Kysy & Vastaa #15

Aloittelevien viherpeukaloiden kysymyksiä
Alueen säännöt
Kasvatuksen ABC
Täältä voit kysyä ja etsiä vastauksia aloittelevien viherpeukaloiden ongelmiin.

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Iamnumber

Re: Kysy & Vastaa #15

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 1.3.2019 13:06

Sahtimummo kirjoitti:
weed420 kirjoitti:
kynamies kirjoitti:Taidan pysyä kipeenä. Kiitos kuitenkin vaihtoehtojen esille tuomisesta :)

älytöntä, että täytyy valehdella ja vieläpä perheelle. ukko hei rakkaimmat ihmiset ovat tulossa sun luo.. tai no jokaisella on oma elämänsä, mutta kumminkin.

Kaikilla ei ole vilpittömiä välejä sukulaisiin. Olen kohta 34 vuotias, enkä ole mistään kasvattelusta puhunut. Polttelusta kylläkin, valehdellen määrät runsaasti alakanttin. En tiedä kiinnostiko asia heitä niin paljon että vielä muistaisivat.

Usein miettinyt miten ottaisivat sen. Faija on kertonut kokeilleensa erilaisia huumeita, joten luultavasti poltellut useammankin kerran.

vaikka välit olisivat vilpittömät, ystävälliset ja kaikin puolin ok.. on riski että joku sukulaisista on indoctronated viralliseen totuuteen kannabiksen turmiollisesta vaikutuksesta ala reefmadness.. ja ilmiantavat sinut pelastaakseen sekä elämäsi että sielusi.

välit sukuihin ovat palaneet mm. kun ilmoittaa että oma näkemys maailmasta ja sen luojasta eroaa perheen näkemyksestä.. tai kun ilmoittaa että oma seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista.

PS deadpool 2 leffassa (pieni pettymys mulle) ollut mutantti rehabilitsointi keskuksen jutut on otettu suoraan elävästä elämästä.. tälläisiin uudelleenkoulutuskeskuksiin uskonnolliset perheet lähettivät 10-18 kesäisiä lapsiaan .. sähköshokit (kivuliaat!!) kuuluivat hoitoon.. tätä 2000 luvulla ameriikassa .. eos mikä tilanne on 2010 luvulla - en ole kuullut että näitä olisi saatu kitkettyä pois - en kyllä aktiivisesti seurannutkaan tilannetta.
Irrational one

jozo

ViestiKirjoittaja jozo » 1.3.2019 15:19

Sahtimummo kirjoitti:
weed420 kirjoitti:
kynamies kirjoitti:Taidan pysyä kipeenä. Kiitos kuitenkin vaihtoehtojen esille tuomisesta :)

älytöntä, että täytyy valehdella ja vieläpä perheelle. ukko hei rakkaimmat ihmiset ovat tulossa sun luo.. tai no jokaisella on oma elämänsä, mutta kumminkin.

Kaikilla ei ole vilpittömiä välejä sukulaisiin. Olen kohta 34 vuotias, enkä ole mistään kasvattelusta puhunut. Polttelusta kylläkin, valehdellen määrät runsaasti alakanttin. En tiedä kiinnostiko asia heitä niin paljon että vielä muistaisivat.

Usein miettinyt miten ottaisivat sen. Faija on kertonut kokeilleensa erilaisia huumeita, joten luultavasti poltellut useammankin kerran.

Mutta kysymys: onko jotain etua siitä, että laittaa kasvin ensin pienempään purkkiin, ja siirtää siitä isompaan?

Vaihtamalla pienemmästä isompaan nii vältät paremmin yli kastelun ja kun tota treenaa nii ne kasvit ei ota juurikaan damageen vaan oikeestaan pyörähtää siitä kasvuu kunhan juuret tajuu et hei meillä on joka puolella lisää tilaa,ravinteita ja happea eli bileet juurilla :lol: :mrgreen:

kynamies

ViestiKirjoittaja kynamies » 1.3.2019 15:54

weed420 kirjoitti:

eiköhän jokainen aikuinen ihminen valehtele päivittäin :laugh:

jozo

ViestiKirjoittaja jozo » 1.3.2019 20:27

kynamies kirjoitti:
weed420 kirjoitti:

eiköhän jokainen aikuinen ihminen valehtele päivittäin :laugh:

Menee kyllä offtopic mut mitä hittoa jätkä/nainen selität?
Ei mulla ole ainakaan tarve valehdella...

kynamies

ViestiKirjoittaja kynamies » 2.3.2019 11:15

On kyllä ihme että olette äijät valmiita polttamaan vaarallista ja kaikin puolin laitonta ganjabishuumetta mutta valehtelu on paha juttu :lol: :point:

Sahtimummo

ViestiKirjoittaja Sahtimummo » 2.3.2019 11:47

kynamies kirjoitti:On kyllä ihme että olette äijät valmiita polttamaan vaarallista ja kaikin puolin laitonta ganjabishuumetta mutta valehtelu on paha juttu :lol: :point:

Puhut nyt monikossa?

Menin muuten äskettäin äidille paljastamaan harrastukseni. Oli osittain vahinko, kun sanoin pelkääväni vähän poliiseja, ja syytä sitten kysyttiin.
Kysyi montako kasvia minulla on, ja onko tosiaan laitonta omaan käyttöön kasvattaa.

Kotsmo

ViestiKirjoittaja Kotsmo » 3.3.2019 19:47

Iltaa! Tulin sellaista asiaa kyselemään, että kun on nyt mielessä taas projektin aloittelu kesäksi, että löytyy sitten lomalle jotain tekemistä ja mielessä oli jatkaa ihan perus multameiningeillä ja kaveriksi ensimmäistä kertaa kookokseen toinen mokoma. Pikaisella googletuksella ja surffailulla löytyi todella eriäviä mielipiteitä siitä, että voinko käyttää kookoksessa BioBizzin ravinteita niin, että siitä tulisi yhtään mitään vai suosittelisiko kokeneemmat nappaamaan alustalle tarkoitetut ravinteet suosiolla ostoskoriin samalla reissulla kun kookosta ja ruukkuja haen? :laugh:

Rare_Leaves

ViestiKirjoittaja Rare_Leaves » 3.3.2019 20:15

Kotsmo kirjoitti:Iltaa! Tulin sellaista asiaa kyselemään, että kun on nyt mielessä taas projektin aloittelu kesäksi, että löytyy sitten lomalle jotain tekemistä ja mielessä oli jatkaa ihan perus multameiningeillä ja kaveriksi ensimmäistä kertaa kookokseen toinen mokoma. Pikaisella googletuksella ja surffailulla löytyi todella eriäviä mielipiteitä siitä, että voinko käyttää kookoksessa BioBizzin ravinteita niin, että siitä tulisi yhtään mitään vai suosittelisiko kokeneemmat nappaamaan alustalle tarkoitetut ravinteet suosiolla ostoskoriin samalla reissulla kun kookosta ja ruukkuja haen? :laugh:

Tuota noin, itse olen jo vuosikaudet käyttänyt BioCannan litkuja jotka ovat mielestäni aivan loistavia ja voittamattomia mullan kanssa pelatessa, ja vähintään yhtä hyvin ovat toimineet kookoksen kanssa sekä em mikseissä.

Täällä on kyllä muistaakseni käyttäjiä joilla on BioBizzit olleet käytössä kookoksen kanssa, joten heiltä saa varmasti parempaa tietoa ja kokemusta itse kysymykseesi. Sitä odotellessa tuolta kookos-ketjusta saattaa myös löytyä jotain hyödyllistä.

Kotsmo

ViestiKirjoittaja Kotsmo » 3.3.2019 22:41

Rare_Leaves kirjoitti:
Kotsmo kirjoitti:Iltaa! Tulin sellaista asiaa kyselemään, että kun on nyt mielessä taas projektin aloittelu kesäksi, että löytyy sitten lomalle jotain tekemistä ja mielessä oli jatkaa ihan perus multameiningeillä ja kaveriksi ensimmäistä kertaa kookokseen toinen mokoma. Pikaisella googletuksella ja surffailulla löytyi todella eriäviä mielipiteitä siitä, että voinko käyttää kookoksessa BioBizzin ravinteita niin, että siitä tulisi yhtään mitään vai suosittelisiko kokeneemmat nappaamaan alustalle tarkoitetut ravinteet suosiolla ostoskoriin samalla reissulla kun kookosta ja ruukkuja haen? :laugh:

Tuota noin, itse olen jo vuosikaudet käyttänyt BioCannan litkuja jotka ovat mielestäni aivan loistavia ja voittamattomia mullan kanssa pelatessa, ja vähintään yhtä hyvin ovat toimineet kookoksen kanssa sekä em mikseissä.

