http://www.iltalehti.fi/2005/04/07/uutiset1_uu.shtml
Eli, Hämeenlinnan käräjäoikeuden mukaan Latvian reseptillä Suomeen subutexia tuonut jätetty tuomiotta käräjäoikeudessa eli oikeuden mielestä on laillista tuoda sitä Suomeen. Tämä seikka koskee epäsuorasti nyt myös siis sitten sitä, että jos Hollannissa saat reseptin hampulle, saat sitä Suomeen tuoda lääkkeeksi.
Vaikutuksia voi olla myös sillä, että jos säännöllisesti haet Hollannista reseptillä ja lisäksi kotikasvatat sitä, mahdollisen oikeusjutun tapahtuessa voit vedota tuohon lääkekasvatukseen. Todennäköisesti menee Korkeimpaan oikeuteen asti tuollainen juttu ja hyvällä tuurilla toteavat kotikasvatuksen lääkekäyttöön olevan sallittua. Tiedä häntä?
Tuosta subutex-jutusta syyttäjä melko varmasti valittaa hoviin ja aina korkeimpaan oikeuteen asti, joten saa nähdä jääkö tuo päätös voimaan. Toivottavasti, koska se avaisi tosiaan tuon reseptiportin Hollannista niille, jotka voisivat hampusta hyötyä lääkekäytössä. Senhän on todettu auttavan ainakin astmaan ja vaikeisiin kiputiloihin paremmin, kuin "lailliset" huumeet eli vahvat särkylääkkeet ym.
Henkilökohtaisesti jaksan epäillä, että Suomi tulee olemaan viimeisiä Euroopan maita, jotka hamppuun alkavat suhtautua liberaalimmin. Lääkekäyttöäkin saadaan varmaan odotella vuosikausia.
IL: Subutexien tuonti lääkärin määräyksellä laillista
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
IL: Subutexien tuonti lääkärin määräyksellä laillista
Oooh, snake, a snake! Snake a snake ooh it's a snake! It's a...
Re: IL: Subutexien tuonti lääkärin määräyksellä laillista
Jossakin päin nettiä oli pitkä aika sitten juttua jostakin amerikkalaisesta naisesta, joka toi Suomeen mukanaan omat resepti-kannabiksensa. Oli vieraillut mm. Turussa, ja lehtijutussa kehuskeli muistaakseni Turun kannabisyhdistyksen meininkiä. En muista tarkemmin yksityiskohtia, joten en ala tässä tämän enempää vääristelemään totuutta.
Mikäs sulla muuten on vikana, kun pitäisi saada kannabista lääkkeeksi?
Mikäs sulla muuten on vikana, kun pitäisi saada kannabista lääkkeeksi?
-
Vieras
mä olen tätä kanssa miettinyt, koska periaatteessa saat tuoda reseptin haltijana lääkettä tietyn määrän /kk.
mutta jos tosiaan sanoisi, että mieluummin kasvattelen voidakseni olla varma laadusta, ja hinnan puolesta, niin olisiko heillä mitään sitä vastaan...
itse saisin luultavasti reseptin hakemalla, kunhan on vaan varmistettu, että se käytännössä onnistuu edes ulkomaalaiselle.
mutta jos tosiaan sanoisi, että mieluummin kasvattelen voidakseni olla varma laadusta, ja hinnan puolesta, niin olisiko heillä mitään sitä vastaan...
itse saisin luultavasti reseptin hakemalla, kunhan on vaan varmistettu, että se käytännössä onnistuu edes ulkomaalaiselle.
-
Vieras
Muistaakseni suomeen saa tuoda kerralla reseptilääkkeitä kolmen kuukauden tarpeiksi.
Uskoisin että tuo kuitenkin kaatuu ennakkotapauksena hovioikeudessa, suomessa kun on muutenkin tämä huumeongelma, varsinkin basson tapauksessa.
Ja vaikka hovioikeudessa ennakkotapaukset menisivät läpi ja tästä tulisi yleinen käytäntö ja porukat kilvan menee Hollantiin reseptejä joko tekaistuilla tai oikeilla oireilla hakemaan, en usko kotikasvatuksen sallimista. Lieventävä asianhaara varmasti, mutta uskoisin että lääkkeet täytyisi hankkia paikallisesta (Hollantilaisesta) apteekista ylihinnalla. Ja luultavasti vielä käydä helvetillistä paperisotaa sekä lääkärissä, apteekissa, tullissa, kelassa ja poliisilaitoksella.
