Kakkuja Hollannissa?

Matkailuaiheista keskustelua hamppuväen näkökulmasta, hamppu muissa maissa
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!

Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Streptokokkus

Kakkuja Hollannissa?

ViestiKirjoittaja Streptokokkus » 26.2.2006 15:30

Aloitan nyt threadin kun en löytänyt täsmällistä postausta aiheesta. Ehkä viitseliäisyydellä olisi löytynyt, mutta tässä nyt tulee.
Ajateltiin käydä pienellä porukalla tuolla Amsterdamin vilinässä. Ennen siellä käyneenä coffeeshop-meininki on kyllä tuttu, mutta nyt on mukana henkilö joka ei ole koskaan tupakoinut eikä polttanut kannabista, mutta haluaisi kokeilla sitä. Kertoili, että ei halua polttaa sitä mutta on kuullut että kahviloista saisi kannabiskakkusia. Itsekään niitä en ole koskaan kokeillut enkä syönyt kannabista, mutta haluaisin toki itsekin niitä kokeilla. Minkälaisia ne siis yleensä ovat sisällöltään, onko hasiksesta vai cannabutterista tehtyjä ja paljonko itse asiaa niissä on noin keskimäärin? Jostain minulla on sellainen mielikuva että niissä olisi noin pari grammaa per kakku. Tuollainen satsi voi ensikertalaiselle olla aika kova, joten onko vihjeitä miten niitä kannattaisi nauttia? Pieniä palasia alkuun, mutta kun vaikutus alkaa parin tunnin viiveellä verrattuna polttamiseen niin miten kontrolloida että milloin on 'sopivissa'? En itsekään mitään överikuoseja tahdo vaan tosiaan sellaiset 'sopivat'.

No, tyhmiä kysymyksiä ja ehkä irrelevanttejakin itse asian kannalta, mutta newbieitä ollaan tuossa syönnissä.. :o

Taustatuki

Re: Kakkuja Hollannissa?

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 26.2.2006 18:48

Taas kerran vastoin parempaa tietoa,väittäisin että noita syötäviä ei enää saisi myydä,koska ne aiheuttavat liian helposti ns.överit.
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

Joyride

ViestiKirjoittaja Joyride » 26.2.2006 19:14

Viime vuoden kesäkuussa vielä ainakin myytiin, en sitten tiedä onko tilanne ehtinyt muuttua... Mutta siellä hotellissa missä itse olin, oli pieniä lappusia joissa oli ohjeita muunmuassa näiden kakkujen syöntiin. Itse en sen enempää niitä kokeillut, mitä nyt maun vuoksi maistelin, ja kyllä oli muuten hyvää.. :) Ja sen enempää en tiedä niiden tekotavasta, mutta kakku itsessään oli vaaleaa ja siellä täällä näkyi pieniä vihreitä hippuja...

Laiska-aivo

ViestiKirjoittaja Laiska-aivo » 26.2.2006 23:01

Ilmeisesti ei enää saa myydä kakkuja. Jos saa, hyvä, ottakaa varovasti ja kysykää paikan päällä neuvoa. Turvallisinta olisi kuitenkin tehdä itse jokin ruoka mihin laittaa sopivan määrän ganjabista mukaan ja nauttia se varmuuden vuoksi hotellihuoneessa tai muussa rauhallisessa ja yksityisessä paikassa. Jostain luin joskus, että paikalliset olisivat vaatineet avaruuskakkujen myynnin lopettamista, koska aiheuttivat liikaa sairaalareissuja räkäkännimeininkituristeille.

Pedro

ViestiKirjoittaja Pedro » 26.2.2006 23:45

Uudenvuoden aikoihin oli kakkuja ainakin vielä myynnissä. Tosin kuulin, että niiden sisältämää hasis määrää oli jouduttu vähentämään. Dolphinsin kakuissa oli muistaakseni 0.3g hasista per kakku. Kannattaa kokeilla myös muita vaihtoehtoja, kuten kannabis bonboneja(Chocolatasta), teetä tai pirtelöä. Myyjältä kysymällä se hasiksen määrä selviää ja kakkujen laatu vaihtelee paljon. Itse suosittelisin Greenhouse Tolstraatin kakkuja, jotka olivat parhaimman makusia ja myös hyvin toimivia.

