Huumepolitiikkaa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
He5u5

Huumepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja He5u5 » 3.1.2011 4:25

http://www.huumepolitiikkaa.fi/

"Perusajatus

Muutos yhteiskunnassa tai laissa tapahtuu vain ihmisten kautta. Mielestäni meidän kannabiksen käyttäjinä tulee olla rohkeampia asian suhteen ja vaatia ääneen oikeuksiamme. Muuten näitä oikeuksia on turha odottaa."

Olavi_Seiska

Re: Huumepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja Olavi_Seiska » 5.1.2011 11:43

Ärsyttävää kun kukaan ei kommentoi. :D

No, heitän ite jotain.

Sanat "prarantaa" ja "tyytyväisempim" herättää epäilyksiä onko alkoholin käyttö todellisuudessa vähentynyt
niin paljon kun annat ymmärtää. :laugh: ;)

"Viimeisen vuoden aikana, käyttäessäni kannabista säänöllisesti päivittäin, viikottainen alkoholin käyttöni on tippunut alle normaalin 14 ravintola-annoksen ja alkoholin käytön vähentyminen on prarantanut elämääni monella eri osa-alalla. Olen elämääni paljon tyytyväisempim asiat sujuvat paremmin ja terveyteni on parantunut huomattavasti."

Muuten sivusto vaikuttaa sangen asialliselta. Sellaselta jolta voi odottaa objektiivista näkökulmaa.

Prostitute

ViestiKirjoittaja Prostitute » 5.1.2011 13:25

Joku Viisas mies kirjoitti:

"Viimeisen vuoden aikana, käyttäessäni kannabista säänöllisesti päivittäin, viikottainen alkoholin käyttöni on tippunut alle normaalin 14 ravintola-annoksen ja alkoholin käytön vähentyminen on prarantanut elämääni monella eri osa-alalla. Olen elämääni paljon tyytyväisempim asiat sujuvat paremmin ja terveyteni on parantunut huomattavasti."

Mä oon tavannut ihmisiä, jotka on lopettanu subutexin päivittäisen käytön siks ku ne on alkanu dokaamaan. Tää ei liittyny tähän mitenkään.
Pitäskö ton herran kokeilla lopettaa kannabis ja alkoholi kokonaa, sehän vasta parantas hänen elämänlaatuansa? Mä oon niin vitun täynnä tätä kannabiksen ylistystä joka tuutista tällä foorumilla(okei, tää on hamppufoorumi, mutta tuntuu että ihmiset on ihan liian naiiveja täällä). Alkoholi on yks "parhaista" päihteistä jos sitä käyttää KOHTUULLISESTI, ei isoja määriä kerralla, ei läheskään päivittäin. Suuret haittavaikutuxet näkyy siks ku vedetään niit kipeit kännejä tai juodaan 6 bissee jok'ikinen päivä.

Täähän herra käyttää kannabista 2g päivässä vaporisoimalla. Toi määrähän on ihan saatanan iso. Huumeriippuvainen. Älkää ottako kaikkia hänen juttuja vakavasti vaikka sieltä hyviä pointteja löytyykin.

Toinen juttu: Onks kannabiksen käyttäjät sit ilmeisesti vaan niit päihdeongelmaisia, tai siis, kuinka monella on ollu ongelmia muiden päihteiden kanssa? tai vakavia ongelmia muiden asioiden kanssa? ennen kannabiksen (säännöllisen) käytön aloitusta?
Sori sekava posti!

hisbollah

ViestiKirjoittaja hisbollah » 5.1.2011 15:05

Prostitute kirjoitti:...

Mä oon tavannut ihmisiä, jotka on lopettanu subutexin päivittäisen käytön siks ku ne on alkanu dokaamaan. Tää ei liittyny tähän mitenkään.
Pitäskö ton herran kokeilla lopettaa kannabis ja alkoholi kokonaa, sehän vasta parantas hänen elämänlaatuansa? Mä oon niin vitun täynnä tätä kannabiksen ylistystä joka tuutista tällä foorumilla(okei, tää on hamppufoorumi, mutta tuntuu että ihmiset on ihan liian naiiveja täällä). Alkoholi on yks "parhaista" päihteistä jos sitä käyttää KOHTUULLISESTI, ei isoja määriä kerralla, ei läheskään päivittäin. Suuret haittavaikutuxet näkyy siks ku vedetään niit kipeit kännejä tai juodaan 6 bissee jok'ikinen päivä.

