vapautus

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

vapautus

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.9.2010 12:55

velvollisuudet on perseestä. edessä on sivari, vankila tai c-paperit. Jos meen sivariin, en kestä siellä viikkoakaan, jos meen vankilaan, en kestä sitä ja lähen sieltä pois ja sit joutas takas sivariin.. Voisin hankkia c-paprut mutta miten helevetissä mä sen teen heleposti. mul on todella heikot hermot, enkä kestä minkään laisia velvollisuuksia.. pahimmassa tapauksessa kilahdan täysin kun käsketään kaikkee tekemään ja sit joudun oikeeseen kunnon vankilaan ja tapan itteni. Oon tullu siihen tulokseen että c-paperien hommaus ois varmaankin paras vaihtoehto, mutta tarviin jotain hyvii vinkkei siihen hommaan.. Mulla on aika usein masennusta ja sellasta, Myös "huumeongelma" kannabiksen kanssa... kaiken näkösii henkisii vaikeuksii.

Diagnoosii ei ole mistään koska en oo kellekkään ikinä käyny asioista puhumassa.

Vieras

Re: vapautus

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.9.2010 13:51

Leikkaa tukkas ja suorita sun isänmaan velvollisuus!

Armeejaan siitä. jos noin paljo laiskottaa nii tekee vaa hyvää!

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.9.2010 13:55

Isänmaa voi mun puolesta painua vittuun, jos itse oisin päättänyt niin en tänne olis syntynyt.

Jonistic85

ViestiKirjoittaja Jonistic85 » 26.9.2010 13:57

Puhu kutsunnoissa tai armeijassa avoimesti kannabiksen käytöstäsi. Saat varmasti ainakin E-paperit, eli 2 vuotta lykkäystä. Toista toimenpide, kunnes olet 27-vuotias. Tämän jälkeen ei tarvitse enää pelätä armeijaan joutumista.

Voit myös tuoda oman mielipiteesi esille, miksi et sovi armeijaan. Ei sinne enää nykyään väkisin oteta. Vankilaan joudut ainoastaan, jos kapinoit armeijaanjoutumista vastaan, toisinsanoen jätät menemättä palvelukseen, vaikka sinut on sinne määrätty. Sivariinkaan et joudu, mikäli et itse sinne halua.

Itseäni ei muinoin olisi moinen pelleily hevonvittuakaan kiinnostanut, mutta kävin kuitenkin periaatteeni (ja osittain vanhempien sukulaisten) vuoksi puoli vuotta siellä juoksentelemassa. Ei se loppujen lopuksi niin kauheaa näin jälkikäteen ollut, sai paljon uusia kavereita ja oppi joitakin arvokkaita elämän perustaitoja. Lisäksi ilmaiset ruoat, lääkkeet, vaatehuolto jne. puolen vuoden ajan, eikä tunne itseään ulkopuoliseksi jos joku alkaa inttijuttuja kertomaan. :D

Chase

ViestiKirjoittaja Chase » 26.9.2010 20:59

Riippuu ehkä paikkakunnasta, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla tuntemani lääkärin mukaan saa vapautuksen pelkästään kannabiksen käytön perusteella. (Tietty tässäkin on vaihtelua kutsuntalääkäristä riippuen.) Eli kun papereissa kysytään käytätkö huumeita laitat rastin kyllä-vaihtoehtoon ja siitä kun kysytään niin kerrot että käytät kannabista.

Jos on aikaisempia masennuksia ollut niin voit myös niistä näyttää papereita ja jos haluat niin voit myös hankkia lääkärin suosituksen että sinut vapautetaan. Mutta pelkästään sillä että käytät kannabista, sinulla on ollut masennusta etkä halua palvella saat vapautuksen jo varmasti. Vaikka vastaan tulisi joku änkyrä vanhan kannan kutsuntälääkäri niin siinä on myös kaksi armeijan viranomaista, jotka tietävät etteivät he tarvitse kaikkia mahdollisia alokkaita.

SeeDDealeR
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja SeeDDealeR » 26.9.2010 21:15

noi yllämainitsemasi jutut riittää täysin C-papereihin ja jollei niihin niin saat E paperit HETI ja niitä ei saa kuin 2 kertaa ja sitten tulee automaattisesti C ..

tämä on tietoa.

