Törkeä huumausaine rikos, millainen tuomio???

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
kaiutin

Re: Törkeä huumausaine rikos, millainen tuomio???

ViestiKirjoittaja kaiutin » 9.5.2011 17:23

ja huumausainerikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä huumausainerikoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

Miks kuitenkin törkeistä huumausainerikoksista on annettu tyyliin 13v tai 11v tuomioita.

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 10.5.2011 14:37

kaiutin kirjoitti:...

Miks kuitenkin törkeistä huumausainerikoksista on annettu tyyliin 13v tai 11v tuomioita.

Voisko niihin liittyä jotain muuta rikollisuutta? Saadaan vaikka joku "merkittävä rikollisen taloudellisen hyödyn tavoittelu" kohta ruksitettua tms. Vähän niinkun autolla ajava voisi saada tuomion törkeästä liikenteenvaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta yhtä aikaa? Media voi hyvinkin jättää asioita mainitsematta kun näistä tuomioista kirjoitellaan.
Lehemiä sioille.

fin1000w
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja fin1000w » 10.5.2011 18:55

Yleensä noihin maksimi juttuihin liittyy vanhoja pohjien palamista, tai jotain oheistuomiota.

Ja hyvin usein törkeäkin juttu jaetaan esim hallussapitoon ja hankkimiseen, vaikka samasta jutusta kyse.

Buuddha

ViestiKirjoittaja Buuddha » 12.5.2011 10:18

Meikäläinen tässä mietti että pakkohan sillä lajikkeella on olla joku merkitys ? Meinaan vaan että vaikka ois 20 LR2 ni eihän siitä millään vois mitää kiloja saada. : D Kun taas jollain satoisamalla lajikkeella, kuten vaikka tuolla B-52 vois helposti 20 kasvilla saaada montakin kiloa. Vai ottaako poliisit/loppupeleissä syyttäjä sitä huomioon ? :think:

-B
Rikkaat näyttää tien, kun köyhät vikisee perässä.

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 12.5.2011 19:32

Buuddha kirjoitti:Vai ottaako poliisit/loppupeleissä syyttäjä sitä huomioon ?

No ei salettiin ota.

Sitä paitsi Suomen hamppuhuumelainsäädäntö menee niin, että kaikki mitä syytetty ei pysty kumoamaan, siitä tulee tuomio. Siksi jos tuollainen lajikejuttu olisi, se katsottaisiin aina satoisimman lajikkeen mukaan ellei syytetty geeniteknologisin keinoin pystyisi aukottomasti osoittamaan lajikkeen olleen pienisatoinen. Syytetyn sanahan on hamppuhuumeasioissa mitätön poliisin/syyttäjän sanaa vastaan.

ööö

ViestiKirjoittaja ööö » 13.5.2011 14:41

Jos kasvit on vasta taimivaiheessa esim. noin viikon ikäisiä, katsotaanko näistäkin saatavan se 100g per kasvi, vaikka niiden sukupoli ei ole vielä tiedossa?

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 13.5.2011 20:21

ööö kirjoitti:Jos kasvit on vasta taimivaiheessa esim. noin viikon ikäisiä, katsotaanko näistäkin saatavan se 100g per kasvi

Hmm

Tämä taitaa tosiaan olla lieventävä seikka, varsinkis jos:
- Kämppään ei olisi edes mahtunut kasvimäärä
- Kasvatustilaan ei olis mahtunut kasvimäärä
- Valaisu ei olisi millään riittänyt kasvimäärälle
- Joku muu tekijä ei olisi riittänyt kasvimäärälle
...

wentami
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja wentami » 14.5.2011 2:01

Vihreevoima kirjoitti:...

Hmm

Tämä taitaa tosiaan olla lieventävä seikka, varsinkis jos:
- Kämppään ei olisi edes mahtunut kasvimäärä
- Kasvatustilaan ei olis mahtunut kasvimäärä
- Valaisu ei olisi millään riittänyt kasvimäärälle
- Joku muu tekijä ei olisi riittänyt kasvimäärälle
...