Täähän herra käyttää kannabista 2g päivässä vaporisoimalla. Toi määrähän on ihan saatanan iso. Huumeriippuvainen. Älkää ottako kaikkia hänen juttuja vakavasti vaikka sieltä hyviä pointteja löytyykin.

Toinen juttu: Onks kannabiksen käyttäjät sit ilmeisesti vaan niit päihdeongelmaisia, tai siis, kuinka monella on ollu ongelmia muiden päihteiden kanssa? tai vakavia ongelmia muiden asioiden kanssa? ennen kannabiksen (säännöllisen) käytön aloitusta?
Sori sekava posti!

Jos henkilö väittää kannabiksen parantavan omaa elämänlaatuaan toisen riippuvuuden edessä, niin tokkopa sinä olet sitä vain mutulla kieltämään. Perusta sivusto, jossa jaat tietoa kannabiksen realistisista vaaroista ja haitoista, jos positiivisellä mielellä olevat ihmiset turhauttavat. Itselle tulee kuudesta kaljasta jo krapula, joten tiedä sitten mikä se kohtuullisen päihdekäytön määrä on. Pienempi määrä ei sitten taas oikein pärise.

Prostitute

ViestiKirjoittaja Prostitute » 5.1.2011 16:21

hisbollah kirjoitti:...

Jos henkilö väittää kannabiksen parantavan omaa elämänlaatuaan toisen riippuvuuden edessä, niin tokkopa sinä olet sitä vain mutulla kieltämään. Perusta sivusto, jossa jaat tietoa kannabiksen realistisista vaaroista ja haitoista, jos positiivisellä mielellä olevat ihmiset turhauttavat. Itselle tulee kuudesta kaljasta jo krapula, joten tiedä sitten mikä se kohtuullisen päihdekäytön määrä on. Pienempi määrä ei sitten taas oikein pärise.

Tietääkseni en kieltänytkään hänen elämänlaadun paranemista, enkä edes epäile yhtään. Ilmeisesti hän juo nykyään alle 14 annosta viikossa ja sen lisäksi polttaa kaksi grammaa kannabista päivittäin. Yhdistämällä kahta eri päihdettä tietysti vähennetään molemman päihteen haittavaikutuksia. Käsittääkseni kannabis on lamaava päihde, ja lamaavilla on synergistinen yhteisvaikutus(termistö hukassa) eli 1+1=3
Eli näin voidaan pienemmällä annostuksella saavuttaa tarvittava tila(eli se alkoholistin tietty päihtymyksen riittävä taso)

Vuoden aikana terveellisempien elämäntapojen johdosta esimerkiksi painoni on tippunut 120 kilon reilusta ylpainosta, normaaliin 85 kiloon.
Luultavasti muillaki terveellisillä elämäntavoilla on merkitystä siihen, että hän kokee elämänlaatunsa parantuneen. Ei osittainen alkoholin korvaushoito kannabiksen avulla ole ainoa syy tähän. On myös otettava huomioon dopamiini ja serotoniinitasapaino. Eikä mua kiinnosta perustaa mitään sivustoa kannabiksen haitoista, eikä mistään muusta siihen liittyvästä. Toi jätkä on kuitenkin päihderiippuvainen erittäin pahasti, ja sen pitäis hakea ihan siis apua päihdeongelmaansa sen sijaan että se lamaa itsensä hirveellä määrällä budia päivittäin ja alkaa sitten taistelemaan oikeudestaan olla alkoholisti joka haluaa polttaa kannabista sekä juoda alkoholia ja tehdä molemmat laillisesti koska hänen mielestään on moraalisesti väärin tehdä laittomuuksia.

Krapula kuudesta kaljasta ja aiempi ei pärise?
Muutama annos alkoholia aiheuttaa huomattavan rentoutumisen tilan. Kaikki tietää miltä tuntuu parin bissen jälkeen. Krapula kuudesta annoksesta tuntuu aika kaukaiselta, ellet ole sitten todella pieni tai sairas tai jotain. Myös se minkä näet krapulana..
Ja jossei sulla sixi pärise ni oot vittu humalahakunen(mikä taas ei ole niinsanottua alkoholin oikeinkäyttöä vaan väärinkäyttöä...)!)!)!)
Ja niin, jo kuusi kaljaa on siis usein juotuna liikaa. Tuota pienemmillä määrillä suomalainen mies yleensä ei saa vakavia ongelmia itselleen.
Hirveetä paskaa tulee kirjotettua ihan turhista asioista. avs..

