Rentouttavaa vai ei?
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
Simply curious
Rentouttavaa vai ei?
Sellaisen käsityksen kanssa olen pitkään elänyt että pilveä pössytellessä voi todella kokonaisvaltaisesti rentouttaa esimerkiksi rasittuneita lihaksia...jne... Siis ennen kuin ekaa kertaa poltin jolloin suhtautumiseni kasvin tähän puoleen muuttui aika totaalisesti. Pään saa kyllä sauhuilla sekaisin mutta jos kannabiksella yrittää lääkitä vaikka selkäkipuja (en tarkoita että tässä tapauksessa polttelisi ensisijaisesti "lääkkeenä" vaan jos odottaa saavansa mukavana pikku bonuksena helpotuksen siis selkäkipuihin for example) niin sehän perkele vaan korostaa niitä. Eli jos haluat selvittää kertaheitolla mitkä osat kehossa ovat olleet erityisen rasituksen alla niin bongi porisemaan vaan...? En ole todellakaan vastustaja, päinvastoin. Tämä piirre vain hiukkasen on jäänyt hämäämään... Toki niitä rentouttaviakin ominaisuuksia löytyy mutta niistä ei pääse täysillä nauttimaan jos vaikkapa rasittunut selkä kolottaa kahta kauheammin.... Pointteja, kommentteja....?
- Jack The Reaper
- 2 tähteä

Reaper Reply
Polttele jotain kunnon indicaa alaka hermoja terastavaa sativaa.
Tallaisia kunnon "norsuntappaja"-indicoita on esim. Sensi Star...
Tallaisia kunnon "norsuntappaja"-indicoita on esim. Sensi Star...
-J 
Jep
Itsekkin olen sitä mieltä että kannabikseen tutustuminen vie aikansa.
Itse en parilla ensimmäisillä kerroilla oikein tajunnut juttua enkä saanut kovin hienoja fiiliksia, mutta kyllä sen nyt tietää.
Kannabis on myös aine joka vaikuttaa melko yksilöllisesti.
Muutama kaveri on meikäläisellä, jotka eivät välitä lainkaan kannabiksen vaikutuksesta ja eivät varmaan siihen sen kummemmin tahdo muutaman polttelukerran jälkeen tutustuakkaan. Arvostan heidän päätöstään siinä ja arvelen että hekin arvostavat minua.
Itse en parilla ensimmäisillä kerroilla oikein tajunnut juttua enkä saanut kovin hienoja fiiliksia, mutta kyllä sen nyt tietää.
Kannabis on myös aine joka vaikuttaa melko yksilöllisesti.
Muutama kaveri on meikäläisellä, jotka eivät välitä lainkaan kannabiksen vaikutuksesta ja eivät varmaan siihen sen kummemmin tahdo muutaman polttelukerran jälkeen tutustuakkaan. Arvostan heidän päätöstään siinä ja arvelen että hekin arvostavat minua.
Re: Jep
fishmask kirjoitti:Muutama kaveri on meikäläisellä, jotka eivät välitä lainkaan kannabiksen vaikutuksesta ja eivät varmaan siihen sen kummemmin tahdo muutaman polttelukerran jälkeen tutustuakkaan.
No sitten ne ei oo varmaan vielä päässeet käymään "avaruudessa" hampun hengen kanssa
- derri
- Hampun henki
Re: Jep
derri kirjoitti:No sitten ne ei oo varmaan vielä päässeet käymään "avaruudessa" hampun hengen kanssa
En jaksa, oon omena
voi herraisä!
Ei herraisä mitä paskaa tämän threadin aloittajalta putoaakaan suustaan
Minä olen ainakin saanut kukalla polttanut kuumeen pois, kurkkukivun, päänsäryn, lihassäryn (treenin jälkeen), kipeän selän, kipeän käden, kipeän jalan, kipeän mahan.. miltei kaiken!
Ihan puistattaa tommonen puppu mitä joku täällä syöttää.. :/
-ivey-
Minä olen ainakin saanut kukalla polttanut kuumeen pois, kurkkukivun, päänsäryn, lihassäryn (treenin jälkeen), kipeän selän, kipeän käden, kipeän jalan, kipeän mahan.. miltei kaiken!
Ihan puistattaa tommonen puppu mitä joku täällä syöttää.. :/
-ivey-
puppuako
Älä Ivey3 nyt noin suoralta kädeltä tyrmää.
Myönnän ja tiedän kyllä, että moneen vaivaan ja kolotukseen hamppu on mitä mainioin lääke, _mutta_ myös minulla on tullut ikäviä tuntemuksia lihassäryn ja hampun yhdistelmästä. Yritin selvittää tilanteen polttamalla tuhdit savut, jonka jälkeen särky oli jatkuvasti päällimäisenä mielessä. Kyseessä melko sativavoittoinen kukka. Tietysti oikea lajike&määrä&miljöö jne vaikuttaa lopputulokseen.
Inhottavaan flunssaan kuku on erittäin toimiva troppi. Siihen ei voi kun suositella.
