VAROITUS VAROITUS
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
qmies
VAROITUS VAROITUS
Jos täällä nyt joku on ottanut onkeensa ja päättää lakata myrkyttämästä itseään kofeiinilla niin pieni varoituksen sana on paikallaan.
Pahaksi päässeen kroonisen kofeiinimyrkytyksen katkaiseminen voi aiheuttaa hengenvaarallisen tilanteen.
Normaalisti kofeiini rentouttaa sileitä lihaksia, vieroituksen yhteydessä nämä lihakset voivat mennä kramppiin jolloin hengitys vaikeutuu ja voi jopa pysähtyä. Tämä tapahtuu erityisesti nukkuessa, olen itse herännyt vieroituksen ensimmäisen kuukauden aikana tuollaisessa tilanteessa ja luulenpa, että taisi hengenlähtö olla lähellä.
Vieroituksen tukena voi käyttää esim. Diapamia, se rentouttaa lihaksia paremmin kuin muut bentsidiatsepiinit ja lievittää vieroituksen aikaista ahdistusta.
Kofeiinivieroitus voi olla vaikeassa riippuvuudessa fyysisesti samaa luokkaa kuin heroiinivieroitus, erona on, että heroiinin vieroitusoireista pahin on ohi 3-5 vuorokaudessa, kofeiinin kanssa voi mennä kuukausia ja fyysisten kipujen lisäksi tulevat vielä masennus, ahdistus ja paniikit. Paniikit katosivat minulta kuukaudessa, masennus ja ahdistuneisuus 4-6 kuukaudessa.
Pahaksi päässeen kroonisen kofeiinimyrkytyksen katkaiseminen voi aiheuttaa hengenvaarallisen tilanteen.
Normaalisti kofeiini rentouttaa sileitä lihaksia, vieroituksen yhteydessä nämä lihakset voivat mennä kramppiin jolloin hengitys vaikeutuu ja voi jopa pysähtyä. Tämä tapahtuu erityisesti nukkuessa, olen itse herännyt vieroituksen ensimmäisen kuukauden aikana tuollaisessa tilanteessa ja luulenpa, että taisi hengenlähtö olla lähellä.
Vieroituksen tukena voi käyttää esim. Diapamia, se rentouttaa lihaksia paremmin kuin muut bentsidiatsepiinit ja lievittää vieroituksen aikaista ahdistusta.
Kofeiinivieroitus voi olla vaikeassa riippuvuudessa fyysisesti samaa luokkaa kuin heroiinivieroitus, erona on, että heroiinin vieroitusoireista pahin on ohi 3-5 vuorokaudessa, kofeiinin kanssa voi mennä kuukausia ja fyysisten kipujen lisäksi tulevat vielä masennus, ahdistus ja paniikit. Paniikit katosivat minulta kuukaudessa, masennus ja ahdistuneisuus 4-6 kuukaudessa.
-
Huhhuh Haloo
Re: VAROITUS VAROITUS
"heroiinin vieroitusoireista pahin on ohi 3-5 vuorokaudessa"
Maaninen ristiretkesi kofeiinia vastaan on ihan fine and dandy, mutta tuossa kohdassa puhut tietenkin aivan läpiä päähäsi.
Maaninen ristiretkesi kofeiinia vastaan on ihan fine and dandy, mutta tuossa kohdassa puhut tietenkin aivan läpiä päähäsi.
-
qmies
Etkö tajua, että tämä asia on suurin mullistus lääketieteessä ja mielenterveyden hoidossa sataan vuoteen, käy ne linkit läpi ja tutustu tunnustettuihin lääketieteellisiin tutkimuksiin, jotka tukevat väittämiäni.
On muuten itse koettu ne viekkarit.
On muuten itse koettu ne viekkarit.
Vieroituksen tukena voi käyttää esim. Cannabis Sativan emikukintoa, se rentouttaa lihaksia paremmin kuin muut rentoutusaineet ja lievittää vieroituksen aikaista ahdistusta.
