VAROITUS VAROITUS

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
uiö

Re: VAROITUS VAROITUS

ViestiKirjoittaja uiö » 12.9.2012 15:04

Kuulostetaankohan me hampun vapauttamista vaativat ihmiset normaalikansalle samalta, kuin qmies kuulostaa meille, jotka pitävät kofeiinia normaalina, suht haitattomana piristeenä, tai turisti meille, jotka pitävät ydinvoimaa suhteellisen turvallisena energiantuottomuotona. Jos me kuulostamme, niin eihän tästä hommasta tule koskaan yhtään mitään.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 20.9.2012 23:39

Tottakai kuulostan oudolta koska puhun asisata josta ette tiedä, ettekä ymmärrä yhtään mitään.

Kofeiini metaboloituu enimmäkseen virtsahapoiksi.
http://www.genome.jp/kegg-bin/show_pathway?ara00232

Kofeiinilla ja sen aktiivisilla aineenvaihduntatuotteilla on hyvin samankaltaisia vaikutuksia keskushermostoon.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8529334

Kofeiini alentaa veren virtsahappopitoisuutta.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17530681

Kofeiini kertyy kehoon ja sitä on päivittäiskäyttäjällä veressä 24/7.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2060564

Kofeiini estää adenosiinia ja lisää katekolamiinien tuotantoa (adrenaliini, noradrenaliini). Adenosiini on tärkein verisuonia laajentava välittäjäaine, kun taas adrenaliini ja noradrenaliini supistavat niitä. Koska kofeiini vaikuttaa voimakkaasti kaikkien keskeisten välittäjäaineiden tasoihin, sen vaikutus on systeeminen. Paitsi keskushermostoa, sen vaikutus solun sisäiseen kemialliseen tasapainoon laajentaa sen vaikutuksen koskemaan koko kehon jokaista solua, jota kautta se muuttaa elinten toimintatapoja ja aiheuttaa oireilua, jotka perustuvat yksilöllisille perinnöllisille ja ympäristötekijöille.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14508236
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11815511

Adrenaliini ja noradrenaliini supistavat munuaisten verisuonia, joka estää munuaisia erittämästä virtshappoja verestä virtsaan. Heikentyneen verenkierron vuoksi munuaiset saavat vähemmän ravinteita ja happea, ja niiden solujen, kuten kaikkien muidenkin solujen, sisäinen kemiallinen tasapaino on hyökkää/pakene-valmiudessa 24/7.
http://emedicine.medscape.com/article/244255-overview
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3721778

Kun verenkierron heikkeneminen ja munuaisfunktion muutos kohottavat kehon virtsahappopitoisuutta, nousee pitoisuus veressä niin korkeaksi, että virtsahapot alkavat kiteytyä sellaisiin kudoksiin, joissa nesteiden virtaus on hidasta, kuten luustoon, sidekudokseen ja rasvaan. Happotason aleneminen veressä on tutkimusten mukaan suhteessa käytetyn kofeiinin määrään, joten mitä enemmän käytät, sitä tehokkaammin hapot kiteytyvät kudoksiin.

http://www.youtube.com/watch?v=TB1un6xzlRI

Olen selvittänyt kofeiinin aineenvaihdunnan tuntemattomia puolia etsimällä selitystä omille oireilleni tieteellisistä tutkimuksista. Olen hoitanut itseäni kofeiinivieroituspotilaana näiden periaatteiden mukaisesti ja todistanut päätelmieni paikkansapitävyyden paitsi omilla kokemuksilla, myös muiden, jotka ovat toimineet samoilla perusteilla.

Ryhtymällä poistamaan kehoon kertyneitä virtsahappoja tämän periaatteen mukaisesti, useimmat kofeinismioireet alkavat helpottaa vuorokaudessa tai parissa.

Kofeiinin käytön vähentäminen ei ole ratkaisu koska pienetkin määrät kofeiinia vain lisäävät kehon happokuormaa entisestään. Kofeiini ei poistu kehosta itsestään kahdesta syystä. Niin kauan, kuin kehon happamuus on liian korkealla, kiteytyneet happojäämät eivät sula. Jäämät sulavat kyllä itsestäänkin vaihtelevalla nopeudella kertymien tulehtuessa ajoittain syystä tai toisesta, mutta vaikka ne sulavat, valtaosa niistä ohjautuu takaisin kudoksiin koska ne sulkevat munuaiset samantien ilmaantuessaan verenkiertoon.