Tässä maassa kyynisyys on ainoa tapa elää.
Uskoisin että tuo kuitenkin kaatuu ennakkotapauksena hovioikeudessa, suomessa kun on muutenkin tämä huumeongelma, varsinkin basson tapauksessa.
Ja vaikka hovioikeudessa ennakkotapaukset menisivät läpi ja tästä tulisi yleinen käytäntö ja porukat kilvan menee Hollantiin reseptejä joko tekaistuilla tai oikeilla oireilla hakemaan, en usko kotikasvatuksen sallimista. Lieventävä asianhaara varmasti, mutta uskoisin että lääkkeet täytyisi hankkia paikallisesta (Hollantilaisesta) apteekista ylihinnalla. Ja luultavasti vielä käydä helvetillistä paperisotaa sekä lääkärissä, apteekissa, tullissa, kelassa ja poliisilaitoksella.
Tässä maassa kyynisyys on ainoa tapa elää.
No, katotaan tää subutex-tuomio loppuun asti. Tää menee varmasti hoviin ja tuomio siellä sama, niin korkeimpaan oikeuteen saakka menee varmasti, hyvällä tuurilla jopa EU-oikeusasteisiin saakka, mikähän se lienee ollutkaan eli saman kaavan käy kuin autoverojuttu.
Hollannista tuskin on vaikeaa löytää lääkäriä, joka kirjoittaisi reseptin, jos syitä löytyy vaan riittävästi. Eihän se toki ole niin, että reissu Hollantiin ja resepti kouraan vaan kyllä niitä syitäkin täytyy olla oikeasti.
Itse näen ja koen samoin kuin käräjäoikeuskin. Resepti, oli se sitten missä tahansa kirjoitettu on oikeudellisesti pätevä asiakirja, myös Suomessa. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että onko lääke hyväksytty Suomessa, minun mielestäni.
Josko Suomessa mentäisiin tuon lääkekaavan kautta ensin tässä liberalisoinnissa, ellei EU:sta tule jotakin kaiken kattavaa määräystä laillistamisesta sitä ennen? Nyt tarvittaisiin kokeilijoita! Itse voisin muuten lähteäkin tuolle linjalle, mutta valitettavasti rahaa ei ole ylimääräisiä nyt, että voisi lähteä koittamaan.
Hollannista tuskin on vaikeaa löytää lääkäriä, joka kirjoittaisi reseptin, jos syitä löytyy vaan riittävästi. Eihän se toki ole niin, että reissu Hollantiin ja resepti kouraan vaan kyllä niitä syitäkin täytyy olla oikeasti.
Itse näen ja koen samoin kuin käräjäoikeuskin. Resepti, oli se sitten missä tahansa kirjoitettu on oikeudellisesti pätevä asiakirja, myös Suomessa. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että onko lääke hyväksytty Suomessa, minun mielestäni.
Josko Suomessa mentäisiin tuon lääkekaavan kautta ensin tässä liberalisoinnissa, ellei EU:sta tule jotakin kaiken kattavaa määräystä laillistamisesta sitä ennen? Nyt tarvittaisiin kokeilijoita! Itse voisin muuten lähteäkin tuolle linjalle, mutta valitettavasti rahaa ei ole ylimääräisiä nyt, että voisi lähteä koittamaan.
Oooh, snake, a snake! Snake a snake ooh it's a snake! It's a...
-
Ashly
Huumausaineeksi katsottavia lääkkeitä saa tuoda Suomeen reseptillä 14 vuorokauden annoksen. Lääkärin resepti tietysti kertoo sitten että paljon se käytännössä on.
Suomeen saa tuoda laillisesti kannabista, oikealla reseptillä ja oikean määrä.
Teoriassa myös suomalainen lääkäri voisi ainakin yrittää hakea potilaalleen lääkelaitokselta erityislupaa kasvattaa kannabista omaan käyttöön. Onnistuminen olis sit eri juttu.
Suomeen saa tuoda laillisesti kannabista, oikealla reseptillä ja oikean määrä.
Teoriassa myös suomalainen lääkäri voisi ainakin yrittää hakea potilaalleen lääkelaitokselta erityislupaa kasvattaa kannabista omaan käyttöön. Onnistuminen olis sit eri juttu.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”