Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
Killer Clown
Re: Lehdet käpristyvät ylöspäin.
Lämmöt liian korkeat, lamppu liian lähellä kasveja?
Killer Clown kirjoitti:Lämmöt liian korkeat, lamppu liian lähellä kasveja?
Ja noitte lisäks, jos nuokin ovat vikana, anna skidisti typpeä? Jos siis kellertyvät tai käpristyvät. Pelkkä käpristyminen taisi olla typpi- tai joku muu lannoteöveri? En ole satavarma joku viisaampi korjatkoon.
leeevi kirjoitti:...
Ja noitte lisäks, jos nuokin ovat vikana, anna skidisti typpeä? Jos siis kellertyvät tai käpristyvät. Pelkkä käpristyminen taisi olla typpi- tai joku muu lannoteöveri? En ole satavarma joku viisaampi korjatkoon.
Liikatyppi käpristää alaspäin lehdet, kuin korpin kynsille...
Lehtien reunat saattavat nousta ylöspäin vajareista, liikalämmöstä, lajikekohtaisesta fenosta yms.
Vajareista mm magnesiumvajakin johdosta lehtien reunat käpristyvät ylös. Mutta useimmiten lehdissä/kasvissa on muitakin jälkiä tällöin kun lehtien reunat
-Sat1vax
-
Vieras
Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke
Eräs päivä heräsin ja huomasin alkaneeni pitämään Maija Vilkkumaan musiikista. Koskaan en ole oikein lämmennyt koko suomi-pop-rock-skenelle.
Vaihtoehdot:
1. Minulla on aivokasvain.
2. Olen homoseksuaali/transsukupuolinen, mutta niin kaapissa, etten tiedä siitä itsekään.
3. Olen psykoosissa.
4. Olen tulossa vanhaksi.
Mielipiteitä?
Vaihtoehdot:
2. Olen homoseksuaali/transsukupuolinen, mutta niin kaapissa, etten tiedä siitä itsekään.
3. Olen psykoosissa.
Mielipiteitä?
-
Vieras
Siis vihko! Tyyliin tää soi loppumattomalla luupilla 24/7:
https://www.youtube.com/watch?v=rXDY3w9OThw
Nyt, vadelma sentään, apua!
https://www.youtube.com/watch?v=rXDY3w9OThw
Nyt, vadelma sentään, apua!
-
Haavistoko
Ei huolta kuoma!
Ihan normaalia että kannabis vaikuttaa musiikkikokemukseen.
Tuossa on muuten hyvät bassot ja pilvessä piisin hömppämäisyys on vaan hauskaa. 
- Hiisaajahemuli
Vieras kirjoitti:Eräs päivä heräsin ja huomasin alkaneeni pitämään Maija Vilkkumaan musiikista. Koskaan en ole oikein lämmennyt koko suomi-pop-rock-skenelle.
Vaihtoehdot:
☑
☑
3. Olen psykoosissa.
☑
☑
Mielipiteitä?
Niitä löytyy kyllä.

-
hiug87565
kuinka paljon saatte yhdestä autoflower kasvista siemeniä?-
Vieras
Tarkotuksena hommata kerralla toimiva paketti, jota ei tarvitse heti päivitellä.
Omaa kokemusta ei ole alalta vielä paljoa, joten kaikki fiksummat kertokaa tarkemmin.
Ostoslista 1.0
1. Teltta: 1x1x2m teltta
2. Kanavapuhallin: Kuinka suuren puhaltimen tarvitsen, että kesät talvet voi kasvatella optimaaleissa lämpötiloissa 600w natikalla. (huomioikaa erikseen tubelle ja Adjust-A-Wingille)
4. Virtalähde: 600w digi vai perus?
3. Heijastin: Sputnikin tyylinen tube vai Adjust-A-Wing
5. Vesiviljely järjestelmä: Kannattaako ostaa vesivilely järjestelmä vai rakentaa oma. (Kädentaitoa ja rakennusvälineet löytyy)
6. Ravinteet. Hydroravinteet. Ehdotuksia?
Käytettyjä saa tarjota!
Omaa kokemusta ei ole alalta vielä paljoa, joten kaikki fiksummat kertokaa tarkemmin.
Ostoslista 1.0
1. Teltta: 1x1x2m teltta
2. Kanavapuhallin: Kuinka suuren puhaltimen tarvitsen, että kesät talvet voi kasvatella optimaaleissa lämpötiloissa 600w natikalla. (huomioikaa erikseen tubelle ja Adjust-A-Wingille)
5. Vesiviljely järjestelmä: Kannattaako ostaa vesivilely järjestelmä vai rakentaa oma. (Kädentaitoa ja rakennusvälineet löytyy)
6. Ravinteet. Hydroravinteet. Ehdotuksia?
Käytettyjä saa tarjota!
-
Vieras
Riippuu huonelämpötilasta. Oma koppini on sen verran lämmin että 550 m3/h riitti kesällä juuri ja juuri 1x1m teltan kanssa.
Jos budjetti antaa myöten niin ottaisin säädettävän digin jotta tehoja voi tiputtaa jos lämpöjen takia tarvitsee. Perusmalli ajanee muuten asiansa.
Tuolla valolla ja teltalla ehdottomasti Sputnikin tyylinen ellei kämppäsi ole erityisen viileä.
Itse rakennetuilla saa ihan yhtä hyviä tuloksia kuin tehdastekoisillakin. Makuasia.
Jos asut etelä-suomessa niin tee tunnus. Saattaisi löytyä sinulle sopivaa tavaraa.
-
Vieras
Vieras kirjoitti:...
...
...
Virtalähde mielummin varmaan perus, digeistä on raportoitu et aiheuttaa jotain ongelmia -> sähkölaitokset ahdistelee tapauskohtaisesti.
Hydron ehdit hankkimaan/väsäämään myöhemmin, harkitse huolella (väliaineen määrä, uudelleenkäytettävyys, huollot, vegen pituus ym.ym.) ja sinä aikana testaat paljonko teltta ja kämppä lämpee, et kannattaako kesällä edes koittaa...
-
Vieras
miten kytketään virtalähteestä tulevat johdot spudnik heijastimeen?
heijastimessa on kolme eri väristä johtoa jotka pitäisi ilmeisesti liittää sokeripalla tai huppuliittimellä virtalähteen johtoihin.
virtalähde: ruskea-sininen-kevi
spudnik: musta-valkoinen-vihreä(maa)
heijastimessa on kolme eri väristä johtoa jotka pitäisi ilmeisesti liittää sokeripalla tai huppuliittimellä virtalähteen johtoihin.
virtalähde: ruskea-sininen-kevi
spudnik: musta-valkoinen-vihreä(maa)
-
Vieras
Onko kyseessä ylikastelu?
Kelit on ollut ainakin turhan sateisia.
Maaperän ph on 6.3. Ravinteita on laitettu vain kerran bio bloomia 3ml/l ja top maxia 1ml/l. 3 viikkoa sitten laitoin kananpaskaa 4 rkl 5l vettä.