Kun veressä olevan kofeiinin konsentraatio nousee hyvin hitaasti, se aiheuttaa hitaasti etenevän kroonisen myrkytystilan, kofeinismin. Kofeinismissa aivopuoliskojen väliset yhteydet eivät toimi normaalisti, ja muisti ja oppimiskyky heikkenevät, joka aiheuttaa depersonalisaatiota. Kun kuva omasta minästä hämärtyy, on mahdoton tiedostaa persoonallisuusmuutoksia, joita kofeiinin käyttö tuo mukanaan kuten aggressiivisuus, putkinäköisyys, älykkyysosamäärän lasku jne. Kofeinismissa aivot toimivat lievässä psykoosissa, eikä sellaista tilaa ole helppo tiedostaa itse. Vasta lopettamisen jälkeen alat tunnistaa uudelleen itsesi kun persoonallisuutesi ja ajattelukykysi alkavat normalisoitua. Aktiivisella hoidolla vaikutus voi olla dramaattisen nopea.

Kofeiinin pitkäaikaiskäyttö on, kuin ajaisi autolla kapeaan umpikujaan. Sinulla ei ole hajuakaan missä olet, ja ulos et pääse, kuin hitaasti peruuttamalla. Happojäämien neutralointi ja poisto ravitsemuksella on prosessi josta tulee elämäntapa pakostakin. Voit joutua taistelemaan vuosikausia äärimmäisen tarkalla ruokavaliolla ja rajoitetuilla elämätavoilla pitääksesi happojen sulamisen aiheuttaman oireilun kurissa. Pahimmassa tapauksessa väärät valinnat voivat tappaa akuuttiin kofeiinimyrkytykseen. Mutta, mitään muuta keinoa ei ole.

http://qmies.blogspot.fi/

Timo

ViestiKirjoittaja Timo » 21.9.2012 11:23

Tämä kofeiini on nyt vähän lääketieteellisesti niin ja näin. Pikaisella haulla löysin useita tutkimuksia jossa kahvin on todettu olevan hyväksi mm. sydämelle ja maksalle, suojelevan aivoja ja vähentävän joidenkin tiettyjen syöpien puhkeamista.

10 syytä miksi juoda kahvia:
http://www.onemedical.com/blog/newswort ... -coffee-2/

Onhan se tietysti tosi että me ihmiset olemme yksilöitä ja kaikille eivät nämä kovat huumeet ja hermomyrkyt sovi, kuten ei minulle esim. alkoholi tai monet noista elintarvikkeiden lisäaineista. Pääasia on ettei turhia stressaa ja ottaa tämän elämän nyt vaan rennosti. Kyllä me kaikki sitten kuollaan johonkin, koitetaan nyt sitä ennen elää.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 21.9.2012 20:41

Kaikki kahvin terveellisyyttä hehkuttavat tutkimukset ovat kahviteollisuuden rahoittamia tilastotutkimuksia, joista muotoillaan kahvimainos sivuuttamalla lääketieteellisesti todistetut faktat kofeiinista. Suomessa kahvia mainostaa pseudotietyeellisellä humpuukilla erityisesti prof Jaakko Tuomilehto. Tunnen hänen ystävänsä ja tyätoverinsa Jaakko Kaprion Terveyden ja Hyvinvoinnin laitokselta koska laitos antoi hänen tehtäväkseen hoitaa minulta tulevan sähköpostin. Olemme keskustelleet puhelimessa muutamaan otteeseen ja olen saanut häneltä tietoa näiden Tuomilehdon tutkimusten rahoituksesta. Rahoitus on tullut kansainväliseltä kahviteollisuuden lobbarilta, jota edustaa netissä suomeksi kahvi.net. Rahat on ohjattu Helsingin yliopiston kautta entiseen kansanterveyslaitokseen ja Kuopion yliopistoon. Olen ollut kaikkiin yhteydessä ja he myöntävät periaatteessa tutkimusten olevan maksettuja, mutta eivät ole toimitrtaneet selvitystä rahoituksesta lupauksistaan huolimatta.

