Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
paradox

Re: Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

ViestiKirjoittaja paradox » 29.3.2006 11:52

Kuluneen vuoden 2005-2006 aikana olen tehnyt seuraavaa:

1. Kirjoittanut muutaman kannabista puoltavan keskustelun Suomi24:sen keskustelupalstalle.
2. Jakanut siemeniä tuttaville ja neuvonnut kasvatuksessa.
3. Puhunut kannabiksen positiivisista vaikutuksista sitä vastustaville tuttaville. Samalla olen myös rehellisesti kertonut polttavani itse kannabista... Siitä olen kyllä saanut aika paljon negatiivista palautettakin... Valitettavasti.
4. Polttanut julkisella paikalla kannabista, mutta silti fiksusti.
A friend with weed is a friend indeed

pudderoinen

ViestiKirjoittaja pudderoinen » 29.3.2006 22:02

1.saanut pari tuttavaa mukaan harrastukseen
2.antanut vähän siemeniä näille tutuille
3.yrittänyt kysyttäessä vastata asiallisesti ja valistavasti kannabiksesta(tai no yleensä puollustanut itteäni kun tullut joku narkkariks tai huumehörhöks sanomaan,sen perusteella että olen myöntänyt polttavani kannabista :? )
kuumotus voittaa kehuskelun.

multakurkku

ViestiKirjoittaja multakurkku » 30.3.2006 0:07

en ole leikannu lehteäkään vielä

...

kertonut kaverille miten hyvä se hamppu on ne tais jo kyllä tietää sen ennen minua.
Laman ja säästämisen vuoksi valo tunnelin päässä sammutetaan :guru:

punkki68
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja punkki68 » 30.3.2006 0:10

"kannabiksen" siis cannabis sativan "hyväksi" ??

yritetään:

- käyttänyt sitä yli 2/3 elämästäni;
- auttanut sitä leviämään uusiin ympäristöihin;
- suosinut laatua;
- kitkenyt rikkaruoja, tappanut tuholaisia;
- esitellyt sille uusia ihmisiä, mm. vaimoni;
- pitänyt sille seuraa.

ja kyllähän kasvi kiittää.......

Pajauttaja

ViestiKirjoittaja Pajauttaja » 10.4.2006 18:14

Olen vähän laiska ajamaan juurikaan mitään asioita eteenpäin, mutta nyt, kerrankin, innostuin tekemään jotain todellista, eikä edes ihan pientä, kannabiksen vuoksi.
Tämän vuoden hyvänä työnä heitin kaikki kuumotukset nurkkaan ja aloin ajamaan kannabis sativan laillistamista eteenpäin lähdin mukaan hamppumarssin järjestämiseen. Yleensä vain katson ihaillen ylöspäin ihmisiä jotka jaksavat taistella hyvän asian puolesta (minkä tahansa taistelemisen arvoisen), mutta oma panokseni on jäänyt sohvalla löhöilyyn. Marssi on vielä edessäpäin, mutta ajattelin kerrankin tekeväni jotain kunnolla ja loppuun asti!
Olen hyvin ylpeä itsestäni!
:lol:

Johny

ViestiKirjoittaja Johny » 17.4.2006 20:50

no ainut mitä oon tehny ni on sanonu kaikille että kannabis ei yllätys yllätys olekkaan niin vaarallista kuin alkoholi! :)
Ja nyt oon kertonu omalle äidille että oon polttanut ja sitten myös kannabiksen vaaroista ja hyödyistä ja sanonu että kannabis pitäs laillistaa, äitini on niitä ihmisiä jotka ovat todella paljon kannabista vastaan ja sanovat että se on kuin heroiinia.Sillon kun sanoin että oon polttanu ni se sano että elä polta ku se aiheuttaa niin pahaa riippuvuutta! :shock: sanoin kyllä sille ihan tosiasiat kannabikseen liittyen.
Viimeksi muokannut Johny, 24.4.2006 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cannabis

ViestiKirjoittaja Cannabis » 17.4.2006 21:13

Olen saanut äitini pään käännetyksi lähes kokonaan siitä harhaluulosta että kannabis on HUUME. Ja olen myös saanut monet ystäväni kiinnostumaan kannabiksen ihmeellisestä maailmasta. Isälle en edes uskalla puhua tästä minun pikku harrastuksesta, muuten vois mennä välit poikki.
JUMITTAAKO OOtKO PILVESSÄ.

