Hamppumarssi 2006 Kuopiossa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

Re: Hamppumarssi 2006 Kuopiossa

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 6.5.2006 20:05

oranssiappelsiini kirjoitti:osallistujat ovat sekakäyttäjiä itsekin.

Ne henkilöt, jotka eivät ole ikinä kokeilleet mitään muuta päihdettä kuin kannabista ja bisseä voi ilmoittautua tänne.

Se, että olet kokeillut jotain muutakin, ei tee sinusta sekakäyttäjää. Sekakäyttäjä käyttää eri päihde-/huumausaineita sekaisin samanaikaisesti. Jos nyt otat oluen, viikon päästä hamppua ja ensi vuonna satut tutustumaan kerran johonkin huumeeseen x, et todellakaan täytä sekakäyttäjän määritelmää.

(Sekakäytöllä on myös jotain tekemistä porttiteorian kanssa, mutta toisaalta kyseessä on ihan erilainen asiakin.)

Mutta eihän marssin tarkoitus ainakaan imho olekaan kumota porttiteoriaa tai saada aikaan kansanäänestystä laillistamisesta. Vaan herättää keskustelua, jakaa tietoa ja muistuttaa kansalle, että meitä on täällä ja mehän emme täältä minnekään katoa.

reeferass

ViestiKirjoittaja reeferass » 6.5.2006 21:22

Reijolla on hyvä pointti.

Olen ollut sekakäyttäjä vuosia, olen ollut sitäkin pidempään ristiriippuvainen ja vasta vuosi sitten tajusin taudinkuvani. Mikään näistä ei ole johtanut tietään hamppuun. Mikään taudinkuvani ei koskaan ole osunut hampun kanssa yksiin. En ole alkanut käyttää kannabista sekoittaakseni pääni samalla muillakin aineilla. En myöskään ole tutustunut hamppuun, tutustumatta samassa elämässä muihin huumeisiin. Joten, ainakin omalta osaltani voin sanoa että mikään sekakäyttöni; ristiriippuvuus rauhoittaviin, opiaatteihin ja alkoholiin, ei ole ollut millään lailla yhteydessä siihen käytinkö kannabista vai en. Se tosiasia että sain kokeilla muitakin huumeita, johtui siitä että niitä oli samalla diiilerillä. Ei siksi, että kannabis alensi jotenkin kynnystäni koviin aineisiin, vaan siksi että olin kokeilunhaluinen ja jo tuolloin ristiriippuvuus virtasi verissäni. Psykedeelien käyttöni voin verrata kannabikseen. En koskaan tulisi käyttämään psykedeelejä, ellei oma mielenkiintoni ja järkipuhe päässäni, sitä minulle niin sanoisi. En koskaan tulisi käyttämään kannabista, jollen olisi todennut sitä kerran vaarattomaksi ja tehokkaaksi päihteeksi. Tähän ajattelutyöhön yleensä käytän vastakohtana vertausta massan mieltymyksiin ja totean olevani oikealla tiellä, mutta vain omasta mielestäni, ja se jos jokin tuo siihen tylsäänkin päivään potkua. On yksinkertaisesti oman onnensa orja, ei narkkari, enää. Ikä tuo järkeä, mutta kasvaminen sekakäyttäjänä ja selviäminen ristiriippuvuudesta, tuo sitä kokemusta mitä ilman olisin kuin kuka tahansa työtätekevä, pop-musiikkia kuunteleva känniurpo. Tosin noin helpolla tiellä olisin varmasti tuntenut oloni hyväksi jo aikoja sitten ja säästynyt tältä systeemin aiheuttamalta piinalta, josta onneksi pääsee eroon, olemalla oma itsensä....wink, wink :wink:

Katoitteko kymppiuutiset? EI SAATANA SANAAKAAN HAMPPUMARSIISTA!!!!!!! MUTTA KYLLÄ URPON KUMINA ON EHTA VILJELYTAVARA! Onneksi öljyhampun pieni muotoinen kiinnostus mainittiin ko. jutussa mukana.

Mitäs mediaa oli Kuopion marssia seuraamassa? Missäs muussa mediassa tämänvuotinen marssi mainitaan, muutakuin Savon Sanomain TOOODellahienossa kirjoituksessa, "Nuorten naisten huumausaineiden käyttö on lisääntynyt""" AAAARGH PISTÄÄ VIHAKSI!!!!!!!!!! PERKELE!
REEFERASS

oranssiappelsiini

ViestiKirjoittaja oranssiappelsiini » 7.5.2006 10:17

reijo hitler kirjoitti:...

