Helsinki vs. muut kaupungit?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Satunnaispösäyttäjä

Helsinki vs. muut kaupungit?

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 24.12.2003 11:01

Kertokaapas tyhmälle. Ihan vain uteliaisuuttani nyt kyselen.

Olen Helsingissä ikäni asunut ja täältä syntyjänikin, ja nyt näyttäisi siltä, ettei tuollaista kevyttä ganjanpolttoa täällä (tai ainakaan mun kaupunginosassa) enää kukaan - edes kytät - pidä enää minään _niin_ kauheana juttuna. Päin vastoin, monesti näkee kesäisin porukkaa diskreetillä jobolla ihan katutasossa, eikä kukaan korvaansa lotkauta vaikka huomaisivatkin. Ja onhan tuota itsekin tullut joskus käytyä ns. pankkiautomaatilla esimerkiksi baarissa istuessa, ja asia on ollut OK jopa henkilökunnankin puolesta vaikka hyvin ovatkin tajunneet mistä on kyse (kunhan ei ole itse turhaan rokkaillut midn paskaa asian johdosta tai sen jälkeen).

Mutta mitenkäs muissa kaupungeissa nykyisin meininki? Meillähän tietty vaikuttaa nuo Baltian mafia & kovat huumeet asioihin, mutta miten muualla? Onko mitään järkevöitymistä asioiden suhteen havaittavissa?

T: Nimim. Kyselyikä iski

PS. & hyvää joulua kaikille tietysti... :)

Hammasratas

Re: Helsinki vs. muut kaupungit?

ViestiKirjoittaja Hammasratas » 24.12.2003 13:00

Itsekkin asustelen täällä pääkaupunkiseudulla niin en tiedä miten asiat ovat tuolla muualla. Tosiaan täällä ei miltei kukaan enää välitä vaikka polttaakin, ja kuka tahansa saa "lätkää" jos näkee vähän vaivaa, mikä nyt ei minun mielestäni kovin hyvä juttu ole.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.12.2003 14:43

Heh, Turku on asuin paikka. Pilvee en saa suoralta kädeltä mistään. Vaan n. 3 kaverin soittorumban takaa. Mikä on ihan jees, en halua edes tuntee ketään Igorin sponssaajia. Kavereilla on kukkaa joilta sitä saa vaihdettua omiin tuotoksiin.

Hmm, Hammasratas, yleensä hki on nimenomaan kaupunki jossa saat juosta viikkoja ennen kuin joku kinuttaa 7e/g aluks ja kunnes säätö on valmis on se jo jotain 10e/g ja paskinta lätkää mitä oon varmaan vuoteen polttanu on juuri aina tullut teidän rakkaan kaupunkinne kynyttäjä turska diilereiltä.
Ja sitä paitsi diilereillä ei oo moraalia. Luulis että jos saat hyvän jätkän maineen ni ihmiset ostaa paljon enemmän? Ne diilerit jotka olen tuntenut ovat aina antaneet ekstraa yms vaikka en ole vielä tuntenut edes ko henkilöä muuten kuin markkinataloudellisissa yhteyksissä.

Kyllä kesällä kaduilla iltakukka tuoksahtaa ja silloin tällöin random Merry Retku (posse) kadulla silmät viiruina tuoksun keskellä hymyilee!

Nii ja en tosiaan pahemmin rahojani mafialle luovuta, ennemmin tuen valtion alkoholimonopolia, tai horjutan sitä/itseäni varsiviinillä..

Satunnaispösäyttäjä

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 24.12.2003 15:10

Gringokärpänen kirjoitti:saat juosta viikkoja ennen kuin joku kinuttaa 7e/g aluks

No ei se nyt kyllä ihan noinkaan ole. Riippuu tietty siitä ketä tuntee, täällä kun on isot markkinat ja sitä myöten isot kuviot, tai oikeastaan useita kuvioita kaupunginosittain ja porukoittain ym. Mutta itse en kyllä ole vuosiin maksanut enempää kuin 5-8e/g laatasta, jota tosin en enää viitsi ostaa eettis-moraalisista syistä johtuen.

