Lääkekäyttö: pahat olkapääkivut, masennus, adhd

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Tomppa-70

Re: Lääkekäyttö: pahat olkapääkivut, masennus, adhd

ViestiKirjoittaja Tomppa-70 » 28.4.2010 19:02

Morjensta jopoliini!

Olitko ns. "selvinpäin" :think: kun kirjoitit tuon?
Jos näin on, niin uskoni hyviin ihmisiin herää uudelleen henkiin. :lol: Itse olen vuosimallia -70 ja
historinaani olet ilmeisesti lukenut, koska lupaudut auttamaan tässä kipuhelvetissä riutuvaa
äijjä raukkaa.

Mitä haluaisit vastalahjaksi avuliaisuudestasi?
Mitä lajiketta sinulla on kasvamassa?
Onko sulla tietoa sen lajikkeen kipua lievittävistä ominaisuuksista?

Hienoa jos olet tosissasi auttamassa!

Kaunis kiitos jos toteutat tämän lupauksesi.

Mukavaa kesä odottelua sinulle

jopoliini

ViestiKirjoittaja jopoliini » 28.4.2010 20:34

Tomppa-70 kirjoitti:Morjensta jopoliini!

Olitko ns. "selvinpäin" :think: kun kirjoitit tuon?
Jos näin on, niin uskoni hyviin ihmisiin herää uudelleen henkiin. :lol: Itse olen vuosimallia -70 ja
historinaani olet ilmeisesti lukenut, koska lupaudut auttamaan tässä kipuhelvetissä riutuvaa
äijjä raukkaa.

Mitä haluaisit vastalahjaksi avuliaisuudestasi?
Mitä lajiketta sinulla on kasvamassa?
Onko sulla tietoa sen lajikkeen kipua lievittävistä ominaisuuksista?

Hienoa jos olet tosissasi auttamassa!

Kaunis kiitos jos toteutat tämän lupauksesi.

Mukavaa kesä odottelua sinulle

Ihan selvinpäin ollaan. Justiinsa salilta tulleena, hikisenä ja paikat hellänä. :laugh:

Joo, tätä topikkia on tullu seurattua, ja satun nyt vaan olemaan sellanen persoona että tekee mieli tehä muille niinku haluis että ittelle tehtäisiin, jos sattuis olemaan samassa jamassa.

Tällä hetkellä kasvimaalla delta9 ja Criticall Mass kolmannella kukitusviikolla, ja ainaki tää CM-emo mistä nää puskat on jatkettu omaa aika "puuduttavan" vaikutuksen. Enkai mää mitään vastalahjoja tarvitte... Jos mahdollisesti pääset jonkun matkaa tulemaan vastaan lahjoituspäivänä, nii ettei mun tartte ajella satoja kilsoja. :foil: Tietysti riippuu ihan että missäpäin Varsinais-Suomea asustelet, voit asua melko lähelläkin. Itse majailen Uudenmaan alueella.

-jpl

Tomppa-70

ViestiKirjoittaja Tomppa-70 » 29.4.2010 14:24

Mahtavaa :yes:

Kaltaisiasi ihmisiä on turhan vähän tässä maassa, olet samoin maailmasta ajattelevaa
tyyppiä kuten itsekin, uskoisin niin. Auta ja tule itsekin autetuksi. Minusta esim. jouluna on mukavampi
antaa lahjoja kun saada, se vilpittömän onnen tunteen näkeminen riittää minulle jonka lahjan saaja välittää.

Toki olen valmis tulemaan vastaan mihin sovitaan.
Olisiko mahdollista että rekistöröityisit tälle sivustolle niin saataisiin sovittu
yksityisviesteillä asiasta lisää?
Minä asun muuten Turussa. :?

Ilmoittelehan itsestäsi.

Nutcase

ViestiKirjoittaja Nutcase » 15.5.2010 0:01

Kivut ovat onneksi sen verran helpottaneet, että voi elää suht normisti, mutta selässä edelleen hermopinne ja opiaattipohjaista kipulääkettä+relaksoivaa tujulla annoksella about aamua iltaa. Menee vielä varmaan pari kuukautta, jos vanhaa kaavaa menee ennenkuin hermopuristus helpottaa. Vähän alkanut pelottaan mahdollinen opiaattikoukku, kun puoli vuotta joutunut syömään melkein jatkuvasti kipulääkettä. Muutenkin hoitava taso koittaa hankaloittaa elämää ja unettomuus vaivaa. Olen alkanut harkitsemaan, että pistäisin itse kasvit kasvamaan. Ensin pitäisi toki kokeilla, että josko yrtistä apua saisin.

