Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
morj
Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke
Hei, mulla tulee lähiaikoina ilmanpoiston ulosotto aukkojen puhdistajat käymää. Mulla on 1 narttu sisäl ja 600w natikka teltas aattelin purkaa teltan osiks ja viedä kasvin parvekkeelle siks aikaa, onko tämä mahdollista vai creeppaako kasvi auringon valosta? Kasvi on nyt kolmatta viikkoo kukituksessa 12/12.
-
morj
Ei olisi tarkotus siirtää parvekkeelle kuin pariks tunniks, mietin vaa että ei kai toi valon vaihtelu kriippaa noita.
Saattaa vähän palaa voimakkaan UV säteilyn takia. Menetät osan lehdistä. Suojaa hallaharsolla / lakanalla ulkona olon ajaksi.
- Tulintakas
jesper kirjoitti:Saattaa vähän palaa voimakkaan UV säteilyn takia. Menetät osan lehdistä. Suojaa hallaharsolla / lakanalla ulkona olon ajaksi.
Kaipaisin vahvistusta tälle. Onko tosiaan niin että sisällä kasvaneet kasvit ei kykene samalla tavalla suojautumaan UV-säteilyltä? En siis tiedä mitään aiheesta, tuli yllätyksenä tällänen tieto ja kiinnostaa pitkääkö paikkansa.
-
Vieras
Tulintakas kirjoitti:...sisällä kasvaneet kasvit ei kykene samalla tavalla suojautumaan UV-säteilyltä? ....
Son vissiin niinko keskustalaisuus, vaatii totuttelua jos ei ole syntynyt ja kasvanut sen voimalla. Kyky on piilevänä jos sitä ei ole tarvittu?
Kyllä se UV on vaarallista kasveille. Tarkista vaikka chilifoorumilta tai googlesta. Mutta suojaamalla kasvin vaikka lakanalla ongelma ei menee ohi.b
Saattaisi olla tuo typpi vajari ja näyttäis myös vähän magnesiumin puutteelta.
Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks
Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks
Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit
Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei.
-
pilke32
Kiitti
Pitää kokeilla tota magnesiumia,mut oon jo kahest apteekist yrittäny ostaa magnesiumia= karvas suola mut ei oo. En tiä mistä sitä sais? Käykö substral vai onko mieles joku parempi josta sais typen? Kiitos sulle vastauksista! 
Substral sopii. Magnesiumia saa varmaan jostain netistä tilaamalla. Anna ensin vaikka vaan puolikas annos ja seuraile tilannetta.
- Tulintakas
jesper kirjoitti:Kyllä se UV on vaarallista kasveille. Tarkista vaikka chilifoorumilta tai googlesta. Mutta suojaamalla kasvin vaikka lakanalla ongelma ei menee ohi.b
Jees, tollanen löyty googlesta:
Ultraviolettivalo kasvatuksessa (UVA vs. UVB)
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=27091
En nyt tällä erää jaksa lukea läpi. Ekalla sivulla on maininta että voi olla tai on vaarallista kasveille.
-
Edwin Hääppönen
No nyt aletaan olla jo lähellä sellaista ruotsalaistyyppistä huolestuneisuutta
Ei se auringonvalo nyt NIIN vaarallista ole etteikö joku onnekas kasvi SAATTAISI selvitä parin tunnin altistuksesta. Toki äkilliset isot muutokset saattaa vähän hätkäyttää kukkaa, mutta kohtuus kaikessa, ei se ole puhdasta uuveetä tuolla ulkona kumminkaan...
Hyvin pystyy sisällä kasvaneen kasvin totuttamaan auringon valoon. Harsoa vaan aluksi päälle. Eikä se uv överikään sitä kasvia tapa.
-
sdsad
mulla äi viiko sisää toise kerra valot 2 tuntii myöhäs päälle 3 viikko kukituksessa ei kai kriippaa? vittu että vituttaa ku ei oo kunnon ajastinta eikä rhaaa tällä hetkel.