pöjö

ViestiKirjoittaja pöjö » 26.2.2006 23:53

Reilu viikko sitten syöty pari kappaletta hasamuffinsseja coffee shop Abraxasista, olin lähdössä pitkälle bussimatkalle ja ajattelin hakea 'matkaevästä'. Efekti oli kyllä enemmän vatsanväänteitä sekä yleistä hitautta, jäi kyllä jotensakin pettynyt olo.

iloinen J

ViestiKirjoittaja iloinen J » 27.2.2006 13:03

.
Viimeksi muokannut iloinen J, 21.12.2020 3:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mylifestyle

ViestiKirjoittaja mylifestyle » 27.2.2006 17:07

Saa kyllä space tuotteita, ainakin viikko sitten vielä sai. ;)

Hyviä space-tuotteita saa Amsterdamista mikäli tietää mistä ostaa. Joissain paikoissa tuotteiden vaikutukset voivat olla aika nihkeitä, mutta löytyy hyviäkin paikkoja kun kyselee paikallisilta [ muutenkin saa enemmän irti Hollannista kun menee rohkeasti paikallisilta kyselemään neuvoja ].

Överit vaan voi kovin helposti tulla, koska harva malttaa odottaa että alkaa potkimaan. Rauhassa vaan, kyllä sitä on koko päivä aikaa päästä pilveen. :D

Kaverisi on aloittelija joten suosittelen että hän ottaa erittäin rauhallisesti, eli ei tyyliin syö koko leivosta kerralla vaan vaikka puolet ja odottelee ihan rauhassa sen puolitoista tuntia ja miettiä että kannattaako syödä lisää. Juice Bar'it ovat mielestäni hyviä hengailumestoja aloittelevalle, näistä paikoista ei saa savua ostettua [ saa polttaa omiaan ], mutta space-tuotteita kylläkin. Tunnelma ja musiikki ovat rauhallisempaa näissä paikoissa niin ei tarvitse sitten pärähtää musiikkiin, tapahtui monta kertaa itselläni. :D

Mutta rohkeasti kysyt vaan kun ostat, niin varmasti neuvotaan.

Hyvää matkaa! Milloin olette menossa? Itse lähden takaisin Amsterdamiin tällä viikolla ja olisi mukava tutustua muihin tovereihin. :pimp:

Edit: Voihan sitä vaporisaattoriakin käyttää mikäli ei halua keuhkojaan rasittaa. Monissa coffeeshopeissa voi lainata, yhtenä esimerkkinä '420 Cafe', jonka pitäisi löytyä aika helposti kun lähtee seikkailemaan damstraattia ja vilkuilee niille sivukujille. Mutta ensikertalainen ja vapo ei välttämättä ole se paras yhdistelmä, mutta hyvin se voi lähteä hanskasta leivoksienkin kanssa.
It's not tipping I believe in. It's over-tipping.

Streptokokkus

ViestiKirjoittaja Streptokokkus » 27.2.2006 20:40

Kiitoksia vain vinkeistä!

Arvelinkin, että niitä löytyy eri tasoisia. Mehubaarit kuulostavat hyvältä vaihtoehdolta, jos meininki vain on rauhallista. Muutenkin ollaan sellaisella porukalla että ei hirveästi psyykkailla ensikertalaista.. Ajattelin kyllä valmistautua ennen reissua ja tehdä itse butteria. Saapi nähdä onnistuuko. :)
Ihan heti ei olla lähdössä, vasta tuossa huhtikuun alussa että hyvää aikaa on valmistautua.

ShoJa

ViestiKirjoittaja ShoJa » 27.2.2006 22:54

Pink Floydista ostin yhtä avaruusmuffinsiä. Annos mulle oli sopiva. En ollut aktiivinen enkä edes satunnaiskäyttäjä. Halusin että annos voisi olla hieman enempää.. Mutta hyvähän se on, etten oo joutunut sekoilemaan övereistä :D
-"Historia on voittajien kirjoittama, kuka tietää kuinka kauas totuus on jäänyt menneisyyteen kummittelemaan"

masterofdisaster

ViestiKirjoittaja masterofdisaster » 6.3.2006 17:08

Kyllä niitä kakkuja löytyy, tosin ei joka mestasta. Aikaisemmin mainitut bluebird ja pink floyd on molemmat kivoja paikkoja, joista ehkä pink floyd soveltuu paremmin paikan päällä jumittamiseen. Siellä on kivat sohvat yläkerrassa johon voi vaikka jääd hetkeksi levyttämään jos pistää kakku nukuttamaan :wink: Kakkujen lisäks olen itse kokeillu bonboneja, mutta oma kokemukseni niistä ei ollut mitenkää merkittävä.
I smoke two joints before i smoke two joints, and then i smoke two more.

