Vuoden 2018 yleinen keskustelu ulkokasvatuksesta

Dean
1 tähti
1 tähti

Vuoden 2018 yleinen keskustelu ulkokasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Dean » 29.12.2017 0:29

Uusi vuosi uudet kujeet

Jaa tietosi ja taitosi tulevana kasvukautena. Mitä laitat tulille ja millaisiin olosuhteisiin? Onko joku oppinut kasvattamaan valojaksolajikkeita vai mennäänkö perinteisesti autoflowereilla? Keksi itse lisää kysymyksia (mutta lue vanhat aiheet ennen kuin utelet) ja loikkaa keskuteluun mukaan, sillä parin kuukauden päästä on aika aloittaa esikasvatus!

Kuumia ajankohtaisia aiheita voisivat olla vaikkapa:

- ilmastonmuutos ja sen hyödyt ja haitat
- uudet tekniset kyttäysmetodit ja niiden hyödyntäminen plantaasin tarkkailussa
- mikroilmaston hyödyntäminen

Pasius Kusiaho

Re: Vuoden 2018 yleinen keskustelu ulkokasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Pasius Kusiaho » 10.1.2018 11:54

Heloust. Ihan mielenkiinnosta kyselen että onko joku kasvattanut ulkona onnistuneesti northern lights #5 x haze lajiketta? Kyseessä ei siis ole autofloweri. Sitten ulkokasvatusta enemmän harrastaneille kysymys että mikä autoflower olis hyvä noin 200-300L multatilaan kasvunopeutensa puolesta jos sattus olosuhteet olemaan suotuisat. Ihan näin ajatuksen tasolla. Itse en siis ikinä ole pihalla kasvattanut. Varmaan jostain löytys vastaus kun ettis jos netti ei jumittas näin paljoa.

haSec

ViestiKirjoittaja haSec » 11.1.2018 3:25

Pasius Kusiaho kirjoitti:Sitten ulkokasvatusta enemmän harrastaneille kysymys että mikä autoflower olis hyvä noin 200-300L multatilaan kasvunopeutensa puolesta jos sattus olosuhteet olemaan suotuisat. Ihan näin ajatuksen tasolla. Itse en siis ikinä ole pihalla kasvattanut. Varmaan jostain löytys vastaus kun ettis jos netti ei jumittas näin paljoa.

Hei

Joku näistä useina yksilöinä:

Auto AK
Short Term Amnesia
Onyx
Ovela ratsastaja AF
Northern sun AF

Muitakin varmasti on.
Edellä mainittujen pitäisi kasvaa isoiksi ja satoisiksi, mutta ovat myös vahvoja (ainakin kolme ensin mainittua).

1 kasvi per 50l multaa.
Voinee laittaa enemmänkin kasveja mutta jos satoa haluaa enemmän niin 1 per 50l olisi optimaalinen.

Humppa

ViestiKirjoittaja Humppa » 12.1.2018 20:12

Itsellä ainakin suunnitelmissa terra preta/biohiili.
Hipit risusavottaan!

T:Humppa

WeedDog
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja WeedDog » 15.1.2018 13:09

Viime vuoden pettymysten jälkeen otetaan femmatut AKR-risteytykset jälleen esille ja koitetaan niitä viedä maaliin.
Kovasti olen myös yrittänyt etsiskellä alkuperäistä Lowryder #1:stä niin täältä, siemenpankeilta ja jopa tiedustelemalla tilannetta itse Joint Doctorilta,
mutta vastausta kysymykseeni en ole saanut. Enkä varmasti koskaan saakkaan. Kaikkialla vaan Out from Stock :eiei:
... Ruohokoira täällä \o/ ...

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 16.1.2018 6:05

WeedDog kirjoitti:Viime vuoden pettymysten jälkeen otetaan femmatut AKR-risteytykset jälleen esille ja koitetaan niitä viedä maaliin.
Kovasti olen myös yrittänyt etsiskellä alkuperäistä Lowryder #1:stä niin täältä, siemenpankeilta ja jopa tiedustelemalla tilannetta itse Joint Doctorilta,
mutta vastausta kysymykseeni en ole saanut. Enkä varmasti koskaan saakkaan. Kaikkialla vaan Out from Stock :eiei:

https://www.hipersemillas.com/en/cannab ... torss.html

Tuolla näyttäs olevan sekä reguna että femmattuna, kaupasta ei ole kyllä kokemusta..

