Eduskuntavaalit 2015

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Pinerapple

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 20.4.2015 19:43

Kukkailija kirjoitti:...
Äänestämättä jättäminen on keskisormi demokratialle, vapaudelle ja isänmaalle. Jos ei sen verran saa persettä siitä hassiksen tahraamasta nojatuolista ylös että kävis nyt jotain ehdokasta äänestämässä, niin samantien voisi viedä muutkin oikeudet tälläisiltä kun ei kerran oikeudet kiinnosta.

'MURICA! En vastaa tähän viestiin asiallisesti, koska olet laukonu sen täyteen mielipiteitä, muttet yhen yhtää argumenttia niille. Sinua on aika hankala ottaa tosissaan.

Äänestämättä jättäminen voi olla keskisormi demokratialle, vapaudelle ja isänmaalle, mutta se voi myös olla keskisormi SINULLE kun tomosset raget otat toisen päätöksestä, ettei esim. ehdokkaista löydy ketään jollekka antaisi äänensä. "nyt jotain ehdokasta", kerro minulle MITEN on parempi että joku satunnainen jantteri saa äänen jota se ei ole ansainnut, kuin että kukaan ei saa sitä ääntä. Eikö se olisi sitten sama heittää noppaa kuka sinne eduskuntaan menee, jos mielestäsi on parempi että puolet äänestä on summissa annettuja. Järki hoi, älä jätä!

Kukkailija kirjoitti:...
Itse pidän äänestämättä jättäjää vapaan maailman vihollisena numero yksi.

No onneksi olkoon, sinun maailmankuvasi on ilmeisesti harvinaisen rajoittunut.

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 20.4.2015 20:21

Äänestämättä jättäminen on kannanotto siinä missä äänestäminenkin. Ja demokratiaan kuuluu se että saa ilmaista tai olla ilmaisematta kantaansa niin vaaleissa kuin muutoinkin. Ne, jotka vaativat jonkunlaista pakkoäänestystä, eivät ole demokratian, vaan pakkovallan asialla.

Hiisaajahemuli

ViestiKirjoittaja Hiisaajahemuli » 20.4.2015 20:41

Pinerapple kirjoitti:...

Jaa, kukaan ei ennen sinua ollut vikisijöistä sanonu sanaakaan--

Mikä on sun pointti? Mitä lisättävää sulla on? "Kukaan ei sanonu mua ennen sanaakaan" joten kukaan ei saa sanoakaan sanaakaan? :wall: Kukaan ei myöskään sua ennen osottanu sellasta käytöstä, jota tässä kritisoit:

Pinerapple kirjoitti:Aika paljon kuulee tuota länkytystä tyhjää äänestävistä/äänestämättä jättävistä, mutta kaikki uskottavuus näiltä nyrkin heristäjiltä menee siinä että niin vihasia ollaan vain niille jotka olisi voinut äänestää sitä omaa puoluetta. Ja tätäkin kuulee yksinomaan näiltä pienemmiltä puolueilta. Ollaan vaan niin saatanan persekipeitä kun oma puolue ei pärjää. Että joo, tunkekaa ne nyrkkinne perseeseenne; tyhjää äänestäminen on aivan yhtä validi mielipide kuin mikä tahansa viherpiipertäjä mite ite äänestitte.

Mennään eteenpäi.

Jos nyt ymmärsin oikein, niin olet sitä mieltä että kaikkien pitäisi äänestää, MUTTA jos ei nappaa niin sitten EI pitäisi äänestää. Tämä on juuri se kanta mitä olen tässä ajanut. Niin mitä tässä kinastellaan? Ja miksi heristelet nyrkkejäsi ihmisille jotka eivät äänestä, jos sinun omastakaan mielestäsi heidän ei pitäisi äänestää?

Väännetäänpä rautalangasta.

1) Optimitilanteessa kaikki äänestäis.
2) Jos ei oo tarpeeks hyvää käsitystä ehokkaista eikä muutenkaa politiikasta, ei tartte äänestää.
3) Jos ei äänestä, on turhaa kuitenkin valittaa kun ei ite oo pyrkinyt muutosta tekemään.

Me oltiin näistä kaikista kohdista samaa mieltä, oikein vai väärin? Jatketaan. Ihmisiä löytyy mm. seuraavista ryhmistä:

A) Ihmisiä, joilla on mielestään tarpeeks hyvä käsitys politiikasta äänestääkseen ja jotka äänestää.
B) Ihmisiä, joilla ei ole mielestään tarpeeks hyvä käsitys politiikasta äänestääkseen ja jotka äänestää.
C) Ihmisiä, joilla on mielestään tarpeeks hyvä käsitys politiikasta äänestääkseen ja jotka ei äänestä.
D) Ihmisiä, joilla ei ole mielestään tarpeeks hyvä käsitys politiikasta äänestääkseen ja jotka ei äänestä.