"Hampun kasvattaminen on melko työlästä, sillä siihen tarvitaan muun muassa lamppuja ja kastelulaitteita".
-
qmies
En kehottaisi, tässä tulee kannabiksen potentiaatiovaikutus mukaan kuvaan, kannabis vain vahvistaa vieroitusoireita. Vieroituksen aikana tapahtuu relapseja kun kofeiinjämiä irtoaa kudoksista, silloin savuttelu vahvistaa sekä ahdistusta, että kiputuntemuksia. Relapsien välissä sietokyky nousee normaaliksi.
- Pulitrukki
- 3 tähteä

Tuntuisi taas jollakulla menevän fanaattisuus omaa asiaansa kohtaan niin pitkälle, että muiden silmissä asia alkaa kääntyä jo naurettavan puolelle. Chillaa, mies. Ei se kofeiini ole myrkyistä pahin, eivätkä kaikki varmasti jää kofeiinikoukkuun yhdestä kahvikupillisesta. Asia lienee aivan toinen, jos elämisestä ilman kahvia ja batteryä ei enää tule mitään - silloinhan on kyse addiktiosta. Ihmiset eivät vaan miellä kahvia huumeeksi, joten he eivät osaa suhtautua siihen samalla tavalla kuin sinä tai minä.
Huumeita on joka puolella, kysymys on vain siitä, mitkä niistä katsoo itselleen sopiviksi.
Huumeita on joka puolella, kysymys on vain siitä, mitkä niistä katsoo itselleen sopiviksi.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu
- Idän Pikajuna
- 2 tähteä

qmies kirjoitti:Ok, teen niin kuin haluatte. Hyvästi.
Älä nyt hyvä mies herneitä nenään vedä
Lehemiä sioille.
-
qmies
Ette näy ymmärtävän miten tärkeä tämä asia on, olen ollut yhteydessä päättäjiin, stakesiin, kooteeällään, mediaan yliopistotutkijoihin jne. Tätä pitäisi nyt käyttää hyväksi, hampuusien järjestämä mielenosoitus, jossa vaaditaan päitä vadille valtion huumekaupan suojelemisen takia on paikallaan juuri nyt kun poliitikot kiertävät vetämässä nyyhkystooreja siitä miten tärkeää mielialahäiriöiden ehkäiseminen ja hoitaminen on.
Kofeiinista on rankat todisteet ja olen valmis pistämään oman naamani peliin meidän asian puolesta muistuttamalla, että olen informoinut poliitikkoja xx päivänä asiasta, siitä päivästä lasketaan, että kolme suomalaista on tappanut itsensä joka päivä kun poliitikot ovat puhuneet mielenterveystyöstä niin ahkerasti etteivät ole ehtineet tehdä asian eteen yhtään mitään. Olen ollut mainosalalla ja tiedän, että tämä on juuri oikea hetki meille, oikein hoidettuna voimme sotkea vaalit ja saada myös oman asiamme julkisuuteen siten, että kansan silmien eteen asetetaan hamppu ja valtion suosimat kovat huumeet sellaisten lääketieteellisten tutkimusten tukemana, että asia on selvä kuin pläkki. Lääketiede on meidän puolellamme, olen tutkinut näitä asioita 8 vuotta ja osaan kumota kaikki hamppua koskevat näennäistieteelliset tutkimukset empiirisin perustein site, että kuka tahansa lääkäri joutuu myöntämää meidän olevan oikeassa. Olin erään kulttuurilehden vastaava toimittaja ennen sairastumistani ja osaan olla perkeleellisen purevan sarkastinen asiallisella tyylillä ja tietoa tästä aiheesta minulla on niin että takuulla riittää.