Täällä on kyllä muistaakseni käyttäjiä joilla on BioBizzit olleet käytössä kookoksen kanssa, joten heiltä saa varmasti parempaa tietoa ja kokemusta itse kysymykseesi. Sitä odotellessa tuolta kookos-ketjusta saattaa myös löytyä jotain hyödyllistä.

Noita Cannan mömmöjä katselinkin kun näytti olevan suhteellisen edullisia ja havahduinkin tässä inventaarioo tehdessä, että on muutenkin siinä ja siinä riittäisikö edes seuraavalle rundille noi BioBizzien jämät. Kiitos muistutuksesta, ei ikinä leikkaa sen vertaa, että muistaisi käyttää tota hakutoimintoa :doh:

IsoPuu

ViestiKirjoittaja IsoPuu » 5.3.2019 20:07

Moi!

Mistä saisi komeroon valotiiviin oven? Vähän samanlainen kuin teltoissa mutta ilman sitä loppuosaa teltasta. Päätarkoitus on siis hävittää valovuodot ja oven tiivistäminen ei nyt tässätapauksessa ole vaihtoehto. Joku vetoketjullinen valotiivis kangas oisi hyvä mutta mistä?

Edit: pohdinnan jälkeen löysin ratkaisun. Kaupasta tarranauhaa metritavarana ja sitten siihen vielä joku pressu tai valotiivis kangas. Nyt kankaan metsästykseen -->

weed420

ViestiKirjoittaja weed420 » 6.3.2019 15:14

IsoPuu kirjoitti:Moi!

Mistä saisi komeroon valotiiviin oven? Vähän samanlainen kuin teltoissa mutta ilman sitä loppuosaa teltasta. Päätarkoitus on siis hävittää valovuodot ja oven tiivistäminen ei nyt tässätapauksessa ole vaihtoehto. Joku vetoketjullinen valotiivis kangas oisi hyvä mutta mistä?

Edit: pohdinnan jälkeen löysin ratkaisun. Kaupasta tarranauhaa metritavarana ja sitten siihen vielä joku pressu tai valotiivis kangas. Nyt kankaan metsästykseen -->

pimennysverhot? ompelee niihin vielä vetoketjun kiinni :D

Hane

ViestiKirjoittaja Hane » 6.3.2019 19:54

weed420 kirjoitti:
IsoPuu kirjoitti:Moi!

pimennysverhot? ompelee niihin vielä vetoketjun kiinni :D

Mv-muovi ja tarranauha kiinnitys :p
Kukkaa kansalle, joka viinan kanssa läträä.

George Soros

ViestiKirjoittaja George Soros » 7.3.2019 20:37

Onko kukaan kokeillut 8/4/8/4 tai 9/3/9/3 valojaksoa autoflowereille? Onko ihan järkevä vaihtoehto, kun tavoitteena pitää lämpöstressiä kurissa? Natikka ilman cooltubea ylimitoitettu nykyiseen kaappiin :oops:

kynamies

ViestiKirjoittaja kynamies » 8.3.2019 21:47

George Soros kirjoitti:Onko kukaan kokeillut 8/4/8/4 tai 9/3/9/3 valojaksoa autoflowereille? Onko ihan järkevä vaihtoehto, kun tavoitteena pitää lämpöstressiä kurissa? Natikka ilman cooltubea ylimitoitettu nykyiseen kaappiin :oops:

en ole kokeillut mutta olen lukenut että toimii ja hupussakin ehdotetaan 4/4 toimivaksi vaihtoehdoksi

George Soros

ViestiKirjoittaja George Soros » 9.3.2019 3:08

kynamies kirjoitti:
en ole kokeillut mutta olen lukenut että toimii ja hupussakin ehdotetaan 4/4 toimivaksi vaihtoehdoksi

