Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Mathete

Re: Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

ViestiKirjoittaja Mathete » 29.11.2010 11:36

Yritän toimia lähiympäristössäni niin, että mahdollistan muiden ihmisten vapaan ajattelun. Kannabiksen kieltolaki ja muutkin typerät lait ovat seurausta ihmisten rajoittuneista käsityksistä itsestään ja maailmasta. Kun mieli on vapaa tuloksena on totuus.

Vähän karsastan puhua kannabiksesta ihmisille jotka eivät siitä mitään tiedä. Mielestäni ei ole minun velvollisuus saati oikeus valistaa ihmisiä kannabiksen tai minkään muunkaan asian puolelle. Jokainen olkoon mitä ovat. Ihmisiä on liian helppo manipuloida minkä tahansa aatteen taakse, ilman että ihmisen oma ajattelu ja arviointikyky yhtään kirkastuu. Sen olen tosin tehnyt tahattomasti ns. kannabiksen hyväksi, että aikoinani toin kyseisen kasvin käyttökulttuurin paikkakunnalleni.Vuokseni kymmenet ja ehkä taas kymmenet nuoret aikuisen tutustuivat aineeseen. En tiedä onko tuo hyvä vai huono asia.. Josku 90- luvun alussa homma karkasi jo sellaisiin mittasuhteisiin, että tänne järjestettiin suunnilleen turistimatkoja katsomaan "hamppupeltoja" :lol:

Mutta siis nyt olen sitä mieltä, ettei kenekään olisi hyvä ainetta käyttää muiden suostuttelu ja vakuuttelun takia. Ei tulisi enään mieleenikään, että menisin tarjoamaan jollekin kokemattomalle nuorukaiselle hamppua. Sellainen on mielestäni hyvinkin arveluttavaa moraaliselta näkökannalta, mutta te jotka näin toimitte, en tumitse toimianne sillä, kukin kantaa omien tekojensa seuraukset..

Spasm

ViestiKirjoittaja Spasm » 29.11.2010 13:26

Aikalailla samoja juttuja, mitä näyttäs täällä suurin osa tehneen. Eli,
-kasvatus, yksi lempi harrastuksista
-palaa lähes päivittäin, myös julkisilla paikoilla
-siemeniä on laitettu liikkeelle
-alan yrityksiä tuettu
-jos tulee puheeksi ganja, tuon selvästi oman näkemykseni siittä esille
-tarjonnut kavereille lukuisan määrän jumitteluhetkiä
-muutamia kavereita saanut käännytettyä digauttaan pajasta
-hah, kaksi myös käännytettyä lopettamaan sen :doh: tosin eivät edelleenkään ole sitä vastaa, vaan päin vastoin

Niin ja lupaan osallistua seuraavalle hamppumarssille :yes:
Hemp is hope, not dope!

RR16

ViestiKirjoittaja RR16 » 30.11.2010 1:19

Spasm kirjoitti:Aikalailla samoja juttuja, mitä näyttäs täällä suurin osa tehneen. Eli,
-muutamia kavereita saanut käännytettyä digauttaan pajasta
Tuo ei ehkä ole se paras asia. Kannabis kummiskin on päihde ja laitoin sellainen. Mikäli joku ei ole sitä omasta aloitteesta halunnut ruveta polttamaan on parempi olla tyrkyttämättä. Vaikka ko. henkilö lopettaisi viinan juonnin ja tupakan polton niin ei se välttämättä ole kovin hyvä asia. Onhan se oman terveyden kannalta, mutta H-merkintä se odottaa nurkan takana. :foil:

aappae

ViestiKirjoittaja aappae » 30.11.2010 1:31

RR16 kirjoitti:...Tuo ei ehkä ole se paras asia. Kannabis kummiskin on päihde ja laitoin sellainen. Mikäli joku ei ole sitä omasta aloitteesta halunnut ruveta polttamaan on parempi olla tyrkyttämättä. Vaikka ko. henkilö lopettaisi viinan juonnin ja tupakan polton niin ei se välttämättä ole kovin hyvä asia. Onhan se oman terveyden kannalta, mutta H-merkintä se odottaa nurkan takana. :foil:

Eikö juuri tuon H-merkinnän takia pitäisi saada mahdollisimman moni pajauttamaan? Sillä kun pajapäitä on alkaa olemaan riittävästi niin loppuu H-merkintöjen jakaminen.
No jo ne kuumottaa
ahdistelee aivan armotta
eikä aio yrttimiestä armahtaa
oi vielä vapauden päivä koittaa. - Kapteeni Ä-ni

Spasm

ViestiKirjoittaja Spasm » 30.11.2010 12:03

RR16 kirjoitti:...Tuo ei ehkä ole se paras asia. Kannabis kummiskin on päihde ja laitoin sellainen. Mikäli joku ei ole sitä omasta aloitteesta halunnut ruveta polttamaan on parempi olla tyrkyttämättä. Vaikka ko. henkilö lopettaisi viinan juonnin ja tupakan polton niin ei se välttämättä ole kovin hyvä asia. Onhan se oman terveyden kannalta, mutta H-merkintä se odottaa nurkan takana. :foil:

No joo, siis ymmärrän sun pointin ja olen osittain samoilla linjoilla. Täsmennän nyt sen verta, että ei heistä mitään hc keuhkoja ole tullut. Vaan juurikin lepposia seuramiehiä, jotka ovat hengessä mukana, eivätkä ala sinua narkiksi leimaamaan. Eli äijät eivät enään tuijota kapeaan käytävään, mitä yläasteella on opetettu, vaan ovat kurkkineet sen ulkopuolelle ja tulleet siihen tulokseen, ettei se nauruheinä nyt taida kuitenkaan olla ihan se maailman vaarallisin juttu..Ju nou? :mrgreen:
Hemp is hope, not dope!

pastora

ViestiKirjoittaja pastora » 30.11.2010 15:40

"just mind your own business kerpele. :)
Something wicked this way comes

cerberus1

ViestiKirjoittaja cerberus1 » 30.11.2010 19:47

olen ollut radikaalimarssilla, kirjoittanut 5 ministerille sähköpostia kannabiksen kieltolain vaikutuksista ja julistin helsingin sanomissa kasvattavani kannabista omaan käyttöön. poliisi tuli seuraavana päivänä. eli kaipa sen voi laskea, että otin h-merkin kannabiksen hyväksi :D

Hamppi

ViestiKirjoittaja Hamppi » 30.11.2010 19:58

Koulussa laitettiin anonyymisti lappusiin puheenaiheita, joita sitten kukin vuorollaan joutui lukemaan. Kirjoitin lappuseeni "kannabiksen dekriminalisointi" ja kovasti olisi juttua lentänyt aiheesta monella luokaltani, positiiviseen sävyyn jopa. Opettaja sitten ajan loppumisen vuoksi joutui harmikseni keskeyttämään juuri mielenkiintoiseksi muuttuneen keskustelun..
Ja tosiaan lähiympäristöä oon saanut aika kovalla työllä ehkä hieman hammpumyönteisemmiksi, äiskää joutuu vielä lämmittelemään mutta on jo aika suurta edistystä tapahtunut. :)

Havitatti

ViestiKirjoittaja Havitatti » 30.11.2010 22:02

Hamppi kirjoitti:Koulussa laitettiin anonyymisti lappusiin puheenaiheita, joita sitten kukin vuorollaan joutui lukemaan. Kirjoitin lappuseeni "kannabiksen dekriminalisointi" ja kovasti olisi juttua lentänyt aiheesta monella luokaltani, positiiviseen sävyyn jopa. Opettaja sitten ajan loppumisen vuoksi joutui harmikseni keskeyttämään juuri mielenkiintoiseksi muuttuneen keskustelun..
Ja tosiaan lähiympäristöä oon saanut aika kovalla työllä ehkä hieman hammpumyönteisemmiksi, äiskää joutuu vielä lämmittelemään mutta on jo aika suurta edistystä tapahtunut. :)