Pimeyden Puutarhuri

ViestiKirjoittaja Pimeyden Puutarhuri » 17.1.2018 11:56

Viime kesä oli kyllä niin hanurista kelien puolesta et en muista koskaan tollasta, ulkokasvatustaustaa löytyy melkein 20v kuitenkin...

Joten nyt suunnittelen tässä kesän lajikevalintoja, ei varmaan paskempia kelejä voi tulla ellei sada lunta :D

Onkos kellään kokemusta Auto Compassion Limestä (Lääkelajike, cbd-thc tasapainossa ja ajattelin kasvattaa kipuihini). Ja sit Auto Frisian Dew lähdössä kans kokeiluun, onks kukaan onnistunut noiden kanssa?

Tää mua kiinnostaa kyl erityisesti, eroon kipulääkkeistä&lihasrelaksanteista toivottavasti: https://www.dutch-passion.com/en/cannab ... sion-lime/

Samalta firmalta viel siis https://www.dutch-passion.com/en/cannab ... isian-dew/

Oottelen kesää innolla, viherpeukaloja syyhyttää jo kovasti!
“Poor bastard. Wait 'till he sees the bats. ”
-Hunter S. Thompson-

Laama

ViestiKirjoittaja Laama » 18.1.2018 1:02

Itse pistän yhden tai kaksi auto blue cushia ja katson mitä tulee. :D
Isommat panostukset jätän niille ajoille, kun on kunnon kasvihuone. Sen verran paljon tullu kateltua viime aikoina homeista ulkokukkaa, että ei pysty.
Omat spotit aurinkoista kallionrinnettä, ja silti aivan liian kosteeta. Ilmastonmuutoshan se siellä jyllää, ei auta valitus.

Toivotaan sitä maagista sopivan kosteuden ja lämmön kesää kaikille ulkokasvattajille!

Ayaach

ViestiKirjoittaja Ayaach » 18.1.2018 23:21

Suosittelen kovasti tekemää niinku Tanskalainen maa jussi...puolmetrii tuoretta hevonpaskoo montunpohjalle,,multa kasveineen,,avot että lämmittää kaikkineen typpineen :) t. Savolainen metsänetsijä :pimp:

Casas

ViestiKirjoittaja Casas » 20.1.2018 3:34

Auto Blueberry x Auto Lemon Skunk f2
Betty Boo
Iizy Ryder f2
Nepal x Royal Dane f3
Purple Thyphoon

Noita olisi tarjolla. Viileitä kesiä ollut. Ajattelin jotain useampivaiheista satsia. vaikka muutamanviikon välein uutta itämään ja kasvamaan "laboratorioon", katsoo sitten tuleeko takatalvi, halla tai pikkujoulut. Jos kokeilisi laittaa vielä osan tarpeeksi isoon ruukkuun/paljuun. Päiväksi ulos ja yöksi sisälle jos alkukesä näyttää huonolta. Nykyään kun tuntuu että juhannuksenakin on hallan vaara.

Sitäkin miettinyt että kasvihuone, mutta kiinnittää huomiota. Toinen äarimmäisen huomiota herättävä vaihtoehto olisi linja-auto. Isot ikkunat ja paljon tilaa.

Mutta siis monivaihekasvatus. eli monta rautaa tulessa logiikalla mennään. Saa ainakin jotain satoa.

Spoteista onkin sitten kaksi puolta. Toisaalta mietin että oma takapiha jokamiesoikeuden intimiteettisuojaan viitaten olisi paras paikka, mutta jos kuitenkin joku ne löytää :doh: Vanhaa sanontaa muokaten: Saako naapurin tontille istuttaa kannabista :)

Palaa sivulle “Ulkokasvatus”