poikana laitoin sen vaimentimen ihan sinne alkuun heti ufon jälkeen jonka jälkeen joku 5m äänenvaimennettua putkea ennenkuin tuli ulos, ja semmoinen todella äänekäs tietokone ehkä oli lähinnä huminaltaan. Semmoinen että varmasti kiinnitit siihen huomiota, sen verran kova hurina (ja ulostulo aukko oli pään yläpuolella korkeuden suhteen joten "oudosta" paikkaa tuli tämä ääni, joten helposti siihen sitten katsottaisiin että mikä ihme tuolla huoneen ylänurkassa hurisee) Sitten kokeilin siirtää tuon silencerin/äänenvaimentimen viimeiseksi asiaksi ennenkuin ilma tuli pois kaapista, ja äänentaso muuttui sen verran hiljaiseksi että huoneen toisella puolella oleva tietokone humisi enemmän. Eli ihan oman kokemuksen ja sen äänenvaimentavuuden takia neuvon näin. PS. Camo-vinkki: Laita juliste yläosastaan kiinni ulostuloaukon peitoksi, niin että kun ufo sammuu, juliste peittää aukon.

Ja laadukasta siementä tuottaa lähes joka hamppu, jos haluat pirteää kuosia niin sun pitää kasvatella sativoita, äläkä mee mihinkään hybridiloukkuun että ostat "100% sativan" joka mainosmiehen mukaan kuitenkin kukkii 9 viikkoon. Muista kuitenkin että sativoita ei tarvise vegettää ison sadon saamiseksi, joten älä anna kukitusviikkomäärien pelottaa, koska voit lyödä ne suoraa kukkimaan ja saada ison sadon. Missä kasvatan? Hydrossa kun olen sisätiloissa, multa on mielestäni hyvä vaihtoehto jos kasvattaa pihalla, muuten en näe siinä järkeä, lannoitteet on ollut GHE FloraBloom+FloraMicro nyt jotain 10 vuotta. LED:ejä olen käyttänyt 5 vuotta, just myin viimeisimmät ostokset pois ja siirryin takaisin pelkkiin natikoihin - LED:t ovat oiva valaisukeino äärimmäisen pieniin tiloihin, mutta isompia kasvatuksia en niillä enää tule hoitamaan, ennenkuin ovat natikan hintaisia (eli 85e = 600w LED)...

Tässä tuo JTR formula copypastella ja lisäksi vielä tuo typen antamisen lopetus teksti
n.s. "JTR Formula" oli erään paukkuisen syksyn hedelmä kun olin taas kerran ihan helvetin paukuissa ja lucas formulan laskeminen päässä tuotti vaikeuksia kun yritin nopeasti lisätä litkuja ennen jotain reissua. Ne lucaksen numerot ku on jotai 2.jotain ja 1.jotain (1.67 muistaakseni), joten ei vaan sillon niissä olotiloissa toiminu mikää pilkun jälkeen.. :lol:

Päädyin antamaan vain 2/1ml bloom/micro per litra, eli 100 litraa -> 200ml bloom ja 100ml microa. Ja huomasin tämän toimivan loistavasti ja että säästän ravinteiden määrässä -> säästän kustannuksissa.Oli vaan helpompi ajatella asiaa näin. Tällä annostuksella tulee jotain n. 1000ppm litkua. Sitten jos ei oo EC mittaria, niin lisää pelkkää vettä kun kasvit juovat ravinneliuosta ja pidä siitä edes "noin about" päiväkirjaa että paljonko oot lisäillyt, ja kun n. 70% vesitilan tilavuudesta olet lisännyt, täysin uudet litkut tupaan, eli vanhat täysin pois ja uudet 2/1 tilalle.