Sami Kuupas

ViestiKirjoittaja Sami Kuupas » 27.9.2010 0:21

Huh huh. Ennen kuin haet mitään papereita tai loppuiän kestävää katumusta aiheuttavaa ratkaisua, käypäs ihan jonkun luotettavan psyko-ihmisen pakeilla. Vaikkei nyt tota sinänsä lyhyttä 6-13 kk "sotilas"/"pasifisti"/"perähuora"-vaihetta laskettaisikaan, et voi mitenkään lopun elämääsi välttyä velvollisuuksista ainakaan itseäsi ja lähimmäisiäsi kohtaan, ellet sitten ole valmis muuttamaan erakoksi korpeen tai uppoamaan yhteiskunnan raja-aidan takana olevaan ulostevuoreen johon syrjäytyneet tässä maailmassa päätyvät. Tsemppiä sulle ja tervettä vastuuta elämästä! Ei pilvi eikä mikään jumaluus siinä sua meinaan jeesaa, ellet itse jeesaa itseäs ensin. Päihteily on maustetta elämään, ei pääruokaa!
"Käyttäjät arvostavat kukkaa, koska se on niin hyvää ja puhdasta ainetta." - Komisario Ritva Elomaa

joku 6565656

ViestiKirjoittaja joku 6565656 » 27.9.2010 6:29

Armeija ei ole velvollisuus vaan pakote
Mitä tarkoittaa muuten luokka D ? Ja kuinka monta näitä luokkia on A-E ?

esko-pappa

ViestiKirjoittaja esko-pappa » 27.9.2010 7:17

joku 6565656 kirjoitti:Armeija ei ole velvollisuus vaan pakote
Mitä tarkoittaa muuten luokka D ? Ja kuinka monta näitä luokkia on A-E ?

A ja B käy intin, C vapautus rauhanaikana, D sekä sodan- että rauhanaikana ja E lykkäys.

Kani Sativa

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 27.9.2010 20:40

Mun elämä on ollu helpointa viimeks intissä. Säännöllisesti saa ruokaa ja majoituksen. Ei tarvii ajatella mitään, tehdä vaan mitä käsketään. En tiedä mikä siinä intissä niin pahaa on, tai no joillain on jo perhe tai muuta sellaista siinä vaiheessa, mut pääasiassa intti on ihan lepposaa. Tai, ei tietenkään niin kovin kevyttä riippuen esim. aselajista. Ite olin meripioneeri, ja 200 telamiinaa plus kaikki putki- ja kylkimiinat yms, viuhkapanokset jnejne. oli monesti metässä mukana. Ja lähes puolet 9kk palveluksesta mettässä.
Mut ei se ole kaikille se armeija. Ainutkertainen kokemus jos ei mitään muuta.
Nykyään s on kuulemma ihan pelleilyks mennyt, röökille pääsee monta kertaa päivässä ja sitä rataa.. Itse poltin joka mahiksella 2-3 röökiä kerralla, ku oli joku 1 tai 2 minuuttia aika polttaa.
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

Bumbklaatt

ViestiKirjoittaja Bumbklaatt » 27.9.2010 21:33

Kani Sativa kirjoitti:Mun elämä on ollu helpointa viimeks intissä. Säännöllisesti saa ruokaa ja majoituksen. Ei tarvii ajatella mitään, tehdä vaan mitä käsketään. En tiedä mikä siinä intissä niin pahaa on, tai no joillain on jo perhe tai muuta sellaista siinä vaiheessa, mut pääasiassa intti on ihan lepposaa. Tai, ei tietenkään niin kovin kevyttä riippuen esim. aselajista. Ite olin meripioneeri, ja 200 telamiinaa plus kaikki putki- ja kylkimiinat yms, viuhkapanokset jnejne. oli monesti metässä mukana. Ja lähes puolet 9kk palveluksesta mettässä.
Mut ei se ole kaikille se armeija. Ainutkertainen kokemus jos ei mitään muuta.
Nykyään s on kuulemma ihan pelleilyks mennyt, röökille pääsee monta kertaa päivässä ja sitä rataa.. Itse poltin joka mahiksella 2-3 röökiä kerralla, ku oli joku 1 tai 2 minuuttia aika polttaa.