BiuBau tilhi

ViestiKirjoittaja BiuBau tilhi » 18.4.2006 16:42

Hihi oli puuhakas pääsiäinen. Tuli käytyä erittäin laaja kannabiskeskustelu anopin kanssa. Anoppi oli suorastaan tyrmistynyt aluksi mutta lopulta meinasi tippua tuolilta, kun teilasin kaikki hänen väitteensä ja läimäisin netin kautta eteen tieteellisiä tutkimuksia. Lisäksi valistin häntä hampun historiasta ja hyötykäytöstä. Lopulta anoppi innostui niin, että oli jo istuttamassa hamppua pienelle pellolle. Kehoitin kuitenkin pidättäytymään tästä, ellei sitten löytäisi kuituhampun siemeniä. :lol:

Toinen valistava väittelyni tapahtu tätini kanssa. Joka osoittautuikin täysin yllätyksekseni Irti huumehista immeiseksi. No kiivaan väittelyn jälkeen tätini oli myönnettävä minulle, että näkemyksissäni on vinha perä mutta hän rinnastaa edelleen aktivismin aiheesta tai aiheen pohdiskelun käyttöön. Näin ollen pitää minua rikollisena. No ei se mitään pitkässä juoksussa voitan kuitenkin...

Vanhalle ystävälleni kerroin hampun historiasta ja hyötykäytöstä. Hänen mielipiteensä aiheesta muuttui täysin.

Takana on useita väittelyitä työpaikoilla, baareissa, kodeissa jne. Olenpa ehtinyt väitellä asiasta myös politikkojen ja johtajienkin kanssa. Myös Poliisien kanssa olen aiheesta käynyt kiivasta väittelyä, tosin en pidätettynä vaan ihan siviilihenkilönä. Sairaanhoitajiksi opiskeleville tytöille olen ottanut tavakseni antaa tiiviin valistuspaketin aiheesta, ehkäistäkseni turhaa tahatonta kiusantekoa ja pahaamieltä.

Minulla on oikeus poliittiseen mielipiteeseen ja omaan ajatteluun. Olkoonkin, että tässä tapauksessa nämä kritisoivat vallitsevaa lainsäädäntöä sekä yleistä mielipidettä. Tästä syystä esimerkiksi työnantaja ei ole minua uskaltanut koskaan potkaista pellolle mielipiteitteni takia, vaikka olisi kuinka ollut huumevastainen. Ehkä vahvuuteni on se, että itsekkin olen huumevastainen mutta humaanisti. Mitään järkeä lyödä lyötyä... Siksi toisekseen vapaassa maassa pitäisi olla vapaita ihmisiä, joiden ei tarvitse pelätä ilmaista mielipidettään tai ajatuksiaan.
- Jos tunnet taistelevasi tuulimyllyjä vastaan muista, että kun viimeinen tuulimylly on maassa voit palata kotiin voittajana -

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.4.2006 17:27

vai tämmönen taas tuli vastaan. no pitää yrittää..
olen ainakin yrittänyt polttaa kaiken mahdollisen pois, ja tietenkin yrittänyt selitellä ihmisille hyviä puolia iigorista. iigorihan yrittää vaan saada syöpäiselle lapselleen hoitoa varten rahaa. mikäli olen väärin käsittänyt, ei kenenkään tarvitse alkaa opastamaan kuitenkaan.
yleensä kun näen jossain tuommoisenkaltaisen kasviksen kasvamassa, juttelen sille itsetuhoisia ajatuksia, silleen et osaisi kasvaa tappiinsa asti, ja tuottaa rakastajalleen hyvän sadon.