Sama homma, koulussa semmoinen väittely luokan edessä. Aiheena oli mietojen huumeiden laillistaminen ja mielestäni onnistuin/onnistuttiin aika hyvin kumoamaan vastapuolen argumentit yms. :) Aikakin vain loppui kesken tällöin :doh:

Mitä muuta olen tehnyt: Jakanut monelle kaverille pössyt, ilmaiseksi. Koetan puhua asiasta mahd. paljon, kuitenkin pyrin välttämään varsinaista hypetystä. Kasvatan itse ja pyrin jatkossa koko ajan nousujohteiseen mielipiteen ilmaisuun: Marssit 2011 here I come!
Bongin pitää yltää maasta palleihin ja seisokin mahtua putkeen

Psycho
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Psycho » 3.12.2010 4:17

Olen pitänyt nyt neljänä vuotena peräkkäin puheen ainoana puhujana Oulun Hamppumarssilla, ja kahtena viime vuotena olen ollut järjestämässä sitä. Olen kirjoittanut omalla nimelläni muutaman kannabiksen asemaa koskevan mielipidekirjoituksen Kalevaan. Olen järjestellyt ihmisille siemeniä ja pistokkaita - tämä on tosin johtanut siihen, etten uskalla pitää hamppua hallussa, saati kasvattaa sitä, ja käyttö on jäänyt varsin olemattomaksi. Olen ollut Vihreiden edustajana "Punkun, pilven ja pirin politiikkaa - suomalainen päihdekeskustelu ja -lainsäädäntö murroksessa" -seminaarissa (kyseisessä seminaarissa oululainen Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu ja nykyinen eduskuntavaaliehdokas, ko. puolueen nuorisojärjestön Oulun vaalipiirin puheenjohtaja Henri Heikkinen kannatti yksilönvapauteen vedoten kaikkien mahdollisten päihteiden dekriminalisointia, niillä käytävän kaupan verottamista, niiden myymistä vaihtoehtoisiin päihteisiin erikoistuneissa "kahviloissa" ja siinä sivussa Alkon monopoliaseman purkamista, mutta toisaalta taas mahdollisten haittojen hoitamatta jättämistä yhteiskunnan toimesta tarjoten ideaa vakuutuspohjaisesta terveydenhuollosta, jossa vakuutusmaksut olisivat suhteessa siihen, mitä vetää ja kuinka paljon - oli hieman liian oikeistoliberaalia minun makuuni).

Kerron avoimesti mielipiteeni hampun suhteen kaikille aina tilaisuuden tullen, ja sain ViNOn (Vihreiden Nuorten ja Opiskelijoiden liitto) poliittiseen ohjelmaan yhdessä Valtteri Tauben kanssa läpi kevään 2009 Joensuun liittokokouksessa läpi päihdepoliittisen kannanoton: "Päihdepolitiikassa on pyrittävä haittojen minimointiin. Nykyisin laittomien päihteiden käytöstä, hallussapidosta ja tuotannosta omaan käyttöön ei tule rangaista, sillä se vain vaikeuttaa päihdeongelmaisten hoitoon hakeutumista eikä vähennä merkittävästi päihteiden käyttöä. Päihdeongelmista kärsiville on tarjottava lisää hoitopaikkoja." http://vino.fi/lyhyitae-kantoja

Sami Kuupas

ViestiKirjoittaja Sami Kuupas » 7.12.2010 1:33

Koetan aina kertoa ihmisille, ettei hamppu ole ainakaan pahempi kuin alkoholi, vaan erittäin monikäyttöinen kasvi, etten ole ikinä kärsinyt krapulasta sen takia, eikä se ole tehnyt minusta mitään örkkiä sen kummemmin kuin jos en olisi sitä aikanaan kovastikin tykännyt pössytellä. Kaappihampuuseja tulee aikuisenakin vastaan silloin tällöin, mutta "kauhun ilmapiiri" estää monia meistä toteuttamasta omaan mielipäihteeseensä liittyviä harrastus- ja virkistyssuunnitelmia. Valitettavan usein normaaleihin ruokapöytäkeskusteluihin päätyy myös ihmisiä, joille sana kannabis aiheuttaa lähes psykoottisen vastaanvänkäystilan joka voi johtaa hyvin kiusallisiin väärinkäsityksiin --- aina sama virsi, huumeet ovat vaarallisia, koska ne ovat huumeita, ja ei meidän pyhä lakimme olisi kannabiksesta tehnyt huumetta, ellei siinä olisi Huumetta(R), minkä takia se on siis kielletty --- ja mitä lapsillekin käy, jne. ad infinitum.