Se, että olet kokeillut jotain muutakin, ei tee sinusta sekakäyttäjää. Sekakäyttäjä käyttää eri päihde-/huumausaineita sekaisin samanaikaisesti. Jos nyt otat oluen, viikon päästä hamppua ja ensi vuonna satut tutustumaan kerran johonkin huumeeseen x, et todellakaan täytä sekakäyttäjän määritelmää.

No joo, näinhän se on, mut miten tuulipukukansa asian näkee? Tämä siis oli minun pointti (jonka olisin myös selvemmin voinut ilmaista :) )

---

Ja vielä tuosta Savon Sanomien jutusta. VOI VITTU! Todella kannabiksen vastainen juttu, johon oli vedetty vielä 13-14 vuotiaat tytöt ja heidän lisääntynyt päihteiden käyttö ja muut sekoilut mukaan. Sekä aivan käsittämätöntä tekstiä, kuten "kannabis laskee älykkyysosamäärää". Jutun lopuksi sitten kerrottiin järjestettävistä marsseista eri puolella Suomea (ja maailmaa).

Tuo juttu oli kuin megalomaaninen torpedohyökkäys Kuopion hamppumarssia vastaan.
~Multakasvatuksessa on taikaa~

Pajauttaja

Hamppumarssin raportti

ViestiKirjoittaja Pajauttaja » 8.5.2006 13:25

Pistetäänpäs tähän nyt raportti marssista:

Porukkaa oli tosiaan vähänlaisesti, osin koska mainostus oli takkuillut, mutta Kuopion ensimmäiseksi marssiksi homma onnistui varsin hyvin.
Itse olin paikalla kello klo 13.27, ja 13.40 alkoi porukkaa valua paikalle. Vasta lopussa keksin laskea porukan, ja sain tulokseksi 14. Lähtöaika tuli, mutta päätimme odottaa vielä hetken lisää tulijoita, ja lähdimme 14.10.
Itse marssi sujui suunnitelmien mukaan: kuljettiin nättinä laumana jalkakäytäviä pitkin, odotettiin liikennevaloissa jne. Muuta häiriötä ei aiheutunut kuin iskulauseiden huutelu.
Torille saapunut tivoli oli houkutellut paljon väkeä keskustaan, joten marssi sai hyvin näkyvyyttä tuulipukukansan keskuudessa. Mediaa ei ollut paikalla, mutta kameran laukeilivat silti. Muutama uskaltautui jopa kysymään jotain! :yes:
Lopuksi marssijoiden vaatimuksesta kuljettiin vielä torin poikki. Itseäni vähän arvelutti kun tori oli täynnä ihmisiä. mutta sain kuitenkin huomata hampuusien olevan harvinaisen huomaavaista väkeä: ihmisjoukon keskellä ei kukaan huutanut mitään ja muutenkin oltiin siististi koko reissun ajan. Pysähdyttiin torin laidalle (koska keskemmällä oli liikaa tungosta) ja porukka haihtui paikalta varsin nopeasti, vaikka oli tarkoitus/olin toivonut että olisi jääty torille joksikin aikaa häiriköimään... krhm... vastaamaan ihmisten kysymyksiin.

Jäi kyllä niin hyvä kuva, että vuoden päästäkin voisi olla järjestämässä marssia (vaikkakaan tässä vaiheessa en vielä lupaa mitään). Tosin en kantaen kylttiä vaan välillä ravaten marssijoiden ympärillä kameran kanssa...
Tästä vuodesta viisastuneena tiedetään välttää tämän vuoden virheet:
- Aloitetaan valmistelut aikaisemmin
- Tehokkaampi mainostus
- Enemmän kylttejä, nyt oli vain minun "hamppumarssi 2006"-kyltti ja jouduttiin pelkästään huutelemaan iskulauseita
- Muutakin ohjelmaa: puhe, bändi(?)...
- Jatkot!