Oikein vai väärin?

Ihan vaa sua valaistakseni mun kannasta mä ilmasin pettymykseni ryhmää "C" edustaviin ihmisiin. Lisäks ilmasin närkästykseni ihmisiä kohtaan jotka kuuluu ryhmään C tai D (ei äänestä) mut joilla kuitenkin on pokkaa valittaa poliittisesta tilanteesta vaikkeivat äänestä. Mun viestit ei ollu mitenkää kryptisiä asian suhteen: mua tympäsee ihmiset jotka uskoo tietävänsä mikä olis paremmin mutteivat kuitenkaan osallistu äänestysprosessiin. Väitätkö, ettei ole ihmisiä joiden kanta ei ollu tyyliin, että "äänestäsin Piraatteja tai Itsenäisyyspuoluetta mut ei ne kuitenkaa pääse läpi ni en mä ees vaivaudu"?

Alun perinhän ilmasin mielipiteeni vaalien tuloksista seuraavasti:
Hiisaajahemuli kirjoitti:Heristän nyrkkiä kaikille saamattomille ketkä ei menny äänestämään, jos olisivat äänestäneet muita kuin kolmea eniten ääniä kalastanutta puoluetta! Ja ketkä pellet myöntää auttaneensa Hakkaraisen takas? :point:

Tää oli mun kannanotto tuloksiin ja kaikki sitä seurannu väittely on ollu täysin turhaa mut sen sijaan että oisit ottanu mun alkup. kommentin vaikkapa semihumoristisena mielipiteenä, mitä sen alun alkaen piti olla, sä päätit ottaa asiat henkilökohtasesti, vittuilla ja heittää olettamuksia tyhjästä tälleen:

Pinerapple kirjoitti:--kaikki uskottavuus näiltä nyrkin heristäjiltä menee siinä että niin vihasia ollaan vain niille jotka olisi voinut äänestää sitä omaa puoluetta--tätäkin kuulee yksinomaan näiltä pienemmiltä puolueilta. Ollaan vaan niin saatanan persekipeitä kun oma puolue ei pärjää--tunkekaa ne nyrkkinne perseeseenne; tyhjää äänestäminen on aivan yhtä validi mielipide kuin mikä tahansa viherpiipertäjä mite ite äänestitte.

Tästä tää lähti liikkeelle. "Että joo", miks otat asian nii vitun henkilökohtasesti että tunnet asiakses vääntää vieläki? Sun ymmärrystä vois avittaa, ettet yrittäs esittää mitää "pointtia" ennen ku oot täysin varma että ymmärrät, mikä toisen kanta oli ja ennen ku tarkistat, ettet vahingossa ala vääntää argumenttia tyhjästä, koska niinhän tässä kävi ja oikeaa argumenttia ei ole. Sua vaan nähtävästi vituttaa että joku heristää nyrkkii. Ja vastauksena seuraavaan:

Pinerapple kirjoitti:Jos nyt ymmärsin oikein, niin olet sitä mieltä että kaikkien pitäisi äänestää, MUTTA jos ei nappaa niin sitten EI pitäisi äänestää. Tämä on juuri se kanta mitä olen tässä ajanut. Niin mitä tässä kinastellaan?

Tässä kinastellaan siitä kuinka sä burgeroit "nyrkin heristämisen" takia. Heristän nyt nyrkkiä sun tyhmyydelle :point: Kysyttävää?

Edit: itte asiassa tuli sellanen seinä periaatteessa OT-tekstiä, että lisäkysymykset kannattaa pistää suosiolla YV:nä... :laugh:
Viimeksi muokannut Hiisaajahemuli, 20.4.2015 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 20.4.2015 21:05

Melkoinen pätöcorner taas vaihteeksi, ihan kuin olisi kolme-viisi "väyrystä" kiistelemässä itsensä kanssa. :lol:

Teeonhc

ViestiKirjoittaja Teeonhc » 20.4.2015 21:25

Äänestämättä jäi valitettavasti. Ei tosin laiskuuden takia vaan yllätyävän tapahtuman johdosta.
Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks
Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks
Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit
Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei.

Pinerapple

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 21.4.2015 14:22

Tästä tää lähti liikkeelle. "Että joo", miks otat asian nii vitun henkilökohtasesti että tunnet asiakses vääntää vieläki?

Ehkä vähän närkistyny tuossa ensimmäisessä viestissä, kun tuota kuulee joka paikassa :laugh: Väännän, koska tuntuu ettei se mun pointti tunnu avautuvan? Varmaan se mun pääpointti hukku sen kaiken muun schlaiban sekaan, sitä sattuu.