Ite nään vieläki epämiellyttäviä unia ko. paikasta jossa vietin kokonaista 4 päivää vuosia sitten.

En yksinkertaisesti pysty olemaan ajattelematta, joten en oikein ymmärrä tuota ettei tarvitse ajatella. Mun mielestä siinä pitää ajatella ja kovasti kun 4n tunnin (hyvänä päivänä) yöunilla tungetaan ase käteen ja käsketään purkaa ja koota. :eiei: Yleensäkin pitää olla koko ajan kuulolla ja tarkkana että osaa tehdä kuten käsketään. Teki mieli heittää pöytä tuvan ikkunasta ulos kun herätykseen oli tunti ja unta alla 0 minuuttia. Seuraava päivä pelkkää paniikkikohtausta ja nuokkumista.
THC

Kani Sativa

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 27.9.2010 21:38

No joo, yksilökohtaista kaikki. Olen yleensä ollut vastaan kaikkea määräilyä ja pomottelua kohtaan, mutta intissä se jotenkin tuntui helpolta. Se ensimmäinen 2kk on sellaista tahallista hiillostusta ja rääkkiä, erotellaan ne jotka sietää painetta niistä jotka ei kestä. Ja kaikki ei tietenkään kestä. Se on vaan inhimillistä, eikä mitenkään halveksittavaa jos ei kestä.
edit. Niin, ei tarvii ajatella, koska sulle kerrotaan mitä sun pitää tehdä, oikein kädestä pitäen. Ei sun tarvii ite miettii miten purat RK:n ja kokoat sen. Vaikka kyllä sen opettamattakin tajuaisi hyvin nopeesti. Yksinkertaisimpia aseita kun on.
Melkein opettavat miten harjataan hampaat.. Voiko helpompaa olla.
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

kukinnotonko

ViestiKirjoittaja kukinnotonko » 28.9.2010 9:39

Onko käynyt mitään haavereita elämän aikana? Itse vein kutsuntoihin mukanani paperit siitä että sääriluuni on mennyt poikki ja kasassa ruuveilla sekä siitä että lonkkani on lähtenyt sijoiltaan. Näillä puheilla c-paperit kourassa kotiin.

Omenahillo

ViestiKirjoittaja Omenahillo » 29.9.2010 21:29

Itse sain 18vuotiaana 2vuotta lykkäystä, huumausainerikoksen ansiosta. Nyt olen kuitenkin saanut hullunpaperit, koska olen hUllu =P. Olen kyllä erittäin sosiaalinen, mutta joitakin muttereita puuttuu. =P

Jos kuitenkin vinkkejä haluatte miten välttää armeija niin;
1. Varatkaa aika mielipolille.
2. Kertokaa psykologille ahdistuksesta, masennuksesta ja kertokaa, että kuulette vaikka ääniä. Tai jotain toista liirumlaarumia.
3. Odottakaa, että lääkäri kirjoittaa vapautuksen ( älkää tätä liian innoissanne pyytäkö, muuten on liian ilmiselvää, mitä teette =P[Kertokaa vaikka olevanne peloissanne kutsuntoja kohtaan]).

tai

1. Kertokaa kutsunnoissa olevanne subunisti.

Mielestäni jokaisella ihmisellä pitäisi olla vapaus kieltäytyä armeijasta. Näin ei kuitenkaan ole, joten ihmisten pitää satuilla voidakseen löhötä kotonaan, sillä aikaa kun idiootit möyrii metissä mielikuvitusvihollisia tappamassa. =P
Jokainen teistä voi minun puolestani mennä armeijaan, eipä sillä minulle mitään väliä ole. Minä kuitenkin mieluummin makoilen omalla sohvallani katsoen Trailer park boysia ja rapsutellen kulkusiani. =)
Viva la revolución!

Mike

ViestiKirjoittaja Mike » 29.9.2010 22:29

Yllà annettiinkin jo aika hyvià vinkkejà. Yleensà tosiaan lààkàrit antaa ekoissa kutsunnoissa vain E-paperit eli 1-2 vuotta lykkàystà tapauksesta riippuen, ellei kaverilla ole fyysistà vammaa.