Selkä paskana

ViestiKirjoittaja Selkä paskana » 15.5.2010 23:03

[quote=528548,"Tomppa-70"]Paska homma jos sullakin on samoja ongelmia. Suosittelen ottamaan yhteyttä lähimpään kipupoliklinikkaan.
Löytyy ainakin suurimmasta osasta yliopistokaupungeista. Eikun lekurilta lähete kipupolille niin asiasi etenee.
Jos omalääkäri ei kirjoita niin ota itse yhteyttä kipupolille, sieltä kyllä annetaan vaikka millaisia nappeja että kivut pitäisi
pysyä kurissa. Itselle kirjoitettu kipupolilta:
lyricat 30mg -> 600mg/päivässä, norspan kipulaastareita, oxycontteja, oxynormeja, tramalia jne. jne

Just näitä samoja kipulaastareita joskus käytössä. En ala niitä jatkuvasti pitämään, aiheuttaa mulle ihottumaa jne.
Kaikenlaiset lyrica oli parhaimillaan 525mg/vrk. Sanoin sitten lekurille kun se ehdotti että 600mg/vrk.. joo
niin täytyy ja paskat ajoin alas koko paskan, kun siitä jumitti vaan ajatukset sekä aiheutti hirveää käsien vapinaa.
Kauheita myrkkyjä kele :evil: Mulla siis selkä täysin paskana, lisäksi masennus joka ei ainakaan hirveästi
lääkkeillä(ei yhtään) auta. Savuja raakapaukkuina niin voi pitää jopa viikon jos ei yli ilman mitään mömmöjä :yes:
Masennukseen auttaa paremmin lajikkeet, missä on lievitys prosentit >1% luokkaa.

Poke

ViestiKirjoittaja Poke » 19.5.2010 0:07

Itsellänikin on kroonista migreeniä, lääkkenä sumatripan mutta ei tekisi mieli lääkkeitä syödä. Kannabis on toiminut itselläni hyvin, lajikkeena ice. Lääkekäyttöpuolelle olen lähettänyt anomuksen muttei ole vastausta kuulunut..
-F

Warewolf
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Warewolf » 29.5.2010 12:38

Poke kirjoitti:Itsellänikin on kroonista migreeniä, lääkkenä sumatripan mutta ei tekisi mieli lääkkeitä syödä. Kannabis on toiminut itselläni hyvin, lajikkeena ice. Lääkekäyttöpuolelle olen lähettänyt anomuksen muttei ole vastausta kuulunut..

Mul on kans sumatriptaaanit migreenissä apuna, ihan mielelläni ne syön kyl ku tarvii, muuten on lähelle tulevat ihmiset vaarassa... Hampusta en huomannut apua, saattaa johtua migreenityypistä, siis Hortonin syndrooma aka klusteripäänsärky.
Natsimoderoinnin puolesta.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

jopoliini

ViestiKirjoittaja jopoliini » 30.5.2010 11:12

Warewolf kirjoitti:...

Mul on kans sumatriptaaanit migreenissä apuna, ihan mielelläni ne syön kyl ku tarvii, muuten on lähelle tulevat ihmiset vaarassa... Hampusta en huomannut apua, saattaa johtua migreenityypistä, siis Hortonin syndrooma aka klusteripäänsärky.

Faijalla kans diagnosoitu Hortonin syndrooma. Erittäin veemäinen juttu. Hamppuaki kokeiltu, mut aika olemattomalta vaikutti apu ainaki tohon ongelmaan. Lääkehappea se vetää kohtauksissa. Joskus jeesaa, joskus ei..

apollo11
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja apollo11 » 30.5.2010 16:16

Luin jonkun verran topiccia ja osan jätin lukematta, mutta sanon oman näkökantani asiaan kipuhin kannabis varmasti auttaa, mutta masennukseen varmasti auttaa sillä hetkellä kun on paukuissa, mutta sittenkuin joutuu vaik olee vuorokauden ilman nii on niin masentunut et oksat pois. itellä kannabis moninkertaisti masennusta ja nyt syödään paljon eri lääkkeitä joistakaan ei kyl tunnu olevan paljon apua, mut enemmän ku hatsist. hatsi auttaa tilapäisesti masennuksee sillä hetkel kun on niissä ns. oloissa. lääkkeet pitäs jeesaa pitemmäl tähtäimel paremmin.

