Vilby Green - plug and play kasvatuskaapit. (vilbygreen.com)

Yritysten ja kaupallisten toimijoiden oma keskustelualue. Rekisteröitymällä Hamppuforumille, voit kysyä toimijoilta sinua kiinnostavista tuotteista.
Alueen säännöt
Alueella voit kysyä kaupallisilta toimijoilta ja yrityksilta mm. sinua kiinnostavista tuotteista ja palveluista. Yrityksen henkilöstön tunnistat käyttäjätunnuksista joilla on arvonimi "Author".

Tiedotteen alla olevat yritykset ovat oikeutettuja mainostamaan tuotteitaan ja kampanjoitaan viestiketjussaan.
Vilby Green
Vilby Green Author

Re: Vilby Green - plug and play kasvatuskaapit. (vilbygreen.com)

ViestiKirjoittaja Vilby Green » 14.5.2020 10:28

Volkswagen kirjoitti:
Vilby Green kirjoitti:Ei taida olla hiljainen tuo paketti?

Uudella valaisimella ja hiljaisena ehkä 150€ lisää?

Kuinka paljon sinä maksaisit laadukkaasta paketista? Hiljainen 60 x 60 telttasetti ajastimilla yms..

Maksaisin lähemmäs tontun tuotteesta joka olisi kuin vilby green mutta hivenen isompi, ja olisi kaappi, materiaalilla ei väliä, mutta olisi siis vielä greeniä tukevampi kotieläimiä kynsineen ym. vastaan, ja stealthimpikin, ja vielä vaikkapa integroidulla lukolla lukittava. Tuollaisen pistät, niin en sano muuta kuin turpa kiinni ja ota jo rahani! :D

Kiitos vastauksesta! Juuri tällaista informaatiota kaipasin!
Aloitan suunnittelemaan seuraavaa tuotetta ja nyt on mahdollisuus vaikuttaa siihen miten aikani käytän. Vastailemalla kysymyksiin osallistut suunniotteluun ja voit vaikuttaa lopputulokseen.

Alustava suunnitelma on seuraavanlainen.
- Telttamainen desing putkirungolla ja kangasseinillä.
- Aktiivihiilisuodatin ja aktiivinen ilmanvaihto. Niin hiljainen että se ei häiritse nukkumista tai elämää muutenkaan.
- Mahdollisimman hyvä ja modermi led-valaisin joka on päivitettävissä. Samoin muu elektroniikka päivitettävissä ja huollettavissa.
- Scrogi
- Sama integroitu käyttöliittymä kuin Vilby Green 1 LST:ssä.
- koko max. 60cm x 60cm. Samaa designia voisi käyttää esim. 45cm x 45cm versiossa.
- Sisustajalle sopiva. Laadukkaat ja hyvät materiaalit. Väri ja kuosi -vaihtoehtoja.

Eli tarkoituksena on suunnitella Vilby Green 2 joka olisi premium laatuinen kasvatuskaappi.
Miltä alustava suunnitelma kuulostaa ja mitä haluaisit siinä muuttaa?
Vilby Green - Korkealaatuiset kasvatuskaapit: vilbygreen.com

Vilby Green
Vilby Green Author

ViestiKirjoittaja Vilby Green » 14.5.2020 10:32

Yks proto myynnissä hieman edullisempaan hintaan.
Vilby Greenin 1 LST hinta nousee jossain vaiheessa kesää. Nyt vielä samaan hintaan.
Tulevaisuudessakin protoja voi saada hieman edullisemmin kuin varsinaisia tuotantokappaleita.
Protoissa sama 6 V. takuu ja suorituskyky. Erona on että osa osista on vähän käytetty testikäytössä.

SätinäSetä

ViestiKirjoittaja SätinäSetä » 14.5.2020 14:30

Vilby Green kirjoitti:
Volkswagen kirjoitti:
Vilby Green kirjoitti:Ei taida olla hiljainen tuo paketti?

Uudella valaisimella ja hiljaisena ehkä 150€ lisää?

