Kuva

PPK & PPC + muut Böözan lajikkeet/risteytykset

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
Bööza

PPK & PPC + muut Böözan lajikkeet/risteytykset

ViestiKirjoittaja Bööza » 5.2.2019 11:16

Kirjoitan nyt viimeinkin nämä tiedot ketjuun niin ihmiset voivat täältä hakea infon eikä tarvitse aina ihmetellä että mistä on kyse.

Tähän ketjuun voi sitten lisäillä kaikki kokemuksia ja kysymyksiä liittyen minulta peräisin tai minun kauttani tulleisiin lajikkeisiin.

PPK

Vuonna 2008 aloitin omien risteytysten tekemisen ja siementen tuottamisen. Tällöin minulla oli hallussani n. 20 kpl Pehkuruderia ja tuntematon mixbag suomi-geenejä jossa luki (juoni jouhi?).

Tästä mixbagista löytyi yks kasvi joka erottui joukosta. Se oli n. 1m mittainen ja valmistuessaan täysin violetti, neonvihreillä varsilla. Tämän kasvin hedelmöitti vieressä oleva aikuisen miehen kokoinen Pehkuruder uroskasvi.

Näistä siemenistä syntyi myöhemmin lajike PPK, joka on karskisti lyhenne Penan Purppura Kannabis.

PPK linjaa jalostaessa valitsin aina nopeimmat autoflowerit ja lopulta earlyt hävisivät kannasta kokonaan. PPK on minun nopein lajike ja se on valmis siemestä alle 3 kuukaudessa. Siitä löytyy täysin violetteja ja täysin vihreitä fenotyyppejä. Kasvit ovat melko pienikokoisia ohuilla varsilla ja siemenet ovat pienimpiä mitä olen nähnyt. Kasvi näyttää sativaiselta lehtiensä puolesta mutta vaikutuksiltaan se on hybridi. Kokemukset ovat aina subjektiivisia mutta minusta se on erinomaista ns päiväpolttoa. Anti-depressiivistä parhaimmillaan.

Maku/hajupaletti on PPK:n parasta antia. Marjaisia, kahvisia, sitruksisia tuoksuja. Bubblehash PPK:sta on täyttä karkkia.

PPK voi olla kranttu (kylmälle) ja pienestä koostaan johtuen pienetkin mokat kasvatuksessa saattavat johtaa kääpiöitymiseen mutta kaiken ollessaan kohdillaan niistä voi kasvaa 50-60cm hieman haaratuvia hamppuja.

Satoisuus on keskivertoa, ei ehdottomasti mikään satojätti vaan PPK on nykyään ennenkaikkea jalostustyökalu millä saa risteytykseen makua, väriä ja nopeutta.

Kuva

PPC

PPC on ensimmäinen ulosristeytys PPK:sta. Risteytys on PPK x Diesel Ryder. Tämän risteytyksen laittoi alulleen kollega (vuonna 2011?) joka lähetti f1 siemeniä p-pohjanmaalle jossa eräs taitava jalostaja kasvatti sitä vuoden-kaksi jonka jälkeen hän lähetti minulle siemeniä parhaista yksilöistään valikoituna. Jatkoin itse open pollination-menetelmällä muutaman vuoden ennenkuin aloin jakaa näitä ihmisille.

PPC on ollut minun viime vuosien parhaiten menestyvä autoflower. Se valmistuu vähän päälle 3kk siemenestä. Kasvit ovat vihreästä violettiin. Olen koittanut jalostaa pelkästään violettia linjaa mutta tuntuu ettei se ole mahdollista. PPC on erittäin elinvoimainen ja hyvän homeensiedon omaava lajike. Siemen on suuri kuten Diesel Ryderissä. Vaikutus on vahvempi ja jumittavampi kuin PPK:ssa. Sato on erittäin hyvä. Sukupolvi tällä hetkellä f5+.

