Kansalaisaloite 2014

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Nahkavalas
Viestit: 32
Liittynyt: 29.10.2012

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Nahkavalas » 16.9.2014 16:21

Eihän tasa-arvoisen avioliitto-aloitteenkaan nimiä ole julkaistu missään kaikkien nähtäväksi. Käsittääkseni nimet näkyvät vain eduskunnan jäsenille ja heistäkin kai vain osalle, en ole tähän niin perehtynyt, koska en osaa sentään tätä asiaa pelätä. Poliisia ei varmastikaan kiinnosta kahlata yli 20 000: a nimeä läpi, eikä tällaiselle olisi mitään perustettakaan. Ymmärrän, ettei moni halua ottaa pienintäkään riskiä, mutta mielestäni aloitteen allekirjoittamista ei oikein edes voi pitää riskinä. Eihän tämä asia koskaan etene, jos kaikki vain pelkäävät.

Monessa maassa huumausainelainsäädäntö on vielä ankarampi ja järjettömämpi kuin Suomessa, toki myös muutoin elinolosuhteet voivat olla paljon ankeammat kuin täällä. Ajateltiinko tässä nyt vain odotella parempaa huomista, tai sitä, että laki muuttuu entistä ankarammaksi ja vielä enemmän ihmisoikeuksia polkevaksi ennen kuin uskalletaan tehdä jotain?

Allekirjoittakaa edes tuo EU:n aloite, sitä ei varmastikaan Suomen poliisi voi mitenkään seurata, paitsi ehkä kannatusmääriä (täältä https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000023/public/map.do) niin kuin tässä itsekin olen seuraillut. Epäilen, että osa heistä on hyvin voinut allekirjoittaa sen itsekin, vaikka turhan harva tästä aloitteesta tuntuu tietävän noin ylipäätään.

Voi olla vain kuvitelmaa, mutta aina, kun olen tätä aloitetta jossain mainostanut, on tullut joitain kymmeniä nimiä lisää aika lyhyen ajan sisällä. Kaikkien kannattaisi edes yrittää samaa, ei oikein ole menetettävää eikä kovin iso vaiva minusta.

https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000023/public/

777
Viestit: 881
Liittynyt: 25.11.2008

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja 777 » 16.9.2014 18:24

Nimet rekisteriin?? :wall: oon huomannut nyt kun en viime vuosina ole niin aktiivisesta pajautellut että ne jotka jatkuaan polttaa niin ovat enemmän tai vähemmän skitsoja/vainoharhaisia silleen lievässä mielessä. Kuitenkin aina loytyy joku skenaario mitä epäillä ja varoa. Täytyy myöntää että itsekkin olen joskus tuollaiseen sauhuttelu "varovaisuuteen" syyllistynyt ,mutta silleen sivusta kun tuota hommaa seuraa niin vituttaa välillä kuunnella vainoja.

Tässäkin nyt on jäänyt vitun monta nimeä just ton vainoilun takia. Eniten tuota vapauttamista tarvitsevat eivät kirjoita nimeään ,kun ei uskalla jos vaikka poliisi kerää ne nimet... No entä sitten onko jotain syytä miksi sinut sitten pidätettäisiin tai miksi joutuisit ongelmiin? Niin mittikääpä pajapäät tarkkaan? :think: :foil: :doh: sillä minäkin mietin!

Avatar
AlanSalakala
Viestit: 72
Liittynyt: 17.5.2014

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja AlanSalakala » 17.9.2014 0:16

Tää Euro-aloite on kyllä aika kuolleena syntynyt. Eihän siinä mitään, jos saataisiin edes se seitsemän maata hikiseen noihin thresholdeihin, mutta kun pitäisi saada vielä se miljoona kannattajaakin yhteensä. Suomeksi sanottuna kaikissa maissa keskimäärin pitäisi paukkua thresholdit kaksinkertaisena, että tuohon päästään. Isot maat eivät Saksaa ja Puolaa lukuunottamatta ole mukana, niin aika toivottomalta näyttää. Millonkas tässä menee aikaraja umpeen? Ja kyllä, olen allekirjoittanut.

Avatar
pullapoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1262
Liittynyt: 5.8.2004

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja pullapoika » 17.9.2014 11:59

Tuskin mitään aloitetta tarvii kun aletaan tajuamaan priorisomaan asioita.