Kofeiini nopeuttaa aivojen solukuolemaa ja estää uusien aivosolujen syntymistä, aiheuttaen dementiaa. Tästä löytyy useampia tieteellisiä tutkimuksia. Kannabis toimii aivoissa päinvastoin, se suojelee soluja ja kiihdyttää uusien solujen syntymistä. Myös tästä on tieteellinen tutkimus olemassa. Tieteellisen tiedon perusteella, kannabista voi käyttää korjaamaan kofeiinin pitkäaikaiskäytön aiheuttamia aivovaurioita.

Blogistani löytyy oleellista ja tieteellisesti validia tietoa kofeiinista. Vanhan blogini arkistoversiosta löytyy myös jumalaton määrä linkkejä oikeaa tietoa antaviin tieteellisiin tutkimuksiin. Tieteellisen tutkimuksen ja tilastotutkimuksen ero on siinä, että tieteellinen tutkimus on todistettavissa ja toistettavissa samalla tuloksella miten monta kertaa tahansa. Tieteellinen tutkimus perustuu materiaalisen totuuden löytämiseen ja sen todistamiseen tieteellisillä menetelmillä. Tilastotutkimus on aina tekijän tulkinta numeroista, eivätkä näiden kahvimainosten tekijät ole perillä kofeiinin farmakologiasta.

Se, mitä minä kerron teille kofeiinista on todistettavissa hyvin helposti ja nopeasti tieteellisillä menetelmillä ja näyttö saadaan labratulosten numeroista kiistattomana totuutena. Kun asuin squatissa Hollannissa, samassa talossa asui paikallisen yliopiston opiskelijoita, jotka lukivat filosofiaa ja psykologiaa. Eräs heistä kiinnostui, ja ryhtyi tutkimaan väitteitäni. Lopputulos oli, että hän ei löytänyt niistä ainuttakaan asiavirhettä, tai virheellistä päätelmää. Todistan myös näitä väittämiäni kaiken aikaa sillä, että minulla on potilaita, jotka seuraavat neuvojani ja paranevat vaivoistaan. Hankkikaa nyt hyvät ihmiset jonkinlainen kyky erottaa tietellinen tutkimus tilastohumpuukista ja tietoa keskustelun aiheesta.

Eräällä ms-foorumilla sain vastaani joukon mistääntietämättömiä pellejä. Tein tarjouksen jossa lupasin maksaa 10 000€ sille potilaalle, jonka oireet eivät ala helpottamaan viikossa sen jelkeen kun hoito aloitetaan minun valvonnassani. Kukaan ei ottanut tarjousta vastaan. Suomalaiset pitävät amerikkalaisia tyhminä, mitä he kyllä todella ovatkin, mutta edes amerikkalainen ei ole niin tyhmä, että hän jättäisi väliin tilaisuuden voittaa 10 topoa.

Minullahan on nyt tarjous meneillään. Jos olet kofeinisti ja sinulla on jotain kroonisia oireita, ota yhteyttä niin keskustellaan ensin puhelimitse, ja jos katson, että voit olla kofeinismipotilas, otan työkalut mukaan ja tulen diagnosoimaan sinut ja voit aloittaa hoidon heti ohjattuna. Esimerkiksi masennus, ahdistuneisuus, paniikkihäiriö ym psyyken oireilut voivat reagoida hoitoon jo tunneissa, ja suurimmalla osalla oireet helpottavat, tai jopa katoavat vuorokaudessa tai parissa. Hommassa otetaan veripisara sormenpäästä, mitataan veren uraatit sekä virtsan ph ja tutkitaan iholta merkkejä virtsahappojen kiteytymisestä ihohuokosiin 200 kertaa suurentavalla mikroskooppikameralla. Homma ei maksa mitään, mutta haluaisin kyllä bensarahat, joten kannattaa kerätä kimppa mielenterveyshäröilijöitä niin tulee halvaksi.

Timo

ViestiKirjoittaja Timo » 21.9.2012 21:49

qmies kirjoitti:Kaikki kahvin terveellisyyttä hehkuttavat tutkimukset ovat kahviteollisuuden rahoittamia tilastotutkimuksia

Vaikka tätä et varmaankaan pysty todistamaan, luulen että saatat olla hyvinkin oikeassa. Kahvi tosiaan happamoittaa kehoa ja eihän se kaiken järjen mukaan hyväksi ole kenellekkään jos ajatellaan että veren ph pitää aina olla vakaa ja keho sitten kompensoi jostain muualta mineraaleja yms shaibaa tähän tarkoitukseen ja ennenpitkää solujen hapensaanti alkaa estymään. Tosin tuo kehon ph-taso on niin monesta muustakin ruokavaliollisesta tekijästä kiinni kuin kahvista.

