Sour diesel

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
Damage

Sour diesel

ViestiKirjoittaja Damage » 19.6.2018 10:19

Tilasin Nirvanasta femattuja sour diesel-siiduja ja kasvatus luokiteltiin vaikea-luokkaan yrityksen sivuilla. Kysyin mikä lajista tekee niin vaativan ja sanoivat että se on nättinokkainen ph:n suhteen. Kasvatuskokemusta n. 15 vuotta enkä ikinä o kikkailu ph:n kanssa. Normaali maaseos on musta multa+lecasora. Mitä nyt pitäisi ottaa huomioon maata tehdessä että PH olisi sen 6-6,5 mitä Nirvanasta suosittelivat? Löytyyhän noita ph:n säätäjiä ja litkua sit ku kasvit on jo alussa mut mitä voin tehdä etukäteen maan hyväksi?
Onko kellään kokemusta lajista mistä muusta se on tarkka? Esim lämmöt kasvatuspaikassa on aika korkeat eikä asialle paljoa pysty tekeen.. Tai muita huomioitavia asioita?

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

Re: Sour diesel

ViestiKirjoittaja psyphish » 19.6.2018 12:30

Damage kirjoitti:Tilasin Nirvanasta femattuja sour diesel-siiduja ja kasvatus luokiteltiin vaikea-luokkaan yrityksen sivuilla. Kysyin mikä lajista tekee niin vaativan ja sanoivat että se on nättinokkainen ph:n suhteen. Kasvatuskokemusta n. 15 vuotta enkä ikinä o kikkailu ph:n kanssa. Normaali maaseos on musta multa+lecasora. Mitä nyt pitäisi ottaa huomioon maata tehdessä että PH olisi sen 6-6,5 mitä Nirvanasta suosittelivat? Löytyyhän noita ph:n säätäjiä ja litkua sit ku kasvit on jo alussa mut mitä voin tehdä etukäteen maan hyväksi?
Onko kellään kokemusta lajista mistä muusta se on tarkka? Esim lämmöt kasvatuspaikassa on aika korkeat eikä asialle paljoa pysty tekeen.. Tai muita huomioitavia asioita?

Ihan samanlainen kasvi se on kuin muutkin. Luultavasti ei ole lähellä real deal Sour D:tä niin sanovat olevan vaikea, että voivat syyttää kasvattajaa kun lopputulos on kuraa.

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 19.6.2018 16:44

psyphish kirjoitti:
Damage kirjoitti:Tilasin Nirvanasta femattuja sour diesel-siiduja ja kasvatus luokiteltiin vaikea-luokkaan yrityksen sivuilla. Kysyin mikä lajista tekee niin vaativan ja sanoivat että se on nättinokkainen ph:n suhteen. Kasvatuskokemusta n. 15 vuotta enkä ikinä o kikkailu ph:n kanssa. Normaali maaseos on musta multa+lecasora. Mitä nyt pitäisi ottaa huomioon maata tehdessä että PH olisi sen 6-6,5 mitä Nirvanasta suosittelivat? Löytyyhän noita ph:n säätäjiä ja litkua sit ku kasvit on jo alussa mut mitä voin tehdä etukäteen maan hyväksi?

Ihan samanlainen kasvi se on kuin muutkin. Luultavasti ei ole lähellä real deal Sour D:tä niin sanovat olevan vaikea, että voivat syyttää kasvattajaa kun lopputulos on kuraa.

Itse olen huomannut että "sour" tulee kasviin jos/kun saa tungettua kunnolla "kuraa", esim. fishmixiä kasviin.
Mitä tulee tuohon "realiin", niin vaikea on kuvitella että joku myis jotain muuta sd:nä, koska se on kaikille saatavilla. Mikä tahansa lajike.

Täysyis erikseen melkein erotella "tiede ja uskonto" kannabiksen yhteydessä.
On ihmisiä ja ihmisryhmiä, jotka kertakaikkiaan ei ole vastaanottavia reaalille, tieteelle.

Jos uskontona canna katsotaan, niin silloin menis niinkin että jos joku firma ostaa vaikkapa barneyn LSD (syöppö indica mutta lafkalta löytyy ahnekkin) ja myy sitä ihan semmosenaan nimellä x, niin sit se ei muka enää ole sama lajike.

Mullissa tosiaan ph lisäksi ja eniten vaikuttaa se, kuinka elossa se multa on, ja sit mikrobit edelleen jalostaa ravinteita kasville otolliseen muotoon.
Vedessä merkkaa litkujen elossa olo, ja veden laatu&ph sekä hapetus ja "kompostitee efekti".

Minä en lähde uskontoja kieltämään, kiinakaan ei siinä onnistunut, omalla kohdallani vain vaikutan siihen että myös tiede tulee esiin asioissa.
En väitä että olen tiedehortonomiexpertti, mutta perusteet on kunnossa.
Elikkä fundamentaalit.
Ne on aina lähtökohdissa avainasemassa.

Sour tarkoittaa tökerösti suomennettuna "pilaantunutta" mutta myös "äitelä tai etova" on lähellä, sana on kuitenkin englanniksi parhaimmillaan koska viittaa enemmän eräänlaiseen outoon makeuteen.
Kuin jokin japanilainen mädätetty suolakala jota kypsytetään kuukausia ja syödään herkkuna.

Sour diesel omaa valmiudet souriin varmasti paremmin kuin moni muu lajike, mutta kyllä se kasvattajan hanskassa lopulta on, kuinka hyvän sourin ja dieselin siihen saa.