Oon ite päättänyt tällä hetkellä, että asiat kyllä menee omalla painollaan ja järki voittaa.. Poliisille tullaan latelemaan sääntöjä. Ihmisten pitäisi tehdä enemmän valituksia väärinkäytöksistä(vaikka sitä pilveä löytyy kotoa)

Kyllä ihan muutamassa vuodessa poliittinen kenttä muuttuu siihen suuntaan, että tajutaan koko huumebisnes siellä arkadianmäellä. Tällä hetkellä huumekauppiaiden uhreja pieksetään syyttä suotta ja kauppiaat harvoin kiinni jäävät(pois lukien pikkutekijät)

Se oikeuslaitos pitäs tukkia näillä ihmisillä jotka ovat jääneet kiinni, aikaa kun kuluu ymmäretään priorisoida kun uhrittomia rikoksia on oikeudessa enemmän viemässä aikaa kuin rikokset joilla on uhri. Nykyään menee monet sakkotuomiot syyttäjän kautta paperina liukuhihnalla ja sitte ulistaan kun ei priorisoida. Järkeä voi käyttää ja tukkia ite sitä oikeuslaitosta, kirjalliseen ei ole pakko suostua ja tämä työllistää niin paljon, että hamppua ei aleta priorisoimaan, näitä pieniä juttuja tarvitaan vain tarpeeksi oikeuteen omasta aloitteesta.. EIKÄ vain niitä jotka ovat uhkasakkojen uhalla oikeuteen joutuneet.

Mikäli hampun sadonkorjuu on poliisille niin helppoa, että heidän ei tarvi sen kummemmin mennä oikeuteen selilttelemään.. Tämä homma jatkuu ja tuomioita menee liukuhihnalla syyttäjältä aivan älyttöminä verrattuna itse rikokseen, syyttäjä lukee poliisin esitutkintapöytäkirjasta sun lausunnon, poliisin näkökulman ja laittaa sulle sakot.

Älkää antako edes pienet jutut mennä kirjallisena, tukkikaa kiinnijäädessä se oikeuslaitos menemällä sinne oikeusavustajan kanssa.. Vaikka se vituttaa jäädä kiinni ja tekee mieli maksaa vain se sakko, hyvällä tuurilla sieltä kävelee ulos ilman tuomiota. Kokemusta on.

Mikäli te itse ette puutu jumittamalla oikeuslaitosta pistämällä sirkuksia pystyyn sinne oikeuteen, asioita ei ymmärretä priorisoida.. Mikäli siellä oikeudessa on henkillö puolustamassa uhritonta rikosta oikeusavustajan kanssa edes yhdestä kasvista, ajan mittaan alkaa tulla mitta täyteen näistä hössötyksistä pitää sirkuksia oikeudessa kun nykyään tuomiot jaetaan liukuhihnalla eikä rasittetta ole siltä osin kannabiksen kohdalla muutenkuin kasvattajan kohdalla.

Te helpotatte omaa syyllisyyttä lupaamalla poliisin laittaa käsittelyn kirjallisena josta yleensä tulee aina isompi tuomio hamppuun liittyen verrattuna menemällä itse sinne.

Kansalaisaloitteilla pyyhitään perseitä poliitikkojen kesken, vittuilaan kun kansa ei tajua mitään. Vaikka jäisitte mistä kiinni, kannabista, hamppukasvi, yms.. Menkää oikeuteen kaikki ketä kiinni jää ja tukkikaa ne instituutiot omilla sirkuksilla.. Kyllä se meno siitä muuttuu, eikä se sitä kiinnijäädyttä heti hyödytä, mutta jos näitä juttuja kerääntyy VITUSTI ei-kirjallisena oikeuteen jossa käytetään VITUSTI enemmän aikaa antaa se tuomio uhrittomasta rikoksesta, alkaa oikeuslaitos ja poliisi priorisoimaan asioita kun aikanaan huomanaan, että hamppu-rikokset menee rikosten edelle joissa on uhri. Poliisi sen itsekin priorisoi niin koska se on VITUN HELPPOA ja hampuusi suostuu kirjalliseen päästäkseen pois.

Ite oon järjestelly sirkuksia pienistä jutuista ja aina rangaistusvaatimus tippunu tai jätetty syyttämättä.

P.S.
Mut on jätetty syyttämättä autovarkaudestakin ja olin itse kaiken lisäksi aikoinaan auton kuski koska ei ollut näyttöä ilman mun puheita, että tiesin ajavani varastettua autoa. Syyttäjä vaati 8kk ehdollista, jätettiin syyttämättä. Miettikää siitä jos järjestelette hamppusirkuksia oikeuteen, kyllä se meno sitte muuttuu jos virkakoneisto antaa tuon menon jatkua ja kansa saa tietää, että harmittomat rikokset priorisoidaan monen pahan edelle, etenkin jos ne sirkukset on siellä oikeudessa eikä paperilla joka kukaan ei näe.. Ei sinne oikeuteen heti pidä kuulusteluista mennä, sieltä tulee sitten kutsu aikanaan.

