Nyt se laillistetaan!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Voimaa

Re:

ViestiKirjoittaja Voimaa » 16.12.2003 1:53

Ihan hyvää pointtia.
Itse en kyllä tahtoisi epärehellisellä pelillä sisään tai päästää ketään sisään epärehellisellä meiningillä.
Tony Halme on tuosta hommasta hyvänä varoittavana esimerkkinä.
Luvataan turvallisuutta ja kohta sohitaan aseella kerrostaloasunnossa.
Itse kannatan ajatusta siitä, että kortit ovat pöydässä.
Jäätteenmäki pimitti omiaan ja hassustipa kävi myös hänelle.
Toisekseen...
jos yrittää jonkun toisen puolueen sisältä...
Sehän on melkein kuin ajattelisi: "Miksi perustaa oma yritys, kun voin mennä jollekin muullekin duuniin"
Uskoa yhteiseen asiaan ystävät. Uskoa... :wink:

Niin ajattelin lähinnä sillai ettei tekisi siitä pilvenpolttamisesta sitä suurinta juttua niinkuin Drake teki , en tarkoittanut että missään nimessä valehtelisi asiasta.
Vertaus yritykseen oli mielestäni ontuva, koska omassa yrityksessä
tavoittelisit omaa etuasi, joka ei ole toisen palkollisena samalla tavalla mahdollista, mutta tässä tapauksessahan tavoitteenahan on yhteinen "hyvä" ja se tuleeko esim kotikasvatuksensalliva lakialoite keskustalta,vasemmistolta vaiko "pilvi" puolueelta ei ole olennaista.

Esim vihreillä ja vasemmistolla on varsinkin nuoriso puolella asiaan hyvinkin positiivisesti suhtautuvia ihmisiä mutta he ovat myös senverran fiksuja etteivät pilaa mahdollisuuksiaan päästä vaikuttamaan hakkaamalla
rumpua hampun puolesta jo ennen valintaansa.
Politiikka ei kuitenkaan ole ihan niin yksinkertaista et mulla on asiaa ja jos tykkäätte niin huutakaa jeh ja maailma pelastuu..
Se ei tarkoita etteikö asioita pitäisi viedä eteenpäin joskus radikaaleillakin
mielipiteillä ja ratkaisuilla, mutta usein kannattaa ottaa huomioon myös tuulipukukansa teesejä sorvattaessa ja asioita painottaessa.
Itse näkisin toivottavana että vihreistä irtautuisi ns radikaalimpi osa tai sitten he muistaisivat alkuaikojensa periaatteita enemmän.
Kannattaa muuten ehkä tutustua Suomalaiseen järjestö , puolue ja kansalais toimintaan hieman laajemminkin sillä se on yllättävän laaja
ja esim aiemmin puolueen perustaneilta voi saada kullanarvoisia tietoja.
Samalla tietysti analysoiden mikä on missäkin jutuissa mennyt vikaan jotta itse osaisi mahdollisimman hyvin moiset karikot välttää.

mathias corn

Re:

ViestiKirjoittaja mathias corn » 16.12.2003 9:48

Voimaa kirjoitti:
Ihan hyvää pointtia.
Itse en kyllä tahtoisi epärehellisellä pelillä sisään tai päästää ketään sisään epärehellisellä meiningillä.
Tony Halme on tuosta hommasta hyvänä varoittavana esimerkkinä.
Luvataan turvallisuutta ja kohta sohitaan aseella kerrostaloasunnossa.
Itse kannatan ajatusta siitä, että kortit ovat pöydässä.
Jäätteenmäki pimitti omiaan ja hassustipa kävi myös hänelle.
Toisekseen...
jos yrittää jonkun toisen puolueen sisältä...
Sehän on melkein kuin ajattelisi: "Miksi perustaa oma yritys, kun voin mennä jollekin muullekin duuniin"
Uskoa yhteiseen asiaan ystävät. Uskoa... :wink:

Niin ajattelin lähinnä sillai ettei tekisi siitä pilvenpolttamisesta sitä suurinta juttua niinkuin Drake teki , en tarkoittanut että missään nimessä valehtelisi asiasta.
Vertaus yritykseen oli mielestäni ontuva, koska omassa yrityksessä
tavoittelisit omaa etuasi, joka ei ole toisen palkollisena samalla tavalla mahdollista, mutta tässä tapauksessahan tavoitteenahan on yhteinen "hyvä" ja se tuleeko esim kotikasvatuksensalliva lakialoite keskustalta,vasemmistolta vaiko "pilvi" puolueelta ei ole olennaista.

