ViestiKirjoittaja GanjaBaba » 9.4.2011 13:54
On tullut piipahdettua Intiassa, Marokossa, Köpiksessä, Hollannissa ja Etiopiassa. Surullista, mutta polttelun kannalta paras paikka on Hollanti. Eihän siellä kukaan pysty _lomailemaan_ pitempää aikaa, kun on niin kallis. Mutta sitä kuumotuksen 100% poissaoloa en vain ole kokenut missään muualla. En minä sitä sano, että reissussa tulis vainoteltua jotenkin paljoa. Vähemmän kuin kotona, mutta aina se vähän takaraivossa sykkii, et mitä tapahtuu jos jää kiinni.
Etiopia oli jees sen suhteen. Tuntui, että itse asettu hierarkiassa johkin sinne poliisipäällikön ja pormestarin välimaastoon. Varmuutta ei ole, mutta aika kuninkaallisena meitä siellä kohdeltiin. Poltto puolestaan oli suorastaan paskaa pitemmän päälle, kun kotimaiseen vertasi. Hasistahan siellä ei valmiina ole, mutta hartsinen kukka oli niin halpaa, että asian voi korjata itse, kunhan muistaa ottaa pari screeniä matkaan.
Jos ihan puhtaasti puhutaan hasiksen poltosta jne, niin paras paikka on ollut Intian Kullu Valley. Laatu oli todellakin kohdillaan, eikä hinta ajanut vararikkoon. Sää oli mielestäni lähes täydellinen keväällä (matkakumppanit valitti kylmyyttä), hintataso kohdillaan ja näkymät henkeäsalpaavat.
Marokon hyviä puolia on hasiksen laatu, ja muutenkin aika länsimaalainen taso hotelleissa jne. Itse henk koht pidän enemmän Marokkolaisesta hasiksesta, kuin Intialaisesta, joten lasken sen hyväksi puoleksi. Marokkoon pääsee myös kohtuullisen halvalla ja helposti. Hintataso, Ilmasto ja näkymät ei vedä vertoja Intialle.
Kristiania oli aikoinaan kuin jokin slummi-/hippiversio Amsterdamista. Ei se paha asia ollut, mutta Damissa sai kaiken saman, mutta laadukkaammin katettuna.