Vaikuttakaa ite perustamalla niitä sirkuksia kun voitte/tai jos jäätte kiinni, oli sitten kyseessä gramman sakko tai isompi tuomio kasvatuksesta kunhan ei törkeä ylity jolloin enään ei voi valita haluaako järjestää sirkuksen oikeuteen.

Etenkin tommosten 20-30pv sakkojen takia järjestettyjä oikeusistuntoja kasvatuksesta kun alkaa tulemaan niin paljon, että niille ei ole enään aikaa.. Homma muuttuu ja hamppua EI HALUTA edes vartavasten hakea jos hampuusit itse tekevät siitä vittumaista virkakoneistolle. Siihen riittää vain vastaus yhteen poliisin kysymykseen puollatko nykyistä menoa vai et.

Mun puolesta saa ilmiantaa itsensäkkin ja mennä oikeuteen pitämään sirkusta, 3-4 siementä itämään ja kun kasvit on 5-10cm ja pyytäkää kaveri soittamaan poliisi sulle pikimmiten paikalle, sitten sirkus pystyyn kieltäytymällä kirjalliseen menettelyyn. Kaikkien muistama Mikko P teki hyvää työtä kirjoitelessa kuluista paljonko vankeinhoito maksaa verrattuna rikokseen, myös ilmoitti itsensä poliisille. Harvoin löytyy vapaaehtoisesti tällaisia. Mutta jos nyt satutte jäämään kiinni, ei koskaan kirjallista jos kysytään.

Luulis politiikan muuttuvan kun aikataulut eivät riitä oikeuslaitoksissa käsittelemään kaikkea kun hampuusit tukkivat sen poliisin avustuksella kun kieltäytyy siitä kirjalllsesta. Tämäkään ei oo hokkus-pokkus temppu, mutta pidemmän päälle siellä alkaa raksuttamaan järki priorisoinnin suhteen... Voi olla, että vuosien päästä ei haluta hamppua etsiä kun jokainen menee oikeuteen pienistäkin jutuista jossa eniiten rasittuu koneisto.
lol apua :foil:

777
Viestit: 881
Liittynyt: 25.11.2008

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja 777 » 18.9.2014 20:27

Tykkään kyllä tyylistäs kirjoittaa pullapoika. Asiaa asian perään ja asialla maustettuna! :laugh:

Filth87
Viestit: 62
Liittynyt: 10.7.2014

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Filth87 » 28.9.2014 15:54

Prkl ku umpeutunu nuo allekirjotukset.

creativelunacy
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2012

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja creativelunacy » 28.9.2014 18:31

Filth87 kirjoitti:Prkl ku umpeutunu nuo allekirjotukset.


Allekirjoitusaika umpeutui tosiaan jo kuukausia sitten, mutta eiköhän jostain putkahda ensi vuonna taas uutta aloitetta. Voisi muuten olla fiksua laittaa seuraava aloite vireille vasta keväämmällä esim. maalis-huhtikuussa, kun pahin talvikooma alkaa olla ohi. Näin saataisiin mahdollisimman paljon tehokasta feissausaikaa ja kaikki loppukesänkin festarit mahtuisi vielä keräysajan sisälle.

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 29.9.2014 0:28

creativelunacy kirjoitti:...

Allekirjoitusaika umpeutui tosiaan jo kuukausia sitten, mutta eiköhän jostain putkahda ensi vuonna taas uutta aloitetta. Voisi muuten olla fiksua laittaa seuraava aloite vireille vasta keväämmällä esim. maalis-huhtikuussa, kun pahin talvikooma alkaa olla ohi. Näin saataisiin mahdollisimman paljon tehokasta feissausaikaa ja kaikki loppukesänkin festarit mahtuisi vielä keräysajan sisälle.

Hyvä pointti.
Veikkaan kyllä, että kannabis laillistuu hyvinkin pian ihan ilman aloitettakin. Uutisointi ja asenteet on muuttunu niin paljon alle kymmenessä vuodessa. En edes muista koska viimeksi joku iso kokoomus poliitikko olisi lytännyt kannabiksen. Kyllä ne nyt on tajunnu jo ajat sitten, että ei kannabista kannata kovin näkyvästi vastustaa.