Omakohtaisesti kàvi nàin puoli vuosikymmentà sitten:
Kipaisin kutsuntoihin "paskat tàstà" -asenteella 18-vuotiaana ja selitin olevani masentunut, ja ettei inttitouhut kiinnosta pàtkààkààn. Tuloksena 2 vuotta lykkàystà.
Kokemuksesta viisastuneena varasin ennen seuraavia kutsuntoja ajan psykiatrille ja sain rouvan mààrààmààn itselleni masennuslààkityksen. Kàvin hankkimassa myòs paperit todisteeksi vanhasta polvivammasta (lievà kuin mikà). Juuri ennen kutsuntoja kàvin juttelemassa toiselle psykiatrille ja kerroin olevani A) masentunut ja lààkityksellà B) ex-urheilijanuorukainen polvivammoinen C) auktoriteettiongelmainen ja potentiaalisesti arvaamaton. Lekuri suositteli nàillà evàillà C-luokitusta alle puolen tunnin keskustelun jàlkeen... :wink: Paperi kàdessà toisiin kutsuntoihin, ja hymy oli herkàssà, kun astelin ulos tylsàn pàivàn pààtteeksi.
Kannattaa siis hankkia lààkàrintodistusta toisensa perààn ja pitàà pokka. Multa ei kukaan ole ikinà kysynyt tyòhaastatteluissa mitààn armeijasta.

P.S. Joku sotilaspoliisimulkku heràtti mut "Intti on jees" -videon aikana, kun se laitettiin pyòrimààn kolmatta kertaa...

Onnea yritykseen!
"Siinä on kyykkä, mikset jo hiisaa?"

Nopsajalka

ViestiKirjoittaja Nopsajalka » 4.10.2010 0:46

Ite olin intissä 3viikkoa, varpaaseen kerkes kynsisieni tulla + henkisiäkärsimyksiä homeisista kassuista. (olen allerginen useille pölyille) Joten tuon 3viikon aikana 60cm levyisessä punkassa ei tullut nukuttua lainkaan vaikka siihen sain unilääkkeet lekurilta.

Tämän jälkeen olin niin burnout että lähdin isompien herrojen puheille josta minut ohjattiin sitten psykiatrille ja siellä kyseltiin elämästä ja tyhmiä kysymyksiä tyyliin "oletko lyönyt koskaan ketään, oletko käyttänyt huumeita, käytätkö alkoholia, oletko masentunut" Ja tämän keskustelun jälkeen sain C-paprut ja pääsin pois sieltä. Hullu mikä hullu, ihan sama jälkeen päin. Onneksi en kerennyt sauvakävelemään.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 4.10.2010 3:04

Olin jonkin väärinkäsityksen vuoksi rikospoliisin huostassa pidätysputkassa kun minulle tuli lähtö kutsuntoihin. Hmmm... no jaa, siinä oli oikeastaan kysymys yli neljästäkymmenestä törkeästä väärinkäsityksestä.

Kun menin lääkärinvastaanotolle, toinen minua saattaneista rikoskytistä tuli sisälle ja sanoi, että voin puhua täysin vapaasti, häntä koskee sama vaitiolovelvollisuus, kuin lääkäriä, eikä hän saa käyttää mitään kuulemaansa työssään, vaikka se koskisi rikosta.

Kun lääkäri kysyi huumeista, kerroin polttavani kannabista päivittäin, aamusta iltaan. Kun hän kysyi muista aineista, kerroin ottavani viikottain LSD:tä. Kun hän kysyi, onko niistä tullut takaumia, sanoinen että ei, mutta eräänä yönä näin Jumalan, ja hän antoi minulle tehtäväksi tappaa kaikki kapiaiset. Kysyin sitten, saako siellä heti rynkyn ja kovia panoksia.

Sain lykkäystä ja kun pääsin putkaan takaisin, se perkeleen rikoskyttä tuli kyttäkiimaa kihisten utelemaan pilvijutuista ja sanoi, ettei hän kellekään kerro, hänellähän on vaitiolovelvollisuus, mutta minua voisi helpottaa jos juttelisin asioista jonkun kanssa :D

Sen jälkeen kutsunnat päättyivät aina siihen kun lääkäri kysyi,vieläkö käytän.
Viimeisellä kerralla kutsuntalautakunnan tambuurimajurit vittuilivat pilvenveikosta hipistä, joka pakoilee isänmaallista velvollisuutta. En kommentoinut, hymyilin vaan helvetin onnellisen näköisenä. Kun lähdin vapautuspaperin kanssa joku niistä kaluunapelleistä huusi perään, että soitetaan jos tulee sota. Huusin takaisin, että ei oo puhelinta, enkä aio hankkia ja löin oven kiinni perässäni.