wentami
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja wentami » 5.1.2011 23:12

Mites Prostitute perustelee lääkekannabiksen käyttäjien päiväannoksia, jotka ovat 2-5g päivittäin, lääkekäyttäjähän ei ole päihdeongelmainen ja saa jopa luvallisesti ajaa autoa, joten tuohon käyttömäärään tuijottaminen on täysin turhaa.
Alkoholihan sekoittaa dopamiini ja serotoniinitasapainon niin eikö se kannabis juuri auta siinä, että sitä alkoholia ei tarvitse (halua, ei tee mieli, ei kiinnosta) juoda niin paljon.
Ja varmaan tiedät itsekkin (ehkä :think: ), ettei sillä kannabiksella saada sixpäkistä kossun humalaa ("eli se alkoholistin tietty päihtymyksen riittävä taso"), se on mahdotonta ja kummastuttaa, ettei sinulla ole tietoa kannabiksen ja alkoholin yhteisvaikutuksista vaikka niin yrität antaa ymmärtää.

hydra
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja hydra » 6.1.2011 0:53

Alkoholismi (oletan että tuossa oli oikeasta alkoholismista kyse) tuhoaa pitemmän päälle ihmisen täysin, joten jos mies on radikaalisti vähentänyt alkoholin käyttöään kannabiksen niin se on epäilemättä hyväksi. Itse en tosin sietäisi kauaa paria grammaa päivässä, tai edes yhtä (paitsi ehkä syötynä).

Kannabis ja alkoholi yhdessä eivät vaikuta samalla tavalla kuin isompi määrä alkoholia.

Alkoholi on siitä typerä päihde, että se aiheuttaa enemmän pahaa kuin hyvää oloa, oli annostus sitten 2 tai 24 olutta.

Thomas Smokewood

ViestiKirjoittaja Thomas Smokewood » 6.1.2011 1:10

wentami kirjoitti:Mites Prostitute perustelee lääkekannabiksen käyttäjien päiväannoksia, jotka ovat 2-5g päivittäin, lääkekäyttäjähän ei ole päihdeongelmainen ja saa jopa luvallisesti ajaa autoa.

Itse asiassa joidenkin lääkkeiden alaisena ei saa ajaa autoa.

Hyvä yritys kuitenkin.

Tm3

ViestiKirjoittaja Tm3 » 6.1.2011 1:32

Prostitute kirjoitti:Alkoholi on yks "parhaista" päihteistä jos sitä käyttää KOHTUULLISESTI, ei isoja määriä kerralla, ei läheskään päivittäin.

Mitä haet tällä takaa?

Suuret haittavaikutuxet näkyy siks ku vedetään niit kipeit kännejä tai juodaan 6 bissee jok'ikinen päivä.

"Alkoholi on melko turvallinen päihde jos sitä käyttää KOHTUULLISESTI"? Miten niin "yks parhaista"?

Täähän herra käyttää kannabista 2g päivässä vaporisoimalla. Toi määrähän on ihan saatanan iso. Huumeriippuvainen.

Paljonko on sellaisen henkilön käyttöannokset, joka ei ole huumeriippuvainen? Ja mitä sitten jos henkilö on huumeriippuvainen?

Älkää ottako kaikkia hänen juttuja vakavasti vaikka sieltä hyviä pointteja löytyykin.

Mitä hänen jutuista ei pidä ottaa vakavasti?

Yhdistämällä kahta eri päihdettä tietysti vähennetään molemman päihteen haittavaikutuksia.

Tarkoitit tällä ehkä nimenomaan kannabista ja alkoholia, mutta tuollaisena kuin tuon sanoit tuo on valheellinen väittämä. Jotkut päihteet aiheuttavat suurtakin tuhoa yhdessä otettuna vaikka annostus olisi paljonkin pienempi kuin erikseen otettuna.

sen pitäis hakea ihan siis apua päihdeongelmaansa sen sijaan että se lamaa itsensä hirveellä määrällä budia päivittäin ja alkaa sitten taistelemaan oikeudestaan olla alkoholisti joka haluaa polttaa kannabista sekä juoda alkoholia ja tehdä molemmat laillisesti koska hänen mielestään on moraalisesti väärin tehdä laittomuuksia.