Odotan sitä kun joku Räsänen tai Soini alkaa vastustamaan jotain EU:n aloitetta laillistamisesta, mutta puolustamassa onkin vihreiden ja vasurien lisäksi kokoomus, keskusta ja ehkä sdp :D. Kohta ei myöskään tarvii enää suomalaisten poliitikkojen pelätä maineen menetystä. Nyt on sitten sitä uuttakin tutkimustietoa (vanha ei jostain syystä kelpaa), siitä miten kannabiksen laillistaminen vaikuttaa vaikka mihin (Washington, Colorado).
Suomessa budi pusketaan varmaan lailliseksi vetoamalla talouteen, työpaikkoihin ja lääkekäyttöön. En usko, että paljoo puhutaan viihdekäytöstä. Siinä sivussa sekin sit menee kuitenkin.
Uskokaa tai älkää, mutta Stubb on mun veikkaus siihen joka Suomessa käynnistää keskustelun kunnolla.

Tässä Stubbin kanta kannabikseen:

Mitä mieltä Stubbin oma kanta kannabikseen?

- Sanotaanko näin, että minuun liitetään useammin tällainen liberaali kuntoilija. Mitä vähemmän näkyy erilaisia aineita maailmalla, sen parempi, Stubb miettii.

- Olen sitä mieltä, että huumeita ei pidä laillistaa. Ehkä mun liberaaliuden aste katkeaa tähän paikkaan. Jos sanoisin toisinpäin, katkeaisi poliittinen ura. Eli en kannata kannabiksen laillistamista

Miksi kannabiksesta ei uskalleta puhua juurikaan Suomessa?

- Voi olla, että olemme paljon pienempi maa, kuin Yhdysvallat. Itse Yhdysvalloissa asuneena, olen hyvin tietoinen siitä, että kannabiksen käyttö on erittäin normaalia. Yhtä normaalia, kuin keskioluen käyttö teinien piireissä minun sukupolveni aikana, Stubb muistelee.

Onko Alexander itse kokeillut kannabista?

- En ole. Ei ole mun juttu. Lukiossa kiinnosti kolme asiaa: urheilu, tytöt ja keskiolut - eikä välttämättä tässä järjestyksessä, Stubb nauraa. - Possuttelu ei ollut mun juttu.


Suomen pääministerikään ei sano mitään pahaa kannabiksesta. Ainoona vaan, että ei kannata laillistamista ja heti perään laittaakin miettimään syytä sille miksi ei :D.
Voisin lyödä vaikka vasemmasta kiveksestä vetoa, että 2019 mennessä se on täälläkin laillista. Ainoa asia joka mietityttää on, että kustaanko meitä nyt linssiin ja pakotetaan kasvattamaan pelloilla vain jonkun valtion firman tuottamia siemeniä, jota saa kokoajan olla ostamassa :think: .


Unohdin jo tän keskustelun aiheen :D. Ei siis ollu tarkotus antaa semmosta käsitystä, että olis turhaa tehä uutta alotetta. Helpompaa ja nopeempaahan se varmaan hallitukselle olis jos 50 000 nimeä saatais.

Avatar
Kippari
1 tähti
1 tähti
Viestit: 575
Liittynyt: 26.4.2013

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Kippari » 29.9.2014 9:49

creativelunacy kirjoitti:...
Voisi muuten olla fiksua laittaa seuraava aloite vireille vasta keväämmällä esim. maalis-huhtikuussa, kun pahin talvikooma alkaa olla ohi. Näin saataisiin mahdollisimman paljon tehokasta feissausaikaa ja kaikki loppukesänkin festarit mahtuisi vielä keräysajan sisälle.


Periaatteessa kyllä. Mutta feissasiko esim. tänä vuonna kukaan edes niillä festareilla jotka mahtuivat aloitteen aikaikkunaan?
"If you look at the drug war from a purely economic point of view, the role of the government is to protect the drug cartel."