Tässä kinastellaan siitä kuinka sä burgeroit "nyrkin heristämisen" takia. Heristän nyt nyrkkiä sun tyhmyydelle Kysyttävää?

Tuota samaa lukee facebookista ja kaikissa äänestyskeskusteluissa ja nyt täällä, niin otinpa esille. En ihan pelkän yhden nyrkin heristämisen takia ois jaksanu ottaa kantaa. Mun tyhmyydelle saa heristellä nyrkkiä, siitä mulla ei ole kovin vahvaa mielipidettä :)

Väännetäänpä rautalangasta

...

Joo, ei mulla sinänsä ongelmia tämän kanssa ole. En vain ainakaan vielä osaa lukee ajatuksia ja alkuperäisessä viestissä heiluttelit nyrkkejä kaikille jotka ei äänestänyt, et vain 'C' ryhmän ihmisille. Ymmärrän kyllä, että se nyt oli vaan semmonen "heitto", ei sen kummemmaks tarkotettu, mutta kun tuota nyt kuulee niin useasti joka paikassa ja mielestäni se on harhakäsitys ja jopa aika loukkaavaa niitä kohtaan jotka ovat käyttäneet aikaa ja aivosolujaan tämän äänestyspelin pelaamiseen, mutta eivät syystä tai toisesta ole päätynyt mihinkään edustajaan, joten äänestävät tyhjää. (Ja kyllä, syitä on muitakin kuin ''en osaa politiikkaa, durr'').

Aivan varmasti on ihmisiä jotka olisivat voineet ajaa omaa asiaansa mutta eivät jaksaneet lähteä äänestyspaikalle. Aivan varmasti on ihmisiä jotka sen jälkeen vielä valittavat miten on väärät ihmiset eduskunnassa. Mutta sitten on myös ihmisiä jotka olisivat kyllä jaksanut äänestää, mutta eivät sitten jostain syystä sitä tee, eivätkä siitä sitten valittele myöhemmin. Ja kaikki nämä ihmiset heitetään saman termin alle "ne jotka ei äänestäny", ja haukutaan (mitä olen henk.koht. lukenu eri medioissa) "Tyhmät, saamattomat, pitäisi viedä saunan taakse ja ampua, karkottaa, potkia päähän" jne. Ja sitä saa kuunnella/lukea joka päivä, niin kyllä siinä vähän alkaa aihe räjähdysaraksi muuttumaan :?

Luulisi että hampuusi jos joku ymmärtäisi probleeman; samankaltainen asia kuin kannabiksen vertaistaminen kovempiin huumeisiin.

--

Muttajoo, tunnen etten omaa kantaani selkeämmin osaa enää avata, joten en kiusaa teitä enempää. :respect:

ARVI

ViestiKirjoittaja ARVI » 24.4.2015 11:20

Tulipahan äänestettyä, ja viimeisen kerran, koska olen tällä kierroksella lopultakin vakuuttunut "lumedemokratian" läsnäolosta.

Ja en todellakaan ala turhauttavaan diskurssiin syistä, joihin kantani perustuu, jokainen voi avata silmänsä, ja sanoa moi todellisuudelle, sellaisena kuin se de fakto on, tai jatkaa ämpäri päässä housuun paskomista, hurskaassa uskossa siihen, että edustajat kyllä paskan pesee pois.
"Kyetäkseen tekemään viisaita ratkaisuja elämässään, nuori tarvitsee kestäviä vakaumuksia, eivätkä ne synny mitenkään muuten kuin itse ajattelemalla."
Markku Soikkeli

GreaseMonkey

ViestiKirjoittaja GreaseMonkey » 24.4.2015 23:20

Hyvinhän noissa vaaleissa kävi, jos saatas maan asiat vihdoin kuntoon. Ensin työ, sitten huvi. Sillee ennen sanottii ☺

Ju$ba

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 25.4.2015 5:08

Hohoh naurattaa vaan niin vietävästi lukea näitä kommentteja.
Ihmiset uskoo demokratiaan :point:

rolcen

ViestiKirjoittaja rolcen » 25.4.2015 8:27

Ju$ba kirjoitti:Hohoh naurattaa vaan niin vietävästi lukea näitä kommentteja.
Ihmiset uskoo demokratiaan :point:

Sveitsi on ainut maa mikä on lähellä demokratiaa. En usko,että monellakaan täällä on henkilökohtaista kokemusta demokratiasta vaikka kokee siihen uskovansa.