* Pajauttaja kehrää tyytyväisenä *
:point:

oranssiappelsiini

ViestiKirjoittaja oranssiappelsiini » 8.5.2006 17:45

Mitä ne muutamat kysymään uskaltautuneet kysyi, saanko kysyä?
~Multakasvatuksessa on taikaa~

ghostyass
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ghostyass » 8.5.2006 19:37

Itse tulin paikalle jo ennen klo 2 olemaan "hengessä mukana" (mitä en kyllä ollut kun en uskaltautunut marssimaan :o )
Pajauttajalle kiitos asiallisesta informaatiosta/hengestä mitä kävin jutustelemassa hieman ennen marssia. Esimerkillistä marssihenkeä! Ensi vuonna joo, paljon porukkaa ja kaikki mukaan :)
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

Pajauttaja

ViestiKirjoittaja Pajauttaja » 8.5.2006 20:50

oranssiappelsiini kirjoitti:Mitä ne muutamat kysymään uskaltautuneet kysyi, saanko kysyä?

Lähinnä ihmettelivät, mikä on koko homman nimi. Valitettavasti nuo keskustelut usein päättyivät "pysyn silti viinassa"-lausahduksiin... :eiei:

devilgirl84

ViestiKirjoittaja devilgirl84 » 9.5.2006 14:35

Pajauttaja kirjoitti:...
Lähinnä ihmettelivät, mikä on koko homman nimi. Valitettavasti nuo keskustelut usein päättyivät "pysyn silti viinassa"-lausahduksiin... :eiei:

Jotkut kun tykkää niin paljon tuosta alkoholista, mutta itse en pidä ryyppäämisestä, koska se on "minun"mielestä niin paljon haitallisempaa kuin kannabis sekä viina osaa sotkea elämän jos sitä runsaasti käyttää. joskus juon muutaman oluen, mut viinaan en ole enään aikoihin koskenut enkä koske!kannabis on mun juttu! :yes: ja joskus kun tuli vielä viinaakin juotua niin huomas et siitä tuli aina jotain ongelmii kun hirveessä kännissä jossain oli niin täytyypi vaan sanoa nykyään EI VIINAA KIITOS!kannabis on siitä hyvää kun ei sekota liikaa päätä eikä se tee ihmisistä aggressiivisia kuten tämä esim.viina.
No tämä nyt oli vaan sitte mun mielipide asiasta et ei sen kummempaa!

Mutta kunnianosoitukset niille jotka olivat marssilla, vihastuttaa vieläkin vähän kun ite ei päässyt tulemaan vaikka piti, mut ens vuonna sitten ja isommalla porukalla :)

ano:Hampuusi ; )

ViestiKirjoittaja ano:Hampuusi ; ) » 10.5.2006 5:38

Lähetetty 10.5.2006 6:27:
Vitsi jössit,seisotte seassa ja ette lähteny massiin,Vitsi soitin kavereita että saatiin porukkaa kun alku oli lupaava lopussa OLI:Pajauttaja,Tuntematon tyttö,4 kaveriani ja Ano ; ) :pimp:

Oli aikaa paskaa...Kun ette tullut mukaan.Ensi vuonna tulkaa messiin ei se niin kammoo oo!
VIELLÄ VANHAKIN JAXAA :guru:
----------
Lisätty 11 minuutin jälkeen:

Joo,Pajauttaja ok,siinä että saatiin porukkaa kokoon oli Hyvä!-Vitutti vain juuri sille kelle Jätin siduja jemmaan ei uskaltautunu..Vituttaa.En sano kuka se oli,Mutta lupasi tulla!ja muutenkin hieman tatuoitu oli marssimme-..Mulla oli silti takki päällä ettei puolet ollut tatuoituja ja puolet ei.. :pimp: Mutta Pidetään ensivuonna Uusi ja lisää mainosta!!!Ja loppu Bileet saan järkättyä! Jaoin ne Lehtiset..aiemmin jo että tulisivat katsomaan siksi tulin Taxilla paikalle..Eli pidän asiaa tärkeenä kaikkien osalta,mulle se on paskan väli'ä.Mä oon jo laillistettu ....Haluan auttaa teitä!!!!! :guru: Vielä vanhakin jaxaa
THC lääkkeenä edes elämä hymyilee hetken..Lisää Lupia suomeen...

ghostyass
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ghostyass » 10.5.2006 10:57

Aivan turhaa jälkipyykin puimista tollanen. Ite en tullut mut 4 kaveria soitin tilalle marssiin ja nehä marssi! :)
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

reeferass

ViestiKirjoittaja reeferass » 11.5.2006 14:35

Hyvä että on mennyt hyvin. :)

Ensi vuonna sitten vaan rohkeammin ja kun päästään mainostamaan aikaisemmin, niin kyllä ihmisiäkin tulee. Omasta kaver/tuttava piiristäni tiedän sen verran sanoa että varmasti tulijoita on mutta järjestelyt pitää aloittaa aikaisemmin. Sattuiskohan tivoli olemaan ensivuonnakin paikalla samaan aikaan, on nimittäin hyvä vetonaula torille....

