huonoa kohtelua foorumilla

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

huonoa kohtelua foorumilla

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.4.2012 22:54

Miksi se on niin vaikiaa olla kohtelias tai avulias?Emmähän ole kaikki yhtä viisaita,Eiköhän voitais olla ihmisisksi,ettei turhaan vittuilla kellekkään, eihän se ole kivaa :lohtu: RAUHA KAIKILLE.

Vieras

Re: huonoa kohtelua foorumilla

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.4.2012 1:19

välillä vaan kun ihmisten aivojen tilalla on käpy tai joku muu sinne kuulumaton asia/esine niin pistää ärsyttämään hieman kun tuntuu ettei se järki kulje ollenkaan. jos nyt kysyy että montako kukkaa kasviin tulee ja siihen vastataan että latvomatta YKSI ja latvottuna KAKSI? ensinnäkin tämän kysyjä oli aivan idiootti ja vastaaja meni vielä ohi että heilahti siinä idiootin luokituksessa.

Tosin faktahan on se että maapallolla on erittäin paljon ihmisiä ja sinne mahtuu erilaisia ihmisiä myös vaikka millä mitalla. Myös niitä jotka ei omista aivoja / eivät osaa käyttää niitä.

Älä nyt ota nokkiisi, kyllä nekin jotka ei osaa vastata kohteliaasti / auttaa keltanokkaa solvaamatta sitä, kuuluvat myös siihen kategoriaan, jotka voisivat miettiä hieman.

Mutta käytä aivojasi, älä kysy itsestään selvyyksiä, käytä hakua, googlea, hieman aikaa siihen vastauksen etsimiseen.

Senhän ei kuulu mennä niin että: mulla on ongelma, hmm mitäs mä teen JOO LAITETAAN KYSYMYS foorumille. Ei.. Vaan ensin pitää hieman nähdä vaivaa, etsiä vastausta, käyttää googlea, jos ei vieläkään tunnu löytyvän niin sitten tehdään taas yksi aihe tai kysytään siihen liittyvässä topicissa.. (kyllä, sen aiheeseen liittyvän topicin löytäminen vaatii myös hieman aikaa ja sitä haku.toimintoa..)

Olen kyllä siinä samaa mieltä kannssasi että välillä tuntuu että ihmiset mielummin solvaavat, kuin auttavat.. Mutta välillä vain menee hermo, ymmärtäähän sen..

Surre_

ViestiKirjoittaja Surre_ » 14.4.2012 8:20

Lupaan jatkossa kohdella paremmin kaikkia. :pimp:

Harrastelija

ViestiKirjoittaja Harrastelija » 14.4.2012 11:05

Lupaan vittuilla kaikille jotka eivät osaa käyttää foorumin hakua ja googlea eivätkä osaa laittaa pikkukysymyksiään niille tarkoitettuihin ketjuihin.

Niille jotka selvästi laiskuuttaan kieltäytyvät hankkimasta itse edes perustietoja asiasta lupaan vittuilla kahta kovemmin.

Peace ja nyrkki silmään :guru:
"It is sad that due to the Unfortunate State of Assholes in the world today we herbalists are treated criminally."

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 14.4.2012 13:04

Itse lupaan jatkossa vittuilla ihan vaan vittuillakseni. Jos ylipäätään laiskuuttani vaivaudun mitään kirjoittamaan.

Saa vittuilla takasin.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 14.4.2012 16:28

A
että kehtaa tulla tänne nimettömänä vittuilemaan..
päähän tarttis saada. kannabista :lol:
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Hatsitatti

ViestiKirjoittaja Hatsitatti » 14.4.2012 19:36

Mitä h......n v ittuilua. NYT KUULKAAS rekisteröintiin vieraat ja sitten vittuilemaan. Kyllä sitä ittuillaan heti kun jauhetaan käpy on aivojen tilalla ja muuta, helppoahan se on rekistöröimättömien tulla avautumaan palstoille ei muuta kun BONGIT TULILLE ja rauhaa.
Viimeksi muokannut Hatsitatti, 15.4.2012 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.4.2012 22:56

josksu se vaan on niin että jollekin ei oo suotu sitä älykkyyttä edes millimetrin vertaa..sillon on ihan turha yrittää opettaa kun käpy on aivojen tilalla. ei opi. Asia tietysti erikseen jos kysyjä on sellanen että se voi jotain ymmärtää opetuksesta. sillon vastaillaan kohteliaasti opettaen.

