Niveltulehdus

Uutisia, tutkimustuloksia ja keskustelua hampun lääkinnällisistä sovelluksista
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu hampun lääkekäytöstä ja lääkinnällisistä vaikutuksista keskusteluun. Vakavan aihepiirin vuoksi asiattomia viestejä ei sallita ja moderointi on muita alueita tarkempaa.
Lisätietoja: LUE ENSIN: Kannabiksen lääkekäyttö.

Kannabiksen lääkekäyttö -alueen kirjoittajilla ei välttämättä ole tarkkaa lääketieteellistä tietoa tai koulutusta ja viestit sivuilla ovat kirjoittajiensa mielipiteitä, eivät sivuston ylläpitäjien ja siksi he eivät ole vastuussa näistä kirjoituksista. Vakavissa sairaudentiloissa on aina suositeltavaa keskustella sairauden hoidosta lääketieteen asiantuntijoiden kanssa.
med_kehure

Niveltulehdus

ViestiKirjoittaja med_kehure » 6.6.2019 22:46

Auttaako muilla? Mulla pientä nivelvaivaa ollut läpielämän venähdyksiä, katkenneita jänteitä, allergia-aikaan kipuiluakin mutta lievää. Rasitustilan aiheuttama keuhkoklamydia villitsi oireet 1,5 v sitten ja aiheutti välittömän työkyvyttömyyden sillä olin pitkät tovit lähes kävelykyvytön molempien polvien kipujen vuoksi. Lääkehoitoja kokeiltiin tehokkaimpana 10pv kortisoni kuuri joka piti kivut kurissa noin 7 päivää... 5 päivää kuurin aikana ja 2-3 kuurin loputtua. Se ei sovellu jatkuvaan käyttöön.

Olen lääkinnyt ptsd oireita hampulla ja ymmärsin että jotkut saavat apua niveloireisiin/kipuihin myös hampusta! En kyllä aivan varmasti voinut sanoa että olisin omalla annostuksellani joka auttoi ptsd:n oireisiin saanut apua nivelvaivoihin mutta annokseni oli hyvin pieni.. suoraan sanottuna mulla oli pikku pilkkuvirhe :laugh: joo eli 2-3g päivä annos sopivaksi katsomaan yrttiä vei kivut ja vihlaisut mennessään! :shock: rutina ja iän tuoma kuluma oikeassa polvessa tuntuu edelleen mutta etenkin sitä polvea ja vaihtelevasti muita niveliä vaivannut kipu on pois! Kuka näistä kivuista kärsii varmaan ymmärtää mikä fiilis se on kun oot jo suurinpiirtein valkkailees vannetta rullatuoli ja sit huomaat et kappas kukkahan toimii tähänkin hommaa ettei se peli olekkaan menetetty :mrgreen: :lol:
Toi määrä kuulostaa isolta :oops: mutta mielestäni se ei enää ole sitä kun olen paremmin tutustunut lääke käyttöön. Paljon muilla annos että kivut lähtee? :think:

med_kitone

Re: Niveltulehdus

ViestiKirjoittaja med_kitone » 18.9.2020 21:33

Mulla ei ole kannabis ikinä auttanut fyysisiin kipuihin. Perus panadol ja burana on. Käytän äärimmäisen harvoin. Johtunee siitä kylläkin etten ole ikinä edes koittanut. Käytän vain viihdekäyttönä, ihan vaan piristämään itseäni ja estämään syrjääntymistä. Paheet on niin valloillaan maailmassa, joten ikäänkuin paheena koitan vaikkei olisikaan. Se on aiheuttanut ajoittain liikakäyttöä.
CBD lajikkeita käytän psyyken vahvistamiseen. Koitan myös lisätä mielenkiintoa sillä asioihin, joihin en saa kyllästyä. Toki se on myös plussa jos nämä molemmat tulee samalla.
Olen kyllä joskus bajauttanut niin kuutsille, ettei ole ikäänkuin enää fyysisyyttä, niin varmaan auttais kivuistakin pois.
Minua on btw alkanut välillä häiritsemään selkokielisyyden vaje tuossa että mikä auttaa mihinkin. En haluaisi että minua autetaan kipuihin, henkisiin tai fyysisiin, vai onko kivussa jotain jota en ole hiffannut? Kivuista pois olen ainakin tähän asti pyrkinyt.