Kiitos pajauttaja raportista. Ja toivon että kaltaisesi siisti ihminen on myös ensi vuonna mukana. Sitten, seuraava ilmoilla pyörinyt ajatus; eli kuopio miitti... Omalta osaltani ehdoitan että tällainen järjestetään vänärillä, Kuopio tanssii ja soi -viikolla.

Pistetään ajatus hiipimään mielenperukoille....

:D
REEFERASS

Pajauttaja

ViestiKirjoittaja Pajauttaja » 11.5.2006 17:17

reeferass kirjoitti:Kiitos pajauttaja raportista. Ja toivon että kaltaisesi siisti ihminen on myös ensi vuonna mukana. Sitten, seuraava ilmoilla pyörinyt ajatus; eli kuopio miitti... Omalta osaltani ehdoitan että tällainen järjestetään vänärillä, Kuopio tanssii ja soi -viikolla.

Kyllä, olen vuoden päästäkin järjestämässä marssia ellei esteitä ilmene.
Kuopioon muuten ollaan järjestämässä miittiä. Tälle on ihan oma threadinsa: http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=21224

ViestiKirjoittaja ano:Hampuusi ; ) » 18.5.2006 7:18

Riva Komic ,Anteeksi..Käsitin että oli niistä Koko siemen jupakasta kyse...
Kohteliaasti pyydän anteeksi,Suomi ei ole vahvin luku ja Kirjoitus taito! :?
En halunnut loukata.. 5 x 4pss jaon niitä--Sinun. :lohtu:
Onneksi Rejo sanoi minulle "Asiasta",kun olen aika Helposti räjähtävä! :doh:
Tästä taas viisastui..

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.5.2006 7:20

ano:Hampuusi ; ) kirjoitti::lol: Riva Komic Ootko sitä mieltä että niille JOTKA EI USKALTANUT MARSSIIN,niin jaoin silti siemeniä!
Piditkö sitä.....En oikeen ymmärtänyt!Kaikkia sanojasi Suomeksi!
Olen itse Ylläpitohoidossa ja kävelen jointti suussa Kys:in Pihassa ja kaupungilla..
Mutta olen jo :wanha: näin totta puhuaksein...Mutta kiva lukea
Mietteitäsi :) :think: Jaon siduja ja paljon! Että saan kaverita maukaan innostukseen.!
Huom en Riva c. osaa kaikkia sanoja mitkä olit kirjoittanut..Korjaan jos olin väärässä!Mutta en ole sopiniut jakamaani sidu määrää kenekään kanssa!
Vain omasta hyvästä tahdostani..Osa ei uskaltanut kirjaimellisesti Tulla marssiin,kun Kuopion 1 ryhmä Poliisia oli paikalla ja KAIKKI KAMERAT METÄ KOHDEN..Ymmärrän joitain Nuoria! :pimp:
:guru: Wiellä vanhakin jaxaa!

kysytkö jotakin vai toteatko?

jos kysyt
pidänkö siitä
että lahjoittamiani siemeniä jaetaan muillekin kuin marssijoille
niin en pidä.
pidän enemmän siitä
että siemenet ruokkivat marssijoiden määrää
eli olisi yksi syy lisää tulla marssimaan.
kameroita
niin kameroita on joka puolella
kuinka kaverisi uskaltavat polttaa kannabista tai kasvatella
sillä suurempi riski kiinnijäämiselle
on varmastikin henkilöt jotka eivät osaa pitää päätään kiinni.
en ole koskaa kuullut
jotta marssille osallistuneelle olisi tullut ongelmia
kun hän on osallistunut marssille ja siellä on ollut valokuvaajia...
tietysti on myös hyvä että uudet kasvattajat
ja harrastajat saavat siemeniä
hamppumarssi siemenillä oli kylläkin hivenen toisenlainen tarkoitus
mutta pääasia jotta siemenet menivät henkilöille
jotka niitä oikeasti kasvattaisi.

