Kuva

Laki käyttörikoksesta jos lapsia?

Sana on vapaa.
psykohippi

Laki käyttörikoksesta jos lapsia?

ViestiKirjoittaja psykohippi » 17.4.2017 23:33

En googlettelemalla löytänyt ainakaan suoraan vastausta kysymykseeni. Jos minulla ja avopuolisollani/aviopuolisollani on lapsi(a) ja hoidan kannabiksen polttelun esim. mökillä yksin ollessa eli en ole lapsien luona kannabiksen vaikutuksen alaisena. Ja säilytän kaikki kannabikseen liityvätkin asiat lukittuna ja kaikilta muilta henkilöiltä paitsi minulta suojassa. Mutta kuitenkin jostain syystä setä sininen saisi minut kiinni vaarallinen kannabis savu keuhkoissa ja siitä iskisi käyttörikoksen niin voisiko mitenkään tulla esim. seuloja tai etten saisi nähdä lapsiani kuin valvotusti? Ja siis maksimissaa 10grammaa polttoa hallussa.
420

CissaB

Re: Laki käyttörikoksesta jos lapsia?

ViestiKirjoittaja CissaB » 18.4.2017 2:18

Tällä hetkellä käytäntö ja varsinkin tiedotus käytännöstä vaihtelee kunnittain ja jopa samass kunnassa pärstälukemittainkin.
"Hell ain't a place it's a state of mind." Mutta niin on heavenikin! :D

Olza

ViestiKirjoittaja Olza » 18.4.2017 9:38

Tän päivän Arman Pohjantähden alla ohjelmassa on lastensuojelu aiheena.

Kausi 2. Jakso 2/10. Lastensuojelu. Millaista on kasvaa lastenkodissa tai miltä tuntuu menettää oma lapsi, ja kuka siitä päättää? Illan dokumentissa Arman tutustuu lastensuojelutyöhön ja pohtii missä kulkee viranomaisten vastuu ja missä vanhempien oikeudet kun kyseessä on lapsen hyvinvointi. Kotimainen dokumentaarinen sarja. (42')

Tää nyt on ihan mutuilua mutta luulisi että henkilö joka on kykeneväinen kirjoittamaan aloitusviestin kaltaisen selkeän viestin, on myös kykeneväinen huolehtimaan lapsistaan ja sossutädit ja -sedät sen varmasti huomaisivat.

Oikeasti huostaanoton tarpeessa olevien lasten vanhemmat eivät kysele neuvoja netissä.

Wilhelmiina

ViestiKirjoittaja Wilhelmiina » 18.4.2017 20:16

Moi! Luultavasti kaikissa kunnissa tulisi lastensuojeluilmoitus kyseeseen, jos sulla on yhteishuoltajuus tai tapaamisoikeus lapseen. Eli käytännössä tarkoittaa, että sos.työntekijä soittaisi sinulle ja/tai mahdollisesti tulisi luonasi käymään jutulla ja katsoisi samalla, että lasten asiat suht kunnossa. Eli ruokittu, käy koulua(jos sen ikäinen ) ei kiipeile takaperin seiniä ylös kipeenä jne. Tämän jälkeen seuranta ois ohi. Jos omistat ajokortin niin sen puolesta joutuu käymään seuloissa 3kk, mutta se ei liity lastensuojeluun. Huostaanottosyyksi ei riitä yksinään ei sitten niin millään tavalla. Usko tai älä niin sosiaalihuollolla on kädet täynnä oikeasti toimimattomien perheiden kanssa ja määrärahat ennätyksellisen tiukilla.

Locker

ViestiKirjoittaja Locker » 25.6.2017 16:13

Aloituspostaaja kuvaili tilanteen, jossa kiinni jäänyt on nähnyt hyvin paljon vaivaa poltteluharrastuksensa erottamiseksi perhe-elämästään.

Mahtaako siinä olla eroa, jos käyttö ja pienen määrän hallussapito tapahtuu kotioloissa...

Spena

ViestiKirjoittaja Spena » 25.6.2017 18:21

Jos ei o muuten ihmisperse,niin pilvenpoltto ei ole mikään huostaanoton aihe.

HakunaMatata

ViestiKirjoittaja HakunaMatata » 17.3.2018 0:40

Varmasti vaikuttaa myös se, että onko ensikertalainen kyseessä. Tuttavalla on nyt hieman samankaltainen tilanne päällä tai on siis jo jäänyt kiinni. Tuomiota ei ole vielä tullut, mutta voin kertoa tarkemmin kun saan kuulla tapauksesta lisää.
Komissaari Myssyn reinkarnaatio

Locker

ViestiKirjoittaja Locker » 1.7.2019 7:06

HakunaMatata kirjoitti:voin kertoa tarkemmin kun saan kuulla tapauksesta lisää.

Oisko tästä tietoa?

sinsemilla72

ViestiKirjoittaja sinsemilla72 » 15.7.2019 12:21

3-4 vuotta sit jäin kiinni kasvatuksesta,250 Heikkiä oli budia.lapset oli mun luona ku kytät tuli käymään,lapset ovat joka toinen vl mun luona.
Omaan käyttöön kasvatin.
Seuraamukset oli seuraavat.yksi juttelutuokio sossutätien kanssa,ei mitään seuraamuksia sossun puolelta.
Kasvatuksesta 1000€ sakot eikä mitään korttiseuloja.

Mut se on varmaa paikkakunnasta ym tekijöistä kiinni mitä seuraamuksia on...

sorvari

ViestiKirjoittaja sorvari » 15.7.2019 16:10

sinsemilla72 kirjoitti:3-4 vuotta sit jäin kiinni kasvatuksesta,250 Heikkiä oli budia.lapset oli mun luona ku kytät tuli käymään,lapset ovat joka toinen vl mun luona.
Omaan käyttöön kasvatin.
Seuraamukset oli seuraavat.yksi juttelutuokio sossutätien kanssa,ei mitään seuraamuksia sossun puolelta.

Olis kiva tietää, että missäpäin näin? :think:
En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin!

pdl78

ViestiKirjoittaja pdl78 » 15.7.2019 21:44

sinsemilla72 kirjoitti:3-4 vuotta sit jäin kiinni kasvatuksesta,250 Heikkiä oli budia.lapset oli mun luona ku kytät tuli käymään,lapset ovat joka toinen vl mun luona.
Omaan käyttöön kasvatin.

250 heikkiä? 25 kiloa? Nyt alkaa rangaistukset olla järkitasolla.

sinsemilla72

ViestiKirjoittaja sinsemilla72 » 31.7.2019 11:00

pdl78 kirjoitti:
Omaan käyttöön kasvatin.

250 heikkiä? 25 kiloa? Nyt alkaa rangaistukset olla järkitasolla.

Oho,kirjoitusvirhe tullu näköjään..250g oli

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”