lässynlää

-karstoille annan roskishautauksen ilman seremonioita.

kurz

ViestiKirjoittaja kurz » 24.4.2006 9:23

- Kasvattanut
- Jakanut tietoa kaveripiiriin, käännyttänyt jopa äitini
- Aloittanut suosituksi tulleen keskustelun netissä Savon Sanomien sivuilla. Vähän sen jälkeen itse lehdessä alkoi näkymään erilaisia artikkeleita ja kirjotuksia kannabiksesta.
- Korjannut Tieteen Kuvalehden(1/2006) kannabisartikkelista hieman väärin ymmärrettävän väitteen, että kannabis huonontaa muistia. Jätettiin kertomatta, että muisti palautuu kun lopettaa/tauottaa polttamisen. Korjaus on lehden numerossa 2/2006 Teiltä ja meiltä -osastolla.

Tämän vuoden hamppumarssiin osallistuminen on vielä harkinnassa. Ei kyllä jossain suomi24:n foorumeilla paljon hyödytä valistaa. Ehkä olen ollut liian hyökkäävä, mutta yleensä siellä vain leimataan huumehörhöksi ja se siitä.

rastamon

ViestiKirjoittaja rastamon » 24.4.2006 16:32

luulen tehneeni sen hyväksi,

-osallistunut viimevuosina marssiin
-tuonut julki lähipiirissä sekä omaisille omankäyttöni positiivisessamielessä
-keskutellut senpuolesta sen mitä tiedän
-lahjoittanut siemeniä ne muutamat mitä olen voinut
-sekä henkisellätasolla laillistanut sen, ja toiminut senmukaisesti

monkeyman

ViestiKirjoittaja monkeyman » 24.4.2006 22:01

Talvella 2006 puolustanut julkisesti keskustelussa lakimuutoksia. Kyseiseen keskusteluun osallistui n. 50 henkeä ja ilmeisesti suurin osa heistä oli yleistäen kannabisvastaisia. Jälkeenpäin sain kyllä kuulla kehuja, että mielipiteet olivat hyvin perusteltuja. Olo ei silti ole tyytyväinen, esitin monia asioita ristiriitaisesti ja päämäärä ei ollut selkeä.
Puhukaa kovempaa, olen huonokuuloinen.

Dreamer

ViestiKirjoittaja Dreamer » 24.4.2006 22:33

Viime vuoden marsille osallistunut, kasvattanut ja yrittänyt valistaa lähipiiriä...

Niko
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Niko » 4.5.2006 0:50

Polttanut piipputupakkaa bongista julkisilla paikoilla => poliisi:"mitä sulla on siellä?" minäpä siinä:"arvaa..." Kyllä oli hauskaa kun poliisit tajus ettei saa mua fakkiin mistään (bongista ei ole koskaan poltettu muuta, ku tupakkaa. Polliisisedät halus välttämättä viedä testattavaksi..) Myös minut testattiin: kysyivät, että suostunko pikatestiin, ja suostuinhan minä (2 kk polttelematta)
Kasvattanut finolaa kotona/mutsin luona ja ilmiantanut itseni monta kertaa. Poliisit ei enää viitsi edes tulla käymään. Finolahan on siis kuituhamppu. Tein siitä mm. paperia ihan testiksi, mutta on aika vaivalloista... Kasvattaminen on kuitenkin mukavaa, vaikkei sitä autakaan polttaa.
Polteltavat kasvatan metsässä... :laugh:
Ja tossakai kertonut/keskustellut kannasta kaikkien tuttujen ja tuntemattomien
kanssa (tosiasiat!!) sekä antanut joitakin siemeniä ja apua tutuille kasvattelun
aloittajille.
"Your company is large and famous, what the hell? i´m really pissed off. i think i should contact in Finnish foodstuff" -ice-
"Liivate on tehty lehmästä" -psycoma-

Hra Virne

Re: Mitä olet tehnyt \\\"kannabiksen hyväksi\\\"?