Kuinka paljon sinä maksaisit laadukkaasta paketista? Hiljainen 60 x 60 telttasetti ajastimilla yms..

Maksaisin lähemmäs tontun tuotteesta joka olisi kuin vilby green mutta hivenen isompi, ja olisi kaappi, materiaalilla ei väliä, mutta olisi siis vielä greeniä tukevampi kotieläimiä kynsineen ym. vastaan, ja stealthimpikin, ja vielä vaikkapa integroidulla lukolla lukittava. Tuollaisen pistät, niin en sano muuta kuin turpa kiinni ja ota jo rahani! :D

Kiitos vastauksesta! Juuri tällaista informaatiota kaipasin!
Aloitan suunnittelemaan seuraavaa tuotetta ja nyt on mahdollisuus vaikuttaa siihen miten aikani käytän. Vastailemalla kysymyksiin osallistut suunniotteluun ja voit vaikuttaa lopputulokseen.

Alustava suunnitelma on seuraavanlainen.
- Telttamainen desing putkirungolla ja kangasseinillä.
- Aktiivihiilisuodatin ja aktiivinen ilmanvaihto. Niin hiljainen että se ei häiritse nukkumista tai elämää muutenkaan.
- Mahdollisimman hyvä ja modermi led-valaisin joka on päivitettävissä. Samoin muu elektroniikka päivitettävissä ja huollettavissa.
- Scrogi
- Sama integroitu käyttöliittymä kuin Vilby Green 1 LST:ssä.
- koko max. 60cm x 60cm. Samaa designia voisi käyttää esim. 45cm x 45cm versiossa.
- Sisustajalle sopiva. Laadukkaat ja hyvät materiaalit. Väri ja kuosi -vaihtoehtoja.

Eli tarkoituksena on suunnitella Vilby Green 2 joka olisi premium laatuinen kasvatuskaappi.
Miltä alustava suunnitelma kuulostaa ja mitä haluaisit siinä muuttaa?

Meinasinkin joskus ehdottaa että upgradeisit Vilbyn ihan semmoselle tasolle jotta sinne mahtuu useampikin kasvi tai sitten vaan yksi kunnon mörkö. Jos tuo olisi tosiaan 60x60cm leveä ja syvä, niin kuinka korkea se olisi? Ainut mikä on ollut Vilbyssä turn-off tähän mennessä on se koko ja hinta siihen kokoonsa nähden. Mutta joo jos ledit painii samoissa sarjoissa kun quantum boardit ja ilmanvaihto on tasoa TD Silent niin kyllähän tuosta mielellään maksaa sen joku +800€ helpostikin. Itse tykkäisin ajatuksesta että voisin parkkeerata Vilbyn johonkin olohuoneen hyllyn viereen eikä se välttämättä herättäisi hirveästi huomiota jos joku huoltomies tulisi ruuvailemaan paikkoja.
Vallan mainiota, sätisevää, ultimate sätisfäktöniä

Vilby Green
Vilby Green Author

ViestiKirjoittaja Vilby Green » 14.5.2020 16:29

Korkeus esim. 120-150cm.. pitää tutkia ja löytää oikea korkeus.

Kyllä tarkoitus on kehittää jatkuvasti lisää tuotteita. :yes:
Oon huomannut että suunnitteluhommissa kannattaa tehdä asia kerrallaan valmiiksi. Muuten on paljon keskeneräisiä projekteja jotka ei valmistu ikinä.
Mutta nyt kun tilanne on se että ensimmäinen tuote on valmis ja saatavilla niin voin hyvinkin keskittyä seuraavaan.