Hoivatkaa itseänne.. niin minäkin teen
Myönnän ja tiedän kyllä, että moneen vaivaan ja kolotukseen hamppu on mitä mainioin lääke, _mutta_ myös minulla on tullut ikäviä tuntemuksia lihassäryn ja hampun yhdistelmästä. Yritin selvittää tilanteen polttamalla tuhdit savut, jonka jälkeen särky oli jatkuvasti päällimäisenä mielessä. Kyseessä melko sativavoittoinen kukka. Tietysti oikea lajike&määrä&miljöö jne vaikuttaa lopputulokseen.
Inhottavaan flunssaan kuku on erittäin toimiva troppi. Siihen ei voi kun suositella.
Hoivatkaa itseänne.. niin minäkin teen
- flacch -
Hampussa se onkelma, että jos tulee liikaa polteltua eikä ole vielä tottunut sellaseen, niin saattaa alkaa jumittelemaan tiettyjen ajatusten kanssa. Joillakin alkaa esim vaikka puuduttamaan joku paikka kauheasti, vaikka ei oikeasti puuduttaisikaan. Myös tietyt kivut saattavat vahvistua, kun niitä tulee kokoajan ajateltua. Mutta jos ottaa sellaisen määrän, joka tuntuu hyvätlä (kokeilemalla oppii) ja rentoutuu kunnolla kuunnellen vaikka musiikkia, jutellen kavereiden kanssa kaikenlaista maanalaisen ja avaruuden välissä mässyttäen samalla makoisia karkkeja, niin kyllä kaikki kivut ja huolet haihtuu. Enkä sano tota todellisuudelta pakenemiseksi, vaan on se hyvä pitää rentouttavia hetkiä, jolloin kuitenkin olet vielä oma itsesi, vaikka vähän iloisuusbuustia käyttäisikin. Mutta se on taas jokaisen oma mielipide.
Hamppu muuten toimii aivan loistavasti myös unettomuuteen ja ruokahaluttomuuteen
Hamppu muuten toimii aivan loistavasti myös unettomuuteen ja ruokahaluttomuuteen
Maksa pomon liksat pomo maksaa verot/
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...
-
GoldenGanja
Re: voi herraisä!
Ivey3 kirjoitti:Ei herraisä mitä paskaa tämän threadin aloittajalta putoaakaan suustaan![]()
![]()
Ihan puistattaa tommonen puppu mitä joku täällä syöttää.. :/![]()
-ivey-
Mulla taas päinvastoin päänsärystä tulee vaan kahta kauheempi, selkä/niskakivut vain pahenee, alavatsakivuista ja kurkkukivusta puhumattakaan, ja mitä enemmän sohvalle työntävää kukkaa sen pahempi ! Että ehkä kukaan ei puhu puppua vaan se on ehkä yksilöllistä kenties?
GoldenGanja kirjoitti:...
Mulla taas päinvastoin päänsärystä tulee vaan kahta kauheempi, selkä/niskakivut vain pahenee, alavatsakivuista ja kurkkukivusta puhumattakaan, ja mitä enemmän sohvalle työntävää kukkaa sen pahempi ! Että ehkä kukaan ei puhu puppua vaan se on ehkä yksilöllistä kenties?
Älä polta sitä jatkettua,kasvata omasi.
Ja toisekseen, esim.kalainfosta voit tarkistella lääkinnälisiä lajikkeita.
Why when I'm not high does my life,
Feel like it's missing something
I know that I must be high
So that I can function.
Feel like it's missing something
I know that I must be high
So that I can function.
-
deuce
Re: Rentouttavaa vai ei?
Kroonisesta selkäkivusta kärsivänä olen myös huomannut polttelun vain korostavan kipuja entistä enemmän. Määrät ovat olleet yleensä melko pieniä.
Muuten kyllä kelpo tuote
Muuten kyllä kelpo tuote
Ei tämä asia ole niin mustavalkoinen. Vaikutukset ovat lajikekohtaisia. Toiset vie päänsäryn, toiset korostaa sitä jne. Ottakaa selvää niistä lajikkeista mitä poltatte, niin tiedätte miten sitä voi hyödyntää.
- Kani Sativa
Tajuan kyllä keskustelun avaajan pointin, koska itselläni on toisinaan korostanut hammassärkyä jos on silloin polttanut. Tosin psykedeelit tekee mitä tekee, ja mul on aina ollu paskat leegot ja kartan hammaslääkäriä pahemmin kuin poliisia, hiillostan sitä poraa ja kaikkea, sairaaloissakin tulee ahdistava olo vaikka ei olisi siellä potilaana. Että jos hammasta särkee niin en kyllä polta niin suuria paukkuja enää kuin viimeksi 
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.