- Milton Friedman

soolo
1 tähti
1 tähti
Viestit: 274
Liittynyt: 21.2.2010

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja soolo » 1.10.2014 6:55

Keväällä on muuten eduskuntavaalit. Tämä tarkoittaa, että moni potentiaalinen yhteistyötaho (itseni mukaanlukien) on kiireinen, toisaalta taas ihmisiä on paljon liikkeellä ja poliittiset aiheet kiinnostavat. Uhka vai mahdollisuus? :think:
it's tough to make a living when all we do is work

Avatar
Kippari
1 tähti
1 tähti
Viestit: 575
Liittynyt: 26.4.2013

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Kippari » 1.10.2014 13:26

soolo kirjoitti:Keväällä on muuten eduskuntavaalit. Tämä tarkoittaa, että moni potentiaalinen yhteistyötaho (itseni mukaanlukien) on kiireinen, toisaalta taas ihmisiä on paljon liikkeellä ja poliittiset aiheet kiinnostavat. Uhka vai mahdollisuus? :think:


Ehkä vähäiset voimavarat kannattaisi ensi keväänä suunnata kansalaisaloitteen sijaan laillistamiskeskustelun herättämiseen vaaliehdokkaiden keskuudessa.
Vaalitentteihin pitäisi saada aihetta sivuavia kysymyksiä jne.
"If you look at the drug war from a purely economic point of view, the role of the government is to protect the drug cartel."



- Milton Friedman

Avatar
vihreä_valo
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 804
Liittynyt: 29.1.2008

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja vihreä_valo » 2.10.2014 12:46

Kippari kirjoitti:...
Ehkä vähäiset voimavarat kannattaisi ensi keväänä suunnata kansalaisaloitteen sijaan laillistamiskeskustelun herättämiseen vaaliehdokkaiden keskuudessa.
Vaalitentteihin pitäisi saada aihetta sivuavia kysymyksiä jne.

Mäkin olen tähän ketjuun kirjoittanut kannustavia viestejä kun aloite oli käynnissä. Tosiasia on että alkuhuuman jälkeen kirjoitustahti lässähti ja uutta piikkiä ei enää tullut. Sen lisäksi koko kansalaisaloite on kokenut jo niin rajun inflaation että vain tuulipukukansan jälkeenjääneet rangaistustenkoventamisaloitteet voivat mennä läpi ja nekään eivät johda toimenpiteisiin. Homoliittoaloite mennee kyllä vielä läpi täysistunnossa, valiokuntatasolla sekin torpattiin. Lisäksi eduskunta vaihtii keväällä ja aloitteet umpeutuvat sen mukana. Ennen ensi kevättä ei kannata puhua mistään aloitteesta. Eikä kannabisaloite voi muutenkaan johtaa toimenpiteisiin, ainoastaa keskusteluun ja asian popularisointiin.
Kaikeksi onneksi kehitys kulkee hiljaista dekriminalisointia kohti, jopa lähivuosina huomataan että huomautus tai ei mitään on yleisin seuraus polttelusta kiinnijäämisestä. Puutarhureiden kohdalla "tehoiskut" varmaan vähenevät. Kovin avoimesti tämä tuskin tulee tapahtumaan, koska keski-ikäisten silmissä edelleen huume.
Kun itse päättää ryhtyä kasvattamaan huumeita, on tehnyt vakaan päätöksen siitä että haluaa olla mukana tässä huumausainerikollisuudessa - henkilö on todellakin mieltänyt että nyt minä haluan ryhtyä tähän huumausainerikollisuuden piiriin -Poliisi-TV 2009

Avatar
pullapoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1262
Liittynyt: 5.8.2004

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja pullapoika » 3.10.2014 8:15

vihreä_valo kirjoitti:...
Mäkin olen tähän ketjuun kirjoittanut kannustavia viestejä kun aloite oli käynnissä. Tosiasia on että alkuhuuman jälkeen kirjoitustahti lässähti ja uutta piikkiä ei enää tullut. Sen lisäksi koko kansalaisaloite on kokenut jo niin rajun inflaation että vain tuulipukukansan jälkeenjääneet rangaistustenkoventamisaloitteet voivat mennä läpi ja nekään eivät johda toimenpiteisiin. Homoliittoaloite mennee kyllä vielä läpi täysistunnossa, valiokuntatasolla sekin torpattiin. Lisäksi eduskunta vaihtii keväällä ja aloitteet umpeutuvat sen mukana. Ennen ensi kevättä ei kannata puhua mistään aloitteesta. Eikä kannabisaloite voi muutenkaan johtaa toimenpiteisiin, ainoastaa keskusteluun ja asian popularisointiin.
Kaikeksi onneksi kehitys kulkee hiljaista dekriminalisointia kohti, jopa lähivuosina huomataan että huomautus tai ei mitään on yleisin seuraus polttelusta kiinnijäämisestä. Puutarhureiden kohdalla "tehoiskut" varmaan vähenevät. Kovin avoimesti tämä tuskin tulee tapahtumaan, koska keski-ikäisten silmissä edelleen huume.


