Pummi kaveri ongelmana

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
tktkkkt

Pummi kaveri ongelmana

ViestiKirjoittaja tktkkkt » 25.2.2008 13:36

Eli tässä tulee ongelma:
Kasvattelen hamppua ja olen pienestäkin sadostani tarjonnut aina yhdelle frendille. Tämän lisäksi kaveri pummii savuja myös toiselle kaverilleen, että pääsisivät yhdessä sauhuttelemaan. Hän puhuu kasvattelustani kuin yhteisestä projektistamme ja odottaa milloin pääsee taas maistamaan. Satoa on ollut niin vähän, että tarjoamisen jälkeen itselleni ei jää mitään ja nyt olen alkanut suunnitella, että lopetan tarjoamisen, mutta onko se vain omaa ahneuttani? :? Kasvatus on kuitenkin vienyt jo muuten vähiä varoja niin v***ttaa tarjota jatkuvasti sauhuja omista kasvatuksistani. Kyselisinkin, että onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten itse olette toimineet, onko kaveri pettynyt, tai muuta vastaavaa? :foil: Muutenkin mielipiteet asiasta otetaan mielellään vastaan. Onko se hampuusin tehtävä olla niin avokätinen, ettei meinaa itsellekään jäädä savuja kun tarjoat ne " pakolliset " sille kaverille? :foil: :doh:

köpö
1 tähti
1 tähti

Re: Pummi kaveri ongelmana

ViestiKirjoittaja köpö » 25.2.2008 14:04

Sano että oot laittanut pillit pussiin ja pussin suun kiinni.
Eli sanot että lopetat kasvattamisen ja ei oo mistä tarjota nii siitä seleviää.

Ja kasvatat sitten vain itelles ja mitä jää nii sitten tarjoat sitä mitä oot jostain mäihällä saanut.
Eikä niin että mitää jää kavereilta yli nii ne jää sulle.

Eikö me kaikki kuitenki pääasiassa omiamme kasvattele?

pharmer

ViestiKirjoittaja pharmer » 25.2.2008 14:04

Kohteliasta tarjota, mutta tuo menee jo liian pitkälle. En kyl osaa antaa rakentavia neuvoja, paitsi lopeta tarjoaminen tai ala ottaa rahaa. Lokit vittuun. Viertaanvaraisuuden törkeä hyödyntäminen on perseestä.
Katamari Damashii
Tsugitsugi semekomi
Netemo, sametemo, mawari, tarinai wa!

asdasd123

ViestiKirjoittaja asdasd123 » 25.2.2008 14:05

Nostat kissan pöydälle. Jos se on sun kaveris ni kyllä se tajuaa että kaikki riski on yksin sulla, puhumattakaan sivukuluista (sähkö,vesi,ravinteet,siemenet etc.)

Eli, anna jos on, jos ei, älä!

nzo

ViestiKirjoittaja nzo » 25.2.2008 14:12

Lähetetty 25.2.2008 14:11:
Ala nakittaa sitä! Ota huume painostus aseeksi. Esim. Jos haluut savut ni käy hakee 1,5l kokista ja pizza. :) Jos kehtaa viel pummaaa ni sit on oma häpee..
----------
Lisätty 16 sekunnin jälkeen:

Ala nakittaa sitä! Ota huume painostus aseeksi. Esim. Jos haluut savut ni käy hakee 1,5l kokista ja pizza. :) Jos kehtaa viel pummaaa ni sit on oma häpee..

Mieti kuitenki viel...
You never get to heaven if you're scared of getting high. -Kylie Minogue

Hra Virne

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 25.2.2008 14:18

Tohon voi sanoa vaan että jos rassaa niin ei sua kukaan pakota tarjoamaan.
En ymmärrä ongelmaa, jos kaveris käy hermoille niin sanot vaan suoraan että savut maksaa sen ja sen verran tms. Tai sit et tarjoa.
Sanot vaan että et sä oo mikään helvetin hyväntekeväisyysjärjestö jonka tehtävänä on tarjota savuja kaikille.
Itse oon tarjonnut aina kun mulla on, ja se ei mua haittaa. Siis hyville kamuille. Monesti vikat kukkani.
Mutta on muutamia urpoja jotka yrittää aina tuoda jotain "Oon Petteri, moi. Tarjoo savut"-tyyppejä mukanaan, sanon vaan kylmästi että kasvatan omaan käyttöön, mun kämppä ei oo mikään Coffee Shop. Joskus tarjoan, joskus en, riippuu paljon mulla on ja onko mukava tyyppi kyseessä.
Jotkut loukkaantuu, jotkut hyväksyy asian. Mikäs siinä jos kaverin kaveri on rento tyyppi, sillon kyl tarjoan.
Niin se on :yes:
Siis jos sun kaveri ei ota riskiä kasvatuksesta, ei osallisu kasvatukseen, ei maksa lannotteita, ei maksa sähkölaskua, ei hommaa pistoja/siemeniä ja yms. Niin mikä pakko sun on tarjota?