No, kukka on tosin laatutuotteena yleensä vähän tyyriimpää, paitsi viime syksynä jolloin kahdenkympin säkin talousheinää sai hintaan 50e :) Kyseessä tosin oli varsin kökkö ulkona kukkinut hermafrodiitti, mutta kyllähän sekin pärisi kun vain kääräisi reilummin matskua pölliin...

Hammasratas

ViestiKirjoittaja Hammasratas » 24.12.2003 16:04

Juu, tuo edellinen oli minulta pääosin mutua. Kokemukseni perustuvat lähinnä siihen että mitä kaverit ovat ostaneet ja kertoneet. Itse en lätkää osta, enkä liiemmin piireissä ole koskaan pyörinyt mutta varmasti saisin sitä "lätkää" jos vähän jaksaisin nähdä vaivaa. Tarvitsee vain jutella ja kysellä ihmisiltä vähän niin se on siinä.

Satunnaispösäyttäjä

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 24.12.2003 16:41

Hammasratas kirjoitti:Juu, tuo edellinen oli minulta pääosin mutua... Tarvitsee vain jutella ja kysellä ihmisiltä vähän niin se on siinä.

Öh... putosinksmä nyt kärryiltä vai kärryiltä :x Siis meinasin että kun Gringokärpänen tossa sanoi ettei ole saatavuus helppoa täällä stadissa, niin sille vastasin että onpas. Eli siis olen sun kanssa ihan samaa mieltä - sen kun kyselee niin se on siinä, helposti löytyy yleensä...

...JOS siis haluaa läbää ostaa. Mä en myöskään mokomaa harrasta - liian suttuista hommaa kaiken kaikkiaan...

Mut Yo-lua vaan edelleen kaikille silti :)

Hammasratas

ViestiKirjoittaja Hammasratas » 24.12.2003 16:43

Satunnaispösäyttäjä kirjoitti:Öh... putosinksmä nyt kärryiltä vai kärryiltä :x...

Tarkoitin viestini Gringokärpäselle.

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 25.12.2003 1:34

on kyllä helsingin suunnallakin niin tuuripeliä että millainen sheriffi kohdalle sattuu. itsellä astetta nihkeämpiä kokemuksia ja joku täälläkin taisi joskus mainita joutuneensa kovin perusteelliseen henkilöntarkastukseen ruumiinonteloita myöten (huh) jonkun säälittävän nupun takia. ja kotietsintä tietty.

toisaalta on kuultu juttuja poliisin toimesta paikoilleen jätetyistä puskista ja varoituksella kuitatuista hallussapitojutuista. ei voi oikein yleistää. onhan se kyllä ihan selvää että asenteet ovat muuttumassa suvaitsevampaan päin, mutta veikkaisin että siihen, että joltain ylemmältä taholta annettaisiin peruspoliisille ohje olla puuttumatta näihin omaan käyttöön kasvatteluihin ja niin edelleen, on aika kaukana. on siis täysin paikalle sattuvan rivipoliisin harkinnassa, ryhtyäkö toimenpiteisiin.

on kyllä kantautunut korviin aika ikävää juttua espoon puolelta. hirveetä äpäröintiä tuntuvat poliisisedät ainakin noiden puheiden perusteella harrastavan.

Satunnaispösäyttäjä

Joulunaikojen analyysiä

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 25.12.2003 9:26

Jojo kirjoitti:on kyllä helsingin suunnallakin niin tuuripeliä että millainen sheriffi kohdalle sattuu.