Kannattais ottaa eri kanta tuohon, aletaan me itse kuten tuolla yllä kirjoitin suoraan kieltäytymään kirjalliesta menettelystä ja menkää oikeuteen avustajan kanssa.

Luulen, että tallainen "sissisota" koneistoa vastaan on parempi keino alkaa toimia kun aletaan huomaanaan, että saataa se nykyinen 1/10 rikoksesta, jotka ovat kasvatuksia nouse jopa 20-30% määriin.. Jos poliisi sinne ovelle juoksee, turha siellä kakat housuissa on antaa mennä kirjallisena. Tuossa kusee vain omaan nilkaan hyväksymällä poliisin melivaltaisen kohtuuttoman tuomion.

Oikeuteen ei samantien viedä pienistä kasvattamoista, oikeudessa voit vaatia kohtuullista tuomiota(tämä on huomattu jo monen kohdalla) sekä ajanmittaan alkaa nämä pikkukasvattelijat jotka tukkivat oikeuslaitokset kyllä itsestään jo muuttamaan asioita kun kansa tajuaa, että uhri(esim. väkivallasta kärsinyt) voi joutua kannabiksen takia odottaman tuomiota ja tämä EI OLE hampuusin syytä, se on tämän maan rikosoikeudellisen laitoksen syytä. Jos tämä "aktivismi" kieltäytyä kirjallisista oikeasti lähee nousuun, sitten kannattaa alkaa omia kanavia kautta levittämään tietoa kuinka kukkasirkukset tukkivat paikat niin, että siellä jo vituttaa kuunnella hampuusia joka perustelee asiansa kohtuullisesti ja nopeasti omalla puheenvuorolla..

Raakapeli toisen rikoksen uhria kohtaan jos meen oikeuteen, mutta jos emme pelaa systeemin omaa peliä, ei tässä asiat muutu. Tuo voi edesauttaa usella vuodella eteenpäin hiljalleen.

Tämä ei sitten koske niitä joilla on uhkasakko oikeuteen, vaan niitä jotka kasvattaa pieniä määriä ja jää kiinni, se on myös sinun oikeus päättää käsitelläänkö sun asiat ilman sinun läsnäoloa (jolloin kannabisrikollisuus, jos voin niin sanoa, näkyy enemmässä määrin oikeasti ihmiskasvoilla siellä oikeudessa)

Sinne oikeuteen tulee kyllä kutsu kun tulee, ei siellä käydä päiväkautta oikeutta vaan yleensä ohi tunnissa tai parissa. Mieti mitä sanot oikeudessa, älä kuitenkaan kirjoittele niin pitkiä novelleita kuin minä tänne foorumille.. Eli siis kiteyttäkää oma mielipiteenne tarkasti ja oikeusavustaja osaa kertoa mitä oikeudessa tehdään.

Sinne voi mennä ilman oikeusavustajaa jos osaa oikeasti puhua oikeudessa(tätä ei opi kuin käymällä sitä oikeutta oikeasti, ei "leikisti" kuten nykyään menee..
Eli nykyäät teette tätä: Jäät kiinni syystä tai toisesta = lupaat et sun asiat saa hoita poliisi joka samalla sen rangaistusvaatimuksen laittaa = rapsahtaa iso tuomio mikäli syyttäjän ja poliisin näkemys ei oikeasti poikkea toisistaa.. Syyttäjä kyllä yleensä laittaa yhtä kovan tuomion kirjallisena ku poliisi vaatii.

Toista se on niillä jotka eivät periaatteista luovu ja kieltäytyvät kirjallisista. Voidaan vaatia ehdotonta ja kävellään oikeudesta ulos pieni sakko taskussa, älkää uhotko oikeudessa lopettavanne, voitte pyydellä anteeksi ja sanoa, että oli viimenen kerta kun kasveja on.. Siinä ei oo mitään väärää vaikka noin sanoo syytettynä ja päästyään laittaa kasvit kasvamaan(mieli saattaa muuttua, ei sitä itse tiedä mitä tulevaisuudessa itsestään ajattelee.. ;) )

Oikeusavustaja on suoraan sanonut, että kannattaa nöyristellä ja "nuolla persettä" oikeudessa jotta pääsee kuin koira veräjästä, se on ihan totta.. Se pitää osata tehdä.

jos joku viisastelija siellä alkaa hössöttämään, sanottakoon, että puhun vain vijlelmistä jossa on vapaus valita kirjallinen/ei-kirjallinen ...eli siis suht harmiton rikos jos kirjallisena annetaan asian mennä poliisin toimesta, rikoksen vakavuudesta kertoo se, että oikeuteen tulee uhkasakko ja sut haetaan vaikka 1000km päästä oikeuteen poliisi toimesta jos haluavat.