Locker

ViestiKirjoittaja Locker » 17.1.2011 9:05

Häh? Kyllä kakkuja sai vielä 2009 kun ite kävin mestoilla.

Omasta överikokemuksestani viisastuneena neuvoisin ensikertalaisille (samoista syistä itekin valitsin kannabiksen leivonnaismuodossa ekalla kerralla), että syö ensin puolet palastaan. Sekin kolisee varmasti todella hyvin, sen toisen puolikkaan voi syödä sitten myöhemmin, ehkä kuitenkin ennenkuin pilvi lähtee laskemaan.

Tein ite näin tokalla kerralla, joka olikin sitten huomattavasti parempi kokemus, ja kaikin puolin täydellinen ilta.

Lion of Judah

ViestiKirjoittaja Lion of Judah » 17.1.2011 14:33

Amsterdamin nykytilanteesta en tiedä, mutta muutamat Groningenin coffeeshopit myyvät space cakeja. Maksavat noin 3e kipale yleensä, mikä antaakin vähän osviittaa tehosta: ihan kusestusta, ensikertalaiselle tai satunnaispolttelijalle saattais kolista mutta mulla ei sanonu niin yhtään mitään. Parempi leipoa itte, niin tietää paljon siihen on sitä savua mennyt.

EDIT: Ja Lockerin halpaan mentiin, en huomannu et nää oli just äskö bumpattuja ketjuja isovihan ajalta.
"Layer cake. Have you seen it? Fucking good weed with Daniel Craig."
~Matisyahu

peltiritari

ViestiKirjoittaja peltiritari » 17.1.2011 20:00

Ihan hyvä näihin matkailukejuihin on saada välillä päivitystä niin on tuosta foorumihausta sitten jotain hyötyäkin jos joku etsii asiaan tietoa.

Runo

ViestiKirjoittaja Runo » 24.1.2011 20:21

Kakkuja ja leivoksia saa vielä. Ehkä pitää vain hieman etsiä / laittaa aikaa.
Suosittelen kysymään muilta turisteilta näistä tai sitten Baba nimisestä coffee shopista.
Wamoerstraatilla sijaitseva Baba muutenkin parhaita shoppeja. Siellä oli muffinsseja ja ties mitä herkkuja punasilmäiselle sotilaalle.
Isona boonuksena myös vapo joka pöydässä. Vissiin vielä Baban joku oma viritelmä. Huh toimi.

Peppe Halti

ViestiKirjoittaja Peppe Halti » 25.1.2011 5:25

Homegrown fantasies nieuwezids woorburgwalilla ainakin myy oikein maukkaita kakkuja.
"Elämän tuoksuihin ei kuulu kannabiksen löyhkä"

Martti Kauppila, iltalehden keskustelupalsta.

Locker

ViestiKirjoittaja Locker » 26.1.2011 17:09

Runo kirjoitti:
Wamoerstraatilla sijaitseva Baba muutenkin parhaita shoppeja. Siellä oli muffinsseja ja ties mitä herkkuja punasilmäiselle sotilaalle.

Suosittelen minäkin.

Runo

ViestiKirjoittaja Runo » 26.1.2011 17:13

Locker kirjoitti:...

Suosittelen minäkin.

Kyseisen paikan Cheese ja Jack Herrer oli aika tiukkoja.
Toinen hyvä paikka missä tuli myös viihdyttyä oli Hillstreet Blues niminen kahvila. Volcano tiskillä = win win.

kissakolmonen

ViestiKirjoittaja kissakolmonen » 26.1.2011 18:18

Runo kirjoitti:...

Kyseisen paikan Cheese ja Jack Herrer oli aika tiukkoja.

haha kävinpä tuossa Hollannin reissulla damissa pyörähtäessä vain Babassa ja ostin vain cheeseä ja herreriä, vois melkeen sanoa että tiesin mitä olin tekemässä vaikka ekaa kertaa oltiin mestoilla. :pimp:
Runouteni on vuosikymmeniä ymmärretty väärin. Haluan rahaa ja pillua, enkä mitään hevonvitun Aleksis Kivi-tunnustuspalkintoja!
-Eino Leino-

Palaa sivulle “Matkailu”