Niin no, siis onhan hamputtelu toki edelleenkin Suomessa kiellettyä toimintaa, ja poliisihan valvoo lakia naamarista riippuen joko löysemmin tai kireämmin rantein. En siis ollenkaan väitä että tää mikään Dami olis, enempä meinasin sitä ettei polttelu oo huumeasioissa täällä mikään gyttmänien ykkösprioriteetti, eli eivät täällä maaseututyyliin _jahtaa_ pilvenpolttajia vaan keskittyvät sosiaalisesti/terveydellisesti haitallisempiin juttuihin.

Ilmeisimmin onkin niin (ja olen tästä itse asiassa lukenutkin jostain) että omaan käyttöön liittyvät hamppuasiat on täällä enemmänkin Setä Sinisen (so. järjestys- eli passipoliisi) asioita ja varsinainen huumeryhmä keskittyy ammattimaiseen toimintaan. Ja tämähän tarkoittaa puolestaan sitä, että silmiinpistävimmät tapaukset (pika)sakotetaan ja muut saavat olla rauhassa.

No Espoo onkin sitten toinen juttu, olen itsekin kuullut :( Kohtelu on kuulemma kiinnijäämisen sattuessa huomattavasti vittumaisempaa kuin täällä varsinaisessa pääkaupungissa. Mutta itse kyllä luulen, että aikovat kyllä tulevaisuudessa joka tapauksessa keskittyä johonkin ihan muuhun kuin hambaribizneksiin sielläkin...

...ja syyhän on tietty Baltian maiden tuleva EU-jäsenyys. On nimittäin erittäin valitettavasti niinkin, että sittenhän noita vitun pulvereita vasta täällä liikkuukin - ihan kuin niistä ei jo nyt olisi aivan riittävästi harmia :mad:

(PS. Tai sitten em. tilanneyhteenveto on väärä ja hamppupolitiikka kiristyy tulevaisuudessa entisestään. Mistäs mä nimittäin midn tiedän, kunhan vaan arvailen näin kinkunsulattelun sivutuotteena...)

putteli

ViestiKirjoittaja putteli » 25.12.2003 14:11

Itse asun Turussa ja täällä pössyttely on sama kuin tupakanpoltto. Kesällä jopo tuoksahtaa jokirannassa, puistoissa, kävelyteillä, ihan missä vaan. Poliisit eivät puutu nurmikolla istuskelevien jopon kierrättäjien puuhiin millään tavalla, saattavat jopa muutaman leikkimielisen sanan tulla vaihtamaan, toivottavat hyvää päivänjatkoa ja lähtevät tiehensä. Diilerit saavat täällä kyllä olla varuillaan, kuten joka kaupungissa. Katulätkä/kukka mitä itse täällä olen polttanut, on ollut pirun hyvää verrattuna muiden kaupunkien kuten helsingin (paskinta ikinä) matskuun. Leppoisa kaupunki, kotikasvattajat ja ulkona sihauttajat saavat olla täysin omassa rauhassa. Nippidiilerit, paetkaa vuorille kolon alle paskalätkänne kanssa :evil:

Suosittelen Turkua kaikille hyvästä kukasta ja lepposasta meiningistä kiinnostuneille :D :)

Pottu

Itä-Suomi

ViestiKirjoittaja Pottu » 25.12.2003 16:39

Auta armias jos olette itä-Suomessa käymässä ja jäätte kytille kiinni. Ensimmäisenä tulee ruumiintarkastus peräreikää myöten asemalla, sitten tulee kotietsintä ja lopuksi alkavat vielä kuunnella puhelinta ( eihän ne sitä sano mutta selväähän tuo on )

Puolitoista vuotta sitten oli Varkauden lehdessä kahden sivun juttu kuinka poliisi oli saanut yli 100 hampun polttelijaa kiinni ( Samanlaisia juttuja riippuvuutta aiheuttavista huumeista, esim. Amfetamiinistä ei ole ollut )
Eihän siinä mitään jos ottaisivat niitä lätkän myyjiä kiinni muttakun homma meni niin että saatiin pari käyttäjää kiinni, joiden kännyköistä kaivettiin numeroita ja saatiin lisää käyttäjiä kiinni, joiden kännyköistä taas kaivettiin numeroita jne.

