Roosa Meriläinen

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Hazaa
1 tähti
1 tähti

Re: Roosa Meriläinen

ViestiKirjoittaja Hazaa » 8.5.2004 13:09

Lainaus 8.-9.5 Ilta-Sanomista. Käänsin aika nopeesti niin kirjoitusvirheitä saattaa ilmetä. Hyvä homma ja tulee ainakin foorumi tunnetuksi.
---

Rosa Meriläisen tunnustus antoi tuulta purjeisiin Suomen kannabisyhdistykselle ja sen tämän päiväiselle marsseille kannabiksen laillistamisen puolesta.

Myös internetin Hamppufoorumilla on viime päivät keskusteltu vilkkaasti.
Meriläinen on saanut tukea ja kiitosta rohkeudestaan "tulla ulos kaapista"."Rosa on sankari!"

Verkkolaiset kiittävät Meriläistä kasvojen antamisesta kannabiksen käytölle:
"Edustaja Meriläinen antaa kasvot kannabikselle. Kasvot jotka hymyilevät. Kasvot, jotka tunnetaan. Kasvot, jotka puhuvat suoraan eivätkä kiertele. Kasvot, jotka eivät inhota."

Eräs keskustelija yltyi lyyriseksi: "Vittu haisee hyvältä, ja kannabis myös."

Meriläisen tuominnutta vihreiden "opportunistista" eduskuntaryhmää keskustelijat paheksuivat. Sitä verrattiin perussuomalaisiin, jotka tukivat Tony Halmetta tämän "oikean sekoilun" jälkeen.

"Rosa ei ole riehunut eikä räyhännyt ja tuskin kääntyy uskoon."

Keskustelussa esiintyy voimakas vastakkainasettelu "tuulipukujen, Marttin ja Pirjojen sekä kannabiksen laillistamista kannattavien verkkolaisten välillä.

Meriläisen ulostulo uskottiin todistavan tuulipuvuille "pössyttelijöiden olevan ihan tavallisia ihmisiä."

Hamppuverkkolaiset ihmettelivät, kuinka vihreät voidaan noin vain määritellä hamppupuolueeksi, vaikka samalla periaatteella "kokoomus olisi rattijuoppojen ja prostituutiopuolue,keskusta talousrikospuolue,Sdp seksiahdistelijoiden puolue ja perussuomalaiset piripuolue."

---

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 8.5.2004 13:16

Vouuu!! Sillä, että tuli sille päätoimittajalle kirjoitettua, saattoi sittenkin olla jotain vaikutusta. Nythän ne haluavat uutisoida asian oikeastaan aika eri tavalla. Tuo viimeinen kappale oli ihana, koska se oli niin totta.

Nyt pitää mennä tuonne, missä marssitaan ->

-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.

pothead

ViestiKirjoittaja pothead » 8.5.2004 13:22

Musta tuntuu että nyt ollaan ehkä jonkinlaisessa käännekohdassa hampun laillistamisessa, ainakin mennään parempaan suuntaan. Hyvältä vaikuttaa...

myssy mynttinen

ViestiKirjoittaja myssy mynttinen » 8.5.2004 14:33

Todella hienoa toimintaa Ilta-sanomilta, korjaa jonkun verran tuota huonoa uutisointia... Ehkä sähköposteista tosiaankin oli hyötyä :)

Viikonlopun iltalehdessä on julkaistu se online kysely (Oletko käyttänyt kannabista?), 28% vastasi kyllä ja mielipiteet oli kuitenkin myönteisiä, esim. "En tunnne ketään ikäistäni, joka ei olisi polttanut."