Kristallilapsi

ViestiKirjoittaja Kristallilapsi » 1.6.2010 0:05

Kannabiksen kokonaiskeston vaikutus masennuksen hoidossa nk.muutenkin on yksilöllistä.
Päivän kohtuu pajauttelun jälkeen itsellä kestää ainaskin 3-4pv, ennekuin alkaa paskat
fiilikset tulla.
"jos metsään huumepoliisi haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt"

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.6.2010 12:57

omakohtaisesti paskoja oloja ei tule muutamasta päivästä polttelua, kuten aikasemmassa postissa kirjottaneelle ilmeisesti on käynyt.
omakohtaisesti tulee vain pari päivää hetkittäistä hikoilua ja unettomuutta vaikka olisin poltellut useita kk putkeen.
itsellänikin on ollut masennus kohtauksia koko elämäni joka on peruja sairauksista jota sairastin vauvana ilmeisesti, sativa kasvit näyttää tuovan minulle iloisen mielen ilman savun jälkeistä masennusta voi johtua siitä että sativa kasvit menee "pirteesti" päähän luoden energisen ja sosiaalisen olon ja lähtee päästä pois ilman mitään huomattavaa hetkeä eli todella loivasti joka ei yleensä johda jälki masennukseen kun hyvät olot muuttuvat normaaliksi.
mutta indica pohjaisissa poltossa olo on lähinnä voimaton ja paikalleen jumittava ja savut lähtee päästä nopeammin ja huomattavammin ja huippujen jälkeen tulee yleensä todella väsynyt ja flegmaattinen olo.

kiinnittäsin myös huomioita jos valitsee sativan että ottaa testi paloja kukasta yhdestä kasvista pitkin sen elinkaarta että löytää oikean sekotuksen itselleen että saa energiaa ja euforiaa eikä viihdekäyttöön paremmin sopivaa loppuun asti kukitettua budia joka pistää jo pyörryttämään tai vaikuttaa liikaa sosiaalisiin taitoihin.

dragonflyx

ViestiKirjoittaja dragonflyx » 4.6.2010 20:20

On ollut tosi mukava lukea, että osa palstalaisista on uskaltanut ottaa riskin ja luottaa toiseen (tuntemattomaan) palstalaiseen ja auttaa tätä kivunhoidossa! Ei voi muuta kuin hattua nostaa - hienoa! :)

Itse en ole kärsinyt lähellekään yhtä pahasti kuin esimerkiksi Tommi, mutta olen joutunut itsekin syömään muutaman vuoden Tramaleita ja lihasrelaksantteja krooniseen keskivartalon lihasjumiin, joten minullakin on jonkinlainen käsitys siitä, miten väsyttävää jatkuvassa kivussa eläminen voi olla. Itse en ole voinut kasvatusta aloitella, koska asunnossani vierailee lähes viikottain vieraita ihmisiä. (Tätä ei kuitenkaan pidä tulkita säälipisteiden ja -kukan kerjäykseksi! Olen suht sujut tilani suhteen :))

Lääkekäyttöpuolella on myös hieman jutustelua aiheesta "kansalaiskannabisapteekit", ja minusta tämä toiminta on kyllä varsin tervetullutta kansalaisaktivismia - etenkin kun se myös tarjoaa luonnonmukaisen vaihtoehdon synteettisille opioideille.

Jatkakaa samaa rataa! :)

wentami
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja wentami » 4.6.2010 21:45

Tässä ketjussa olikin jo jonkin verran asiaa kannabiksesta masennuksen hoitoon mutta onko jollain todellista tietoa, siis itse kokeneena, tietoa lajikkeista jotka toimisivat masennukseen ja tarkoitan masennusta joihin nämä nykyisin tarjottavat lääkkeet eivät ole auttaneet (n. 30% masentuneista ei saa lääkkeistä apua), itselläni masennus ollut jo diaksonoitu lähes kymmenen vuotta sitten ja pillereitä on tullut popsittua,laidasta laitaan turhaan. Oma tilanteeni muuttuu kun tyttö täyttää syksyllä 18v ja ei ole enää huolta (yhteishuoltajuus) ongelmista joita kasvatus toisi tullessaan. Pillerit lopetin koska sain niistä vain ne sivuvaikutukset, mitään apua mielialaan niistä ei ole ollut, viimeisempänä kokeiltiin neuroleptejä jotka vain pahensivat masennusta, nyt ollut ilman lääkkeitä nelisen kuukautta ja olo on hiukan parempi mutta kaukana normaalista, ei riitä into edes ulos lähteä ja kakiki harrastukset ovat vuosien varrella jääneet kun ei riitä mielenkiinto. Himasta tulee lähdettyä vain kun on pakko lähteä kauppaan kun röökit on loppu.