(eli kannabis ei oo vakavaa rikoksena, kerran saat jopa valita milloi meet kuulusteluun tai saat valita meetkö ees oikeuteen, se on harhaa, että kirjallinen helpottaa, se helpottaa aluksi kun "homma on jo paketissa" ...mutta tuomiot ovat mitä ovat joten tässä ei enää kirjallisia kannata antaa mennä, joka sakostakin(käyttörikos) myös valitusta vaan, ottakaa yhteys oikeusavustajaan AINA ja kysykää edes, he tietävät neuvoa miten pääset helpoimmalla HINTA: puhelinlasku.)

Eli mun pointti tuskin pitäs tässä mennä ohi, kiinnijäämisiä tapahtuu kyllä, jokainen joka sen kokee, ei kirjallisia, se on suoraan hyväksymistä kohtuuttomat tuomiot joissa kirjallisen käsittelyn myöntäminen rasittaa sinua ja hyödyttää koneistoa.
lol apua :foil:

vvihervirta
Viestit: 212
Liittynyt: 31.1.2012

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja vvihervirta » 14.10.2014 17:07

Linkitin tän uutisen jo pieniin uutisiin mutta aattelin et se koskee myös tätä asiaa niin jätän tämän myös tähän.

Hallitus ja oppositio haluavat karsia turhia lakejaTiistai 14.10.2014 klo 12:20

Kokoomus esitti 46 tarkasteltavaa lakia, keskustalta 101 kohdan lista.

Hallitus ja oppositio haluavat aloittaa yhdessä turhien ja tarpeettomien lakien karsinnan. Puolueet päättivät yhteisessä kokouksessaan tiistaina, että tällä ja seuraavalla vaalikaudella pohditaan yhdessä, millä tavalla voidaan rakentaa parempaa säätelyä, kertoi pääministeri Alexander Stubb (kok).

Työ tehdään kahta kautta: ensin puolueet antavat omia ehdotuksiaan ja toiseksi kansalaiset voivat nettiosoitteessa otakantaa.fi kertoa, mitkä lait ovat turhia.

Kokoomus on esittänyt 46 erilaista lakia, joita voisi tarkastella uudelleen, ja keskusta esittänyt oman 101 kohdan listansa turhan byrokratian poistamiseksi.

Stubb ei maininnut esimerkkejä turhista laeista, mutta ilmeisesti ajankohtaisista asioista ainakin jätevesiasetus ja viski oli mainittu. Valmistelusta hallituksessa vastaa ympäristöministeri Sanni Grahn-Laasonen (kok).

STT



linkki uutiseen

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014101 ... 4_uu.shtml
Ehei ei se minun ole. Joku ketale varmaan laittoi tämän kannabiksen taskuuni.

Mikki
Viestit: 2
Liittynyt: 25.12.2013

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Mikki » 15.10.2014 13:17

"Mitkä lait ovat sinusta täysin tarpeettomia? Mitkä lait ovat arkijärjen vastaisia? Mitkä lait hyödyttävät vähän ketään, mutta aiheuttavat kauheasti vaivaa? Kerro sinun mielestäsi turhat lait Iltalehden toimitukselle."

Kommenttiosuus olisi auki. http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014101518747666_uu.shtml

varpaat veessä
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2008

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja varpaat veessä » 14.11.2014 15:59

sinne meni viestiä hampusta :) laittakaahan kaikki niin saadaan jollekkin listalle näkyville!
Onkimaulla sitä kaloja..

Avatar
Taustatuki
Viestit: 1120
Liittynyt: 14.11.2005

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 23.11.2014 23:34

Ju$ba kirjoitti:


Suomen pääministerikään ei sano mitään pahaa kannabiksesta. Ainoona vaan, että ei kannata laillistamista ja heti perään laittaakin miettimään syytä sille miksi ei :D.
Voisin lyödä vaikka vasemmasta kiveksestä vetoa, että 2019 mennessä se on täälläkin laillista. Ainoa asia joka mietityttää on, että kustaanko meitä nyt linssiin ja pakotetaan kasvattamaan pelloilla vain jonkun valtion firman tuottamia siemeniä, jota saa kokoajan olla ostamassa :think: .


