Tohon voi sanoa vaan että jos rassaa niin ei sua kukaan pakota tarjoamaan.
En ymmärrä ongelmaa, jos kaveris käy hermoille niin sanot vaan suoraan että savut maksaa sen ja sen verran tms. Tai sit et tarjoa.
Sanot vaan että et sä oo mikään helvetin hyväntekeväisyysjärjestö jonka tehtävänä on tarjota savuja kaikille.
Itse oon tarjonnut aina kun mulla on, ja se ei mua haittaa. Siis hyville kamuille. Monesti vikat kukkani.
Mutta on muutamia urpoja jotka yrittää aina tuoda jotain "Oon Petteri, moi. Tarjoo savut"-tyyppejä mukanaan, sanon vaan kylmästi että kasvatan omaan käyttöön, mun kämppä ei oo mikään Coffee Shop. Joskus tarjoan, joskus en, riippuu paljon mulla on ja onko mukava tyyppi kyseessä.
Jotkut loukkaantuu, jotkut hyväksyy asian. Mikäs siinä jos kaverin kaveri on rento tyyppi, sillon kyl tarjoan.
Niin se on
Siis jos sun kaveri ei ota riskiä kasvatuksesta, ei osallisu kasvatukseen, ei maksa lannotteita, ei maksa sähkölaskua, ei hommaa pistoja/siemeniä ja yms. Niin mikä pakko sun on tarjota?
Itse tarjoisin kaverilleni savut, mutta sanoisin ettei tuo kaveriaan mukaan jos kerta pieni sato on kyseessä.
Ja jos rahat on vähissä, niin selität tilanteen ja pyydät rahaa savuista. Aivan normaalia eikä mitenkään ahnetta, tai no jos sulla on 200g budia ja pyydät jointista rahaa niin ehkä sit menee ahneuden puolelle
Pummeja riittää aina, kun sato on valmis niin "kavereiden" määrä triplaantuu