Kofeiinista on rankat todisteet ja olen valmis pistämään oman naamani peliin meidän asian puolesta muistuttamalla, että olen informoinut poliitikkoja xx päivänä asiasta, siitä päivästä lasketaan, että kolme suomalaista on tappanut itsensä joka päivä kun poliitikot ovat puhuneet mielenterveystyöstä niin ahkerasti etteivät ole ehtineet tehdä asian eteen yhtään mitään. Olen ollut mainosalalla ja tiedän, että tämä on juuri oikea hetki meille, oikein hoidettuna voimme sotkea vaalit ja saada myös oman asiamme julkisuuteen siten, että kansan silmien eteen asetetaan hamppu ja valtion suosimat kovat huumeet sellaisten lääketieteellisten tutkimusten tukemana, että asia on selvä kuin pläkki. Lääketiede on meidän puolellamme, olen tutkinut näitä asioita 8 vuotta ja osaan kumota kaikki hamppua koskevat näennäistieteelliset tutkimukset empiirisin perustein site, että kuka tahansa lääkäri joutuu myöntämää meidän olevan oikeassa. Olin erään kulttuurilehden vastaava toimittaja ennen sairastumistani ja osaan olla perkeleellisen purevan sarkastinen asiallisella tyylillä ja tietoa tästä aiheesta minulla on niin että takuulla riittää.
- Pulitrukki
- 3 tähteä

Mihin siis enää tarvitset meidän apuamme?
... ei vaan ihan tosissaan, tuollainen "TEIDÄN HUUMEET ON PASKOJA JA MEIDÄN ON PAREMPI"-tyyli ei välttämättä pure hirveän moniin. Olisi melkein parempi jättää hamppu kokonaan pois tästä kofeiinin, nikotiinin ja etanolin vastaisesta toiminnasta.
... ei vaan ihan tosissaan, tuollainen "TEIDÄN HUUMEET ON PASKOJA JA MEIDÄN ON PAREMPI"-tyyli ei välttämättä pure hirveän moniin. Olisi melkein parempi jättää hamppu kokonaan pois tästä kofeiinin, nikotiinin ja etanolin vastaisesta toiminnasta.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu
qmies kirjoitti:Ette näy ymmärtävän miten tärkeä tämä asia on, olen ollut yhteydessä päättäjiin, stakesiin, kooteeällään, mediaan yliopistotutkijoihin jne.
Jos tietäisin että tämä on provo, olisin helpottunut. Jos ei, niin olen huolissani, sillä jo pelkästään tuo lainaus viittaa vahvasti maniaan ja sellainen voi olla vakavaa.
Jos olet vilpittömästi tosissasi, niin kerro ajatuksesi läheisillesi ja kuuntele heitä.
T: Planta
-
qmies
Vaimoni on kyllä perillä tekemisistäni, hän on auttanut minua silloin kun olin lähes liikuntakyvytön ja iloitsee nyt kun olen vieroitusoireita lukuunottamatta täysin terve. Keskustelin asiasta erään lääkärin kanssa tänään, hän sanoi minun tietävän asiasta paljon enemmän kuin hän itse tai kukaan hänen tuntemansa kollega. Tutustuttuaan ajatuksiini ja todisteisiin, hän totesi minun olevan erittäin todennäköisesti oikeassa. Syventyminen asiaan ei muuten välttämättä olemaniaa, minun oli pakko toimia itse, koska lääketiede ei pystynyt auttamaan minua.
Voisitko kertoa tarkemmin eri oireista jotka liittyvät tähän? Itse olen kofeiinin suurkuluttaja, Coca-colan Zeroa lähinnä tulee lipitettyä aivan liikaa.
Mä en lähde nousemaan barrikadeille kenenkään kanssa. Ismit aiheuttavat maailmassa eniten häiriintyneisyyttä, ja fanatismi on vakava asia.. Suosittelen ottamaan hieman rauhallisemman tavan lähestyä asioita, varsinkin jos jotain muutosta kaipaat.
Itse en koe olevani mitenkään kofeiiniriippuvainen. Pidän kahvista, ja juon sitä ajoittain paljon. Joskus ei tee viikkoihin mieli, silloin en juo. Ei ole esiintynyt fyysisiä eikä henkisiä vaivoja mistä puhut.
Substanssi kuin substanssi, kohtuus kaikessa.