Itse tarjoisin kaverilleni savut, mutta sanoisin ettei tuo kaveriaan mukaan jos kerta pieni sato on kyseessä.
Ja jos rahat on vähissä, niin selität tilanteen ja pyydät rahaa savuista. Aivan normaalia eikä mitenkään ahnetta, tai no jos sulla on 200g budia ja pyydät jointista rahaa niin ehkä sit menee ahneuden puolelle :wink:

Pummeja riittää aina, kun sato on valmis niin "kavereiden" määrä triplaantuu :lol:

tktkkkt

ViestiKirjoittaja tktkkkt » 25.2.2008 14:59

asdasd123 kirjoitti:Eli, anna jos on, jos ei, älä!

Siinä se kun aina kun on annettavaa annan koska en kehtaa olla pihi kun kaveri odottaa niitä savuja. Pitää tästä rohkaistua sitten kieltäytymään tarjoamasta vähistä. Olen sitä kelaillut, että miksi annan kun koko vastuu ja rahan palaminen on itselläni. Ja vielä paskamaisinta on kun kaiken sen uurtamisen ja odottelun jälkeen mitä kasvattamisessa menee itselle ei jää tarjoamisen jälkeen kun pienet savut jos näitäkään. Olisihan se mahtavaa itekin saada ilman mitään vaivannäköä luottotyypiltä savuja ilmaiseksi vaan en kehtaisi pummia, tai olettaa, että ilman vastapalvelusta, tai rahaa saisin toisin kun oma kaverini. :evil: Kyllä helpotti vähän purkaa ja otan asian jatkossa puheeksi. :x

Dirty Sanchez
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Dirty Sanchez » 25.2.2008 15:52

Ite olen sanonut yhdelle pummikaverille, että en periaatteesta myy tai anna. Tarjoan seurassa, jos poltan myös itse. Uskoi ihan hyvin eikä asiasta pahastunut.

Get Stoned

ViestiKirjoittaja Get Stoned » 25.2.2008 17:17

Itselläni on vähän samanlainen kaveri, joka on aina lokkeilemassa kun tietää että jossain polttoa liikkuu. Sano kaverillesi ihan suoraan että jos hänellä ei koskaan ole tarjota sinulle mitään, niin ei se sinusta ole reilua antaa hänelle omia savujasi ilman mitään vastapalkkiota.
Kyl ihmiset alkaa pikku hiljaa pakosti tajuu et ekaan kannabispiikkiin ei välttämättä edes kuole.

ArtistFromHell
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja ArtistFromHell » 26.2.2008 9:21

Ainahan näitä löytyy.

Ite olen myös aina tarjonnut jos on ollut. Myös niistä viimeisistä, vaikka itelle ei jäis mitään.
Se riippuu siitä mitä haluaa. Jos haluat joskus yksinkin polttaa tai muiden kavereiden kanssa niin älä tarjoo sille.

Mä poltan kuitenkin mielellään seurassa niin jos toisilla ei ole mitään niin heitän kaikki kehiin ja toivon että joskus tulee takaskin. Harvemmin kyl tulee muilta ku vakio pössyttelyseuralta mut on ainakin hauskaa ollu.

Kyl savut kuuluu sillon tällön tarjota. Mun periaate on että antaa hyvän kiertää, vitun ikävää se kyl on kun kierto loppuu tasan siihen mitä ite annat.. Röyhkeetä pummintaa en kyl siedä.

Jos lokittaa niin on hyvä tapa viedä tuliaisiks edes herkulliset mätöt.
Ite vien yleensä pari kylmää bisseä ja pizzaa tms..

Koessi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Koessi » 26.2.2008 16:36

Jotain kitukasvuista lowryderiäkö sä kasvatat kun niin vähäisesti on ettei kahta pesällistä sytytä?
Kannattaisi miettiä hiukka isompaa setuppia jo ihan senkintakia että on sitä budia purkissa seuraavaan satoon asti:)
Siis tarjosi siitä tai ei.

köpö
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja köpö » 26.2.2008 16:46

Koessi kirjoitti:Jotain kitukasvuista lowryderiäkö sä kasvatat kun niin vähäisesti on ettei kahta pesällistä sytytä?
Kannattaisi miettiä hiukka isompaa setuppia jo ihan senkintakia että on sitä budia purkissa seuraavaan satoon asti:)
Siis tarjosi siitä tai ei.