Nebukadressar

ViestiKirjoittaja Nebukadressar » 6.10.2010 0:52

qmies kirjoitti:Olin jonkin väärinkäsityksen vuoksi rikospoliisin huostassa pidätysputkassa kun minulle tuli lähtö kutsuntoihin. Hmmm... no jaa, siinä oli oikeastaan kysymys yli neljästäkymmenestä törkeästä väärinkäsityksestä.

Kun menin lääkärinvastaanotolle, toinen minua saattaneista rikoskytistä tuli sisälle ja sanoi, että voin puhua täysin vapaasti, häntä koskee sama vaitiolovelvollisuus, kuin lääkäriä, eikä hän saa käyttää mitään kuulemaansa työssään, vaikka se koskisi rikosta.

Kun lääkäri kysyi huumeista, kerroin polttavani kannabista päivittäin, aamusta iltaan. Kun hän kysyi muista aineista, kerroin ottavani viikottain LSD:tä. Kun hän kysyi, onko niistä tullut takaumia, sanoinen että ei, mutta eräänä yönä näin Jumalan, ja hän antoi minulle tehtäväksi tappaa kaikki kapiaiset. Kysyin sitten, saako siellä heti rynkyn ja kovia panoksia.

Sain lykkäystä ja kun pääsin putkaan takaisin, se perkeleen rikoskyttä tuli kyttäkiimaa kihisten utelemaan pilvijutuista ja sanoi, ettei hän kellekään kerro, hänellähän on vaitiolovelvollisuus, mutta minua voisi helpottaa jos juttelisin asioista jonkun kanssa :D

Sen jälkeen kutsunnat päättyivät aina siihen kun lääkäri kysyi,vieläkö käytän.
Viimeisellä kerralla kutsuntalautakunnan tambuurimajurit vittuilivat pilvenveikosta hipistä, joka pakoilee isänmaallista velvollisuutta. En kommentoinut, hymyilin vaan helvetin onnellisen näköisenä. Kun lähdin vapautuspaperin kanssa joku niistä kaluunapelleistä huusi perään, että soitetaan jos tulee sota. Huusin takaisin, että ei oo puhelinta, enkä aio hankkia ja löin oven kiinni perässäni.

Kylläpä nauratti, hyvä meninki :lol: . Itse tuli oltua vuosi back in the days, mutta onneksi silloin olin 19 v nuori tyhmä ja lukiosta päässyt. Itselleni ei kyllä merkkaa mitään toisten ihmisten velvollisuudet valtiota kohtaan, ainakin itsellä oli ihan kivaa. Nykyään en kyllä menisi ja kertamassakäynti oli oikeestaan ihan ok; näki vanhoja tuttuja.
Kannabis tekee käyttäjästä passiivisen riippuvaisen, joka tulee sokeaksi muiden ihmisten tarpeille ja ajattelee vain itseään. ...tuumi Nebu päätään budistellen

Returneras

ViestiKirjoittaja Returneras » 7.10.2010 2:56

Vaikuttaa trollilta..
-Rn

arlaingman

ViestiKirjoittaja arlaingman » 7.10.2010 15:59

Haha, hauska topikki! Ekoihin kutsuntoihin menin törkeissä pameissa, h-merkintäkin löytyi. Taisi tulla 2v lykkäystä. Kävin 3-4krt esikunnassa hakemassa lisää lykkäystä ahdistukseen yms. vedoten. Viimeisellä kerralla lekuri totesi papereitaan katsellen että "oot käyny täällä aika monta kertaa", "joo-o". Kysyi että mitä teet jos joku (ihminen) alkaa tahallaan ärsyttämään. Sanoin että käyn heti päälle. "no ei me semmosia armeijaan tarvita", ja c:n kortti mukana kotiin.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”