Suurin haastehan on löytää sopivat palikat ja saada hinta sellaiseksi että ei ole ihan mahdoton. Mun tarkoitus ei missään nimessä ole tehdä halvimpia ratkaisuita. Enemmänkin ratkoa ongelmia joita ei ole vielä ratkottu. Sen tein myös Vilby ykkösen kohdalla. Siinä oli kyllä tarkoitus valmistaa yksi maailman pienimmistä kasvatusyksiköistä joka ei kumminkaan ole lelu ja joka tuottaa riittävästi iloa. Jos tekee pizzaa viikonloppuisin ja haluaa kasvattaa siihen itse oreganot niin siihen tarkoitukseen Vilby 1 on sopivan kokoinen :) Tuotekehityksessä pienen tuotteen kehittely on vaan niin paljon edullisempaa kuin suuren tuotteen kohdalla. Siksi ensimmäinen tuote oli pieni. Nyt seuraava tuote on helpompi kun iso osa tuotekehittelystä on tehty. Sama idea kun SpaceX:llä. Ensimmäinen raketti oli pikkuinen ja jokainen raketti sen jälkeen on ollut aina suurempi. Mulla on ihan sama tyyli. Kaapit suurenee asteittain ja jossain vaiheessa toivottavasti olen siinä pisteessä että suunnittelen merikonttiin sijoitettua kasvattamoa joka voisi olla urbaanissa ympäristössä ja josta saisi lähiruokaa. Näitähän jo on mutta ei niin paljoa etteikö voisi suunnitella omaa versiota. Tai jotain muuta. No mutta ensin pitää tehdä Vilby 2 valmiiksi. :)

Tuotteen hintahan koostuu suunnilleen seuraavasti:

materiaalit + työ + verot + muut kulut + voitto

800€ tuotteesta veroihin menee 200-300€ eli jäljelle jää 500€-600€
TD Silent ja Quantum Board maksaa yhteensä ehkä 300€
Jäljellä on 200-300€ joka pitäisi riittää elektroniikkaan, palkkaan, itse kaappiin ja muihin kuluihin + pieneen voittoon tietenkin että yritystoiminta voi kehittyä. Tuotekehitykseen käytettyjä tunteja ja kuluja en viitsi tähän laskea.

Eli 800€ hinta näyttäisi todella haastavalta Made in Finland -tuotteelle.
800€ hinta näyttää ihan järkevältä näissä nykyisissä Made in kaukoitä -ratkaisuissa ja kiteissä mitä on saatavilla. Kiteissähän iso osa kuluista jätetään kuluttajalle koska kuluttajat tekevät osan työstä.

Mutta tämähän on minun ongelma eikä asiakkaan :laugh:
Halusin kumminkin kertoa koska se selittää Suomessa valmistettujen tuotteiden hintoja samoin kuin mun hinnoittelua.

Kiitos vastauksista ja lisää saa kommentoida ja keskustella. Olen iloinen kun osallistutte suunnitteluun. :yes:

SätinäSetä

ViestiKirjoittaja SätinäSetä » 14.5.2020 19:56

Vilby Green kirjoitti:Korkeus esim. 120-150cm.. pitää tutkia ja löytää oikea korkeus.

Kyllä tarkoitus on kehittää jatkuvasti lisää tuotteita. :yes:
Oon huomannut että suunnitteluhommissa kannattaa tehdä asia kerrallaan valmiiksi. Muuten on paljon keskeneräisiä projekteja jotka ei valmistu ikinä.
Mutta nyt kun tilanne on se että ensimmäinen tuote on valmis ja saatavilla niin voin hyvinkin keskittyä seuraavaan.

Suurin haastehan on löytää sopivat palikat ja saada hinta sellaiseksi että ei ole ihan mahdoton. Mun tarkoitus ei missään nimessä ole tehdä halvimpia ratkaisuita. Enemmänkin ratkoa ongelmia joita ei ole vielä ratkottu. Sen tein myös Vilby ykkösen kohdalla. Siinä oli kyllä tarkoitus valmistaa yksi maailman pienimmistä kasvatusyksiköistä joka ei kumminkaan ole lelu ja joka tuottaa riittävästi iloa. Jos tekee pizzaa viikonloppuisin ja haluaa kasvattaa siihen itse oreganot niin siihen tarkoitukseen Vilby 1 on sopivan kokoinen :) Tuotekehityksessä pienen tuotteen kehittely on vaan niin paljon edullisempaa kuin suuren tuotteen kohdalla. Siksi ensimmäinen tuote oli pieni. Nyt seuraava tuote on helpompi kun iso osa tuotekehittelystä on tehty. Sama idea kun SpaceX:llä. Ensimmäinen raketti oli pikkuinen ja jokainen raketti sen jälkeen on ollut aina suurempi. Mulla on ihan sama tyyli. Kaapit suurenee asteittain ja jossain vaiheessa toivottavasti olen siinä pisteessä että suunnittelen merikonttiin sijoitettua kasvattamoa joka voisi olla urbaanissa ympäristössä ja josta saisi lähiruokaa. Näitähän jo on mutta ei niin paljoa etteikö voisi suunnitella omaa versiota. Tai jotain muuta. No mutta ensin pitää tehdä Vilby 2 valmiiksi. :)