Itse en koe olevani mitenkään kofeiiniriippuvainen. Pidän kahvista, ja juon sitä ajoittain paljon. Joskus ei tee viikkoihin mieli, silloin en juo. Ei ole esiintynyt fyysisiä eikä henkisiä vaivoja mistä puhut.
Substanssi kuin substanssi, kohtuus kaikessa.
-
qmies
Muutos alkaa aktivismista, ei passivismista. Voit istua kotona hiisaamassa vaikka maailman tappiin ilman että mikään muuttuu, älä syyllistä niitä, jotka haluavat muuttaa maailmaa sinun eduksesi.
-
Vieras
Oliivi kirjoitti:Voisitko kertoa tarkemmin eri oireista jotka liittyvät tähän? Itse olen kofeiinin suurkuluttaja, Coca-colan Zeroa lähinnä tulee lipitettyä aivan liikaa.
Tuossa diagnostiikkajutussa on hukan oireista, kirjoitan perusteellisemman selvityksen kun saan töitä hiukan alta pois ja päätä parempaan kuntoon. Minullahan on ollut kofeinismin aiheuttaman toksisen dementian takia aivot narikassa viimeiset 8vuotta. Olen käynyt täällä lueskelemassa juttuja jo monta vuotta mutta en ole kyennyt kirjoittamaan mitään.
Itse en joisi mitään missä on aspartaamia, siitähän piti tulla biologisen sodankäynnin ase mutta se toimii liian hitaasti. Koska se oli makeaa, siitä tehtiin makeutusaine.
qmies kirjoitti:Muutos alkaa aktivismista, ei passivismista. Voit istua kotona hiisaamassa vaikka maailman tappiin ilman että mikään muuttuu, älä syyllistä niitä, jotka haluavat muuttaa maailmaa sinun eduksesi.
Vaikuttaa että sinulla on pallo hallussa, tiedät mitä olet tekemässä ja tunnet ajamasi asian läpikotaisemmin kuin kukaan muu. Olet se johtaja joita meidän tulee seurata.
Päättäjiä ei valitettavasti kiinnosta vaikka olet omien sanojesi mukaan asiantuntija. Et kuulu tieteenharjoittajien klubiin(tai saatat kuuluakkin, mutta tällöin ehkä olisit tutkinut asiaa ja julkaissut omien tutkimuksiesi tulokset alan medioissa), joten vakavasti sut otetaan sitten, kun saat puolelles useita tohtorismiehiä. Sekään ei tosin riitä jos yleisesti ihmiset haluavat käyttää kofeiinia kun se on jo laillinen substanssi.
Mä kaipaan tähän maailmaan hieman suurempaa asennemuutosta, en lisää kieltoja siitä mitä aikuinen ihminen keholleen tekee.
- multakurkku
Hmm...
Voisikohan olla mahdollista, että just kofeiini lakon takia rupes vatsa kramppaa.
Jouduin olla töistä pois..
Ja pääkipua ollu jo kolmatta päivää putkeen..
Ihme kumma: Sumppia ei oo vieläkään tehnyt mieli.
Oudot vierotukset kun ei tee mieli mutta kroppa pottuilee.....
Voisikohan olla mahdollista, että just kofeiini lakon takia rupes vatsa kramppaa.
Jouduin olla töistä pois..
Ja pääkipua ollu jo kolmatta päivää putkeen..
Ihme kumma: Sumppia ei oo vieläkään tehnyt mieli.
Oudot vierotukset kun ei tee mieli mutta kroppa pottuilee.....

Laman ja säästämisen vuoksi valo tunnelin päässä sammutetaan 

-
Vieras
Vähentämällä selviää monen moisilta
eli muistakaa.
Kohtuu kaikessa.
eli muistakaa.
Kohtuu kaikessa.
-
qmies
kaada multakurkkuun pari litraa vichyä, ota muutamia kiteitä merisuolaa pari kertaa päivittäin jos vetää suonta. Täydennä magnesiumvarastoja, kofeiini estää magnesiumin imeytymista. B-vitskut ja muutkin on hyvä nostaa koska kofeiini poistaa niitäkin käytön aikana.