( aivotonta apinaa ei voi opettaa.. kaikki sen tietää)

tikku&takku

ViestiKirjoittaja tikku&takku » 15.4.2012 13:46

se on vaa niin että on monenlaista oppijaa ja oppimistapaa, kaikki ei tarkastele asioita samasta vinkkelistä eikä opi samalla tavalla kun toinen.
se on huomanu että kun useammat jannut kun pääsevät kasvattelunmakuun niin he ovat tarpeeksi poltettuaan mielestänsä legendaarisia mestari kasvattajia ja tulistuvat heti kättelyssä jos joku ei tajua heidän tarjoamiaan lauseitaan täydellisessä kontekstissa ja pääse välittömästä samalle ymmärrystasolle - suurin osa johtuu siitä että kun on jatkuvasti semmoisessa leppoisessa mielentilassa ja sitten kun pitäisi pinnistellä sen verran että joutuu hieman skarppaamaan omaa muistia ja keskittymistä pöhnän takaa ja tämä yritys menee vielä ihan hukkaan on siinä syytäkin olla hieman vaivaantunut ja tuurhaantunut - oma kupla kun on se pyhin juttu :)

Eräs pappa

ViestiKirjoittaja Eräs pappa » 17.4.2012 10:22

Olen huomannut saman negatiivisuuden, olen kuvitellut sen johtuvan joko palstan kyttäjien iästä tai sitten näillä negatiivisilla muksuilla on hamppu loppu tai yrittävät sinnitellä kuivilla. Luen paljon palstoja ja heti alussa havaitsin tämän negatiivisuusilmiön. Eiköhän kokeilla vain muidenkin ymmärtämistä ja kestämistä kuten lainattu esittää. Ei tällaisella porukalla saada mitään muuta aikaan kuin pahaa mieltä ja jokainen profloi kirjoittajat pennuiksi vaikkeivät kaikki sitä olisikaan, painoarvo katoaa ja se nakertaa kaikkien kirjoittajien uskottavuutta.

Vieras kirjoitti:välillä vaan kun ihmisten aivojen tilalla on käpy tai joku muu sinne kuulumaton asia/esine niin pistää ärsyttämään hieman kun tuntuu ettei se järki kulje ollenkaan. jos nyt kysyy että montako kukkaa kasviin tulee ja siihen vastataan että latvomatta YKSI ja latvottuna KAKSI? ensinnäkin tämän kysyjä oli aivan idiootti ja vastaaja meni vielä ohi että heilahti siinä idiootin luokituksessa.
.

Optimiideaalipajari420

ViestiKirjoittaja Optimiideaalipajari420 » 18.4.2012 10:50

Ne koittaa häätää sut tältä foorumilta sun omaks hyväks että menisit kysyyn neuvoa jostain missä osataanki auttaa eikä vaan jauhaa paskaa hupusta ja phsta.
:guru: :mrgreen: :doh:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.4.2012 14:52

Optimiideaalipajari420 kirjoitti:Ne koittaa häätää sut tältä foorumilta sun omaks hyväks että menisit kysyyn neuvoa jostain missä osataanki auttaa eikä vaan jauhaa paskaa hupusta ja phsta.
:guru: :mrgreen: :doh:

Olet enenmän kuin oikiassa,eihän täälä puhuta kun paskaa, ja kukaan ei sitte osaa muuta kun vittuilla ja olla sitte niin neekeriä.

eki

ViestiKirjoittaja eki » 19.4.2012 17:08

Siiis itse kun tänne vanhempana hampuusina välillä eksyy niin ketjuja lukiessa tosiaan tuo ikä iskee heti silmään/korvaan. Puolissa ketjuista ilmenee jossain vaiheessa että joku asuu vielä kotona/vanhempien vaikutuspiirissä. Tod. näk. tuo ketjuissa ilmenevä tiedoilla(täysin amatööritason) pullistelu on juuri nuoren iän syytä. Toinen asia joka ihmetyttää on se että tuolta basaarin kautta suomea saastutetaan paskoilla siemenkannoilla.