- Eläväeläin
Minulla kannabis vaikuttaa kaikkiin muihin kipuihin selkä kivuista liian kovaan runkkaamiseen, mutta päänsärkyyn ei kyllä toimi oli sitten mikä vain lajike kyseessä. Ainoostaan silloin kun päänsärky johtuu jostain niska jumista niin kyllä joku vahva indica sen silloin jumin aukaisee ja siitä jatkeena päänsärkykin helpottanee, mutta sellaseen random päänsärkyyn ei kyllä auta ollenkaan.
Pointtina jos nyt oli pointtia niin kyllä se on aika yksilöllistä miten toimii.
Pointtina jos nyt oli pointtia niin kyllä se on aika yksilöllistä miten toimii.
Ivey3 kirjoitti:Ei herraisä mitä paskaa tämän threadin aloittajalta putoaakaan suustaan![]()
![]()
Ihan puistattaa tommonen puppu mitä joku täällä syöttää.. :/![]()
-ivey-
Paskaa ja paskaa, melko monta vaivaa pilvi vain korostaa, mikä voi tehdä siitä melkoisen nihkeetä.
Jebbooooii
-
Runkvist
[quote=678495,"deuce"]Kroonisesta selkäkivusta kärsivänä olen myös huomannut polttelun vain korostavan kipuja entistä enemmän. Määrät ovat olleet yleensä melko pieniä.
Muuten kyllä kelpo tuote
[/quote
Olen myös kärsinyt ja kärsin edelleen jo vuosia lähempänä 10:tä ja itse voin todeta sen olevan hermokipulääke
joka on verrattavissa Lyricaan (kaikki hermokivuista kärsivät) Sativaiset saattavat korostaa juuri sentakia
kun sitä alkaa liikkumaan nopeammin kun kivut hävii, ainaski miulla. Indicoita suosin esim. Mazar jne. Kaikki
vaikutukset ovat siis yksilöllisiä.

Muuten kyllä kelpo tuote
Olen myös kärsinyt ja kärsin edelleen jo vuosia lähempänä 10:tä ja itse voin todeta sen olevan hermokipulääke
joka on verrattavissa Lyricaan (kaikki hermokivuista kärsivät) Sativaiset saattavat korostaa juuri sentakia
kun sitä alkaa liikkumaan nopeammin kun kivut hävii, ainaski miulla. Indicoita suosin esim. Mazar jne. Kaikki
vaikutukset ovat siis yksilöllisiä.

Kannabiksen soveltuvuus lääkkeeksi tietysti riippuu niin sekä itse vaivasta johon sitä käytetään sekä lajikkeesta joka siihen vaivaan voisi soveltua. Esimerkiksi vaimollani on oikein kamalan kovat hermokivut (ja se tyttö ei pikkukivuista valita) ja kannabis antoi hänelle niin hyvän avun että hän pystyi jopa kävelemään omillaan eikä tarvinnut välttämättä pyörätuoliaan.
Nyt kun avulias poliisi vei hänen lääkkeensä pois niin siedettävän kivun lievityksen (vaivoin) tuo tällähetkellä buprenorfiini (norspan) 20 mikrogrammaa tunnissa antava laastari. Ja teho on sitä että hän on vuoteenomana/pyörätuolissa. Ainakin tuohon norspaniin verrattuna voin tästä sivusta seuranneena todistaa kannabiksen tehon olevan ylivertainen tässä tapauksessa. Mutta tosiaan, ihmiset ovat yksilöitä ja geneettisen perimän kautta varmaan nuo kannabinoidit saattavat purra toisille vähän erilailla. Ihan kuin noissa muissakin mömmöissä mitä lääkärit syöttää, lyricat jne.
Nyt kun avulias poliisi vei hänen lääkkeensä pois niin siedettävän kivun lievityksen (vaivoin) tuo tällähetkellä buprenorfiini (norspan) 20 mikrogrammaa tunnissa antava laastari. Ja teho on sitä että hän on vuoteenomana/pyörätuolissa. Ainakin tuohon norspaniin verrattuna voin tästä sivusta seuranneena todistaa kannabiksen tehon olevan ylivertainen tässä tapauksessa. Mutta tosiaan, ihmiset ovat yksilöitä ja geneettisen perimän kautta varmaan nuo kannabinoidit saattavat purra toisille vähän erilailla. Ihan kuin noissa muissakin mömmöissä mitä lääkärit syöttää, lyricat jne.
-
Vieras
Terve!
Itse olen huomannut että kannabista poltellessa pystyy hyvin keskittymään rentoutumiseen ja kehon lihasten säätelyyn, ja tuntoaistin herkistyminen on siinä vain hyvä asia.
Joskus on sellainen henkinen prosessi käynnissä "tripin" aikana että ei sitä rentoiluksi voi sanoa, mutta tämä lienee yksilöllistä.
Itse olen huomannut että kannabista poltellessa pystyy hyvin keskittymään rentoutumiseen ja kehon lihasten säätelyyn, ja tuntoaistin herkistyminen on siinä vain hyvä asia.
Joskus on sellainen henkinen prosessi käynnissä "tripin" aikana että ei sitä rentoiluksi voi sanoa, mutta tämä lienee yksilöllistä.