Ja jos EC mittari löytyy niin sitten vaan tällä laskukaavalla:

((kohdeppm MIINUS nykyinen ppm) JAETTUNA kohdeppm) KERTAA 8 KERTAA vesitilan määrä gallonina (10 gallonaa = ~38 litraa)

((1330 - 947) / 1330) * 8 * 22

(383 / 1330) * 8 * 22

0.3 * 8 * 22 = 53 ml Flora Micro

53ml Flora Micro, tuplaa se ja siitä tulee 106ml Florabloomia. Joten 53ml microa ja 106ml bloomia että saat nostettua lannoitetason 947ppm:stä takaisin 1330ppm.

Pìdän usein n. 5 päivän vegen jolloin annan 1000ppm, sitten alkukukussa (ehkä neljännelle viikolle asti) 1600ppm, jonka annan laskea 1300-1400 paikkeille, ja loppua kohti lähemmäs takaisin tonnia, joskus annan valua 750-850 asti ihan lopussa.

Typestä:
Minun kokemukseni asiasta;

Itse olen kokeillut antaa typpeä loppuun asti, katkaista puolen välin jälkeen, katkaista puolessavälissä, katkaista ennen puoltaväliä, katkaista ennen kukitusta.

2015 EDIT: Maku ja suutuntuma viittaa POLTETTUUN kannabikseen. Itse olen höyrystänyt nyt jo pitkään, joten tällä ei ole niin paljon itselle väliä, lopetan typen annon kun arvelen että kasvilla on n. 21pv/3vko elinaikaa ennen kaatoa.

Loppuun asti - budissa todella karkea ja paha maku. Kasvit vihreitä loppuun asti, ilman mainittavaa kellastumista. En suosittele.

Puolen välin jälkeen - budissa karkea maku, ei kuitenkaan niin vahva kuin loppuun asti mennessä. Pahaa silti. Vihreitä loppuun asti, ei paljoa eroa "loppuunasti"-vaihtoehtoon. En suosittele.

Puolessa välissä - budissa ei havaittavissa kummempaa karkeutta, perusbudia. Jotkut kasveista vaalenivat hyvinkin, jotkut vain vähän mutta yksikään ei ollut enää kunnolla vihreä kukinnan lopussa.

Ennen puoltaväliä - budissa äärimmäisen pehmeä "tekstuuri", eli liukuu keuhkoon kuin rasvattu - vain THC kutittelee. Monet yksilöistä vaalenivat loppuviikoilla hyvinkin, vaaleanvihreinä kuitenkin, ei keltaisina. Pari yksilöä vain jäi vähän vihreämmäksi. Suosittelen.

Ennen kukitusta - budissa tuntuu vain THC:n kutittelu, todella pehmeää, ei kuitenkaan paljoa eroa ennen puoltaväliä-vaihtoehtoon, ja monet yksilöt tuolla kertaa vaalenivat ennen aikojaan, ja sadosta jäi vähän uupumaan. En suosittele.

Kaikissa, paitsi viimeisessä vaihtoehdossa sadon määrä on ollut suunnilleen sama.

Lajikkeet joita olen viljellyt noilla kerroilla, enemmän ja vähemmän sekasin toistensa kanssa: Skunk Special (monessa rundissa), Cinderella 99 (monessa rundissa), Northern Lights x Ice (monessa rundissa), AK-47 (yks rundi), Northern Lights x Thai (yks rundi), Sour Bubble BX3 (yks rundi), Kali Mist (yks rundi), Skunk #1 x Lavender (yks rundi), Sour Diesel V3 (yks rundi).. Voi olla viel jotain mitä en muista mut noi nyt ainakin.

EDIT: Ongelmahan lähinnä on, että microssa on typen lisäksi hivenravinteet. Joten mielummin antaa edes vähän jos haluaa ultra smoothia polttoa... Ja vasta lopussa n. 4-3vko ennen kaatoa lopettaa täysin...