Jediknight420

ViestiKirjoittaja Jediknight420 » 20.4.2012 15:40

Minä lupaan myös käyttyäytyä kunniottavammin tästä lähtien :)

Paitsi että vapaavyöhykkeen taso on suomi24 verrattavissa joten miksi odottaa parempaa kohtelua? Olen huomannut että rekisteröityjä käyttäjiä neuvotaan paljon kunniottavammin kuin niitä jotka kyselevät vapaavyöhykkeellä ilman nimimerkkiä "paljonQ tulee satoo jos mulla on 2x9w esliiiii!!?"

On myös otettava huomioon että tavallisesti keskustellessa ihmisen kanssa tapahtuu elekieltä sekä ilmeistä voidaan päätellä jotain. Nyt se on vain tekstiä minkä moni voi jopa käsittää vihamieliseksi vittuiluksi.

Vieras kirjoitti:...

Olet enenmän kuin oikiassa,eihän täälä puhuta kun paskaa, ja kukaan ei sitte osaa muuta kun vittuilla ja olla sitte niin neekeriä.

Tämmöistä asennetta kohtaa täällä myös usein, kaikki ovat kusettajia, neekereitä eivätkä osaa kuin vittuilla, joten ehkäpä on syytä välillä katsoa peiliin?
"tell the devil that the apple aint enough unless he put something in there that gets me really fucked up"

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 21.4.2012 4:13

Mitä voi odottaa foorumilta johon voi kirjoittaa rekisteröitymättä? Kasvatuspuolella on melko asiallista kyllä moneen muuhun alueeseen verrattuna. Minäkin lupaan käyttäytyä kokonaisuutena paremmin, mutta myös kuittailla enemmän turhille spämmääjille googlesta.

Shark Attack

ViestiKirjoittaja Shark Attack » 21.4.2012 6:36

Pistänpäs lusikkani tähänkin soppaan, silly me.
Noita ketjuja selatessa törmää aina jonkun sanomaan, katso hupu, katso sitä tai tätä.
Se on muutes aika varma keskusteluntappaja.

Juu, on ihan paikallaan laittaa joku linkki johonkin asiantuntevaa keskusteluun tai paikkaan, josta on apua kyseisen kirjoittajan kysymykseen. Jos _sillä edistetään keskustelua antamalla siihen jotain uutta tietoa_

Mut yleinen viittaus, katso hupu, ei tavallaan johda mihinkään, se vaan tappaa keskustelun.
Sillä tavallaan ilmoitetaan, että oletpa typerä kun et osaa käyttäähakua tai lukea mitä joku kirjoitti vuonna 2003.

Olen joskus miettinyt et onko se syy miks keskustelu on tavallaan vuosi vuodelta kutistunut tällä foorumilla.
Täällä tavallaan ei edistetä asioita, jotka ovat ulkopuolella joidenkin foorumin käyttäjien asiantuntemuksen?
And believe me, on paljon asioita tuolla ulkomaisilla foorumeilla joista tääl ei ole hajuakaan ;))) anteeks...et tiedostin tämänkin ;)
Rönsyjä ei suvaita?

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 21.4.2012 8:16

Shark Attack kirjoitti:Pistänpäs lusikkani tähänkin soppaan, silly me.
Noita ketjuja selatessa törmää aina jonkun sanomaan, katso hupu, katso sitä tai tätä.
Se on muutes aika varma keskusteluntappaja.

Juu, on ihan paikallaan laittaa joku linkki johonkin asiantuntevaa keskusteluun tai paikkaan, josta on apua kyseisen kirjoittajan kysymykseen. Jos _sillä edistetään keskustelua antamalla siihen jotain uutta tietoa_

Mut yleinen viittaus, katso hupu, ei tavallaan johda mihinkään, se vaan tappaa keskustelun.
Sillä tavallaan ilmoitetaan, että oletpa typerä kun et osaa käyttäähakua tai lukea mitä joku kirjoitti vuonna 2003.