Mistä tiedät että hän lamaa itsensä ja yritätkö edes väittää sitä, vai oliko tuo pelkkää negatiivisen mielikuvan luomista? 2 gramman päiväannoksilla jää tuo pilven "lamauttavakin" vaikutus melko pieneksi ja muutenkin se on paljolti itsestä kiinni. Miksei ihminen mielestäsi saa taistella oikeudestaan juoda alkoholia ja polttaa kannabista laillisesti? Eikö ihmisellä mielestäsi pitäisi olla moisia oikeuksia?

Niin ja kun itsekin hoet kirjoittelevasi hirveää ja sekavaa paskaa niin olisiko siinä mitään ideaa että miettisit vähän omia tekstejäsi ennen sitä julkista ulostamista?

Prostitute

ViestiKirjoittaja Prostitute » 6.1.2011 2:43

Tm3 kirjoitti:...
Miten niin "yks parhaista"?

No vaikkapa sillä, että alkoholi pieninä annoksina on terveellistä, mutta antaa kuitenkin suht vahvan vaikutuksen päihteen määrään nähden.
Paras päihde on tietysti ihan täysin yksilöllisten mieltymysten juttu. Anteeksi, puhuin nyt hieman väärin tässä näin. Varmasti buprekin on vitun siistii jos vetää iha vähä?

Paljonko on sellaisen henkilön käyttöannokset, joka ei ole huumeriippuvainen? Ja mitä sitten jos henkilö on huumeriippuvainen?

Ihan täysin ympäripyöree kysymys. Pienemmät, niinhän se menee jokaisen päihteen kanssa LÄHES KAIKILLA. Jos henkilö on huumeriippuvainen, nii so what? No vaikka sitä että pitäs mennä hoitoon sen sijaan että yritetään kahden päihteen sekakäytöllä kontrolloida tota juttua. Alkoholismista on mahdollista toipua ilman kannabistakin. Ja sillon se elämänlaatu vasta kohenee?

Mitä hänen jutuista ei pidä ottaa vakavasti?

- Kannabis on käyttäjilleen pääsääntöisesti hyödyllinen ja elämänlaatua parantava lääkitys.
- Kannabis ei ole mieltä muuttava, tai vahingoittava huume.
- Olen jättäytynyt tarkoituksella kiinni Tullille sekä Helsingin Länsiterminaalissa, vaporisoimalla ravintolassa, sekä Virossa.(tämä on mielipidekysymys, kaksi edellistä eivät ole faktatietoa!)

Aivan, en maininnut yhteisvaikutuksista ihan fiksusti. Tässä oli kyse alkoholista ja kannabiksesta; en ajatellut että lähdettäisiin hirveästi sekoittamaan muita päihteitä tähän sen enempää.

Mistä tiedät että hän lamaa itsensä ja yritätkö edes väittää sitä, vai oliko tuo pelkkää negatiivisen mielikuvan luomista? 2 gramman päiväannoksilla jää tuo pilven "lamauttavakin" vaikutus melko pieneksi ja muutenkin se on paljolti itsestä kiinni. Miksei ihminen mielestäsi saa taistella oikeudestaan juoda alkoholia ja polttaa kannabista laillisesti? Eikö ihmisellä mielestäsi pitäisi olla moisia oikeuksia?

Niin ja kun itsekin hoet kirjoittelevasi hirveää ja sekavaa paskaa niin olisiko siinä mitään ideaa että miettisit vähän omia tekstejäsi ennen sitä julkista ulostamista?

Eiköhän juuri kannabiksella yritetä lamata sitä alkoholin juomisen tarvetta; Tähänhän se sitä käyttää? Täh? Aivan, ehkä ei lamaa itseään ihmisenä, mutta varmasti 2 grammaa kannabista hidastaa toimintoja, jotta himot eivät kasva liian suuriksi. Vai miten?..
On itsestä kiinni. Enkä tunne tapausta henk. koht.
Ihmisellä on oikeus tottakai taistella omista "oikeuksistaan", mutta mielestäni tämän herran pitäisi edelleenkin ensisijaisesti hakea apua alkoholiongelmaansa sen sijaan että käyttää kaiken tämän energian kannabiksen laillistamisen puolesta. Tämäkin on minun mielipide vain.
Ei mulla ole mitää kannabiksen laillistamista vastaan, tää herra on vaan tavallaan väärällä polulla oman hyvinvointinsa puolesta.
Mietin tekstejäni; En pysty sisäistämään jokaista lausetta joka tässä topicissa on kirjoitettu, moni on otettu asiayhteydestä hieman irti jotta saadaan koko taistelu aikaiseksi.