jackass
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja jackass » 27.4.2015 19:00

hyvinpä hyvin noissa vaaleissa kävi juu... porvarihallitusta pukkaa. leikkauslistoja kirjoitellaan jo duunarille ja ns vähäosaisille.kulttuuri ja maahanmuuto sekä ansiosidonnaiset päivärahat leikkaillaan ensin ja eiköhän tuosta vanhustenhoidosta terveydenhuollosta ja lapsilisistäkin vielä leikkailla... lestadiolainen it miljonääri, rasisti (perkl. vaalimainonta ku 30luvun ikl istunnossa) ja riistäjä stubido kun pääsevät vauhtiin, niin tuntemastamme hyvinvointivaltiosta ei ole kuin muisto jäljellä. sanovat leikkaustarpeen olevan n.6miljardia... samaan aikaan suuryrityset harjoittavat agressiivista verosuunnittelua noin 5 miljardin edestä kierrättämällä voitot luxenburin, maltan ym. kautta. juuri luin uutisen jossa kerrottiin suuryritysten maksavan yhteisöveroa n.7%. surkeen vähän kun pienyrittäjä maksaa päälle 20% ja duunari palkastaan vielä enemmän. lisäksi osinkovero muuttui viimekaudella niin että pienillä perheyrityksillä kuten fazer, herlinin kone, ehnrootien fiskars ym ym. osinkovero laski reilusti (mikäli eivät kierrätä luxenburgin kautta) ja piensioittajalla nousi reilusti, ulkomaiset sijoitusyhtiöt eivät maksa veroa. myöskään suuret ja varakkaat säätiöt eivät maksa veroa... oikeastaan ainoa joka maksaa osinkoveroa ja reilusti on piensijoittaja. ei paljon kannusta säästämään. se siitä kansankapitalismista (hieno asia jos suomalaisten pörssiyritysten omistajuus oolisi mielummin suomalaisilla piensijoittajilla kuin amerikkalaisilla goldman sacseilla ym sijoitusfirmoilla tai kasvottomilla ulkomaisilla sijoitusrahastoilla). kaiken päälle fazer muutti kirjansa portugaliin nalle ruotsiin ja muutama muukin jonnekin, välttyäkseen perintöverosta jonka me köyhät kuitenkin maksamme jos jotain perintöä saamme... reilua eikö totta. lienee turha toivoa että tulevan porvarihallituksen myötä tuloerojen kasvu pysähtyisi... että ihan vitun hyvin meni vaalit jos sulla sattuu olemaan muutama miljardi osakkeissa. suomen valtiolla menee huonosti ja sanovat että julkinen sektori on pöhöttynyt. (paskat, se on täysin saman kokoinen kuin viisi vuotta sitten, mutta verokertymä on pienentynyt radikaalisti kun kaikki mahdolliset työt on ulkoistettu kiinaan, ja ne loputkin mitä tänne on ollut pakko jättää, niin ukrainan puolan ja viron pojat riistetään tekemään 6-7e tuntiliksalla ja asumaan kerrostalokaksiossa 10 hengen porukoissa kun suomalainen ammattimies/nainen raapiipii kotona valtion elättinä karvaisia pallejaan) suuryrityksillä ei mene huonosti. viimeiset 3v on maksettu ennätysosinkoja. pörssissä on ollut sellainen ralli että suomeen on jopa leivottu uusia miljardöörejä mm. paasikivien ja herliinin suvusta :evil:

otetaan esim fortum ja neste, joista valtio omistaa molemmista 51% (ja jotka tahkoavat rahaa valtiolle, siis sinulle ja minulle vuosi vuoden jälkeen pienentäen meidän verotaakka)... eikö olisi parempi jos se loppu omistus olisi suomalaisella pien ja vähän suuremmillakin sijoittajilla kuin mainitsemillani amerikkalaisilla sijoitusrahastoilla. voisi tuo alkuperäinen liikeideakin toteutua paremmin. nimittäin kummankaan yhtiön perustamiskirjassa ei puhuta hölkäsen pöläystä sijoittajien voittojen maksimoinnista, vaan suomen ja suomalaisten energian saannin turvaamisesta. kasvottomia sijoitusrahastoja tuskin kiinnostaa suomalaisten energian saanti.

http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/r ... n/a1059894 (muutama uusi miljardööri)
http://blogit.iltalehti.fi/sirpa-pietik ... altioille/ (agressiivisesta verosuunnittelusta)
http://www.hs.fi/talous/a1423205249829 (suuryrityksetmaksavat vähiten yhteisöveroa)
http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... 1416998/12 (tuloerojen kasvu on syönyt 9% suomen talous kasvusta viimevuosina)

ja samaan aikaan nämä korvalliset perseet kehtaavat puhua 6miljardin valtiontalouden sopeuttamistarpeesat (TARKOITTAA LEIKKAAMISTA JO MUUTENKIN VÄHÄOSAISILTA)... miksei tuo ylläoleva jengi osallistu lainkaan näihin talkoisiin? duunareillakin on jo takana parikin erittäin maltillista palkkaratkaisua.

hasta la victoria siempre saatana...

Palaa sivulle “Politiikka ja media”