med_kitone

ViestiKirjoittaja med_kitone » 18.9.2020 21:43

Lainaus:Auttaako muilla? Mulla pientä nivelvaivaa ollut läpielämän venähdyksiä, katkenneita jänteitä, allergia-aikaan kipuiluakin mutta lievää. Rasitustilan aiheuttama keuhkoklamydia villitsi oireet 1,5 v sitten ja aiheutti välittömän työkyvyttömyyden sillä olin pitkät tovit lähes kävelykyvytön molempien polvien kipujen vuoksi. Lääkehoitoja kokeiltiin tehokkaimpana 10pv kortisoni kuuri joka piti kivut kurissa noin 7 päivää... 5 päivää kuurin aikana ja 2-3 kuurin loputtua. Se ei sovellu jatkuvaan käyttöön.

Olen lääkinnyt ptsd oireita hampulla ja ymmärsin että jotkut saavat apua niveloireisiin/kipuihin myös hampusta! En kyllä aivan varmasti voinut sanoa että olisin omalla annostuksellani joka auttoi ptsd:n oireisiin saanut apua nivelvaivoihin mutta annokseni oli hyvin pieni.. suoraan sanottuna mulla oli pikku pilkkuvirhe :laugh: joo eli 2-3g päivä annos sopivaksi katsomaan yrttiä vei kivut ja vihlaisut mennessään! :shock: rutina ja iän tuoma kuluma oikeassa polvessa tuntuu edelleen mutta etenkin sitä polvea ja vaihtelevasti muita niveliä vaivannut kipu on pois! Kuka näistä kivuista kärsii varmaan ymmärtää mikä fiilis se on kun oot jo suurinpiirtein valkkailees vannetta rullatuoli ja sit huomaat et kappas kukkahan toimii tähänkin hommaa ettei se peli olekkaan menetetty :mrgreen: :lol:
Toi määrä kuulostaa isolta :oops: mutta mielestäni se ei enää ole sitä kun olen paremmin tutustunut lääke käyttöön. Paljon muilla annos että kivut lähtee? :think:

Monet kaappihampuusit on varmasti oppineet paljon leimaantumisesta, joten varoovat topicia, huono pipo.
Ravinto auttaa nivelkipuihin mutta niin hitaasti ettei monet onnistu. Sokeri pois yms. Kannabiksella jos sen peittää, niin mitä jos aiheuttaja samalla pahenee? Ei käy kateeksi jos se ei peitä sitten joskus sitä enää, mutta lienee reaalia ajatella että sen pystyy kyllä sammuttamaan vaikkei oikeasti hoitais. Vaihtelee lajikkeita ja lääkkeitä.
Joillakin saattaa jo pikku lihaskireys vääntää väärään asentoon ja sitten kipuilee. Kannattaa käydä fyssareilla, useilla. Halvimmat on youtubella.

med_lalone

ViestiKirjoittaja med_lalone » 19.9.2020 10:56

Tilanne on ollut päällä jo todella pitkään..

Suosittelen arvoimaan tilanteen uusiksi. Mitä oireita ko. nivelissä on nyt? kirjaa paperille, ota valokuvat (esim polven niveltaivetta on hiukka hankala katsoa - kuvaamalla helpompi). Löytyykö turvotusta, punoitusta, kuumeilua yms. oireita jotka liittyvät tulehdukseen? ( tai osaatko kertoa että moisia oireita esiintyy säännöllisin/ epäsäännöllisin väliajoin?) .. joo .. oireet varmistavat syyn, mutta niiden puuttuminen ei 100pros pois sulje niveltulehdusta.

Huoli että jotain muuta kuin niveltulehdus (pitkä mut tarkistetaan oireet ensin.. (eli jos uupuvat niin epäilys vahvistuu)

med_mahas

ViestiKirjoittaja med_mahas » 25.9.2020 0:08

Mulla on ortopedinen vaiva olkapäässä. Nivelrikko ja irtopala rustoa. Ottivat röntgenkuvat ja magneetin samana päivänä. Nivelpussin tulehdus oli diagnoosi. Panadol riittää. Indica-kukasta on hyöty kun se rentouttaa lihakset. Ookoo kun ei rasita paljoo.

Palaa sivulle “Kannabiksen lääkekäyttö”