kettu

ViestiKirjoittaja kettu » 8.5.2004 14:37

Käännekohta my ass. En halua olla pessimisti, mutta kokemus on sen näyttänyt, että ne jotka ymmärtävät asian laidan, jatkavat ymmärtämistä, ja ne jotka vastustavat/ovat epätietoisia, eivät yhden tuommoisen jutun perusteella muuta mieltään.
Olisiko kyseessä pieni "paikkaaminen"? Tuli varmaan niin monesta suunnasta paskaa niskaan MTV3:lle, IS:lle ja IL:lle, että jotenkin oli reagoitava. Muistutan, että yllämainitut lehdet eivät halua kertoa maailman vääryyksistä ja epäkohdista, vaan ne kommentoivat subjektiivisesti asioita joiden luullaan ja toivotaan nostavan lehden myyntiä. Älkää hyvät ihmiset menkö lankaan.
Toivoa ja uskoa omaan asiaan pitää aina olla. Mitä meillä muuten olisi? Itse uskon että kannabiksen käytön/kotikasvattamisen rikosstatuksen poistaminen on vain ajan kysymys. Valheet paljastuvat aikanaan. Meidän on vain vauhditettava prosessia. Alankomaiden, Espanjan, Portugalin ja Sveitsin mallit eivät voi jäädä huomiotta.
mitä mun piti tehdä?

Pedro

ViestiKirjoittaja Pedro » 8.5.2004 15:06

Hienoa! Pitääpä ihan ostaa kyseinen lehti, että itse näen asioiden näin olevan :) Kaikki positiivinen kommentointi tämän asian puolesta on loistavaa... Perhana kun jäi kiireiden takia tuo marssi tänä vuonna väliin :/ :oops:

Zara

ViestiKirjoittaja Zara » 8.5.2004 16:50

Vähän kyllä ärsyttää Rosan katuvainen asenne, jos jotain on tehnyt ja tunnustanut, niin ei sitä kyllä kannattais sen enemmin katua. Ois vaan kannattanut ottaa puolusteleva linja ja sanoa, ettei se nyt niin iso juttu ole tms. Toisaalta on ymmärrettävää, että Rosa haluaa toistaiseksi vetäytyä julkisuudesta ja ohittaa tän jutun mahdollisimman nopeasti, vakava uupumus kuulostaa aika pahalta.

Nyt vaan sitten vastailemaan tuttavien kyselyihin: "Mitenkäs sinä nyt Vihreän puolueen äänestäjänä suhtaudut näihin viimeaikaisiin uutisiin...?" Itse en oo vielä valmis tulemaan kaapista ulos, joten lienee keksittävä jotain neutraalia vastaukseksi.

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 8.5.2004 17:16

HIIHAA!!! Näin se menee! Olin puistossa. SInne tuli kaksi tuulipukumiestä shortseissaan ja teepaidoissaan. No, ne katteli sitä, että WTF! Ja mie sanoin niille, et "kattokaa kokototuus.com, siellä se tieto on. Verratkaa hamppua ja viinaa, niin tajuutte." Ja tyypit nyökkäs ymmärtävästi ja hieman vielä katselivat lähtiessään. Luulen, että ne kiinnostuksissaan katsoo. :lol:
Olen ihan pilvessä, ku tääl turussa paloi ihan hullu king size ja kaikki otti siitä. Sit se hajos vähän ja putos ja kysyin, saanko ottaa. Ja sain ja uudella huilulla (pari min ennen ostettu) otettiin siitä sauhua. Tömisi kuin peikko ja tässä ollaan.

-Hidas Hhhem,öw,ök niin ja jukka poikaa katsomaan ysiltä! Hähää!!!!!!
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.

Inkognito

ViestiKirjoittaja Inkognito » 8.5.2004 23:23

Hazaa kirjoitti:Keskustelussa esiintyy voimakas vastakkainasettelu "tuulipukujen, Marttin ja Pirjojen sekä kannabiksen laillistamista kannattavien verkkolaisten välillä.

Tämän itsekkin olen huomannut. "Tuulipukukansa" termi kalskahtaa korvaan aika ikävältä. Siinä on annos sellaista tiettyä elitismiä, mitä ei mielestäni pitäisi tähän sotkea.

Pedro

ViestiKirjoittaja Pedro » 8.5.2004 23:48

Inkognito kirjoitti:
Hazaa kirjoitti:Keskustelussa esiintyy voimakas vastakkainasettelu "tuulipukujen, Marttin ja Pirjojen sekä kannabiksen laillistamista kannattavien verkkolaisten välillä.