Mutta...silti sinun pitää joillain tavalla todistaa asia , syyttäjän tehtävänä on syyttää ja aina oletetusti syyttäjä katsoo jokaisesta kasvista saatavan vähintää se 100g huumetta oli kasvi taimi tai vaikkapa pistokas.
Suomen laissa on kirjautomaton säänto: Huumerikoksista syytetyn pitää itse todistaaa olevansa syytön, muutoin olet syyllinen.

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 14.5.2011 11:48

wentami kirjoitti:Mutta...silti sinun pitää joillain tavalla todistaa asia , syyttäjän tehtävänä on syyttää ja aina oletetusti syyttäjä katsoo jokaisesta kasvista saatavan vähintää se 100g huumetta oli kasvi taimi tai vaikkapa pistokas.
Suomen laissa on kirjautomaton säänto: Huumerikoksista syytetyn pitää itse todistaaa olevansa syytön, muutoin olet syyllinen.

Hakkaraisen taannoin julkaistuun tutkimukseen voinee vedota, jossa määritellään keskimääräiseksi sadoksi se 25 grammaa per kasvi. Siinä voi sitten syyttäjä yrittää todistella muuta, jos kykenee.
Hiisi vieköön!

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 14.5.2011 12:05

Hakkaraisen tutkimukseen...mulla ei nyt ihan säteile. Jos jollakulla olisi heittää linkkiä tutkimukseen, niin se olisi hienoa.

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 14.5.2011 12:23

Vihreevoima kirjoitti:Hakkaraisen tutkimukseen...mulla ei nyt ihan säteile. Jos jollakulla olisi heittää linkkiä tutkimukseen, niin se olisi hienoa.

Täältä löytyy: http://www.stakes.fi/yp/2011/2/hakkarainen.pdf
Hiisi vieköön!

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 14.5.2011 12:43

Kiitos! Tämä tutkimus olikin jäänyt jostain syystä lukematta, mikä edesauttoi "säteilemättömyyttä". No, nyt lukemaan lisää tutkimusta.

TheWedge88

ViestiKirjoittaja TheWedge88 » 4.4.2012 14:08

ahlala kirjoitti:En näe kyllä muuta ulospääsyä kuin että myyt kämpän, ja muutat nopeasti hollantiin. Sinua ei luovuteta koska, kannabiksen kasvattaminen omaan käyttöön hollannissa ei ole laitonta.

itse sain 0.2 grammasta aikanaan ilman mitään entisiä rikkeitä, 1200e sakkoja. Syyttäjä vaati 8kk ehdonalaista.
Asuntooni oli tehty kotietsintä poissaollessani ja jostain sohvanvälistä oli sitten, "vahvaksi" luokiteltua kukkaa löytynyt.

Tämä johtui siitä että minulla oli henkilökohtaista riitaa kyseisen kuulustelijan kanssa entuudestaan. Ja sanojani oli muuteltu, että niin. Voimmeko me luottaa poliisiin?

Minulla ei siis ollut mitään kasvamassa, silloin. Mutta sitten yllättäen noin 7kk tapahtuneen jälkeen tulee kutsu oikeuteen, olin aivan ihmeissäni kun kuulustelukirjoissa lukee että olen itse sanonut kasvattavani kannabista noin 10vuoden ajan. Ja antaneeni sitä sillointällöin kavereille.

Oikeudessa minulla oli lääkärinlausunto että olen päihteetön ja mikään ei viittaa siihen että olisin käyttänyt kannabista, ja sanoin kuulustelukirjoja väärennetyiksi. Ei auttanut.

Voisin kyseisestä tapauksesta antaa vaikka haastattelun tv;seen. Ja tuoda julki tämän korruptioituneen poliisijärjestelmän.

1200e sakkoja 0.2 grammasta, 8kk ehdonalaista ahahhahaha.. "Eiku näin se meni oikeesti!!"
"Onko kukaan kokeillut toimiiko jos pyörittäis tampoonin karstassa ja työntäisi sen "thc supon" peräsuoleen?"

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”