Varkaudessa kannabis=heroiini

Kapungissa kaupungin tavalla

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 25.12.2003 19:26

Niin no, siis onhan hamputtelu toki edelleenkin Suomessa kiellettyä toimintaa, ja poliisihan valvoo lakia naamarista riippuen joko löysemmin tai kireämmin rantein. En siis ollenkaan väitä että tää mikään Dami olis, enempä meinasin sitä ettei polttelu oo huumeasioissa täällä mikään gyttmänien ykkösprioriteetti, eli eivät täällä maaseututyyliin _jahtaa_ pilvenpolttajia vaan keskittyvät sosiaalisesti/terveydellisesti haitallisempiin juttuihin.

totta tämäkin suurimmaksi osaksi. kyllä poliisilla tuntuu nykyään olevan katuvalvonnassa parempaakin tekemistä kuin ratsata epäilyttävän näköisiä hipinretkuja. mutta jos joku tekee yleisövihjeen/ilmiantaa kotikasvattelijan niin ei poliisilla muutakaan vaihtoehtoa ole kuin tsekata tilanne. aivan kuten itsellenikin kävi.

ja tulevaisuudessa painopistettä siirrettäneen yhä enemmän noiden pulvereiden suuntaan, muuta vaihtoehtoa kun ei taida poliisilla enää olla.

putteli

ViestiKirjoittaja putteli » 26.12.2003 21:54

Helsinkiläiset... ei mua kiinnosta saako sieltä OSTETTUA yhtään mitään ja vaikka ois miten pirun hyvää mielestäs, koska kotikasvatettu on AINA 100% varmasti paljon paljon parempaa kuin se teidän paskanne. En tunne montaakaan diileriä eikä ole tarvettakaan, sillä en tykkää poltella 10^16 kertaa jatkettua nippiä tai sitä "kukkaa" jossa on oikeasti kymmenessä grammassa noin gramma itseään. Ei ollut aikomustakaan ruveta väittelemään kummasta kaupungista saa parempaa ostettua, sillä en sellaista toimintaa millään tavalla tue. Mietippä vähän mitä kirjotat, helsinginpoika 8)

Hamppupamppu

..

ViestiKirjoittaja Hamppupamppu » 27.12.2003 19:47

Hyvää tavaraa saa milloin vaan missä vaan kun omasta kaapista ottaa. Ja virkavaltakaan ei välitä yhtään ku eivät siitä mitään tiedä. Ja sitten puolueeton mielipide Helsinki Turku väittelyyn: mun mielestä Helsinki on yks ahistavimmista kaupungeista tässä maassa. Turku on kiva paikka.

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 27.12.2003 20:29

ei nyt millään haluais aloittaa (tais kyllä jo alkaa itsestäni riippumattakin) mitän turku vs helsinki-sotaa. kuulostaa vaan aika oudolta nuo puttelin maalailut lounais-suomen amsterdamista kun muualta saa lukea juttuja kuinka abiristeilylle lähdettäessä on vastassa huumekoirat ja viimeksi tänään luin sanomalehdestä että turun huumepoliisi oli käynyt ratsaamassa jonkin rippikoululeirin?! aikaahan noista jo on, mutta silti...tähän turkulaiset sitten tietty että "hesari on hesaalaisten propakandaa".

ei kannata ottaa tosissaan. tosin mainitsemani tapaukset ovat totisinta totta. Suomen Turussa lain koura on näemmä pitkä.