Eli jos jollain on henkilökohtaista kokemusta lajikkeesta joka on auttanut samanlaisessa tilanteessa olevaa niin ilmoittaa tähän viestiketjuun tai YV:llä.

"Hullu voi olla mutta ei hölmö" :)

PS. Kannabis tai viina ei ole syy tähän masennukseen, viinasta tiedän ilman kokeilua ettei siitä ole ainakaan lääkkeeksi.

Kristallilapsi

ViestiKirjoittaja Kristallilapsi » 4.6.2010 22:01

Kristallilapsi kirjoitti:Kannabiksen kokonaiskeston vaikutus masennuksen hoidossa nk.muutenkin on yksilöllistä.
Päivän kohtuu pajauttelun jälkeen itsellä kestää ainaskin 3-4pv, ennekuin alkaa paskat
fiilikset tulla.

Tällähän ajan nyt takaa sitä, että yhden päivän polttelun jälkeen. Joku vieras ilmeisesti käsitti väärin. :think:
Oma masennukseni on lähtöisin kroonisesta sairaudesta, joka on sen laukaissut.
"jos metsään huumepoliisi haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt"

Warewolf
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Warewolf » 5.6.2010 0:28

jopoliini kirjoitti:...

Faijalla kans diagnosoitu Hortonin syndrooma. Erittäin veemäinen juttu. Hamppuaki kokeiltu, mut aika olemattomalta vaikutti apu ainaki tohon ongelmaan. Lääkehappea se vetää kohtauksissa. Joskus jeesaa, joskus ei..

No mulla ainakin on hyviä kokemuksia sumatriptaanista, kerro faijalles et jos ei ole kokeillut, kysyy lekurilta. Aika vahvaa tavaraa, mut vedän itseni vaikka hirteen ennemmin kuin kestän yhtäkään kohtausta, ne kun saattaa kestää useamman kuukauden.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

seppo
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja seppo » 5.6.2010 13:24

Warewolf kirjoitti:...

No mulla ainakin on hyviä kokemuksia sumatriptaanista, kerro faijalles et jos ei ole kokeillut, kysyy lekurilta. Aika vahvaa tavaraa, mut vedän itseni vaikka hirteen ennemmin kuin kestän yhtäkään kohtausta, ne kun saattaa kestää useamman kuukauden.

Sumatriptaani mullakin ainoa toimiva laake, karsin normaalista vahvasta migreenista. MUTTA, jos napit eivat tunnu antavan minkaanlaista apua, kuten omalla kohdallani, saa laakeainetta myos nenan limakalvoista imeytettavana suihkeena. Ja myos vaikeimpiin tapauksiin injektioina, mutta naita en ole koskaan kokeillut. Suihkeet ja injektiot auttavat yleisesti myos huomattavasti nopeammin kuin pillerit.

hydra
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja hydra » 5.6.2010 16:31

Hortonin syndrooma on ilmeisesti sama kuin cluster headaches? Psilosybiini on ilmeisesti tehokas sen hoidossa.

http://www.helpforheadaches.com/articles/psilocybin.htm

Warewolf
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Warewolf » 6.6.2010 0:10

hydra kirjoitti:Hortonin syndrooma on ilmeisesti sama kuin cluster headaches? Psilosybiini on ilmeisesti tehokas sen hoidossa.

http://www.helpforheadaches.com/articles/psilocybin.htm

Juu klusteripäänsärkynä kans tunnetaan. En kyllä tatteja alkais popsimaan siihen, muutenkin murhanhimoinen olo migreenissä...

X_X

ViestiKirjoittaja X_X » 7.6.2010 0:37

''virallinen budiruinaus topik''

''keksi paras tarina''

''Käytä, nettiä''.

''KUSETA'' ''ÄLÄ LUOTA''

wentami
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja wentami » 7.6.2010 0:58

X_X kirjoitti:''virallinen budiruinaus topik''

''keksi paras tarina''

''Käytä, nettiä''.

''KUSETA'' ''ÄLÄ LUOTA''

Ei ollut sitten pokkaa kirjoitaa tuota rekistöröidyllä nimimerkkilläsi, säälittävää kun ei uskalleta vittuilla kuin ainoastaan tuntemattomana.
Koita ymmärtää , että jotkut haluavat kokeille sitä kannabista myös lääkkeenä ja tämä foorumi on ainoa josta sitä omakohtaista kokemusta kannabiksesta, myös lääkekäytöstä löytyy jos on löytytyäkseen.
Jatka linjaasi Suomi24 palstalla, kommenttisi kuuluvat sinne,

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”