Kukkaa syötynä!

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Kukkaa syötynä!

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.12.2015 4:16

Moro!

Täällä kirjoittelee n. vuoden poltellut parikymppinen kaveri, joka haluaa siirtyä kannabisherkkuihin. Olen netistä etsinyt aiheita tästä ja pari asiaa on jäänyt epäselviksi:

Jotta kukka vaikuttaa, niin onko jauhetusta kukasta pakko tehdä cannabutteria vai voiko jauhetun kukan keitää pelkästään rasvassa sellaisenaan. Maulla ei olisi väliä, eikä "roskilla"!

Paljonko on THC höyrystymislämpötila?

Kiitoksia asiantuntevasta avusta etukäteen!

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

Re: Kukkaa syötynä!

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 31.12.2015 9:27

Tärkeintä on kukkamatskun kuumeneminen, jotta THCa dekarboksyloituu THC:ksi. Cannabutterin tms tekeminen on suotavaa jo lopputuotteen maun takia.

THC:n kiehumispiste on 157c.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

Putkonen

ViestiKirjoittaja Putkonen » 31.12.2015 18:11

Meillä tehty 2 viimeisintä kertaa browniet niin että kukka jauhettu niin pieneksi kuin sen vaan saa ja suoraan leipomukseen tämä pöly. Runsaalla kaakaolla peittyy hyvin hampun maku. Toimii, mutu että potki jopa paremmin näin... :think:
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.12.2015 22:34

Jauhettua (tai jauhamatonta) kukkaa rasvassa keittäessä lopputuloksena on kannabutteria. Useimmiten keittämisen jälkeen roskat siivilöidään pois, mutta ei ne vaarallisia ole.

Kukkaa voi heittää huiviin vaikka sellaisenaan ja kyllä pärähtää, mutta kuten aiemmin todettiin, maku ei välttämättä ole paras mahdollinen.

Helpoin tapa kannabutterin keittämiseen on vesihaudekattila, jolloin lämpötila ei nouse juuri yli sadan asteen. Kyseistä rasvaa on sitten helppo käyttää myöhemmin leivoksien tekemiseen, joskin on suositeltavaa valita joko matalassa lämpötilassa kypsennettäviä leivoksia tai lyhyen paistoajan vaativia leivonnaisia (esmes muffinssit).

Kasvista voi syödä kukat, lehdet ja siemenet niinkuin minkä tahansa muunkin vastaavan. Jos vartta haluaa välttämättä popsia niin suosittelen saksimaan paloiksi ettei kuidut vedä suolta solmuun.

Melkein kaikki reseptit jotka käyttää rasvaa voidaan tehdä käyttäen kannabutteria.

Muffinssit:
2 munaa
2 dl sokeria
100 g voita sulatettuna
1 dl kermaa
4 dl(+) vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliinisokeria
(1rkl kaakaojauhetta suklaiseen muffinssiin)

Sekoita munat ja sokeri. Lisää voisula-kermaseos vuoroin jauhoseoksen kanssa.
Jaa taikina muffinipellin voideltuihin syvennyksiin.
Paista 200 asteessa uunin keskiosassa 15 - 17 min. Tummassa muffinipellissä riittää paistoajaksi 15 min.

Testaa tikulla tökkäämällä muffinsien kypsyys => kun tikku tulee kuivana ulos muffinsit ovat kypsiä

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.1.2016 3:09

Ap tässä!

Nyt ostin kuukausittaisen annoksen, leipomaan ois tarkoitus alkaa huomenna.
Mikä on se kuumuus rasvan sulattamisessa/cannabutterin teossa? Riittääkö että laitan levyn 1 asentoon (1-6 vaihtoehdot), jolloin rasva sulaa ja annan olla pari- kolme tuntia
vai pitääkö rasvan "kuplia"?.

Kiitoksia vastauksista! :D

Kukkatee

ViestiKirjoittaja Kukkatee » 10.1.2016 11:03

Grindaa kukka hienoksi ja laita teekuppiin. Kaada oliiviöljyä niin että peittyy ja päälle hunajaa. Kaada mukiin kiehuvaa vettä ja teepussi. Sekoita ja anna jäähtyä. Nauti. 1-2h ja vaikutus alkaa.

Huom. Kokemattoman kannattaa olla erittäin varovainen annostukset suhteen ja aloittaa pienillä määrillä. Tietenkin kukan laatu vaikuttaa myös annostukseen.

voita hamppuvoita

ViestiKirjoittaja voita hamppuvoita » 10.1.2016 20:59

Yks vaihtoehto dekarboksyloimiseksi on laittaa kukka foliolla peitettyyn astiaan ja sitten muutamaksi minuutiksi uuniin. Itse en kuitenkaan ole dekarboksylointia erikseen tehnyt, koska olen ajatellut sen hoituvan tuossa useamman tunnin pituisessa keittelyssäkin.

Mä oon tehnyt butterit lehdistä seuraavalla tavalla.

1)Lehdet kattilaan ja vettä reilusti.
2) Keittelyä puolisen tuntia, jonka jälkeen vedenvaihto.
3) Uusilla vesillä keittelyä vielä puolesta tunnista tuntiin
4) Vesien vaihto ja 250-1000g voita sekaan
5) haudutusta / keittelyä sekoittaen noin tunti tai pari
6) siivilän läpi uuteen astiaan, jäähtyneen kasvimateriaalin puristelua
7) Jäljelle jäänyt vesi-voi-seos jätetään jäähtymään muutamaksi tunniksi
8 ) huoneenlämpöinen vesi-voi-seos jääkaappiin
9) muutaman tunnin päästä jähmettynyt voi erotellaan vedestä

Lopputuloksena miedon makuista ja toimivaa cannabutteria.

Jos keität vesi-voi-seosta, niin käytä ihmeessä kantta. Säästyt paljolta siivoamiselta. Näin talvisaikana cannabutterin voi myös jäähdyttää ulkona/parvekkeella, mutta vettä ei pidä päästää jäätymään. Voin sijaan on mahdollista käyttää myös huoneenlämmössä nesteenä pysyvää rasvaa. Tällöin erottelu tapahtuu vesi-rasvaseoksen jäähdyttyä esimerkiksi kaatamalla seos minigrip-pussiin ja tekemällä pienenpieni reikä minigrip-pussin kulmaan. Valutetaan vesi pois (ja minimaalisesti rasvaakin. Tällöin jäljelle jää 100% rasvaa.

Mun taktiikkani on aina tehdä reilusti voita ja säilyttää sitä sitten pakastimessa. Tekemällä isomman satsin testaan myös voin vahvuuden, ja kirjoitan 'perusannoksen' ylös. Perusannos voi olla esimerkiksi 1g tai 5g, voin vahvuudesta riippuen. Tällöin vältetään turha överöinti ja homma on hauskaa.

Tässä teille vielä kaksi pikaohjetta kannabisherkkujen valmistukseen.

Yksinkertaisin tekemäni ohje on kaakao. Maidon lämmitys mikrossa, sekaan haluttu määrä kannabisvoita. Kaakaojauhetta, sekoitus ja juoma nauttien kitusiin.

Suklaan valmistukseen tarvitset suklaan ja jääpalamuotin. Osta kaupasta esim maraboun maitosuklaa, daim, minttukrokantti, fazerin sininen tai taloussuklaa.
Sulata suklaa vesihauteessa. Jos mahdollista, punnitse tai mittaa kannabutterin tilavuus esim sulatettuna. Lisää joukkoon haluamasi määrä kannabutteria. Lusikoi mahdollisimman tasaisesti jääpalamuottiin ja anna jäähtyä.

Jos jaksat tehdä voita kerralla isomman määrän, on fiksua tietää suurinpiirtein voin vahvuus. Itse teen suklaani niin, että valitsen suklaapalan vahvuuden (esim 3g) ja suklaapalojen määrän. Kertolaskun tuloksena saadaan tarvittava voin määrä, olettaen että jaksaa lusikoida suklaat tasaisesti muotteihin ja muottien tilavuus riittää.

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 11.1.2016 6:20

^Miedon maun voinee laittaa alun pelkissä vesissä keittämisen piikin, lehtivihreä on vesiliukoista niin sitä (ainakin itselle :D) ei kovin hyvää makua päätyy vähemmän rasvan joukkoon.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

voita hamppuvoita

ViestiKirjoittaja voita hamppuvoita » 12.1.2016 9:27

Näinhän se on. Nuo kaksi ensimmäistä vedessä keittelyä moni jättää pois, mutta se vaikuttaa makuun negatiivisesti. Päätin itse nopeuttaa tuota vesi-voi-seoksen jäähtymistä laittamalla kattilan kylmää vettä sisältävään tiskialtaaseen jäähtymään. Tässä vielä pari kuvaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Voi on tehty siis lehdistä, ei kukasta.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.1.2016 6:22

Moro! Löysin valmiin topicin joten kysyn täällä. Kuinka paljon yhden annoksen, tässä tapauksessa keksin tulisi sisältää kukkaa, ihan ok laatuista, että pärähtää?
Lähtisin syömään melkein nollatoleilla

Testaa rauhallisesti

ViestiKirjoittaja Testaa rauhallisesti » 13.1.2016 8:28

Suosittelen kokeilemaan ensin 0.1-0.15g ja kahden tunnin päästä tiedät jo tarvitseeko ottaa toinen 0.1-0.15g. Lopputulos lienee jossain 0.1g ja 0.4g välillä. Riippuen toleranssista, kukan laadusta ja siitä kuinka voimakasta päihdetilaa tarkoitat 'pärähtämisellä'. Itselläni on luontaisesti todella alhainen toleranssi, joten senkin takia otan itse varovaisesti. Keksit säilyy hyvin, joten sinuna tekisin 0.2-0.3g vahvuisia keksejä näin alkuun, mutta kokeilisin puolikkaalla keksillä. Tosiaan tunti menee vaikutuksen alkamiseen ja kahden tunnin kohdalla voi harkita tarvitseeko ottaa lisää.

Kerro sitten kokemuksistasi!

Justjoo

ViestiKirjoittaja Justjoo » 15.1.2016 0:04

Älkää tehkö ton voita hamppuvoita tyypin ohjeilla, jotka on ihan päin vittua. Etenkin vaiheet 1-4 kusee ja muutenkin sellaiset ohjeet joilla varmistetaan että ei varmana toimi.

Voi ohjeet

ViestiKirjoittaja Voi ohjeet » 15.1.2016 0:07

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=12895

Tässä hyvät ohjeet voin tekemiseen.

voita hamppuvoita

ViestiKirjoittaja voita hamppuvoita » 15.1.2016 8:30

Mainitsemassasi ohjeessa käytetään 12g hamppua ja noin 200g voita. Ja silti väri on noin tummaa. Mun ohjeella voihin käytettiin satoja grammoja lehteä. Silti mun ohjeella maku on mietoa ja jo pelkästään väriä vertaamalla huomaa erot. En mä tota ohjetta täällä jakaisi, jos tietäisin ettei se toimi.

Mut jos sä teet voita kukasta, niin pääseehän sitä helpommallakin. Onhan lehtivihreän määrä on merkittävästi pienempi, kun käytetään kukkaa. Kyllä mä silti keittelisin sen tunnin verran kukkaa siellä vedessä, ja vasta sitten lisäisin sen voin sekaan. Tällöin vesiliukoiset aineet kerkeää liueta veteen, eikä tarvitse ottaa sitä riskiä, että vesienvaihdossa menettäisi hieman vaikuttavia aineita.

Tehkää kuten parhaaksi näet, mutta kritiikin pitäisi mielestäni perustua joko faktoihin tai omiin kokemuksiin. Myönnän kyllä sen, että kannabisvoin tekeminen vaatii paljon aikaa, jos tekee minun tavallani. Tapoja on monia, sano akka kun kissalla pöytää pyyhki.

Odysseus

ViestiKirjoittaja Odysseus » 15.1.2016 17:14

Jos epäilee keittämisen vaikuttavan tehoihin, niin toinen vaihtoehto lehtivihreän poistamiseksi on vanha kunnon vesicuretus. Eli kasvimateriaalit sopivan kokoiseen astiaan viileähkön/huoneenlämpöisen veden kanssa. Pari kertaa päivässä kannattaa vedet vaihtaa ja jatkaa prosessia noin viiden päivän ajan tai kunnes vesi ei enää värjäydy. Vesi olisi hyvä lorotella astian reunaa pitkin ja sen ei pitäisi olla jääkylmää trikomien katkeilun estämiseksi.

Paxtam

ViestiKirjoittaja Paxtam » 21.1.2016 15:29

Mä olin kerran syönyt kaverin tekemiä leivoksia ja mulla meinas tulla ylös se kun kukka maistu liikaa. Itse kokeilin nyt ekaa kertaa tehdä cannabutteria niin että huuhtelin trimmit vedellä kahdesti (eka keitin pelkässä vedessä ja sitten voin kanssa laitoin myös vettä) ja siitä tekemäni browniet eivät maistuneet hitustakaan kukalle. Pari kertaa tuli vieno jälkimaku josta huomasi juuri ja juuri että siellä on jotain taikaa taustalla. Tehot olivat erittäin kohdillaan myöskin. Ainakin 4x vahvempaa kuin tuo kaverini tekemä.

Go figure. :pimp:

trimmi

ViestiKirjoittaja trimmi » 24.1.2016 20:15

Tein kanssa samalla systeemillä kuin Paxtam,erona ainoastaan kookos,voin tilalla.Olen kokeillut 1tunnin ja 3 tunnin keittoaikoja.
Tehot on samat,mutta 3 tuntia on vatsaystävällisempi vaihtoehto.Tämä vesienvaihto on mennyt aikaisemmin ohi,mutta ei voi
kuin suositella,koska hamppu ei oikeastaan maistu ollenkaan lopputuotteessa.
Itse olen mennyt näillä määrillä:Höyrykoneen karstaa 12g ja kukkaa 12g =24g+n.100g kookosrasvaa/voita.
Vahvuus ja tolet nyt aina vaihtelee,kannattaa testata ensin.Yleensä otan puolikkaan ja höyryä päälle,jos tarvitsee.:)

Leipur

ViestiKirjoittaja Leipur » 9.4.2018 14:07

Ööö. Onko kasvi kuivatettava ennen voin tekoa vai voiko sen tehdä niin, että laittaa uuniin ka sitten suoraan voin tekoon? Vai onko kasvi aina fermentoitava. Sori olen aivan noviisi.

Leipur

ViestiKirjoittaja Leipur » 9.4.2018 14:54

Ja kukka menee samaan keitokseen ?

Sihaus

ViestiKirjoittaja Sihaus » 13.4.2018 23:20

Oma resepti on:
0.5g budia,kannelliseen lasivuokaan hienonnettuna. 130-150C uuniin ja 45-60min.Syödään jogurtin seassa. Tripataan niin maan perusteellisesti. Ennen sai kaakaotkin keitellä 2g edestä, että toimi edes jotenkin.

Paistakaa ne budit uunissa, ei tartte älyttömiä määriä syödä.
Kyllä aina pitää olla vähän Kekkilää, ei Kesää ilman Kekkilää!

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”