kuulostat jo jokseenkin
meidän tädiltä
siis forumin 'unelmalta'
joka lähes jokaisessa viestissään hoki täti
täti sitä täti tätä
wanha sitä wanha tätä
no vielä on kirittäwää
tosin oli wanha
täti
tai nuori
ei sillä liene merkitystä tässä asiassa
tai monessa muussakaan asiassa
ehkä merkitystä kirjoittajalle itselleen...
mutta jos henkilö on 27 vuotias
ei hän ole vielä wanha
taio ehkä teinien mielestä
ja ehkä omastaan
mutta sanoisin aika kaukana vanhasta
t. nuori

kerro toki
mitä kohtaa kirjoittamastani tai sanoja et ymmärtänyt
niin voin selventää.
No
minun on vaikea lähteä kommentoimaan jaettavia siemenmääriä
jos et ole sopinut kenenkään kanssa.
minä en sille mitään voi
mutta olen taas hivenen pettynyt
ettei sinulle siemeniä lahjoittanut henkilö
asiasta
eli siemenien jakomääristä mitään maininnut
sillä hänelle asiasta muistaakseni mainitsin.

vain omasta tahdostasi?
omasta tahdostasi mitä?
jaoit siemenet?
kuvittelitko hamppumarssilla jaettavien siemenien kuuluvan nyt sinulle
ja omasta vapaasta tahdostasi
jaoit sentäs niitä pois?
vai mitä tarkoitat?

mitä tarkoittaa Kys:in Pihassa?
liittyykö se jotenkin hamppumarssiin tai siellä marssilla jaettaviin siemeniin?

marssi meni jo
ja ensivuonna on uusi
ja uudet jakajat
se on varma. (:

tuo ylempi teksti saattaa tuntua rankemmalta
miksikä se oikeastaan on tarkoitettu...ei jaksa editoida pehmeämpään muotoon . :doh:
Viimeksi muokannut Vieras, 24.5.2006 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiKirjoittaja ano:Hampuusi ; ) » 18.5.2006 7:42

Lähetetty 18.5.2006 8:37:
Ei Riva Pyysin jo anteeksi! Älä ole ilkeä en ole 27v,pentu vaan yli 40 ukko...
Mutta en ensin tajunnut kaikkia Sumen sanoja,Ja pyysin sinulta anteeksi..Ja ne meni Foormilaisille ne 5 pussia..
Ole mukava,Olen kuullut.Ei me jakseta kinata,tai minä en..eikö
Pyydän anteeksi vielä että tajusin väärin kirjoituksen..
No nut Saimme 1:sen Marssin..Ja ensi vuonna uusi!
:lohtu:
Se että Kerroin että Poltan Kys:pihalla ym..Koska minulla on Syöpä ja olen siellä paljon..
Tänään leikkaus,ja on jännittys ilmassa..
:o Anteeksi väärin käsitykseni :o

Viellä vainhakin Jaxaa´!
----------
Lisätty 4 minuutin jälkeen:

Joo,Hei tun nyt meni jakeluun joo,Munulle ei sanottu Niistä Määristä,Addic sattui olemaan aino keneltä Kysyin paljon laitan..Siduja..
Ja se että olen levittänyt pitkin Kuopiota,Haluan kauniin Kuopion! :yes:
THC lääkkeenä edes elämä hymyilee hetken..Lisää Lupia suomeen...

reeferass

ViestiKirjoittaja reeferass » 18.5.2006 12:52

Ano hampuusi: Kirjoitusvirheesi tuntuu riippuvan päivästä jolloin kirjoitat.... Kaikki tietävät että olet ylläpitohoidossa, sinulla on syöpä, olet wanha ja jaxat. Anteeksi nyt vaan, mutta itseäni vituttaa lukea tekstiä josta saa toisinaan selvää ja toisinaan taas korostetaan sitä vähän liikaakin ettei suomi taivu, ja kuten Riva jo tuossa mainitsi, ei iällä ole kyllä paskankaan tekemistä sen kanssa, mistä täällä puhutaan. Eiköhän kaikilla ole jonkun näköinen alter ego netissä liikuskellessa, tuskin kukaan kertoo omaa nimeään yhdelläkään keskustelupalstalla. Tosin, mikäs minä olen puuttumaan sinun saksalaissyntyiseen alter egoosi, olenhan itsekin ruohoperse, jolla on aina jotakin huomautettavaa asioista jotka eivät minulle kuulu. Ei pahalla.

:)
REEFERASS

Palaa sivulle “Politiikka ja media”