Olin kyllä kuullut tuosta 4/4 valojaksosta, mutta ainakaan pikainen googlettelu ei tuottanut yhtään tulosta millekään muulle valojaksolle kuin noille perinteisille. Sen verran keltanokka olen näissä hommissa että tekee mieli varmistella ennen kuin tekee mitään kovin radikaalia, varsinkin kun ququt parhaimmillaan. Lähinnä pohdin että tietääköhän nuo kasviparat edes millä planeetalla ovat kun vuorokauden pituus on Jupiterista, aurinko paistaa kuin Venuksessa mutta kaasukehä on kuin Telluksessa :think: Kokeillaanpa nyt sitten tuota 8/4.

stran

ViestiKirjoittaja stran » 9.3.2019 13:01

Siemenestä NFT:hen:

Tällä hetkellä simput pötköttelee läpimärän WC-paperin välissä. Paperi siemenineen on lautasella, jossa on pohjalla vettä ja elmukelmu ympärillä.

Kunhan häntä ponnahtaa ulos, niin miten tekisitte: suoraan isoon kivivillakuutioon ja NFT päälle vai ensin siihen pieneen ja odottaa sieltä juuret ulos ja sitten istutus isompaan? Järjestelmä itsessään varmaan pitää kivivillan tarpeeksi kosteana.

Kiitosta taas jo etukäteen!

Uuvatti00

Valojen määrä?

ViestiKirjoittaja Uuvatti00 » 12.3.2019 22:36

Teltta on 240x200x120.
Silent 500 puhallin ja 500 m3 hiili.
Wilma 4 XL jossa 25 l ruukut.
Sekä viides kasvi yhessä omassa järjestelmässä.
Valmiina löytyy 1kpl 600w virtalähde ja siihen tarkotus laittaa cooltube ja 600w plantastar polttimo. Riittäskö toi valo 4 kasville jos tolle yhelle orvolle hommais jonkun oman vai riittääkö viidelle kasville vai riittääkö ollenkaa :D
Tilaahan niillä on kasvaa kun isossa teltassa vaan 5 kasvia..

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 13.3.2019 8:21

^riittää niin monelle kasville kuin saat tuolle alalle mahtumaan.

mambou

ensimmäinen kukitus ja re-vegetys, apua kaivataan!

ViestiKirjoittaja mambou » 14.3.2019 7:39

Mainittakoon heti tähän alkuun että kyseessä tosiaankin ensimmäinen projektini...

Eli mulla tosiaan bubblegum tyttöjä tulossa joista suurin osa kookoksessa(jokunen mullassa). Vegevaihe venähti hieman pitkäksi, vuodenvaihteessa iskin valot 12/12. Mulla valaistuksena 2kpl 600w natikoita, lämmöt 19-26c vähän riippuen ulkolämpötilasta, meillä aika vilpoinen kämppä muuten . Kosteus alimmillaan 35 ylin 70. Mutta siis, kaipailisin apuja ja vinkkejä tähän loppukukitukseen ja lisäksi haluaisin uudelleen kukittaa näitä kasveja tämän sadon jälkeen. Kasvit ovat aika isoja, en ole mitannut mutta menee reippaasti yli mun navan eli heittäisin että jotain ~120cm hujakoilla olisi. Voin laittaa kuvaa kun pääsen kotio! Pääbudit alkaa näyttää mun mielestä hyvinkin valmiilta, karvat muutuu ruskeaksi yms. Mutta alhaalla on oksat täynnä pieniä nuppuja jotka tosi pieniä ja just pelkkää valkoista ei ruskeaa. Ja Noi kaikki kasvit on pistokaitta ja tosiaan vegevaiheen pituus oli kasvista riippuen (en ottanut kaikkieia samaan aikaan) kuukaudesta kahteen puoleen.

Mulla vahingossa meni 1 kasvi ihan irti poikki katki about viikko sitten. Se katkesi about keskikohdasta, jätin jäljelle jääneen kasvin telttaan. En tehnyt sille mitään ihmeempiä, eli jatkoi samalla valojaksolla ja ravinteilla kun aiemmin. Lähinnä ideana kattoo että herääkö eloon vai mitä tapahtuu. Aika suoraan vaan jatkoi kukkimista, ei kasva ylöspäin kohdasta mistä napsahti poikki vaan kehitti muutamia sivuhaaroja joille ilmestynyt uusia nuppuja. Kokeiltiin polttaa tämä onneton katkennut ja kukka oli ainakin tosi mukavan makuista, tai oikeastaan ei minkään makuista :D Ei yhtään ottanut kurkkuun tai maistunut ravinne. Mä oon lähes koko aika pelännyt ylilannoittavani (vaikka oikeasti muutamaan otteesseen olleet enempi vajureissa) kasvia mutta siis normaalisti heitän 1-2 korkillista / 1 täysi sellainen "pitkä ämpäri" ja noi canna coco + bio buzzin lannoitteet ei vissiin oo sitä vahvimpaa tavaraa mitä löytyy.