Nämä samat asiat on kyllä ollu esillä foorumilla, mutta ne hukkuu nopeasti piiloon.
Minun vuoro vain ottaa asioita esille. Olen vapaaehtoinen nyt. En tiedä jaksanko pitkään.

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 19.6.2018 17:00

Chiller kirjoitti:
psyphish kirjoitti:

Itse olen huomannut että "sour" tulee kasviin jos/kun saa tungettua kunnolla "kuraa", esim. fishmixiä kasviin.
Mitä tulee tuohon "realiin", niin vaikea on kuvitella että joku myis jotain muuta sd:nä, koska se on kaikille saatavilla. Mikä tahansa lajike.

Täysyis erikseen melkein erotella "tiede ja uskonto" kannabiksen yhteydessä.
On ihmisiä ja ihmisryhmiä, jotka kertakaikkiaan ei ole vastaanottavia reaalille, tieteelle.

Jos uskontona canna katsotaan, niin silloin menis niinkin että jos joku firma ostaa vaikkapa barneyn LSD (syöppö indica mutta lafkalta löytyy ahnekkin) ja myy sitä ihan semmosenaan nimellä x, niin sit se ei muka enää ole sama lajike.

Mullissa tosiaan ph lisäksi ja eniten vaikuttaa se, kuinka elossa se multa on, ja sit mikrobit edelleen jalostaa ravinteita kasville otolliseen muotoon.
Vedessä merkkaa litkujen elossa olo, ja veden laatu&ph sekä hapetus ja "kompostitee efekti".

Minä en lähde uskontoja kieltämään, kiinakaan ei siinä onnistunut, omalla kohdallani vain vaikutan siihen että myös tiede tulee esiin asioissa.
En väitä että olen tiedehortonomiexpertti, mutta perusteet on kunnossa.
Elikkä fundamentaalit.
Ne on aina lähtökohdissa avainasemassa.

Sour tarkoittaa tökerösti suomennettuna "pilaantunutta" mutta myös "äitelä tai etova" on lähellä, sana on kuitenkin englanniksi parhaimmillaan koska viittaa enemmän eräänlaiseen outoon makeuteen.
Kuin jokin japanilainen mädätetty suolakala jota kypsytetään kuukausia ja syödään herkkuna.

Sour diesel omaa valmiudet souriin varmasti paremmin kuin moni muu lajike, mutta kyllä se kasvattajan hanskassa lopulta on, kuinka hyvän sourin ja dieselin siihen saa.

Nämä samat asiat on kyllä ollu esillä foorumilla, mutta ne hukkuu nopeasti piiloon.
Minun vuoro vain ottaa asioita esille. Olen vapaaehtoinen nyt. En tiedä jaksanko pitkään.

Täytyy kyllä todeta, ettei mihin tahansa lajikkeeseen saa saman tyylistä terpeeniprofiilia kuin esim. legendaariseen Sour Dieseliin. Ominaislöyhkä ei vaadi mitään kakalla ja mädällä kalalla kikkailua. Moni EU lafka ratsastaa nimillä vaikka geenit eivät ole lähelläkään sitä aitoa. Nirvanasta ei ole mitään positiivista sanottavaa.

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 20.6.2018 7:07

Sour, on todellakin ihan jokaisen puskan ominaispiirre, jos kasvattaja osaa asiansa. "Vivahde" vain muuttuu.
Esim. ulkokasvatuksessa puska on valmis kaatoon silloin, ennen sitä ei ole, ja kannattaa painaa vaikka homeuhalla.
Eikä kannata vääristellä kirjoituksiani. Ole nöyrä ja ota oppi. Minä en kirjoita siitä mitä en tiedä. Luen silloin kiltisti ja otan oppia.
Heikot geenit johtuu huonosta emokasvin kasvatuksesta ja raaoista siiduista. Ei se riitä että ne on tummunut.

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 20.6.2018 7:31

Minäkin olen saanut huonoja geenejä.
Ilmeisesti rqs oli kiirehtinyt ekaa juanita variaatiotaan ja siidu oli törkeän pieni.
Silloin vege viivästyy radikaalisti.

Usein näkee kuinka siemenprojekteja ei oteta vakavasti.
Periaatteessa niihin juuri pitäis panostaa ja isosti.
Silloin jälkipolvi vegettyy nopeasti ja voi laittaa nopeasti kukkimaan, ja tulee sitä tykinkuulanuppua.

Tai siis periaatteessa geeni on mikä on, mutta siis vain huono siidu yksinkertaisesti.

Laadun voi korjata kyllä vaikka yhdessä sukupolvessa, ja periaatteessa huonokin siidu vaatii vain pidemmän vegetyksen, mutta ois mukavaa jos nämä asiat otettais vakavasti ja siemenien tuottajat laittais nollan perään vähintään ruukkukokojen litramäärään.

Erityisen tärkeä asia automaatti puskille.
Suomalaiset tuottajat hox, meillä kun on olosuhteetkin niin huonot.

Damage

ViestiKirjoittaja Damage » 20.6.2018 10:59

Kiitos näistä tiedoista. Itse lähteny kasvatuksessa siitä lähtökohdasta että kannabis on rikkakasvi, toki jalostettuja siidujahan kaikki nykypäivänä on. Siks lähdin asiaa kyseleenkin ku en oo mikään hifistelijä kasvatuksen suhteen ja juurikin esim PH on asia johon en o koskaan kiinnittänyt kummempaa huomioo

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”