Tuotteen hintahan koostuu suunnilleen seuraavasti:

materiaalit + työ + verot + muut kulut + voitto

800€ tuotteesta veroihin menee 200-300€ eli jäljelle jää 500€-600€
TD Silent ja Quantum Board maksaa yhteensä ehkä 300€
Jäljellä on 200-300€ joka pitäisi riittää elektroniikkaan, palkkaan, itse kaappiin ja muihin kuluihin + pieneen voittoon tietenkin että yritystoiminta voi kehittyä. Tuotekehitykseen käytettyjä tunteja ja kuluja en viitsi tähän laskea.

Eli 800€ hinta näyttäisi todella haastavalta Made in Finland -tuotteelle.
800€ hinta näyttää ihan järkevältä näissä nykyisissä Made in kaukoitä -ratkaisuissa ja kiteissä mitä on saatavilla. Kiteissähän iso osa kuluista jätetään kuluttajalle koska kuluttajat tekevät osan työstä.

Mutta tämähän on minun ongelma eikä asiakkaan :laugh:
Halusin kumminkin kertoa koska se selittää Suomessa valmistettujen tuotteiden hintoja samoin kuin mun hinnoittelua.

Kiitos vastauksista ja lisää saa kommentoida ja keskustella. Olen iloinen kun osallistutte suunnitteluun. :yes:

Ainakin asenne on kohdillaan. Eiköhän ne merikontitkin saada loihdittua todellisiksi jos jatkat samaan malliin. :wink:

Itse tykkäisin hieman liian pitkästä kaapista kun liian lyhyestä, eli just joku 1.5m vois olla kova sana.
Täytyy kyllä myöntää että tuo 800€ hinta olisi kyllä vähän jo tekijän ryöstämistä mikäli paketissa tulisi juurikin viimeisintä huutoa olevia kamppeita.
Premium tuotteelle premiumin hinnat ja näin pois päin. Eiköhän tuohonkin löydy ihan hyvä välimaasto missä on edelleen järkevää ostaa Vilby sen raudan takia eikä säästää jotain paria hunttia ja kasata omaa systeemiä. Onhan tuossa tuo mainio aktiivihiili systeemi jolla säästää pitkää penniä ja varsinkin luontoa kun ei tarvitse dumpata isoja metallisia hökötyksiä kaatikselle aina parin vuoden välein. Jos tuon Vilbyn voisi tosiaan lätkäästä olkkariin ja se ei herättäisi huomiota metelillään ja näyttäisi hyvältä, niin sekin olisi jo yksi syy panostaa tähän. Tällä hetkellä nämä telttasetupit on aika rumia sekä vittumaisia säilyttää ja olisin kyllä valmis maksamaan siitä että mulla olisi silmää miellyttävä Vilby kehräämässä olohuoneessa. :yes:
Vallan mainiota, sätisevää, ultimate sätisfäktöniä

Vilby Green
Vilby Green Author

ViestiKirjoittaja Vilby Green » 16.6.2020 16:53

Lähitulevaisuuden suunnitelmista sen verran että kesän aikana ei välttämättä tule Vilbyjä myyntiin ollenkaan. Ehkä pari kappaletta saattaa tulla mutta en oo varma.

