Vaikutukset vapo vs. syöminen

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
00420

Vaikutukset vapo vs. syöminen

ViestiKirjoittaja 00420 » 17.3.2019 8:36

Olen hakeutunut harrastuksen pariin vasta kypsänä (!) keski-ikäisenä. Käyttökertoja on takana ehkä kymmenkunta. Ensimmäinen hankintani oli indicaa, joka kolahti poltettuna vahvasti. Raastoi tosin ikävästi kurkkua, minkä vuoksi hankin vapon.

Sohvajumi ei ole minun juttuni, joten hankin seuraavaksi sativaa. Nimenomaan haluaisin piristystä arjen harmauteen. No, torilaudalta ostaessa tulee helposti höynäytetyksi ja niin minäkin ajattelin tulleeni. Vapotus tai poltto ei saanut aikaan muuta kuin suun kuivumista. Keksin sitten kokeilla syödä vapopesän sisältöä. Ripottelin murut leivälle, sivelin päälle margaa ja mikrotin niin, että rasva suli. Siitä olikin seurauksena parin tunnin päästä alkanut, tunteja kestävä pilvitila. Tuli vahvoja ruumiillisia "värinöitä", ajatus ravasi hullun lailla, loppua kohti ihanan rentoutunut olo. Hyvin indicamainen vaikutus, ymmärtääkseni. Olen kokeillut tätä nyt pari kertaa. Koko pesällinen on ehdottomasti liikaa, puolikas tekee tosi hyvän fiiliksen, parilla oluella höystettynä vielä paremman.

Se piristävä tai innostava vaikutus jäi siis kokematta, mistä olin pettynyt. Muuten tuntui hyvältä kyllä. Mistä johtuu, että syöminen toimii, mutta vapotus tai poltto ei? Yritin haulla löytää tietoa tästä, mutta en löytänyt ihan vastaavaa tapausta. Toki tietoa löytyy eri käyttötapojen erilaisista vaikutuksista. Oliko kyseessä sittenkin vain huonolaatuinen kannabis?

Tuolta sipulitorilta ostaminen on pepusta, huijatuksi tulee helposti, niin itsekin jouduin. Ostin sativana myytyä yrttiä useammalta kaverilta ja ainakin yksi satsi oli täysin kelvotonta kamaa. Ikävä kyllä kotona en voi kasvatella itse kasvejani. En kuitenkaan ole luopumassa hyvästä rentoutumiskeinosta, mutta sitä sativan mainostettua virkistysvaikutusta kaipaisin.

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

Re: Vaikutukset vapo vs. syöminen

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 17.3.2019 20:00

Oletko harkinnut ulkona kasvattamista? Siemeniä saatavilla jo Suomen rajojen sisäpuolelta tarvittaessa.
~Revel among flowers of intoxicating fragrance, breathe the perfume of musk, eat hashish, and best of all, love, love, love...~
- Anton Tsehov

Iamnumber

Re: Vaikutukset vapo vs. syöminen

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 18.3.2019 9:48

se mitä tuntemuksia tai tiloja tulee on seuraus lajikkeesta. Perus indica ja sativa jaottelun lisäksi kannabiksessa on iso joukko muita vaikuttavia kemikaaleja (eri lajikkeissa eri koostumus) jotka vaikuttavat. edelleen kasvatus vaikuttaa koostumukseen ja vielä päälle säilytys edelleen muuttaa tätä koostumusta. Lajike eli geenit ovat tärkein lopputuloksen kannalta .. muut mainitut sitten säätävät tuota.

Se, miltä nauttiminen tuntuu riippuu nautinta tavasta.

Vaikutuksen kesto riippuu nautinta tavasta.

Kuiva ilma sekä savu ärsyttävät kurkkua .. Polttamisessa molemmat, vapossa savu jää mut perus vapolla ilma varsinkin korkeammilla lämmöillä ärsyttää ..

Syödessä tätä ärsytystä ei tule.

Eräs vaihtoehto on suun limakalvoilta imeyttäminen. Tämä ilmeisesti enemmän tiivsteiden kanssa 'tincturana' (kirjoitusasu?)
Irrational one

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”