putteli

ViestiKirjoittaja putteli » 27.12.2003 22:37

Ei hamppu täällä tietysti sen vähemmän rikollista ole kun muuallakaan ja käyhän täälläkin huumekoirat kouluissa yms. paikoissa. Terminaaleissa on lähes poikkeuksetta koiria oli sitten mikä kaupunki tahansa kyseessä. Saa sitä omissa oloissaan ulkona poltteleva olla rauhassa miltei missä tahansa, mutta kuten helsingissä, myös täällä ei poliiseja niinkään kiinnosta jahdata harmittomia kotikasvattajia, kun on kiire kaduilla pyydystää kauppiaita. Onhan helsinki turkua paljon isompi kaupunkinakin, joten siellä niitä poliiseja luonnollisesti enemmän tuppaa olemaan. Ei ollut tarkoitus mitenkään kerätä ihmisten vihoja päälle, mutta jokainen tulkitkoon tekstin miten haluaa. Sama se missä kaupungissa kukkansa kasvattaa, hyvää niistä aina irti saa. Turussa tuota huumerikollisuutta tuppaa olemaan aika paljon, joten en yhtään ihmettele että lehdet tuollaisia kirjottelee, mutta lukekaapas mitä helsingistä kirjoitetaan ja verratkaa sitä paljoutta. Kummatkin satamakaupunkeja, tullejen pitää olla varuillaan, that's life. Turku vs Helsinki turha tappelu tosiaan. Samaa paskaa saa ostettua kummastakin paikasta jos haluaa ja myös muista kaupungeista. Noni, toivottavasti tajusitte jotain, minä en.

reeferass

¤¤

ViestiKirjoittaja reeferass » 28.12.2003 2:07

:(
Kuopio.
Tämä kaupunki on täynnä piriä ja pillereitä. Cannabis skene oli vielä kymmenen vuotta sitten kivasti pienien käyttäjäryhmien oma juttu. Nykypäivänä käyttäjiä on sokkarin kongi täynnä ja kaikki ovat olevinaan jotain vitun huumediilerin alkuja. Kukaan ei varmasti haluaisi sekaantua sen enempää rikollisiin puuhiin mutta kaikki pilvi on hoidettava itämafian ja poliisin tukemaan tyyliin kun eivät päättäjät osaa asiaansa.

Kaikki joutuvat ostamaan savunsa oman ränninsä täyttäviltä nisteiltä joita kaupunki on väärällään ja koskaan ei tiedä mitä tulee saamaan, mihin hintaan, mihin aikaan illasta ja tuleeko edes mitään. Oharit tulee omalle kohdalle aivan varmasti jos ulkopaikkakuntalaisena menee rahojaan näille mulkuille työntämään.

Aika monet ovatkin älynneet jo alkaa kasvattamaan omansa mutta meininki on valitettavan usein juuri se että jos jäät kasvattelusta kerran kiinni niin poliisi koljuaa sinut kaupungilla kävellessäsi ainakin kerran viikkoon ja poliisi koittaa onneaan aina kun näkee jonkun "vanhan tutun". Pari kertaa hallussapidosta tai kotikasvatuksesta kiinnijääneen puhelin on kuuntelussa taatusti.

Jos kiinnijäädessäsi unohdat jättää puhelimesi auki ja joku "poliisin vanha tuttu" saattaa soitella ja kysellä että mitäs kuuluu kun ei vuosiin olla nähty niin yhdistävät nämä puhelut suoraan huumekauppapuheluiksi. Poliisi myöskin tutkii puhelin muistiosi ja näin päättelee ketä tunnet ja mikä on sinun paikkasi verkostossa. Ja numeroita löytyy puhelimesta paljon, koska ei ole mahdollista saada hamppua ainoastaan yhdeltä "poliisin vanhalta tutulta". Putkassa istutaan sitten parikin päivää kun koitetaan saada sinut laulamaan vanha tuttusi jonka bisneksiin sinulla ei ole osaa eikä arpaa. Sitten kun et vasikoi poliisit päästävät sinut pois sakkolappu kourassa ja kuitenkin putkasta lähdettyäsi kerkeät sytyttää tupakan ja kas kummaa setä siniset poimivat sinut kyytiin ja taas mennään. Tällä kertaa näytit kuulemma epäilyttävältä ja sinut pidetään säilössä taas se kolme päivää.
Poliisin toiminta kuopiossa taitaakin perustua siihen että nuoret saataisiin mahdollisimman kuseen ettei heidän tärkeä työnsä vaan loppuisi kesken.