Kuva

Wild Super

Tämä ei ole minun lajikkeeni vaan risteyttäjä on Tanskalainen Esben. Tiedät Esbenin jos olet viimeisen vuosikymmenen aikana kiinnittänyt huomiota pohjoiseurooppalaiseen ja erityisesti tanskalaiseen hamppukulttuuriin, Hybrids from Hell niminen kollektiivi on jalostanut ja levittänyt lähinnä early-tyyppisiä geenejä pohjoisille kasvattajille.

Tasan tarkkaa tietoa lajikkeen koostumuksesta minulla ei ole mutta uskon sen sisältävän ainakin Danish Passionia ja kenties Royal Dane, ja varmasti joitain muitakin tanskageenejä muutamien vuosien takaa.

WS on nopeahko early ja valmistuu syyskuun alkupuoliskolla eteläisessä suomessa. Kuten early-kantoja kasvattaneet ovat huomanneet läheskään aina kaikki fenot eivät vain kerkeä valmiiksi Suomessa ja näin on WS:nkin kohdalla. Nopeimmat yksilöt kuitenkin valmistuu yllättävänkin nopeasti, osa jopa elokuun loppuun.

Tuoksu näissä on tosi voimakas ja pistävä/pippurinen (?). Ei makeaa tai hedelmäisyyttä laisinkaan. Varmasti osalle jopa häiritsevä/paha haju.

Poltto on perinteistä ulkohybridiä, omaan makuun vähän karskia koska nuo terpeenit ei juurikaan omaa nokkaa imartele. Tehoja kuitenkin löytyy ja usein trikomin koko on melko suuri joten kelpo lajike esim hasan tekoon.

Joka tapauksessa potentiaalinen satokasvi ja kun laittaa tarpeeksi siementä niin varmasti seasta löytyy tosi nopeita ja satoisia yksilöitä jotka palkitsee kasvattajan homeettomalla ja nopealla sadolla elo-syyskuun taitteessa.

Kuva

Lisäilen tähän lisää infoa myöhemmin.

Saa kommentoida!

option

Option

ViestiKirjoittaja option » 14.2.2019 8:15

Mielenkiintoista luettavaa! Kiitos.

Jonain vuosina oon böözan papuja suosinut ulkona, eikä oo vm 2010-2011(?) Pehkutyphoonien jälkeen tarvinnut epäillä. Jäätävän kokosta, yllättävän pohjosessa, sekä yllättävän vahvaa earlyksi. Mikäs on pehkutyphoonin tila nykyään. Toissakesänä teki valtavan kokosia höttösiä sativapamppuja, mitkä sit homehtukin herkästi kun niiiin laajoja pötiköitä olivat. Ei ihan helppo saada kypsäksi, mutta yllätyin, miten hyviä tuoksuja. Parhaimmillaan aavistuksen psykedeelinen ja energisoiva.

Wild superista oon aika samoilla kannoilla. Kivan kokonen, ihan näyttävää ja väristä, nopeahko early. Haju ja maku on tosiaan outo. Mulla tuli mieleen joku hapan viinikumi tosta hajusta. Ei ois pöllömpi idea risteyttää wild super pehku typhoniin.

Bööza

Re: PPK & PPC + muut Böözan lajikkeet/risteytykset

ViestiKirjoittaja Bööza » 19.3.2019 9:50

Double Fun

Lisään infon Double Fun af alkuperästä.

Teksi on suoraan risteyttäjältä.

Auto DF is a 1 time Lowrider#2 x Positronics (seedbank) photo Double fun cross. Never used Lowryder no more after that, and only bred it in in large numbers untill fully auto, then once or twice DR in it, and kept on inbreeding again until stable.

Strain was made by me over the course of more then 10 years, lost count. (Or, in case it has any meaning for you, then rather google the exact date when Joint Doctor's Lowrider# 2 was first released and go from there, because I was one of the first to lay my hands on them that year and worked them up further)

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”