Mutta siis, asiasta kukkaruukkuun, mulla olisi muutama kysymys:

- Kuinka pitkään kannattaa huuhdella?
- Joku puhui jostain pimeysjaksosta ennen kuin katkoo kasvin, joka kuulema nostaa thcpitoisuutta tms, osaako kukaan kertoa enempää tästä?
- Onko muuta, mitä kannattaa tehdä ennen kuin kerää budit?
- Miten kannattaa katkoa kasvi? Leikata kukinnot, katkaista keskeltä, ottaa kaikki kerralla vai osissa?
- Tästä re-vegetyksestä kuulisin todella mielelläni lisää, en ihan ole perillä kuinka käytännössä toimii.
- Lisäksi hyviä kuivaus ja curetus vinkkejä saa antaa =)

Tosiaan pahoittelen pitkää ja sekavaa tekstiä sekä tyhmiä kysymyksiä mitkä varmaan jo kysytty aiemmin, mutta koin tarpeelliseksi luoda tän ketjun jos saisi jotain
"Täsmäneuvontaa". Voin laittaa kuvia, kartoa lisää kasveista yms jos tarvii =)

Auttakaa hippiä hädässä!

:lohtu:

Tohvelisankari

Re: ensimmäinen kukitus ja re-vegetys, apua kaivataan!

ViestiKirjoittaja Tohvelisankari » 14.3.2019 8:59

mambou kirjoitti:Mainittakoon heti tähän alkuun että kyseessä tosiaankin ensimmäinen projektini...

Eli mulla tosiaan bubblegum tyttöjä tulossa joista suurin osa kookoksessa(jokunen mullassa). Vegevaihe venähti hieman pitkäksi, vuodenvaihteessa iskin valot 12/12. Mulla valaistuksena 2kpl 600w natikoita, lämmöt 19-26c vähän riippuen ulkolämpötilasta, meillä aika vilpoinen kämppä muuten . Kosteus alimmillaan 35 ylin 70. Mutta siis, kaipailisin apuja ja vinkkejä tähän loppukukitukseen ja lisäksi haluaisin uudelleen kukittaa näitä kasveja tämän sadon jälkeen. Kasvit ovat aika isoja, en ole mitannut mutta menee reippaasti yli mun navan eli heittäisin että jotain ~120cm hujakoilla olisi. Voin laittaa kuvaa kun pääsen kotio! Pääbudit alkaa näyttää mun mielestä hyvinkin valmiilta, karvat muutuu ruskeaksi yms. Mutta alhaalla on oksat täynnä pieniä nuppuja jotka tosi pieniä ja just pelkkää valkoista ei ruskeaa. Ja Noi kaikki kasvit on pistokaitta ja tosiaan vegevaiheen pituus oli kasvista riippuen (en ottanut kaikkieia samaan aikaan) kuukaudesta kahteen puoleen.

Mulla vahingossa meni 1 kasvi ihan irti poikki katki about viikko sitten. Se katkesi about keskikohdasta, jätin jäljelle jääneen kasvin telttaan. En tehnyt sille mitään ihmeempiä, eli jatkoi samalla valojaksolla ja ravinteilla kun aiemmin. Lähinnä ideana kattoo että herääkö eloon vai mitä tapahtuu. Aika suoraan vaan jatkoi kukkimista, ei kasva ylöspäin kohdasta mistä napsahti poikki vaan kehitti muutamia sivuhaaroja joille ilmestynyt uusia nuppuja. Kokeiltiin polttaa tämä onneton katkennut ja kukka oli ainakin tosi mukavan makuista, tai oikeastaan ei minkään makuista :D Ei yhtään ottanut kurkkuun tai maistunut ravinne. Mä oon lähes koko aika pelännyt ylilannoittavani (vaikka oikeasti muutamaan otteesseen olleet enempi vajureissa) kasvia mutta siis normaalisti heitän 1-2 korkillista / 1 täysi sellainen "pitkä ämpäri" ja noi canna coco + bio buzzin lannoitteet ei vissiin oo sitä vahvimpaa tavaraa mitä löytyy.