Aika optimistista. Itse veikkaan että pariinkymmeneen vuoteen ei tapahdu mitään. Voisin jopa veikata että lakeja aletaan kiristämään jossain vaiheessa. Alkoholia ja tupakkiakin ollaan hivuttamassa pilkuhiljaa laittomiksi nautintoaineiksi..

Stubb ei tule kyllä ikinä liputtamaan laillistamisen puolesta. Ennemmin helvetgi jäätyy.
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

Weleho
Viestit: 51
Liittynyt: 14.10.2014

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Weleho » 24.11.2014 12:06

Taustatuki kirjoitti:...

Aika optimistista. Itse veikkaan että pariinkymmeneen vuoteen ei tapahdu mitään. Voisin jopa veikata että lakeja aletaan kiristämään jossain vaiheessa. Alkoholia ja tupakkiakin ollaan hivuttamassa pilkuhiljaa laittomiksi nautintoaineiksi..

Stubb ei tule kyllä ikinä liputtamaan laillistamisen puolesta. Ennemmin helvetgi jäätyy.


Stubb tippuu samaa vauhtia suosiosta kuin kokoomus. 2016 yk kokouksessa käsitellään tup huumelaki ja itse kyllä veikkaan että se avaa ovet meillekkin :respect:

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 24.11.2014 17:01

Taustatuki kirjoitti:...

Aika optimistista. Itse veikkaan että pariinkymmeneen vuoteen ei tapahdu mitään. Voisin jopa veikata että lakeja aletaan kiristämään jossain vaiheessa. Alkoholia ja tupakkiakin ollaan hivuttamassa pilkuhiljaa laittomiksi nautintoaineiksi..

Stubb ei tule kyllä ikinä liputtamaan laillistamisen puolesta. Ennemmin helvetgi jäätyy.

No saa kyllä todella korruptoitunutta porukkaa olla suomen päättäjät jos 20 vuotta vielä menee.
Millähän propagandalla ne siinäkin onnistuu?
Nykyään lähes kaikki nuoret on vähintään kokeillut eikä näe asiassa mitään ihmeellistä. Tietty sekaan mahtuu niitä idiootteja jotka ei tajua syy ja seuraus suhdetta. Eli laitetaan kaikki syrjäytymiset sun muut kannabiksen piikkiin eikä osata ajatella asian voivan olla toisin päin.
Vertaa uutisiakin 10v takaisiin uutisiin, niin aika eri sävyllä kirjotellaan ja kommentoidaan. Sosiaalista mediaa ei myöskään kannata aliarvioida.
Siihen vielä päälle jenkit+lama niin eiköhän kohta ala tapahtua. Stubb liputtaa heti laillistamista kun siitä on hänelle hyötyä. Liputtaisi jo nyt ellei olis huora.

Lakia muuten lyösättiin just. Nykyään voidaan jättää oikeasti syyttämättä käyttörikoksesta.

Avatar
vihreä_valo
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 804
Liittynyt: 29.1.2008

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja vihreä_valo » 24.11.2014 22:10

Ju$ba kirjoitti:...
No saa kyllä todella korruptoitunutta porukkaa olla suomen päättäjät jos 20 vuotta vielä menee.

Lakia muuten lyösättiin just. Nykyään voidaan jättää oikeasti syyttämättä käyttörikoksesta.

Ei mene 20 vuotta. Varsinaiseen laillisuuteen voi kyllä mennä enempikin mutta käytöstä rankaisu tulee hiipumaan huomaamatta. Olen moneen kertaan täällä todennut että Suomen suunta on hiljainen dekriminalisaatio. Sillä saadaan turha jahti ja ihmisten kiusaaminen pois mutta ei silti "anneta signaalia" että käyttö olisi sallittua. Lisäksi siten voidaan vielä ylläpitää sosiaalista stigmaa joka laittomista aineista helposti seuraa. Toki sen leiman merkitys myös vähenee kun polttelu on arkisempaa eikä vanhaan pelotteluun usko enää kuin vanhukset.
YK:n 2016 muutokset huumestrategioihin tulee murtamaan vanhan huumeet=vihollinen asetelman ja vastustajat ajautuvat samaan asemaan kuin homovastaiset ym räsäset.
Kun itse päättää ryhtyä kasvattamaan huumeita, on tehnyt vakaan päätöksen siitä että haluaa olla mukana tässä huumausainerikollisuudessa - henkilö on todellakin mieltänyt että nyt minä haluan ryhtyä tähän huumausainerikollisuuden piiriin -Poliisi-TV 2009


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija