Tuli käytyä Barcelonassa, ja pääsin kahdelle Clubille jäseneksi.
https://bcn420.club osoitteen kaavakkeen täyttämällä irtosi helposti kutsu klubille. Eivät tarvinneet minkäänmuotoista osoitetta. Uskoisin, että kyseisen sivuston kautta kaikki saavat kutsun. Tuon kyseisen sivuston verkostoon kuuluu monia klubeja, ja sain kutsun yhdelle niistä. Saavuin klubille 23:50 illalla, ja kutsuni oli voimassa enää 10 minuuttia

Saavuttuani clubille liittymisprosessi kesti pari minuuttia. Piti näyttää passia ja kutsua. Kirjoittivat mulle heti pahvisen jäsen kortin. Vuosimaksu klubille oli 20€. Päästyäni klubin sisälle petyin hieman. Klubilla ei ollut ilmastointia, joten 30 astetta lämmintä ja kostea ilma. Ilmanvaihto kyllä oli, jotta savut pääsee pihalle. Klubi oli täynnä porukkaa, niin kuin menisi Suomessa lauantai iltana baariin. Kaikki klubilla notkujat näytti turisteilta. Kukkaa olisi kyllä saanut hankittua ja montaa eri lajiakin. Joten tällainen turistiklubin on varmasti parempi vaihtoehto kuin säätää katukauppiaiden kanssa. Lähdin klubilta pois hankkimatta kukkaa, koska halusin päästä viihtyisälle klubille, jossa voisi poltella sisällä ilman kuumotteluja. Kaduilla polttelustahan saa edelleen 300-600€ sakon. Majapaikassanikaan en voinut poltella.
Onneksi olin perehtynyt
http://webehigh.org/barcelona-spain/ ja
http://marijuanagames.org/reading-materials-cannabis-club-resources/ artikkeileihin, joten sain hommattua jäsenyyden kunnolliselle klubille. Näille päästäkseen täytyi olla se paikallinen osoite. Jäsenyys prosessi aloitetaan lähettämällä sähköpostia Russ Hudsonille, joko webehigh.org tai marijuanagames.org sivustojen ohjeiden mukaisesti. Tässä vaiheessa pitää olla tiedossa jokin paikallinen osoite, jonka ilmoitat. Osoite ei saa olla Hotellin tai Hostellin osoite. Espanjan laki ei vaadi, että pitäisi olla jokin paikallinen osoite, mutta ilmeisesti klubit pysyvät paremmissa väleissä viranomaisten kanssa, jos turistit eivät pääse liian helposti klubien jäseneksi. Barcelona ei halua profiloitua uudeksi Amsterdamiksi. Marijuanagames.org sivustolla sanotaan, että sinun ei tarvitse todistaa osoitetta oikeaksi, eikä sinne koskaan lähetetä mitään postia. Eli rivien väliästä annetaan ymmärtää, että osoitteen voi vetää hatusta. Russ Hudsonin kautta sain kutsun Circulo Clubille, joka tunnettiin aiemmin nimellä La mesa. Kutsussa oli tarkka kellonaika. Ei saanut olla yhtään myöhässä ja etuajassakin max. 5 minuuttia. Clubin lähettyvillä ei saanut norkoilla. Saavuin Klubille sovittuna aikana, ja jäsenyysprosessi kesti noin 30 minuuttia. Jäsenyysprosessi ei ollut mitenkään hankala, eikä minua mitenkään piinattu/tentattu. Kyseessä oli enemmän perehdytyksestä klubin sääntöihin ja käytäntöihin. Ainut missä testasivat minua oli juuri tuo paikallinen osoite. Osoite piti muistaa ulkoa, ja piti ymmärtää mitä osoitteessa joka kohta tarkoittaa. Eli jos vedät osoitteen hatusta, opettele se ulkoa ja opettele myös miten espanjalainen osoite muodostuu. Itse en puhu mitenkään erityisen hyvää englantia, eikä sekään tuottanut ongelmia. Osaan puhua sellaista tyydyttävää englantia ja ymmärrän tietty tosi hyvin englantia. Eli tuota jäsenyysprosessia ei kannata mitenkään jännittää. Näillä paremmilla klubeilla on tietynlaiset käytös säännöt. Esimerkkejä säännöistä: Klubille ei tulla kännissä örveltämään. Pari bisseä tai pari lasia viiniä on ok. Ei saa olla muiden huumeiden vaikutuksen alaisena, eikä niitä saa olla mukana klubilla. Ja semmonen parempi överit kun vajarit meininki ei sovi noille klubeille. Ei eivät ole mitään biletyspaikkoja. Jos haluaa bilettää, niin käy klubilla polttelemassa tai syömässä Space Cakea ja sit menee yökerhoon.
Jäsenyysprosessin jälkeen sain lahjoittaa klubille rahaa. Näillä lahjoituksilla siten hankitaan sitä kukkaa. Raha-asiat hoidettiin klubin respassa, myös pankkikortit kävi. Klubin sisällä hankinnat tehtään vilauttamalla jäsenkorttia, jolloin katsoivat koneelta paljonko sulla on vielä saldoa jäljellä. En kysellyt koskaan hintoja kukalle, mutta kovin hitaasti saldo näytti kuluvan. Olutkin taisi maksaa jotain 1,5-2€. Circulo Club oli oikein viihtyisä paikka viettää aikaa, oli myös se ilmastointi.

Vaikka klubilla on ilmeisesti tuhansia jäseniä, niin siellä hengaili aika vähän porukkaa. Ilmeisesti suurin osa vaan hakee kukan ja vie sen kotiinsa. Päiväsaikaan klubilla hengaili yleensä ehkä noin 10 tyyppiä ja viikonloppuisin illalla 20-30. Eli ei todellakaan ollut tungosta ja sai rauhassa istuskella. Klubille sai myös jättää oman kukkansa, jos ei halunnut kuljettaa kukkaa mukana kaupungilla. Itse jätin kukkani aina klubille säilöön. Kävin kerran päivässä polttelemassa klubilla ja se riitti minulle. Neuvoivat myös klubilla, että poliisit saattavat joskus kuumotella klubilta poistuvia turisteja. Tämän takia kukka kannatti laittaa alushousuihin jos sen halusi viedä ulos. Itseäni poliisit eivät koskaan kuumotelleet, eikä olisi edes haitannut, koska en pitänyt kukkaa päällä.
Ramblalla kävellessä semmoiset katukaupustelijat kuiskivat minulle usein Coffee Shop, marijuana, hash etc., vaikka en näytä yhtään hipiltä. Eli kaduiltakin saa kutsuja helposti, mutta uskoisin, että nämä klubit ovat juuri noita ei niin viihtyisiä turistiklubeja.
Yritän täydentää tätä kirjoitusta joku päivä ja harkitsen, jos neuvoisin täällä miten saat muodostettua Espanjalaisen osoitteen.