Mutta siis, asiasta kukkaruukkuun, mulla olisi muutama kysymys:

- Kuinka pitkään kannattaa huuhdella?
- Joku puhui jostain pimeysjaksosta ennen kuin katkoo kasvin, joka kuulema nostaa thcpitoisuutta tms, osaako kukaan kertoa enempää tästä?
- Onko muuta, mitä kannattaa tehdä ennen kuin kerää budit?
- Miten kannattaa katkoa kasvi? Leikata kukinnot, katkaista keskeltä, ottaa kaikki kerralla vai osissa?
- Tästä re-vegetyksestä kuulisin todella mielelläni lisää, en ihan ole perillä kuinka käytännössä toimii.
- Lisäksi hyviä kuivaus ja curetus vinkkejä saa antaa =)

Tosiaan pahoittelen pitkää ja sekavaa tekstiä sekä tyhmiä kysymyksiä mitkä varmaan jo kysytty aiemmin, mutta koin tarpeelliseksi luoda tän ketjun jos saisi jotain
"Täsmäneuvontaa". Voin laittaa kuvia, kartoa lisää kasveista yms jos tarvii =)

Auttakaa hippiä hädässä!

:lohtu:

1. Viikosta kahteen. Mullassa kasvatellessa olen yleensä antanut 2-3x määrän vettä ruukun kokoon nähden, eli jos sulla on 15L ruukku niin 30-45L vettä läpi ensimmäisellä kertaa, odotat kunnolla että multa kuivuu ja sitten toistat. Riippuu kasvisi juurimassasta miten nopsaa kasvi käsittelee todella märän mullan, joten tiettyä aikaa tälle operaatiolle ei ole. Kasvisi lehdet pitäisi tässä vaiheessa alkaa muuttumaan vihreistä keltaisiksi, liiloiksi, ruskeiksi ym. Lajikekohtaista toki miten juuri sun kasvit reagoi. OG-sukuiset lajikkeet eivät välttämättä näytä lehtiensä kautta huuhtelun toimivan, mutta ec mittari kertoo totuuden.

2. Kasvin pitäminen pimeässä tosiaan kasvattaa THCn määrää kukinnoissa, mutta samalla laskee terpeenejä mitkä siis tuottavat hajun kasveihisi. Tämä on kasvattajasta kiinni että kumpaa suosii. Instagramista löytyy tähän liittyen ihan mustaa valkoisella, linkki himassa voin laittaa tähän myöhemmin kotikoneelta.

3. Osta luuppi / suurennuslasi millä näät katsoa kukinnon trikomit. Muuten et koskaan saa tietää milloin olisi ollut oikea aika kaataa kasvi.

4. Jos on ongelmia ilmankosteuden ylläpitämisessä noin 50% tasolla kuivumisen ajan, eli huoneessa on kuivaa kaada kasvi kokonaisena kasvin tyvestä. Jos taas huoneen ilmankosteus on liian suuri, leikkaa oksa kerrallaan ja laita vaatehengariin roikkumaan ja kuivumaan. Hyvä ohje kunnon curetukseen löytyy YouTubesta, gml drying and curing.

5. Re-veg toimii siis siten, että kukkineeseen kasviin jätetään parit nugetit (~8kpl) sekä lehtimassaa että kasvi jaksaa kääntää hormonit taas kasvu eikä kukintavaiheeseen. Sitten kun kasvi alkaa puskemaan uusia latvoja, otetaan latvoista pistoja ja nämä pistot tulevat olemaan uudet kasvisi. Kunhan pistot ovat juurtuneet, voi vanhan kasvin kuopata. Vanhan kasvin uudelleen kukittamista ei suositella, sillä sato tulee olemaan ensimmäistä vielä pienempi. Älä myöskään säpsähdä oudoilta näyttäviä yksisilmäisiä lehtiä joita kasvi tekee siirtyessään vegeen, kuuluu asiaan.

Sulla oli hyvä pohjustus viestiketjuun niin tähän mielellään vastata, pidä kysymykset yhtä hyvin pohjustettuna niin pääset pitkälle.

Palaa sivulle “Kasvatuksen ABC”