Kelit on ollut ainakin turhan sateisia.
Maaperän ph on 6.3. Ravinteita on laitettu vain kerran bio bloomia 3ml/l ja top maxia 1ml/l. 3 viikkoa sitten laitoin kananpaskaa 4 rkl 5l vettä.

-
Vieras
AK48 VIRHE apua tarvitsisi
hei. ajattelin tänne kirjoittaa kun tiedän että täältä vastauksen saan! Joten kävi nyt sellainen moka tässä kukituksen aikana ( 3 vk kukitusta takana ) Ja lajike on ak48.
Valoina toimii 4 x 600 cooltubea ja ledi. Nyt huomasin kun heräilin tuossa,että oli 2 cooltubea jääny tuonne päälle,joten siellä on nyt valoa ollut teltassa yhteensä 20 tuntia.. Heti tietenkin otin valot pois ja kohtapa ne taas syttyy sitten.. Mietin teinkö oikein vai olisiko valojen pitänyt antaa vaan olla päällä sinne seuraavaan pimeyteen asti ? Ottaako kasvit nyt itseensä pahasti tuossa asiassa. neuvot on tervetulleita! Kiitos.
Valoina toimii 4 x 600 cooltubea ja ledi. Nyt huomasin kun heräilin tuossa,että oli 2 cooltubea jääny tuonne päälle,joten siellä on nyt valoa ollut teltassa yhteensä 20 tuntia.. Heti tietenkin otin valot pois ja kohtapa ne taas syttyy sitten.. Mietin teinkö oikein vai olisiko valojen pitänyt antaa vaan olla päällä sinne seuraavaan pimeyteen asti ? Ottaako kasvit nyt itseensä pahasti tuossa asiassa. neuvot on tervetulleita! Kiitos.
-
Vieras
Re: AK48 VIRHE apua tarvitsisi
aikaisemmin oli kerran ledi jäänyt päälle, mutta sen takia kun oli ajastin pamahtanut niin palo sitten koko ajan se valo. Alkoi nyt kuumottamaan ku toinen kerta tässä kukituksen näinkin lyhyessä ajassa oleva virhe,että onko vakava asia
-
Pentsa
Hyvä Aktiivihiili
Mikä on hyvä aktiivihiili? Kun kamu osti tollaisen 500m3 mountain air filtterin 325m3 puhaltimelle ja toimii vähän huonommin kun vuoden vanha 425m3 rhino pro, eli eipä tossa oikeen muu toimi kun runko, kestosuodatinkin toinen ihan liian ohut parista kohtaa. maksoi vaan sen 180€. Olisi hienoa jos olisi joku ketju missä puhuttaisiin eri aktiivihiili filttereiden toimivuudesta.
-
Vieraita
Onkos porukalle nykypäivänäki paljon tullu poliisi kyseleen siemenlähetysten jälkeen kun ulkomailta olette tilannu?
-
Noobie
Mikä lampusta tuleva väri (lämmin valkoinen, kylmä valkoinen) käy parhaiten kukitukseen. Ihan kuin olisin lukenut että punainen sävy. Ja vinkkiä voi laittaa mistä parhaat E27 kantaan sopivat ledi polttimot (kukitukseen). 
-
Vieras
Sama antaa palttua kasvatusaikomuksille, jos ei sen vertaa osaa/jaksa/älyä tutkia tältäkään foorumilta Kasvatuksen ABC:ta, että löytäisi tuollaiseen peruskysymykseen vastauksen. Typerimmät keissit kun tuppaavat jäämään kuitenkin kiinni ennemmin tai myöhemmin. Itse löysin foorumin hakupalvelulla vastauksen kysymykseen alle minuutissa käyttäen niinkin luovia hakusanoja kuin "kukitus" ja "spektri".