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 9.5.2006 11:32

+Kasvatan omani

+Olen tarjonnut kaikille monta vuotta, minkä takia poliisi on napannut mut :)

+Käännyttänyt sukulaisiani ja kamujani pössyttelemään, jopa äitini aloitti nuoruuden harrastuksensa uudestaan

+Olen aina ystävällinen ihmisille, en ikinä kiusaa liian sekaisin olijoita vaan yritän auttaa tuomalla vettä tms.

+Olen valistanut kaikkia PL:n pahuudesta&raakispaukkujen hyvyydestä. Nykyään melkein kaikki polttaa kukunsa raakana :D

+Tuen aktiivisesti kasvatusliikkeitä&piippukauppoja

+Jaan aina siemeniä kamuille jos joku haluaa ja mulla on ylimääräisiä

+Annan neuvoja kasvatukseen liittyen

+Nyt mulla on nimikko lajike, sain eilen tietää että multa saadut tapposiemenet on nimetty ******* Specialiksi, hih :lol: Outoa... :doh:

-Puhun myös pilven negatiivisista puolista: Joillakin överikäyttöä aamusta iltaan 24/7, passiivisuus ja koko elämä pelkkää hamppua (Voi olla joillekin jopa hyvä!)

+En ikinä oo kusettanut ketään näissä asioissa enkä muutenkaan kauheasti (tottakai kun joku känniääliö huutaa kovaa kadulla että onko mulla kukkaa niin on pakko valehdella :wink: )

-Kaipa sitä on tullu usein kehuttua liikaa, tulee siitäkin neg.kuva jos paasaa ruohosta innoissaan... Ehkäpä munkin elämä on liian hamppukeskeinen :)

Eli on tullu tehtyä hyviä ja vähän huonojakin sen eteen, mut jos polizei lukee näitä niinkuin varmasti tekee niin eiköhän plussat ja miinukset vaihda paikkaa

Mut voin sanoa rehellisesti että en oo juonu vuosiin alkoholia enkä oo kertaakaan tuntenut himoa sitä kohtaan. En kadu päihdevalintaani, kukka on mun ainoa päihde mitä ikinä käytän ja se on antanut hyvää&pahaa, on ollut erinomainen kaveri asioiden mietiskelyyn ja purkamiseen.

Luonnon lahja ihmiskunnalle, suurin virhe on pitää sitä päänsekoittaja päihteenä&kovana juttuna. Itse koen sen meditatiivisenä mielen kirkastajana

Jamosdeemus

ViestiKirjoittaja Jamosdeemus » 9.5.2006 12:45

Käyttäydyin hamppumarssilla asiallisesti enkä kaljotellu marssin aikana vaikka se yleensä
kesäiseen päivänviettooni kuuluukin.
"Ei ei,en se ollut minä!"

Ziguli

ViestiKirjoittaja Ziguli » 10.5.2006 12:47

Olen säilyttämässä tätä erinomaista kasvia maapallolla yhdessä teidän ja muiden asiaan erikoistuneiden kanssa. Eikö se ole suurin asia mitä minkään lajin eteen voi tehdä???
Mutta mistäpä minä sen tietäisin???

gefilus

ViestiKirjoittaja gefilus » 10.5.2006 14:08

ekaa kertaa tuli juuri marssilla käytyy.

Mike

ViestiKirjoittaja Mike » 10.5.2006 17:08

gefilus kirjoitti:ekaa kertaa tuli juuri marssilla käytyy.

Kuin myös. :) Lisäksi sain sinne jopa yhden päihteettömän koulukaverin mukaan! :D
"Siinä on kyykkä, mikset jo hiisaa?"

reeferass

ViestiKirjoittaja reeferass » 11.5.2006 14:13

Vastaanpa toisen kerran tähän ketjuun, nyt ihan asiapohjalta.

Eli edesautoin Kuopion marssin onnistumista.
REEFERASS

Palaa sivulle “Politiikka ja media”