Ja jos olet kastellut kasviasi niin kyllä ne juuret saa otettua sen kosteuden mitä luultavammin, jos ei nyt mitään 200 litran lootaa oo jossa vain toisessa päädyssä kasveja ja kastelet vain toiseen päätyyn... Kuitenkin, juuret etenevät paremmin miedosti kosteassa mullassa (enemmän vettä = vähemmän happea), joten sinänsä vastaus kysymykseesi on että EI, juuret eivät etene rutikuivan mullan lävitse kovinkaan helposti.

EDIT2: Paras tapa on nostaa ruukkua, ja päätellä siitä painosta että onko vedelle tarvetta. Eli ekaa kertaa ku nakkaat mullat astiaas ja ennenku kastelet ni kokeilet millasta se on kuivana, ni sit kastelun jälkee tiät paljo se on kosteena... Ja loppu onkin sitten helpompaa kun tietää min ja max painon..

crackerr

ViestiKirjoittaja crackerr » 7.11.2015 23:20

Ootkos käyttäny noit keraamisii monimetalleja ja mitä mieltä oot niistä verrattuna natikkaan esimerkiks?

toohi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja toohi » 8.11.2015 0:33

Jack_Horror kirjoitti:...en tiiä onx ihan tyhmä kysymys mut onx tullu vastaan toimivia viritelmiä et sais peitettyy teltan ilman tulo aukkojen valovuodot sellai et tulis ilmaa sissää kuiteskin samalla tavalla :think:.

Jack is back! :) Jos mä vähän autan, niin ei käy kyselytulva ylivoimaiseksi heti alkuun. Kaksi vaihtoehtoa: Helpompi on, että laitat ritilät umpeen ja riittävän pitkän IV-letkun pätkän sisääntuloletkulle varattuun paikkaan. Jos meinaa rajoittaa ilman liikettä liikaa, niin tarvitsee vielä jonkun kanavapuhaltimen tyylisen propellin siihen seuraksi. Toinen, enemmän nikkarointia vaativa, mutta toisaalta ehkä jopa tehokkaampi on tehdä "lighttrap". Eli siis semmoinen "sokkelo", jossa ilma joutuu pujottelemaan ristiin rastiin, mutta kanavan koko on joka paikassa 1-2x ulostulon koko. Tämänkin kyllä siis tekee helpoiten sillä IV-letkulla ja muutamalla mutkalla.

-toohi

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 11.11.2015 15:04

En ole käyttänyt keraamisia monimetalleja, ainoastaan normi monimetalleja, suurpainenatriumeja, ja sitten LED:iä ja rikkiplasmaa (+ perus loistari).

Nopeasti googlella suomesta 600w keraaminen monimetalli 549€ joka on kyllä osasettiä paljon tyyriimpi, en usko että kuitenkaan saa 5x satoa vrt. normi 600w.. :think:

Ja kuten tuossa toohi kirjoitti, tarpeeseen keksii keinot, ja en parempaa osaa ehdottaa mitä toohi tarjosi.

pro3liator

ViestiKirjoittaja pro3liator » 12.11.2015 22:06

Karsitko kukituksessa kasvista alahöttö kukinnat pois vai annatko kasvaa ilman karsimisia?

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 13.11.2015 13:44

Karsin reilulla kädellä 3-4vko kukituksen alun jälkeen kaikki oksat pois jotka ei näytä siltä että ne tulee saamaan paljon valoa / menestymään.

Tapauskohtaisesti karsii, ei kannata systemaattisesti aina ottaa. Usein lähtee pari-kolme-neljä alinta oksaväliä veks.. :think:

Rooibard

ViestiKirjoittaja Rooibard » 17.11.2015 15:35

Mielipidettä airpoteista tarvittas: täällä päin niitä kun ei joka koossa löydä niin paras vaihtoehto on 3l airpot. Mut mitenkäs niiden liittäminen yhteen, eli kasaamalla 2 päällekkäin? Sais 6l kookosta ja tilaa menee 19cm halkasijan verran!

Propsit help deskistä :pimp:

Peace
Get high on ur own supply!