Kumma kun itse aikoinani jätin tuossa melkein kolmekymppisenä tupakanpolton ja samalla kahvinjuonnin enkä saanut mitään superoireita vaikka olin jo lapsesta asti juonut useampia kuppeja joka päivä.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 21.9.2012 22:01

Siinähän se tuli, sinä pääsit ilman pahempia jälkkäreitä, kun taas minulla oli mennä henki pahimmillaan ja kehon puhdistus on jatkunut jo 4½ vuotta. Kofeiini kertyy ja vaikuttaa yksilöllisesti, mutta sitä kertyy jokaisella käyttäjällä. Tilastotutkimusten tulkintojen taustalla on premissi, että kofeiinin farmakologia on jokaisen kohdalla likimain identtinen, ja sen takia ne eivät voi olla valideja tutkimuksia joiden perusteella voisi vetää johtopäätöksiä tuntematta erittäin hyvin kofeiinin farmakologiaa. Kofeiinia ja kannabista koskevat tilastotutkimukset kehuvat kofeiinia ja esittävät usein kannabiksen aiheuttavan juuri niitä tiloja, joita kofeiinin tiedetään aiheuttavan lääketieteellisen tutkimuksen perusteella, mutta jonka mekanismista ei olla vielä perillä. Yleensä tämäntyyppiset tutkimukset ovat bisnesrahoitteisia.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.9.2012 2:09

qmies kirjoitti:Kun kerran porukka kokee häiritseväksi nämä minun juttuni niin tehdään sitten niin, että asiasta kiinnostuneet voivat käydä lukemassa niitä allaolevassa osoitteessa tästä lähin.

Sä sanoit jo 2008, että sä painut vittuun täältä paasaamasta. Olet edelleen täällä. Olet siis selkeästi paskanpuhuja.

ambient
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ambient » 23.9.2012 2:24

Qmiestä onki jo kerinny kaipaileen.. :D

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 23.9.2012 11:32

Vieras kirjoitti:...

Sä sanoit jo 2008, että sä painut vittuun täältä paasaamasta. Olet edelleen täällä. Olet siis selkeästi paskanpuhuja.

Muutin mieltä. :)

Eikö sulle oo koskaan sattunut, että muutat mieltäs jonkun asian suhteen? Pelkäätkö muuttaa mieltäs sen takia, ettei ihmiset alkais pitään sua paskanpuhujana? Mitäs jos sattuu, että opit jonkun uuden asian ja huomaat ollees väärässä sen suhteen aikasemmin. Pidätkö edelleen kiinni siitä mitä oot sanonut asiasta aikasemmin, ettet vaan tulis muuttaneeks mieltäs? :think:

Oisko sulla mitään tietoa tai ymmärrystä, jonka varassa voisit osallistua keskusteluun itse aiheen liepeiltä? :guru:

Tuulipukupelle :wanha:

Timo

ViestiKirjoittaja Timo » 23.9.2012 13:12

Mietin vain kun näitä tutkimuksia on nyt jos jonkin sorttia ja periaatteessa tästä voi argumentoida mihin suuntaan haluaa:

Tämä tutkimus antaa osviittaa siitä että noin 4 - 5 kahvikuppia päivässä alentaa sydämen vajaatoiminnan riskiä. Noin 10 kuppia päivässä ja riski on samalla tasolla kuin kahvia juomattomilla. Yli 10 kuppia ja sinulla on isompi riski kuin muilla.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealt ... t-failure/

Paljon on tutkimuksia ja artikkeleita kahvin psykoaktiivisista vaikutuksista ja kuinka se voi laukaista paniikkikohtauksia ja ahdistuneisuutta ihmisillä joilla on muutenkin taipumusta tälläiseen. Mutta eikö se nyt järkeen käykin että jos yksilö on jo jollain tavalla heikko tai aivokemiat eivät ole ihan sitä stabiileinta mahdollista niin sitten mennään puuhun ja lujaa jos se hiuksenhieno balanssi järkkyy jostain syystä? Sama se juoko liikaa kahvia vai hengittääkö liikaa happea, samalla tavalla alkaa sitten seinät kaatumaan päälle, pulssi nousemaan ja päässä sumenee.