80000:n asukkaan kaupungissa 10000:ta hampuusia(arvioheitto) koittavat elää normaalia elämää mutta poliisi ahdistelee ja kiusaa niin että näistä 10000:sta ahdistuu puolet ja on jo ensi vuoden puolella piri koukussa, mitä saakin huomattavasti helpommin kuin kannabista. Ja on aivan turha luulla että pystyt kesällä polttamaan kadulla. Ehei, siellä missä on ihmisiä niin siellä se K1:nenkin huristelee. Jos et taas ole ihmis joukon keskellä, vaan haluat mennä rantaan sätkälle, sinua seuraa sivari. FUCK YOU KUOPION KIHLAKUNNAN POLIISI, TE TEETTE KUOPIOON NARKKAREITA!
REEFERASS

Satunnaispösäyttäjä

Re: ¤¤

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 28.12.2003 11:01

reeferass kirjoitti:FUCK YOU KUOPION KIHLAKUNNAN POLIISI, TE TEETTE KUOPIOON NARKKAREITA!

...mutta osa myös säikähtää, ja jättää jopa hamputtelunkin, kun ilkeä Setä Sininen vähän kovistelee. Ja juuri siihenhän poliisi pyrkiikin.

Mutta se, mitä poliisi ei huomioi lainkaan, on tuollaisesta toiminnasta väistämättä seuraava (nuorten) kansalaisten viha ja epäluottamus sitä itseään kohtaan, eli kyttäposse siis kusee tiedostamattaan pitkällä tähtäimellä omaan taskuunsa tuolla tavoin toimien. Ja sehän on paska juttu _heidän_ kannaltaan se, koska kerran menetettyä luottamusta on tunnetusti hyvin vaikea saada takaisin!

Valtiovalta Suomessa ylpeilee sillä, kuinka kansalaisten luottamus poliisi-instituutioon on maailman huippuluokkaa. Mutta kuinkakohan pitkään, kysynpä vaan, jos em. kaltainen toiminta on pienemmissä kaupungeissa rutiinia???

Ivey3

vähän niinku

ViestiKirjoittaja Ivey3 » 29.12.2003 13:08

itekkin huomannut että vähän se on noin.

viimevuoden Sadonkorjuu juhlissa olin kaisaniemessä ja pollarit pyöri vinhaa tahtia ympyrää ympärillä, "vahtivat", mutta ei mitään tehneet kun muutama sata ihmistä pössytteli satojaan rauhassa.

Viimeviikolla keskellä helsingin rautatieasemaa otin joonaksen esiin ja käräytin ja kukaan ei edes mulkoillut pahalla.

Toki saattaa herättää huomiota jos rupeaa friikahtamaan ja näyttää muutenkin myssymieheltä, mutta itse toteaisin että olen ihan perus tallaajan näkönen.

miten sen nyt sitten ottaa...

Satunnaispösäyttäjä

Re: vähän niinku

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 29.12.2003 14:53

Ivey3 kirjoitti:mutta ei mitään tehneet kun muutama sata ihmistä pössytteli satojaan rauhassa.

Tossa se homman clou taitaa muuten justiinsa ollakin. Siis mits viduu, jos haluaa sen jobon polttaa julkisesti niin sen kun prkl polttaa vaan ihan pokkana - ja mitä isommassa seurueessa niin sen parempi :D

Ja tottuvatpahan siihen sitten pikku hiljaa nuo wannoutuneet wiinamäkeläisetkin ilman midn turhia pelkoja sun muita skitsahteluja, kun vähän ensin näkevät mistä on kysymys...

Palaa sivulle “Politiikka ja media”