Kaikilla ei ehkä ole mahdollisuutta iskea 400-600w katostaroikkumaan parin neliömetrin viidakon päälle.
On katos ihmisiä jotka asuu soluasunnoissa, voi olla oma perhe ja lapsia tai muuten vaan ystävä piiri on semmoinen ettei hamput pääse kaapista ulos. :?

son of sam

ViestiKirjoittaja son of sam » 28.2.2008 12:09

Mikäli ystäväsi puhuu sinun projektista kuin yhteisestä
niin tee selväksi seuraavan kerran kun hän mainitsee kasvatuksen
että se on sinun kaappi, joten sinun riski = 100% sinun kaappi.
Ja se mitä ahneuteen tulee niin ei ole väärin pitää omiaan
Mutta omastaan pitää osata antaa, :)
tosin toiset osapuolet eivät aina ymmärrä tätä. itse olen tehnyt
sopparin että mitään en anna mukaan, savuset aina tarjoan jos
käymään tulevat.
Asiat eivät aina ole simppeleitä
mutta perus logiikalla pääsee yllättävän pitkälle.

Ja jos päätä laittaa topin tarjoamiselle ja
kaverisi suuttuu siitä että et tarjoa hänelle savuja niin sitten
kannattaa miettiä että millainen kaveri tämä heppu
oli alun alkujaan.
"Kaapissa on vaarallinen kasvi!"

sipuli

ViestiKirjoittaja sipuli » 28.2.2008 19:31

Juuh, paras on että sanot lopettaneesi. Jos kasvattaa, kannattaa kertoa vain parille lähimmäiselle kaverilleen, joiden kanssa tekee mieli savutella (jos niillekkään edes). Voit myös näille kavereille sanoa, että jos hiiskuu ikinä kenellekkään, ovat entisiä kavereita. Puhuessaan ihmiset eivät tiedosta leikkivänsä toisten elämillä.
En muuten ymmärrä, miten päästätte kavereiden kavereita asuntoonne, kuumottakaa vähän hyvät ihmiset, kuumottakaa :guru:

son of sam

ViestiKirjoittaja son of sam » 28.2.2008 19:49

sipuli kirjoitti:Juuh, paras on että sanot lopettaneesi. Jos kasvattaa, kannattaa kertoa vain parille lähimmäiselle kaverilleen, joiden kanssa tekee mieli savutella (jos niillekkään edes).

Muuten hyvä mutta tämä linjaus voi
olla ehkä vähän epäkäytännöllinen,
ajattele skenaario jossa Paavopaukuttelija
sanoo Jouni Jointille että on lopettanut ja
jouni jointti kuulee Simosihauttelijalta
että olivat paavon kanssa polttelemassa.
ajattele sotku mikä siitä syntyy.

Kuumottelu ei ole hyväksi,
paras on elää elämäänsä niinkuin
kaapissa ei alivuokralaisia olisikaan.
Itsellä on erään kostean illan seurauksena
Virkavallan edustaja käynyt
kopeloimassa kasvatuskammarin ovea
Konstaappeli pekonin sanoja lainatakseni
"piilojätkien" varalta muttei avannut.:D
"Kaapissa on vaarallinen kasvi!"

weedfarmer-

ViestiKirjoittaja weedfarmer- » 28.2.2008 23:46

MUT se sun frendis voi myös käräyttää sut kytille, jos et rupee tarjoo tai jtn.. tai sit ne tulee hurjal lössil pistää sun kämppäs vi*un huonoo kuntoo ja sut siin samal ja vie sun puskat, tabut, bisset, kaikki...! :?
Viimeksi muokannut weedfarmer-, 29.2.2008 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kiljuhanhi

ViestiKirjoittaja kiljuhanhi » 28.2.2008 23:53

Offtopic

weedfarmer- kirjoitti:MUT se sun ystäväs voi myös käräyttää sut kytille, jos et rupee tarjoo tai jtn.. tai sit ne tulee hurjal lössil pistää sun kämppäs vi*un huonoo kuntoo ja sut siin samal ja vie sun puskat, tabut, bisset, kaikki...! :?

Mikäs ystävä se semmonen olis? :shock:

Stifler

ViestiKirjoittaja Stifler » 29.2.2008 0:18

weedfarmer- kirjoitti:MUT se sun ystäväs voi myös käräyttää sut kytille, jos et rupee tarjoo tai jtn.. tai sit ne tulee hurjal lössil pistää sun kämppäs vi*un huonoo kuntoo ja sut siin samal ja vie sun puskat, tabut, bisset, kaikki...! :?

Tätä on tullut useasti ihmeteltyä foorumia lueskellessani, jengillä on ihme käsityksiä sanasta ystävä. Miten vitussa kukaan voi kutsua ketään ystäväksi
jolta voisi odottaa edellämainittua. Jos toi ei ollu mauton läppä nii en tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa.

stiltskinn

ViestiKirjoittaja stiltskinn » 29.2.2008 9:04

itseltäni on joskus viety puskat siten et jos antoi ilman tappeluu noin vei puolet suunnilleen. Muuten jannut olis soittanu kytät tai murtautunut ja hakenu kaiken. Mut noistakin opittu jotain :).

weedfarmer-

ViestiKirjoittaja weedfarmer- » 29.2.2008 10:30

Siinäs näätte! Tollasta tapahtuu! "Jos et vippaa puskistas, me soitetaa skoudet paikalle"
Sorry mun moka! Ystävä sana muuttuu nyt siis frendiksi..

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”