Kayttaja 420

ViestiKirjoittaja Kayttaja 420 » 17.11.2015 17:39

Paljonko sulla on ufon teho, lämmöt ja korvausilman lämpötila?

gyntwaiser

ViestiKirjoittaja gyntwaiser » 17.11.2015 18:28

Äijjä se jaksaa vielläkin painaa. :respect:
Itsekkään en kyllä tällä foorumilla käy, kun muutaman kerran vuodessa enään.
Ei kiinnosta bongin karstaus ohjeet meinaan paljoo :laugh:

Anwywayss iha vitun jees että joku sentää jaksaa jakaa tietotaitoonsa täälä vielläkin.

Loppukevennykseksi voisin kysyä läpällä etä miksi cannan aqua ja coco sarjojen a ja b pulloissa on samaa tavaraa siällä? Vain väri näyttäis olevan eri.(tähän ei tarvi vastata)
Kuva
Kuva

Itse en siis käytä cannan tuotteita, ihmettelin vaan.

keep calm and lisää löylyä.

Ainiiiiiiii jäbällekkin oli pakko hekuttaa (kerrankun tällä foorumilla olen) tota rosin tech shatteria, pienestäki määrästä kiffiä(gramma-puoltoista) saa jo 0,3-0,4g hyvää shatteria. Ite en ois uskonu että hatsi voi toimia tälläsellä rasvapäällä sillätavala enää.
Budeja ei kannata ehkä litistellä(liian vähä oljyä kerralla) mutta kiffistä saa iha hyvi kyllä ku laitta jonku ketulan suodatinpussii ja pessaa sen leivinpaperille nii avot. Tulee sellasta kunnon shatteria, ihan kirkaan keltasta sellasta napsahtavaa aijjaiai
siitä ku ottaa jonku 0,2g dabi nii voi jumalaare, keuhkotuntuma on vähintäänki mielenkiintonen.
Eli siitävaa clas ohlsonilta hommaa lämpösäädettävää suoristusrauttaa, ja senjälkee titaaninaula ostoksille.

Ps: tää on kyllä nii vitun offtopic viesti ku olla ja voi hahahaha, sorry siitä. :laugh:
Pro Choise Everything, No Schwag Anything.

Killer Clown

ViestiKirjoittaja Killer Clown » 17.11.2015 21:17

Hei, kysyisin neuvoasi vesiviljelyyn liittyen. Olen kasvatellut jo muutaman vuoden verran kuituhamppua erilaisilla vesiviljelyjärjestelmillä ebbi, bubler, kivivilla jne. Ongelmana on ollut kaikissa kasvatuksissa ravinteenpuute, joka iskee aina jossain vaiheessa kasvin elinkaarta. Osassa kasvatuksista puute on iskenyt ihan kasvuvaiheen alussa ja toisissa vasta myöhemmin kukkimisvaiheen puolessavälissä. Ravinne, josta tuntuu tulevan puute on nimenomaan typpi. Lehdet ovat vaalean vihreät ja alimpiin vanhimpiin lehtiin tulee keltaista väriä, joka leviää ylempiin ravinteen puutteen pahetessa. Olen katsellut eri puutostilojen merkkejä ja olen aika varma, että kyseessä on typpi. Ravinteina kasvatuksissa olen käyttänyt GHE Flora-sarjaa ja Cannan hydro-sarjaa. Ravinteita olen lisännyt samassa suhteessa mitä pullon kyljessä on sanottu ja PH-arvo vedessä on ollut aina oikealla tasolla 5,2-6,2. PH-mittarit ovat kunnossa ja kalibroitu ja näyttävät oikein. Omistan digitaalisen PH-mittarin ja kaksi tippatestiä, kaikki näyttävät samoja lukemia.