Käytän aikani uusien tuotteiden suunnitteluun ja lomailuun.
Prioriteettina lomailu tärkein. En oo vuosiin pitänyt mitään lomaa ja nyt on oikea aika latailla vähän akkuja ja tuulettaa päätä ja miettiä miten sitä haluaa aikansa tulevaisuudessa käyttää.

Jos aikaa jää pötköttelyltä ja lorvailulta ja on jaksamista niin sit voi vähän suunnitella. Vilbyjen tekeminen on hauskaa hommaa mutta en ole saanut sitä vielä niin sujuvaksi että toiminta olisi kovin kannattavaa. Ikävä kyllä. Pitää sekin miettiä kuntoon. Korona vei mun back up -duunin jolla sain maksettua laskut ja rahoitettua Vilbyjen valmistusta joten senkin puolesta nyt on vähän haastavat ajat. Mutta noi on vaan taloudellisia haasteita eikä siis kovin tärkeitä. Voi olla että pitää etsiä jotain duunia viimeistään syksyllä Vilbyhommien rinnalle. Sitäkään ei tiedä miten ne sitten vie aikaa ja jaksamista.

Se mikä mua alkaa oikeasti huolestuttamaan käynnissä oleva ilmastonmuutos ja sen vaikutukset. Pakko vähän kelailla sitäkin onko oma toiminta kuinka luontoa vahingoittavaa ja mitä mä voisin tehdä enemmän. En tiedä. Pitääkö vetäytyä erakoksi ja tehdä vaan jotain ympäristötaidetta sätkä huulessa ilman että kuluttaa mitään vai mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä. Ehkä aika kertoo sen. Tiedän vaan sen että enää en halua odotella.

Mutta hauskaa kesää kaikille ja muistakaa aurinkorasva! Luultavasti tänäkin kesänä rikotaan lämpöennätyksiä matkalla kohti todellista ympäristökatastrofia. Korona näytti esimakua siitä millaista elämä on poikkeustilassa ja veikkaan että jos ilmastonmuutosta ei oikeasti saada pysähtymään niin me mietitään näitä korona-aikoja lämmöllä. Ilmastonmuutoksen ikävimmät skenaariot ovat ihan eriluokkaa vaikutuksiltaan kun mitä korona on ja tulee ikinä olemaan.

Ps. Takuuhommat yms. toimii normaalisti. Ottakaa yhteyttä tarvittaessa kuitista löytyvään sähköpostiosoitteeseen tai nettisivujen yhteydenottolomakkeen kautta. Todennäköisesti en käytä tätä foorumia kovin paljoa kesän aikana joten parhaiten mut saa kiinni nettisivujen kautta. :)

Pps. Tai jos on tarve saada Vilby niin voitte kysyä yhteydenottolomakkeen kautta sitäkin asiaa. Voi olla että muutan systeemiä niin että teen Vilbyjä vain tilaustyönä Pitää miettiä vähän. :think: :)

Rakkain terveisin,
JuhaR

Seilakka

ViestiKirjoittaja Seilakka » 24.6.2020 18:30

Tilasin keväällä Vilbyn, ja oon ollut tosi tyytyväinen ostokseen. Sopii just munlaiselle joka ei todellakaan halua tehdä mitään sähkökytkentöjä tms. Halusin vaan helpon ja yksinkertaisen mahdollisuuden kasvattaa erilaisia herkkiä kasveja jotka tarvitsee erityisolosuhteita, ja Vilby on täyttänyt nä toiveet aivan täysin.

Tuli jotain häikkää Vilbyyn tossa kuukausi sitten ja valaisimen ajastin alkoi edistämään ja jätättämään jotenkin oudosti. Sain kuitenkin helposti vaihtokappaleen. Tosi positiivinen kokemus on jäänyt asiakaspalvelusta :)

Vielä noihin sun pohdintoihin Juha, en pidä sun pienimuotoista ja hienoa yritystoimintaa mitenkään maailmaatuhoavana. Me jokainen tehdään omia pieniä juttujamme isossa kokonaisuudessa, ja itse ajattelen et tiiviin kasviyhteyden mahdollistaminen ihmisille on vaan plussaa. :yes:

Palaa sivulle “Kaupalliset toimijat”