-
Titu
Opettele kirjoittamaan! Jumalauta mitä siansaksa möngerrystä. Mitä sä tarkoitat ja missäpäin maailmaa kirjoitetaan/puhutaan tuollaista murretta saatana.
sdsad kirjoitti:mulla äi viiko sisää toise kerra valot 2 tuntii myöhäs päälle 3 viikko kukituksessa ei kai kriippaa? vittu että vituttaa ku ei oo kunnon ajastinta eikä rhaaa tällä hetkel.
Ei friikkaa..
-
terveu
Kuivatin hydrossa kasvin juuriani yhden päivän valo jakson kukituksessa elikkäs 12 tuntia. Lehdet menivät jo korpin kynnelle mutta ovat palautuneet kasvi ei ole imenyt vettä tänään paljoa pitäisikö huolestua? tietenkään en osannu hydros oikein tehä tuota ku green house seedsi videossa sanovat et 5 päivää pitäs kuivattaa mut toi mun kasvi oli iha paskana 12 tunni jälkee. juuret olivat kuivia mutta ei miun silmää ainakaa mitenkää huonoks menny iha normaalin näkösiä olivat, pari päivää kertoo kyllä mut alustavasti mitä olette mieltä? Harmillinen kuseminen eka kasvatuksessa jos toi nyt ei lähe tuosta..
-
terveu
Joo, vittu se kuivattamine tarkotti tietenki jotai et vaa osa juurista ei osu vetee, nyt oli juuret 12 tuntii ilman vettä.. pakko toivoo parasta :S Millaisena juuriston kuoleminen näkyis sitten?
-
Vieras
terveu kirjoitti:Kuivatin hydrossa kasvin juuriani yhden päivän valo jakson kukituksessa elikkäs 12 tuntia. Lehdet menivät jo korpin kynnelle mutta ovat palautuneet kasvi ei ole imenyt vettä tänään paljoa pitäisikö huolestua? tietenkään en osannu hydros oikein tehä tuota ku green house seedsi videossa sanovat et 5 päivää pitäs kuivattaa mut toi mun kasvi oli iha paskana 12 tunni jälkee. juuret olivat kuivia mutta ei miun silmää ainakaa mitenkää huonoks menny iha normaalin näkösiä olivat, pari päivää kertoo kyllä mut alustavasti mitä olette mieltä? Harmillinen kuseminen eka kasvatuksessa jos toi nyt ei lähe tuosta..
Puhut ilmeisesti bubblerista? Laita pönttöön pelkkää vettä/todella mietoa ravinneliuosta ensiavuksi pariksi päiväksi-viikoksi. Kuolevat juuret muuttuvat ensin ruskeiksi, pehmenevät ja lopulta irtoavat miltei itsestään. Jos nämä mädäntyvät juuret jäävät lillumaan ravinneliuokseen, niin tilanne pahenee entisestään. Kannattaakin siis seurata tilannetta, sekä suihkutellen pestä kuolevat juuret pois juuripaakusta. Jos lehdet roikkuvat/kasvi vaikuttaa janoiselta, niin kannatta ehkä väliaikaisesti nostaa lamppuakin vähän kauemmas.
-
jupa
Minua on jo pitkään inhottanut tämä perjantaipullo tai oikeammin kaljoittelu. Nyt kohta viisikymppisenä ei meinaa selvitä rapulasta millään. Olisko pössyttelyssä keino löytää viikonlopuiksi jotain kivempaa? Onko joku lopettanut kaljoittelun siirryttyä kannabikseen?
Pitkään olen jo pohtinut näitä. Tähän ikään en ikinä ole missään kokenut kannabista, mutta tilasin siemeniä ja pari olisi itämässä tuossa halkoliiterin takana.
Pitkään olen jo pohtinut näitä. Tähän ikään en ikinä ole missään kokenut kannabista, mutta tilasin siemeniä ja pari olisi itämässä tuossa halkoliiterin takana.