Luulen vain että ristiretkesi kahvia vastaan on aika turha vaikka oletkin moneltaosin asiasta oikeassa. Miten näitä tutkimuksia nyt sitten pitäisi soveltaa oikeassa maailmassa? Onhan se fakta ettei pöly ja likakaan ole hyväksi ihmiselle mutta kyllä fakta on että sellainen ihminen joka elää steriilissä ja ns. "lääketieteellisesti optimaalisessa" kasvuympäristössä niin kyllähän sille astma tulee kun se pölypallon kohtaa. Mutta tietysti jos sitten elät niinkuin tunkiolla niin ei sekään mitenkään hyväksi ole.

Sitäpaitsi, itse en ole ymmärtänyt miksi ihmisten pitää suihkuttaa jotain kemikaalikoktailia kainaloihinsa? Haluavatko he estää kehoansa erittämästä myrkkyjä pois kehosta vai mitä? Millainen vaikutus tällä mahtaa olla perusterveyteen pitkällä tähtäimellä? Entä niillä jotka värjäävät päätänsä jollain kemikaalimömmöillä tuon tuosta? Luulisi että siitä imeytyy jotain suoraan aivoihin? Entä aina vain lisääntyvä elektromagneettinen säteily? Kyllä se on niin että avoin mieli voi olla kaikessa muttei niin avoin että aivot uhkaa tippua. Asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia.

uiö

ViestiKirjoittaja uiö » 23.9.2012 20:25

Qmies taas missasi mun pointin aiemmin. Siis, ei sillä ole mitään merkitystä oletko sinä oikeassa jostain asiasta vai ei, jos sä haluat, että ihmiset oikeasti rupeavat ajattelemaan kofeiinin vaaroja ja luopumaan sen käytöstä, niin toi asenne, jossa sä avoimesti haukut asiasta tietämättömiä pelleiksi, ja asetat itsesi joksikin ylivertaiseksi tietäjäksi, jonka mielipiteet ovat ainoita oikeita ei todellakaan tule saamaan vastakaikua.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että sinä todellakin oikeasti jopa tiedät tästä asiasta niin paljon. Ketään ei kiinnosta sinua seurata tällä tiellä, koska ensimmäinen mielikuva jonka sinä annat, on ylimielinen kusipää. Ylimielisten kusipäitten neuvoja ei seurata, vaikka ne olisivat hyviä.

Hamppua laillistaessamme siis meidän pitää olla varovaisia, kuinka me tuomme asiaa esille, koska ei sillä ole mitään merkitystä olemmeko me oikeassa tässä asiassa, jos annamme vaikutelman, että olemme ylimielisiä kusipäitä.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.9.2012 20:30

Mistähän ihmiset ovat eniten riippuvaisia...

Kuva

:think:

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 23.9.2012 21:12

uiö kirjoitti:Qmies taas missasi mun pointin aiemmin. Siis, ei sillä ole mitään merkitystä oletko sinä oikeassa jostain asiasta vai ei, jos sä haluat, että ihmiset oikeasti rupeavat ajattelemaan kofeiinin vaaroja ja luopumaan sen käytöstä, niin toi asenne, jossa sä avoimesti haukut asiasta tietämättömiä pelleiksi, ja asetat itsesi joksikin ylivertaiseksi tietäjäksi, jonka mielipiteet ovat ainoita oikeita ei todellakaan tule saamaan vastakaikua.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että sinä todellakin oikeasti jopa tiedät tästä asiasta niin paljon. Ketään ei kiinnosta sinua seurata tällä tiellä, koska ensimmäinen mielikuva jonka sinä annat, on ylimielinen kusipää. Ylimielisten kusipäitten neuvoja ei seurata, vaikka ne olisivat hyviä.

Hamppua laillistaessamme siis meidän pitää olla varovaisia, kuinka me tuomme asiaa esille, koska ei sillä ole mitään merkitystä olemmeko me oikeassa tässä asiassa, jos annamme vaikutelman, että olemme ylimielisiä kusipäitä.