Tämän itsekkin olen huomannut. "Tuulipukukansa" termi kalskahtaa korvaan aika ikävältä. Siinä on annos sellaista tiettyä elitismiä, mitä ei mielestäni pitäisi tähän sotkea.

Minun korvaani taas kalskahtaa termit kuten "huumehörhö" tai "hasishörhö".etc Nojaa, mutta samalla mitalla vastaaminen vain aiheuttaa sen, että laskeutuu itse samalle tasolle :) Miten olisi "arvoisa kapea katseinen kansalainen"? :D

Inkognito

ViestiKirjoittaja Inkognito » 9.5.2004 0:14

Pedro kirjoitti:Minun korvaani taas kalskahtaa termit kuten "huumehörhö" tai "hasishörhö".etc Nojaa, mutta samalla mitalla vastaaminen vain aiheuttaa sen, että laskeutuu itse samalle tasolle :) Miten olisi "arvoisa kapea katseinen kansalainen"? :D

No niin kyllä. Täytyyhän arvon kapea katseisilla kansalaisilla olla joku kiva me vastaan te asetelmia luova haukkumasana. Katsos kun tummaihoinen sanaa ei saa enää käyttää, ja se jätti tyhjiön. :)

Majuri Tommi

ViestiKirjoittaja Majuri Tommi » 9.5.2004 13:49

Tuo "tuulipukukansa" kuulostaa sitä paitti ihan Fakta homma -kasarimeiningiltä. Huomannu oon minäkin että moni hamppufoorumilainen kaipaa ihan kipeästi jotain ihmisryhmää jota pitää vastenmielisinä nekruina.

Onko jokaisen sisällä vähintäänkin pieni rasisti? Täytyykö löytää joku jota saa häpeämättömästi halveksia, ja kukapa olis tässä yhteiskunnassa alimmalla portaalla? Olisiko sellaisia ns. kovia aineita käyttävät narkkarit joita hamppuylväät eivät koskisi tikullakaan? Usch...

Rhesus m
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Rhesus m » 9.5.2004 15:45

en myönnä olevani rasisti mutta sen myönnän että halveksin ja pidän yhteiskunnan pohjasakkana tiettyjä poliittisia henkilöitä jotka vähät välittävät faktoista.
Täysin pokalla ratsastetaan ihmisten mieliin painetulla propagandalla kohti huumetonta yhteiskuntaa.
stanan takinkääntäjät ja selkään puukottaja poliitikot/valistajat.
T:vihreistä eronnut

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 9.5.2004 17:27

Hesarin sunnuntailiitteessä oli ekalla aukeamalla juttu otsikolla "Tyhmä puhuu totta". Siinä selitetään se, miten media teki siitä taas ihan erin uutisen kuin mitä se oli. Kannattaa lukee. Ite niin jumissa vieläki, et ei jaksa.

-Hidas Hhh...-

chupa

ViestiKirjoittaja chupa » 10.5.2004 6:02

hamppu forum oli radiossa 5 min sitten ja siellä kerrottiin kuinka monet ovat ylistäneet meriläistä ja lähettäneet kannustavaa sähköpostia. lopuksi todettiin että "huumeet ovat mielestäni aivan perseestä". en ole varma mikä kanava tämä oli mutta asun porissa näytti taajuus olevan noin 106

B.B.L

ViestiKirjoittaja B.B.L » 10.5.2004 9:37

en jaksanu lukea kaikkia juttuja niin toivottavasti en vaan kertaile toisten juttuja.ei halme ja meriläinen oo ainoot kansanedustajat jotka on jotain käyttäny, pakolliset huume testit eduskuntaan pyrkiville niin talo tyhjenis puoleen!2 tyyppiä 200:sta edustajasta on jääny kiikkii se on jo 1% joka on paljon kun kelaa minkälaisen kuvan kaikki edustajat ittestään antaa.kannataisko käydä kurkkaan lipposen kaappiin jos sieltä vaikka jotain puskia löytyis?
totuus on jossain kulman takana