Wentami; Tämä kaverihan ei ole lääkekäyttäjä lain mukaan, vain omissa silmissään. Lain mukaan hän on huumeidenkäyttäjä, jolta lähtisi kortti heti ensimmäisenä jäätyään kiinni eikä takaisin tulisi varmaan ikinä. Päihdyttävien lääkkeiden vaikutuksen alaisena ei saa ajaa autoa(kolmiolääkkeet, en tunne tarkasti mutta tiedät mun pointin?). Sitäpaitsi kun kannabis on tälle herralle HUUME lain mukaan; mielipiteet on eri asia.
THC lisää epäsuorasti dopamiinin vapautumista. Jos tämä dopamiini saadaankin kannabiksesta osittain, ei tarvita niin paljoa viinaa vapauttamaan dopamiinia. Alkoholi on yhteydessä myös GABA:n toimintaan yms välittäjäaineisiin jne, lisää tästä? haluaako joku?

ei sillä kannabiksella saada sixpäkistä kossun humalaa ("eli se alkoholistin tietty päihtymyksen riittävä taso"), se on mahdotonta ja kummastuttaa, ettei sinulla ole tietoa kannabiksen ja alkoholin yhteisvaikutuksista vaikka niin yrität antaa ymmärtää.

Ehkä hain tässä just noita välittäjäainetasapainoja ja määriä enkä sitä KUINKA SEKASIN PÖNTTÖ ON. Niistä se hyvä olo niisanotusti tulee.
Niistä välittäjäaineista. Ei siitä kuinka paljon sun pää on sekaisin. Oot tavallaan oikeessa, en tunne kannabiksen ja alkoholin yhteisvaikutuksia hirveen hyvin. Kuinka hyvin mun pitäis tuntea? Olin kyllä väärässä; päihtymys on väärä sana. Välittäjäaineiden määrä olikin oikea, Sori, vittuile takas nyt sitten. Käytännössä oon kuitenkin itse muutamat sadat kerrat vetänyt noita sekasin ja tiedän jotain kuitenkin.

Alkoholi on siitä typerä päihde, että se aiheuttaa enemmän pahaa kuin hyvää oloa, oli annostus sitten 2 tai 24 olutta.

Tämä on mielipidekysymys. Riippuu ihmisestä ja siitä milllaisia vaikutuksia pitää enemmän hyvänä kuin pahana.. juuh.

Tästäkin postista voidaan noukkia, poimia ja puhua paskaa sellaisia asioita joiden merkitys tähän kokonaisuuteen on mitätön, enkä mä ole todellakaan mikään jeesus joka tietää kaiken, tää on mun kanta ja mun mielestä oon ainakin osittain kokonaistilanteen suhteen voiton puolella tän asian käsittämisessä. Vetäkää omat johtopäätöksenne. Toivon että ei kommentoitais jokasta juttua missä sitä pilkkua voitas vähä höylää edestä, takaa, sivusta, päältä, alta, perseeseen.. you know..

Olavi_Seiska

ViestiKirjoittaja Olavi_Seiska » 6.1.2011 3:03

Tuli mieleen et vois olla hyvä jos jollain sivustolla missä hampusta puhutaan,
tuotas esille sitä kuinka paljon erimielisyyksiä kannabiksen käyttäjillä itselläänkin
on liittyen lainsäädäntöön, vaikutuksiin jne.. :think:

Edit:
Tos iltapalaa syödes äsken visioin et, jos ircis joku järjestäs jotain väittelyitä ja sit
kopiois ne keskustelut johki?

Ja niihin väittelyihin pitäs osallistuu kaikenlaisii ihmisii, ei pelkästään ne
ketä on yleisesti tunnustettu fiksuiks ja viisaiks ihmisiks.

Esim. Turistin läsnäolo vois auttaa tuoda esille sitä mitä keskivertohampuusit
ei ole ja mitä ne vastustaa.

Nojoo en tiiä, meen nukkuu. :)

parker
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja parker » 6.1.2011 7:17

Tuo, että alkoholinkäyttöä voi vähentää kannabiksella oli mielestäni kiinnostavaa.