Ravinteen puute on ilmaantunut huolimatta siitä kuinka suuri ravinnemäärä on ollut vedessä. Joissain kasvatuksissa veden EC-lukema on ollut niinkin korkea kuin 3-4mS ja ravinnemäärät ovat olleet todella hurjia mitä olen kaatanut veteen. Mikään ei ole auttanut asiassa, vaikka olen vaihtanut vedet ja pistänyt uudet ravinteet. Kasvit ovat muuten terveen näköisiä, mutta eivät vain halua ottaa ravinteita vedestä.

Olen ajatellut, että ongelma voisi johtua vesijohtovedestä. Vedessä olisi jotain ainetta, joka vaikeuttaa kasvien ravinteiden ottoa. Hanaveden EC-lukema on 0,15, eli vesi on pehmeää. Asia voisi korjaantua, jos käyttäisi sadevettä tai puhdistaisi vesijohtoveden käänteisosmoosipuhdistuslaiteella. Mitä olet mieltä, kuulostaako ihan ufo-jutulta, kannattaako ruveta hakkimaan RO-laitteita?

tengeng

ViestiKirjoittaja tengeng » 18.11.2015 2:01

gyntwaiser kirjoitti:
Loppukevennykseksi voisin kysyä läpällä etä miksi cannan aqua ja coco sarjojen a ja b pulloissa on samaa tavaraa siällä? Vain väri näyttäis olevan eri.

Eikös noissa pulloissa lue noiden molempien litkujen yhteenlaskettu sisältö? Ei yksittäisen pullon tökötin sisältöä, kun noita ei ole tarkoitettu käytettävän muuta kuin yhdessä.
*DiSCLAiMER* All of the photos and posts are for entertainment purposes only.

harmiton hippi

ViestiKirjoittaja harmiton hippi » 18.11.2015 16:31

no nyt on asiallinen ketju tullu tänne, mietinki että kehtaisko sulle laittaa yksityisviestillä muutaman kysymyksen, nyt ois kolmas multa kasvatus menossa ja seuraava setti tulee oleen vesiviljelyssä, mulla on 120x120 teltta ja sinne tulee ainaki 600w natikka ja ehkä lisäksi 400w tai 250w natikka jos tarvii, no tarviiko vai riittäkö tuo pelkkä 600w? vesiviljely järjestelmä on vielä hommaamatta, oon miettiny että laitan sinne joko atami wilma 16 tai 2x nft 424, kumpaa suosittelisit? kallistuisin ite kumminki nuiden nft puoleen koska ei sitä ikinä tiiä monta kasvia sinne tulee menemään. ensimmäisenä sinne tulee menemään greenhousen moby dickiä (haze x white widow) joka ilmeisesti venyy melko rajusti kukituksessa, monen päivän vegeä suosittelisit? entä montaa kasvia suosittelisit tuohon tilaan kahessa nft424 SOG tyylillä? :pimp:

loisteputkivalaisin

ViestiKirjoittaja loisteputkivalaisin » 18.11.2015 23:29

10pv ikäisen kasvin lehdistö on lähes alusta asti kellertänyt. Kasvatusalustana 10l sankko, rainbow kukkamulta (ph6,3), ja esl valot.

Valot ovat n.10cm päässä kasveista, 30w tehoiset ja 1900lumenia lupaa mainos valotehoksi. lannotteita en ole vielä kasveille antanut.

Ongelmana siis yhden kasvin ylälehtien keltainen väritys. Muut kasvit täysin normaaleja. Kyseisen keltaisen kasvin juuriston päästä saattoi isompaan ruukkuun vaihdettaessa katketa vähän. Vaikuttaisiko se?

benq

ViestiKirjoittaja benq » 19.11.2015 2:02

Tällä hetkellä käytössä on 600W dual spectrum(agro) polttimo. Kun aika tulee, onko tuota järkeä korvata MH+SPNA -combolla ja paljonko 1x1m alueen scrogitukseen olisi syytä varata tehoja vegessä? 600W MH lienee liioittelua.

Palaa sivulle “Sisäkasvatus”