Skummi

ViestiKirjoittaja Skummi » 10.5.2004 9:56

IltaPaska kertoo:
Kymmenet "hamppuverkkolaiset" suitsuttavat kansanedustajan avoimuutta
Kannabiksen käyttäjät pommittavat Rosa Meriläisen sähköpostia

Kansanedustaja Rosa Meriläisen (vihr) tunnustus kannabiksen käytöstä on saanut internetin suomalaisen hamppuforumin käyttäjät riemastumaan. Kymmenet forumin käyttäjät hehkuttavat Meriläistä sankariksi ja ovat myös lähettäneet kansanedustajalle kannustavia sähköposteja.

- Pisteet Rosalle ulos tulosta. Rosalle kannustava sähköposti lähtee juuri tällä sekunnilla ja kannustan muita mukaan, yksi keskustelun ensimmäisistä kirjoittajista kannustaa.

- Pistin jo hänelle kantaa ottavan ja kannustavan sähköpostin, jossa kutsuin myös tänne foorumille tutustumaan meihin vaarallisiin, yhteiskuntamme pohjasakkaan kuuluviin rikollisiin, eräs keskustelija kirjoittaa.

Tunnustus kiusallinenkin
Hamppuforumin käyttäjiltä riittää runsaasti sympatiaa Meriläistä kohtaan ja kritiikkiä, niille, jotka tuomitsevat kansanedustajan kannabiksen käytön. Forumilaiset yrittivät jopa sähköposteillaan houkutella Meriläistä puolileikillään lauantaina pidetylle hamppumarssille, joka kokosi Helsinkiin, Turkuun, Tampereelle ja Ouluun kannabiksen laillistamista kannattavia henkilöitä.

Osa forumin käyttäjistä pitää Meriläisen Image-lehdessä julkaistua kannabistunnustusta kuitenkin vähintään kiusallisena.

- Kansan tuoreessa muistissa on eräänkin vihreän huumemyönteiset kannanotot, kirjoittaja sanoo viitaten viime vuonna eduskuntaan pyrkineeseen Markus Drakeen, joka esitti julkisuudessa kannabiksen laillistamista.

- Toisaalta tällainen "kaapista ulostulo" tuo kannabista lähemmän tavallista kansaa, pois katuojien pohjalta ja saastaisista huumeluukuista, sama kirjoittaja puolustelee.

Tässä vielä linkki:
http://www.iltalehti.fi/2004/05/10/1674294_uu.shtml
keep your head clear

jyrki.boy
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja jyrki.boy » 10.5.2004 13:07

On totta, että puhe "tuulipukukansasta" on ehkä yhtä alentavaa kuin puhe "huumehörhöistä". Itse olen kohdannut ongelmallisen termin monesti yrittäessäni verrata "meitä" "heihin". Tuulipukukansalla kuitenkin olen tarkoittanut ainoastaan "tietämätöntä" tai "kapea katseista kansalaista" (kiitti kuka tämän käsitteen keksikään). Ehkä olisi viisainta käyttää ainoastaan jälkimmäisiä, vähemmän leimaavia termejä.

Tuulipukukansalainen- käsite on myös ongelmallinen, koska itse olen yksi heistä, eiku meistä, eiku mihin mää kuulun.... Tuulipuku on valepukuni :pimp:

Karri

ViestiKirjoittaja Karri » 10.5.2004 21:57

Täytyy hommata Rosa Meriläinen presidentiksi. Montakos nimeä siihen ehdokkuuteen tarvittiinkaan... :roll:
Hei äiti!

Wannabe Hippi
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Wannabe Hippi » 10.5.2004 23:15

Voin melkein arvata minkälaiset fiilikset Rosalla on ollut jälkeen haastattelun ja ennen Imagen julkaisua. Mulla on samanlaiset tällä hetkellä...
:D__/)___|

Palaa sivulle “Politiikka ja media”