Onko muilla samantapaisia kokemuksia?
Onko tästä olemassa tieteellistä näyttöä?

cob09

ViestiKirjoittaja cob09 » 6.1.2011 7:24

parker kirjoitti:Tuo, että alkoholinkäyttöä voi vähentää kannabiksella oli mielestäni kiinnostavaa.

On todellakin kokemusta sekä itselläni, että lukuisilla kavereillani. Pajareissa ei toisille maistu alkoholi vähän pätkääkään. Itsellä jää aina muutamaan, ei pysty vaan juomaan enempää. Ja jos väkisin juo enemmän niin tulee paha olo tai uni. Hyvin toimivaa.

Lisäksi etenkin teininä olin kova juoksemaan kapakoissa aivan vaan periaatteesta ja ainahan siellä päihtyi. Nykyään kun ottaa indicaista niin jää mielummin jumittamaan sohvalle kavereiden kans katseleen leffaa tai pelaamaan jotain ja oluen sijasta menee marlin mehut tai coca-cola paljon paremmin alas.

Tieteellisestä näytöstä, onkohan tätä aihetta es tutkittu? Hieman epäilen.

Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 6.1.2011 12:21

Ite koin aikanaan, että sitä mitä itse pidin alkoholin kohtuukäyttönä oli minulle liikaa. En juonut kovin usein, mutta välillä join niin paljon että menetin muistin loppuillasta ja se masenti niin paljon, että päätin lopettaa moisen. Kuitenkin vuoden aikana huomasin, että ei tämä alkoholin käytön lopettaminen ollutkaan niin helppoa kuin kuvittelin... Huomasin kuitenkin myös, että kuten ylläkin on mainittu: Jos polttelen, en voi juoda kuin pari bisseä, jos juon enemmän niin sammun samantien. En sitten tiedä miten päihdeongelmaisena tjsp. minua voi pitää mutta kyllä minä koen, että polttelu on parantanut elämänlaatuani.

Sit varmaan myös eräiden mielestä valehtelen itselleni, kun poltin 10 vuotta tupakkaa, sitten 'lopetin' ja käytän enää mikserinä. Tämäkin on varmaan elämääni negatiivisesti vaikuttava asia.

Niin ja alkoholin kohtuukäyttöä ei ole. Alkoholin pienten määrien terveysvaikutuksista on valehdeltu niin vitusti, että en tiedä uskonko siihen enää ollenkaan. Esim. Punaviinin juonti tietyissä määrissä = jees, perustui siihen että jos saa elimistöönsä punaviinissä olevaa ainetta (en muista mitä) sen verran mitä sitä ainetta on punkkupullossa päivässä olisi teoriassa terveellistä, mutta punkkupullo päivässä taas ei muitten osiensa puolesta ole terveellisiä. (kirjoitinpa sekavasti)

Jotenkin niin että: Punkkulasissa on positiivisesti vaikuttavaa ainetta x, 1 yksikkö. Saadaksesi siitä kuitenkin terveysvaikutuksen, tarvitsee sitä 3 yksikköä, eli 3 lasillista viiniä. 3 lasillista viiniä ei ole terveellistä aineiden y määrän takia.
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

vihreä_valo
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja vihreä_valo » 6.1.2011 12:55

Kyllä varmasti hyvin moni kannabiksenkäyttäjä on huomannut ettei pilvessä alkoholia kulu kovin paljoa. Ei tarvitse, kun on jo päihtynyt. Poltteluillan jälkeen kun laskeskelee juotuja alkoholiannoksia, lopputulos on keskimäärin 3-4. Alkuillasta ehkä pari keskaria ja sitten usein 1-olutta myöhemmin, ei kihahda niin kovaa mutta on hyvää ja mietoa.
Oma alkoholinkulutus on kannabiksen myötä pysynyt kyllä aika itsestään ns. "terveysviranomaisten määrittelemässä kohtuukäytössä", mikä on tietysti hyvä juttu. Mitään krapulantapaistakaan ei aamuisin ole, vaikka illalla on voinut olla todella pihalla.

Varmasti kannabiksesta olisi hyötyä alkoholistien kuntouttamisessa. Mutta vaikeuksia tulee ennakkoasenteista, moni holisti kun kuitenkin tietää että se on HUUME ja "minulle on aina riittänyt ihan tämä alkoholi, huumeet on hörhöille".

roottori

ViestiKirjoittaja roottori » 6.1.2011 13:19

Tämä kaverihan ei ole lääkekäyttäjä lain mukaan, vain omissa silmissään. Lain mukaan hän on huumeidenkäyttäjä, jolta lähtisi kortti heti ensimmäisenä jäätyään kiinni eikä takaisin tulisi varmaan ikinä.