Mun pointti missattiin taaaaaaaaaaas. Mua kiinnostaa saman verran ku kilo paskaa mitä ahdatte naamaanne, en minä teille saarnaa kofeiinin vaaroista, vaan etsin älykkäitä, sosiaalista vastuuntuntoa omaavia ihmisiä, jotka haluavat vastustaa aktiivisesti vallalla olevaa uutta maailmanjärjestystä ja medikalisaatiota ja saada hamppu vihdoin ja viimein vapaaksi. Ikävä, ettei sellaisia ihmisiä löydy.

zulu

ViestiKirjoittaja zulu » 24.9.2012 17:42

Olen juonut kahvia n. 5-vuotiaasta asti; en tietenkään suuria annoksia lapsena, vain ettävähän maidon väri muuttui. Olen nyt kohta 30-vuotias, ja huomaan itsessäni yhä pahenevia muistihäiriöitä sekä ahdistusta, paniikkia ja motorisia häiriöitä.

Tietenkin asiaan vaikuttaa muut päihteet kuten alkoholi, mutta juotuani päivän aikana monia kupillisia kahvia en voi olla noteeraamatta kehoni ja mieleni huonontuvaa toimintaa. Illalla on ns. palanut olo; kehoni käy ylikierroksilla, sen näkee ja myöskin kuulee äänestäni, tarvitsen suuria määriä energiaa polttoaineeksi.
Olen kahvin suurkuluttaja ts. pannu kuumana jatkuvasti. Kehoni on myös altis stimulanteille, ne vain toimivat luvattoman tehokkaasti minussa. Lapsena (12v) jos en saanut aamulla kahvia, keskipäivään mennessä viimeistään ruokailun jälkeen oksensin ja tulin harmaan pahoinvoivaksi, usein joutuen lähtemään koulusta kotiin.

Viimeksi kun lopetin kahvinjuonnin testausmielessä vuosia sitten, en enää oksennellut mutta elävästi mieleen jäivät valveunet; unissa kävelin kauppaan kahvihyllylle, kahvipaketti leijaili silmieni edessä kuin muistutuksena alitajunnastani mistä tilani johtuu.
Kolmannen päivän aikana oloni alkoi olla normaali, ensimmäinen päivä meni sohvalla pyöriessä ja nukkuessa tätä stimulanttikrapulaa pois. Oloni oli hyvä oireiden mentyä ohi, mutta join sitten taas kahvia ja juon sitä edelleen luvattoman suuria määriä vaihtelevasti.

Minulla on myös synnynnäisesti munuaisten toiminnassa häikkää ja luettuani esim. serotoniinin ja noradrenaliinin vaikutuksista supistavasti verisuoniin koin pienen tajuamisen hetken.

Nyt ajattelin tehdä sen ja lopettaa kahvin juonnin tämän threadin luettuani. Asiasta ovat minulle kertoneet kahvin lopettaneet henkilöt, mutta näistä oireiden laajuudesta mitä tunnistin itsessäni en voi sallia itseni myrkyttämistä enempää. :|

Ehdotuksia kofeiinittomista piristävistä juomista otetaan vastaan, olisiko kaakao aamuisin hyvä korvaava vaihtoehto näin aluksi?

P.s Miettivätkö lääkärit määrätessään noradrenaliinin ja serotoniinia blokkaavia lääkkeitä näiden mahdollisista yhteisvaikutuksista kahvin suurkuluttajissa/kofeiniiherkissä ihmisissä? Tasothan vain nousevat koska lääkeblokki päällä.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 24.9.2012 21:22

Kiva, että edes joillakin löytyy järkeä.

Paras keino kofeiinin lopetukseen on emäksisöivä ruokavalio, ja erityisesti halva. Jos sinulla ei ole diabetesta, voit käyttää halvaa 200-300 grammaa vuorokaudessa happojen poistoon. Blogissani on selvät ohjeet vieroituksen hoitoon.

Timo

ViestiKirjoittaja Timo » 24.9.2012 22:06

zulu kirjoitti:
Ehdotuksia kofeiinittomista piristävistä juomista otetaan vastaan, olisiko kaakao aamuisin hyvä korvaava vaihtoehto näin aluksi?

Suosittelen että juot tuorepuristettua appelsiinimehua ja nautit vaikkapa hunajaa jossain mukavassa muodossa. Mulla ainakin toimii aamuherätykset ihan vain tuolla.

Jos käytät sokeria niin kokeilehan jättää se pois. Itselläni ainakin ihan piristävä vaikutus pidemmällä aikavälillä. Alkuun tulee kyllä vähän heiverö olo jos et kompensoi alentunutta verensokeria vaikka hedelmillä.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 25.9.2012 2:27

Koska tunnen kofeiinin aineenvaihdunnan, pystyn ennakoimaan aika pitkälle, mitä tulee tapahtumaan kun tuottamani tieto pääsee julkisuuteen ja todistetaan tieteellisesti oikeaksi. Kofeiinia käyttää, tilastojen mukaan, noin 85% yli 14-vuotiaasta väestöstä. En sitten tiedä, miten nuo tilastot on laadittu, onko niissä otettu huomioon kaikki kofeiinin variaatiot jne.