Olen joskus miettinyt et onko se syy miks keskustelu on tavallaan vuosi vuodelta kutistunut tällä foorumilla.
Täällä tavallaan ei edistetä asioita, jotka ovat ulkopuolella joidenkin foorumin käyttäjien asiantuntemuksen?
And believe me, on paljon asioita tuolla ulkomaisilla foorumeilla joista tääl ei ole hajuakaan ;))) anteeks...et tiedostin tämänkin ;)
Rönsyjä ei suvaita?

Kyllä se ihan tuntuu tuossa hakukoneille vapauttamisessa olevan se syy.

Se keskustelu mikä aina tapetaan, voi ihan yhtä hyvin siirtyä jo samaa aihetta käsittelevään ketjuun. Helpottuu se oikean tiedon löytäminen, kun ei ole viittäkymmentä ketjua samasta aiheesta.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

hydra
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja hydra » 21.4.2012 12:23

KEimo_ kirjoitti:...

Kyllä se ihan tuntuu tuossa hakukoneille vapauttamisessa olevan se syy.

Se keskustelu mikä aina tapetaan, voi ihan yhtä hyvin siirtyä jo samaa aihetta käsittelevään ketjuun. Helpottuu se oikean tiedon löytäminen, kun ei ole viittäkymmentä ketjua samasta aiheesta.

Tiedon löytäminen ei helpotu vaan vaikeutuu, kun on vain se yksi 50-sivuinen ketju aiheesta, jonka lukemiseen menisi koko päivä. Sen takia se ei ole hyvä käytäntö että kaikki keskustelut yritetään tukea mahdollisimman pieneen määrään isoja ketjuja. Eikä juuri kukaan edes lue sellaista läpi ennenkuin postaa siihen.

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 21.4.2012 13:44

hydra kirjoitti:...

Tiedon löytäminen ei helpotu vaan vaikeutuu, kun on vain se yksi 50-sivuinen ketju aiheesta, jonka lukemiseen menisi koko päivä. Sen takia se ei ole hyvä käytäntö että kaikki keskustelut yritetään tukea mahdollisimman pieneen määrään isoja ketjuja. Eikä juuri kukaan edes lue sellaista läpi ennenkuin postaa siihen.

Jos ihmiset jaksaisivat ja osaisivat käyttää hakua, suurimman osan postauksista voisi jättää postaamatta, varsinkin uudet aiheet jotka vaikeuttavat hakua erityisesti. Ongelmana on se että ei edes viitsitä etsiä, vaikka lähes kaikki kasvatukseen tarvittava tieto löytyisi jo valmiiksi foorumilta. Aloitteleville löytyy _ihan_kaikki. Uudet kasvattajat suoltavat lähinnä tunnepohjaista potaskaa, fiiliksiään ym. Miksi sellaista viestejä pitäisi olla foorumi täynnä jossa keskustellaan kasvatuksen tekniikasta.

Tämä ei ole mikään turhanpäiväisen keskustelun foorumi, joten keskustelun tappaminen sanalla hupu ei ole mielestäni mitenkään negatiivinen asia jos huomautus on aiheellinen.

NoZero

ViestiKirjoittaja NoZero » 7.10.2012 2:29

Itse olen kysellyt monasti tyhmiä kymysyksiä ja olen (omasta mielestäni) ottanut opikseni, joten olisi tekopyhää runtata joku uusi kasvattaja joka vuoroltaan tulee esittämään näitä.
Joskus ei vaan ole perusasiatkaan hallussa ihmisellä, itselläni on yksi tuttu joka nykyään kasvattaa hirviöpuskia vaikka n.4v sitten jouduin opettamaan tyypille että mullan pitää olla kuohkeaa.. tyyppi kun oli kaverinsa kanssa tampannu mullan ihan tiiviiksi logiikalla "saapi enempi mahtumaan astiaan".. :?

Toki, itseänikin ärsyttää tyypit jotka tulevat kysymään kirjautumatta näitä
Jediknight420 kirjoitti: "paljonQ tulee satoo jos mulla on 2x9w esliiiii!!?"

Kyllä minä silti yritän tehdä parhaani ja vastata mahd. asiallisesti kaikkiin kysymyksiin ja jakaa omia kokemuksiani tarvittaessa :D.. Vaikka en nyt mikään Mestari-luokan kasvattaja olekkaan.
...Ja teidän isällä, on väärät arvot ja siks sä oot ääliö

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”