Mitä väliä, jos hän ei ole sitä lain mukaan? Tiedät varsin hyvin että on todella vaikeaa saada lääkekannabista suomessa. Tiedät myös varsin hyvin kaikista kannabiksen lääkinnällisistä vaikutuksista. Jos tarvitsisin lääkettä johonkin sairauteeni, ja tietäisin että kannabis on siihen sopivin, en välittäisi sen laittomuudesta.

Ja raju alkoholismi on kyllä paljon pahempi kuin 2g budia päivässä.

cob09 kirjoitti:...
On todellakin kokemusta sekä itselläni, että lukuisilla kavereillani. Pajareissa ei toisille maistu alkoholi vähän pätkääkään. Itsellä jää aina muutamaan, ei pysty vaan juomaan enempää. Ja jos väkisin juo enemmän niin tulee paha olo tai uni.

Minulla ihan sama juttu. Paukkujen jälkeen ei yksinkertaisesti pysty juomaan mitään alkoholipitoista. Se ei vaan mene alas. :)
spliuhu

Prostitute

ViestiKirjoittaja Prostitute » 6.1.2011 17:42

roottori kirjoitti:...

Mitä väliä, jos hän ei ole sitä lain mukaan? Tiedät varsin hyvin että on todella vaikeaa saada lääkekannabista suomessa. Tiedät myös varsin hyvin kaikista kannabiksen lääkinnällisistä vaikutuksista. Jos tarvitsisin lääkettä johonkin sairauteeni, ja tietäisin että kannabis on siihen sopivin, en välittäisi sen laittomuudesta.

Mites Prostitute perustelee lääkekannabiksen käyttäjien päiväannoksia, jotka ovat 2-5g päivittäin, lääkekäyttäjähän ei ole päihdeongelmainen ja saa jopa luvallisesti ajaa autoa

Tässä oli kysymys autolla ajamisesta! Lääkekäyttäjä ei ole päihdeongelmainen.. ???
Tiesitkö että lääkkeeseen voi jäädä riippuvaiseksi, wentami, ja niin käy myös hyvin usein niillä jotka joutuvat käyttämään riippuvuutta aiheuttavaa lääkettä päivittäin, pitkän aikaa.
Tottakai vittu voi lukea kaiken ennenku poimii asioita yhteydestään ja kyselee niistä

hisbollah

ViestiKirjoittaja hisbollah » 7.1.2011 17:30

parker kirjoitti:Tuo, että alkoholinkäyttöä voi vähentää kannabiksella oli mielestäni kiinnostavaa.

Itseäni ei ainakaan tee mieli juoda pilvessä. Ei vain jaksa, eikä tee mieli. Pari kaljaa menee vielä, mutta ryyppäämään minusta ei ole. Väitänkin, että elämänlaatuni on parantunut tästä johtuen, vaikka päihteettömyys olisikin terveellisin vaihtoehto.

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 7.1.2011 17:42

Prostitute kirjoitti:Lääkekäyttäjä ei ole päihdeongelmainen.. ???

Koska laittomuus on suurin hampun haitta, niin lääkekäyttäjälle hampun ongelmat ovat ainakin minimissään. Esim. ei tarvitse välittää mahdollisten aineenvaihduntatuotteiden näkymisestä.

jutilantimo

ViestiKirjoittaja jutilantimo » 7.1.2011 18:08

hisbollah kirjoitti:...

Itseäni ei ainakaan tee mieli juoda pilvessä. Ei vain jaksa, eikä tee mieli. Pari kaljaa menee vielä, mutta ryyppäämään minusta ei ole. Väitänkin, että elämänlaatuni on parantunut tästä johtuen, vaikka päihteettömyys olisikin terveellisin vaihtoehto.

Täsmälleen sama tilanne itsellä. Tipaton tammikuu menossa, jatkunu viime keväästä asti. Kaverisuhteet parantunu ihan selvästi, kun tulee oltua muutenkin tekemisissä kun viikonlopun reissuilla. Ja paino pudonnu kun itsestäään. Sopii itelle alkoholia paremmin.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”