Koska kofeiinin käytön lopettamisen yhteydessä tullaan havaitsemaan, että se on aiheuttava tekijä hyvin monen hengenvaarallisen kroonisen sairauden taustalla, se on pakko kieltää. Kun ihmiset alkavat puhdistua kofeiinijäämiä, suuri osa heistä tulee todella sairaiksi, eikä siinä tilanteessa auta muu, kuin äärimmäisen tiukka, puriiniköyhä vegaanidieetti lisäaineineen ja toiminnallisine ruoka-aineineen.

Eteen tulee tilanne, jossa suuri osa kansasta elää vegaanidieetillä ja vedellä, kykenemättä syömään ns. normaaliruokia tulematta siitä prkleen kipeiksi (tiedän kokemuksesta). Mitä arvelette tämän vaikuttavan kauppaan, elintarviketeollisuuteen, maatalouteen jne, kun liha, kala, maitotuotteet, leipä, alkoholi ja moni muu aine olisi terveydellisistä syistä kielletty suurimmalta osalta väestöä? Ajatelkaa, millainen vaikutus olisi globaalilla tasolla. Ja kaiken takana on elinkeinoelämän valta tieteeseen, politiikkaan ja mediaan.

Miten tämä liittyy hamppuun?

Blogissani on artikkeli kofeiinin ja hampun vaikutuksista aivoihin. Artikkelissa on linkit lääketieteellisiin tutkimuksiin, jotka todistavat vastaansanomattomasti, että kofeiini tuhoaa aivosoluja ja estää niitä uusiutumasta, kun taas kannabis ehkäisee solukuolemaa ja kiihdyttää uusien aivosolujen syntymistä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että on olemassa tieteellisesti pätevä näyttö, jonka perusteella kofeinismin jälkihoidossa suositellaan käytettäväksi kannabista kofeiinin aiheuttamien aivovaurioiden korjaamiseksi.

Jos olen pystynyt keksimään äkkiparannuksen kymmenille tappaville kroonisille sairauksille joiden suhteen lääketiede on seissyt peukalo perseessä vuosikymmeniä, luuletteko, ettei minua sen jälkeen uskota muissa alaa sivuavissa aiheissa, kuten päihteissä, etenkin kun olen itse entinen kovien aineiden käyttäjä, alkkis ja päihdehuollon työntekijä.

Kaikki mukaan levittämään tietoa ja perustamaan yhdistystä "IRTI KOFEIINISTA JA MUN KUKISTA!!!"

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 25.9.2012 3:11

Olen muuten ihan tosissani ton yhdistyksen suhteen. Olen ajatellut sellaista, kuin "Kofeiinin uhrien tuki", mutta "Irti kofeiinista ja mun kukista" yhdistäis mukavasti vamman aiheuttajan ja parantajan, ja tostahan tulee vielä mieleen "Irti huumeista" melko hirtehisellä tavalla. Nehän väittävät kannabiksen aiheuttavan aivovaurioita ja mielenterveysongelmia, ym, mutta ilman minkäänlaista tieteellistä perustetta. Pystyn käymään läpi kutakuinkin kaikki nuo kuvitteelliset kannabiksen seuraukset ja esittämään lääketieteellisiä tutkimuksia jotka todistavat kofeiinin aiheuttavan niitä.

Yhdistyksen tarkoituksena ois tuottaa ja levittää oikeata tietoa päihteestä, joka aiheuttaa todistettavasti valtaosan terveydenhuoltoa työllistävistä kroonisista sairauksista. Yhdistys tarjoaa myös tietoa, ohjeita ja tukea kofeiiniriippuvuuden jälkihoidosta sekä potilaille että lääkäreille. Yhdistys tarjoaa myös tietoa kannabiksen käytöstä kofeinismin aiheuttamien aivovaurioiden jälkihoidossa.

Tällainen yhdistys olisi melko nopeasti mediassa ja saisi aikaan tasan perkeleellisen kalabaliikin tuulipukukansassa :laugh:

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”