Esim vihreillä ja vasemmistolla on varsinkin nuoriso puolella asiaan hyvinkin positiivisesti suhtautuvia ihmisiä mutta he ovat myös senverran fiksuja etteivät pilaa mahdollisuuksiaan päästä vaikuttamaan hakkaamalla
rumpua hampun puolesta jo ennen valintaansa.
Politiikka ei kuitenkaan ole ihan niin yksinkertaista et mulla on asiaa ja jos tykkäätte niin huutakaa jeh ja maailma pelastuu..
Se ei tarkoita etteikö asioita pitäisi viedä eteenpäin joskus radikaaleillakin
mielipiteillä ja ratkaisuilla, mutta usein kannattaa ottaa huomioon myös tuulipukukansa teesejä sorvattaessa ja asioita painottaessa.
Itse näkisin toivottavana että vihreistä irtautuisi ns radikaalimpi osa tai sitten he muistaisivat alkuaikojensa periaatteita enemmän.
Kannattaa muuten ehkä tutustua Suomalaiseen järjestö , puolue ja kansalais toimintaan hieman laajemminkin sillä se on yllättävän laaja
ja esim aiemmin puolueen perustaneilta voi saada kullanarvoisia tietoja.
Samalla tietysti analysoiden mikä on missäkin jutuissa mennyt vikaan jotta itse osaisi mahdollisimman hyvin moiset karikot välttää.

Jälleen kerran hyvää pointtia.
Yritysvertauksen oli tarkoituskin onnahtaa hieman. Kun vain sisäistit, mitä itse ajoin takaa.
Tuulipukukansalle tarjottavat lupaukset ovat pitkälti kaikki sitä yhtä ja samaa.
Sitä samaa tulisi itsekin ajaa, mutta ehkäpä niiden tavoitteiden saavuttaminen toisin menetelmin, kuin nyt on haettu, voisi olla ratkaisu.
Pelkillä hyvillä aikomuksilla ei tätä maata pyöritetä ja rahahan olisi jostakin saatava.
Mistä rahaa sitten saa tai voi leikata?
Kyllä kansanriveistä taitavat kummuta pitkälti samat ajatukset, kuin taustalla jylläävissä ajatuksissa.
Teesit julkistetaan ajallaan, kunhan ne saavat oikean muotonsa ja toimintakin jo käynnissä.
Sitä muotoa taas haeskellaan kysymällä mielipiteitä ja sovittamalla niitä sitten jo olemassa oleviin ajatuksiin, joita tuntuu ilmassa olevan runsaastikin.
Tietysti jos jollakin on kokemusta näistä asioista, niin ilmoittautukaa ihmeessä.
Apu on aina tervetullutta. Vaikka intressit eivät kohtaisikaan täysin, niin varmaan vinkkiä sieltä ja neuvoa täältä kyllä varmasti tarvitaan.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.12.2003 14:08

En jaksanut lukea kokonaan toista sivua ( :o ) mutta tuli mieleen että pitäiskö noita suuntauksia hieman tarkentaa, ei ole järkevää asettaa ensimmäisenä tavoitteeksi "Hamppu lailliseeex" meininkiä vaan lähteä liikkeelle esim. siitä että pienten määrien hallussapidosta/käytöstä ei rankaistaisi sakko/vankeusrangaistuksella. Dekriminalisoimisen jälkeen voisi miettiä kotikasvatuksen sallimista ja viimeisenä vasta valvottua myyntiä esim. Alkon liikkeissä. Idea puolueestahan kyllä on hyvä, mutta ehdokkaiden saaminen läpi todellakin vaatii kaikkien käytettävissä olevien äänien saamista.

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

Poro

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 16.12.2003 14:17

poro kirjoitti:En jaksanut lukea kokonaan toista sivua ( :o ) mutta tuli mieleen että pitäiskö noita suuntauksia hieman tarkentaa, ei ole järkevää asettaa ensimmäisenä tavoitteeksi "Hamppu lailliseeex" meininkiä vaan lähteä liikkeelle esim. siitä että pienten määrien hallussapidosta/käytöstä ei rankaistaisi sakko/vankeusrangaistuksella. Dekriminalisoimisen jälkeen voisi miettiä kotikasvatuksen sallimista ja viimeisenä vasta valvottua myyntiä esim. Alkon liikkeissä. Idea puolueestahan kyllä on hyvä, mutta ehdokkaiden saaminen läpi todellakin vaatii kaikkien käytettävissä olevien äänien saamista.

Ideoijilla on järki päässä ja jalat maassa. Ei hätää. Ehdokkaiden saaminen läpi voi olla yllättävänkin helppoa, jos vaalien alla ehdokkaiden annetaan myös herättää keskustelua. Jos hamppupuolue perustettaisiin vuoden 2004 aikana, uskon, että ei ehkä seuraavissa mutta sitä seuraavissa vaaleissa kannatus voisi olla jopa 2-5%. Niin, korostan nyt vielä, ettei suomalaiseen politiikkaan tosiaankaan kannata lähteä soitellen mulaan. Se on konservatiivinen alue ja siellä täytyy olla laaja perspektiivi, eli mielipide lähes kaikkeen. Mutta kyllä tää tästä. Joulukin on kohta ja silloin on aikaa joka jannulla. Jukka polkee ja kulkee posti.

-Hidas Hhh...-

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.12.2003 14:22

Pitääpä seurailla asiaa ja vaikka en itse ihan heti ehdokkaaksi olis lähtemässä niin jos Oulun vaalipiiriin saadan ens vaaleihin ehdokas niin olen kyllä valmis liittymään puolueeseen ja käyttämään aikaani kaikilla tavoin ehdokkaan läpisaamiseksi. Kyllähän 2-3 edustajaa olis jo aika historiallinen juttu ja pakottais suuremmatkin puolueet miettimään asioita eri näkökulmasta.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”