Kaverin aivan totaalisen sekavat jutut pilvessä, normaalia?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Pupu

Kaverin aivan totaalisen sekavat jutut pilvessä, normaalia?

ViestiKirjoittaja Pupu » 4.2.2019 12:24

Olen melko satunnainen kannabiksen käyttäjä mutta tapailemani mies on käytön "konkari". Olen vähän huolissani hänestä koska vaikka olemme molemmat pilvessä, minusta hänellä todellisuus tuntuu lähtevän kaartumaan vähän liian vinhalla tavalla. Pysyn itse kiinni realiteeteissa mutta hänen jalkansa ikään kuin irtoavat kokonaan maan pinnalta. Minulle tulee usein häntä pilvessä katsellessani tunne siitä, että hänen mielenterveytensä on järkkynyt/järkkymässä. Ajattelen, että pilvessä hän rentoutuu ja paljastaa todellisen minänsä. Hänen käytöksensä ei ole uhkaavaa tms. mutta jokin siinä saa minulla kaikki varoituskelloni soimaan. Tuntuu, että hän on ihan toisessa todellisuudessa ja tämä sama asia on saanut minut tarkkailemaan häntä myös selvänä.

Samalla tavalla homma menee silloin, kuin minä en ole pilvessä ja vain katselen miestä, joka on. Mies katoaa ihan täysin omaan sisäiseen maailmaansa ja puhuu kyllä, mutta ainoastaan itsestään. Hän lakkaa huomioimasta minua henkisellä tasolla niin, ettei vuorovaikutuksesta voi puhua. Onko tämä ihan normaalia? En ole kenenkään toisen seurassa kokenut koskaan vastaavaa. Eli koskaan ei kenenkään toisen kanssa ole tullut sellaista oloa, että henkilö ikään kuin muuttuisi aivan joksikin toiseksi. Välillä tunnen jopa ihan puhdasta kauhua kuunnellessani miehen juttuja ja mietin, että hän on aivan hullu.

Kuulemma hänen käyttönsä on ollut joskus hyvinkin runsasta ja tiedän hänellä olleen jonkinlaisia mielenterveydellisiä ongelmia aiemmin. Haluaisin kuulla toisilta "konkareilta" kokemuksia aiheesta ja lisäksi tietää, onko epäilykseni mahdollisesti pinnan alla kuplivasta mielenterveysongelmasta kuinka vakavasti otettava.

Iamnumber

Re: Kaverin aivan totaalisen sekavat jutut pilvessä, normaalia?

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 4.2.2019 14:54

eipä kokemusta..
eri lajikkeet antavat hyvinkin eri vaikutuksia..

kannabis ei aiheuta psykoosia.. (näinkin pahat kielet ovat rummuttaneet)

Kun taustalla on alttius mt puolen asioille NIIN kannabis on eräs osatekijä joka kohottaa laukeamis todennäköisyyttä.

Jo tällä perusteella suosittelisin lopettamista (virkistyskäytöstä kyse oletan?).. kun huolestuttavia piirteitä ilmenee jo nyt niin arvailisin että JOS elämään iskee trauma (lisää riskiä) JA käyttää kannabista NIIN polla voipi mennä kunnolla sekaisin mikä on hyvinkin ikävä tilanne.

Psykoosi on tila jossa henkilön todellisuuden taju on vääristynyt jollakin tapaa.. Extra sensory perception eli näkee ja kuulee ääniä joille ei ole reaalimailmassa lähdettä (valoa tai ääntä) EIKÄ hermostollista poikkeamaa tahi kasvainta tms. henk koht kropan vikatilaa.

Vainoharhaisuus on listattu yhtenä mahdollisena tunnetilana joka saattaa iskeä päälle polttelun seurauksena.. poistuu normaalisti.

Toivottavasti tästä on jotain apua tilanteen arviointiin.
Irrational one

Killimilli

ViestiKirjoittaja Killimilli » 12.2.2019 8:30

Ei kannabis saa ketään avautumaan ja paljastamaan 'todellista' minäänsä. Vaihtakaa viinaan jos keskustelua haluat. Ei kaverisi käytös kummalliselta vaikuta. Osa ihmisistä nyt vaan viihtyy omien ajatuksiensa parissa savujen jälkeen. Lähinnä tuosta paistaa kirjoittajan elämänkokemuksen vähäisyys. On muistettava että eipä kenenkään puheet ulkopuolisen mielestä vaikuta 'normaalilta' jos on otettu jotain päihdettä, koskee varsinkin alkoholia. Tietysti, jos olet antanut kaverille daturasta käärityn joopelin niin varmaan menee sekaisin

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.2.2019 18:33

Ei mielestäni ole todellakaan normaalia. Tuntemillani ihmisillä tunneäly korostuu pilvessä, jos kyseessä ei ole totaalinen kuutamo-tila nanosekunnin lähimuistilla.

Kokemukseni mukaan jokainen addiktio myös ruokkii narsismia. Kannattaa puhua aiheesta selvänä ja jos tosiaan tunnet kauhua/varoituskellot soivat, ei tuollaista käytöstä kannata sivuuttaa olankohautuksella.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”