Omille vanhemmille paljastin asian n. kymmenen vuotta sitten, siis kannabiksen käyttöni, menivät lukkoon ja unohtivat tunnustukseni parissa kuukaudessa. Sen jälkeen piti aina taas perustella näkemyksiään, ja aina sama vastaus "ethän enää" & "hyvä kun et jäänyt koukkuun", vaikka varmaan suunnilleen saman verran asiasta olen eläissäni kertonut kuin mitä mahtuu sanoja Paavo Väyrysen kaikkiin teoksiin yhteensä.

Siemeniä (teollisuushamppu) olen jakanut maksutta ihmisille, jotka ovat niitä hyvään tapaan istuttaneet mm. maanparannustarkoituksissa eri puolille planeettaa. Siitä tämä avatarakin siis alkunsa sai.
"Käyttäjät arvostavat kukkaa, koska se on niin hyvää ja puhdasta ainetta." - Komisario Ritva Elomaa

Mallioppilas

ViestiKirjoittaja Mallioppilas » 7.12.2010 10:59

jäämällä kiinni. ja vieläpä kahdesti. :lol:

Mikäli virheilmoitus on aiheeton tai ohje ei auttanut, voit ilmoittaa asiasta erillisellä vianraportoinnil

tampee

ViestiKirjoittaja tampee » 7.12.2010 12:08

Monet aina kertoo jollekin että kannabis on turvallisempi ja parempi kuin kannabis, tämä on täysin totta ja helposti huomattavissa seuraavana aamuna kun vertaa näitä kahta.
Mielestäni on tärkeää että porukalle kerrottaisiin miksi kannabis on oikeasti laiton, eli sen teollisuuspotentiaalista, mm. kuitu ja bensa( http://www.hempcar.org/ ), monet varmaan kun luulee että kannabis on laiton sen vaikutuksensa vuoksi.

gpaonwjear

ViestiKirjoittaja gpaonwjear » 8.12.2010 6:33

tampee kirjoitti:Monet aina kertoo jollekin että kannabis on turvallisempi ja parempi kuin kannabis, tämä on täysin totta ja helposti huomattavissa seuraavana aamuna kun vertaa näitä kahta.
Mielestäni on tärkeää että porukalle kerrottaisiin miksi kannabis on oikeasti laiton, eli sen teollisuuspotentiaalista, mm. kuitu ja bensa( http://www.hempcar.org/ ), monet varmaan kun luulee että kannabis on laiton sen vaikutuksensa vuoksi.

Kyllä mun mielestä se on laiton eniten sen vaikutuksiensa vuoksi, eihän se sovi et kaikki ois iloisia, terveitä, ajattelevaisia, väkivallattomia sodan vastustajia, eihän sotateollisuuttakaan silloin olis ja miten ihmeessä kaikki sit eläis täällä jos jotkut tietyt tahot ei tienais triljoonia päivässä tappamalla viattomia ihmisiä? eihän kukaan enää tappelis jos kaikilla ois tarpeeksi, miten ihmiset voisivat nauttia elämästä jos ne ei sais tappaa ja tapella ja tuntea olevansa ylivertaisia? siis sehän ois ihan kamalaa et kaikki ois kavereita keskenään ja auttais toisiaan, amerikkalaisetkaan ei vois enää ryöstää muilta valtioilta ja kaikkihan tietää että siitä seuraisi aivan järkyttävä asia joka on rauha maassa ja puutarhan hoito (maapallo).. Toki sen teollisuuspotentiaalikin on huomattava ja se on vain yksi syy miksi se on laitonta, mut kyl se mun mielestä on ne toiset vaikutukset syynä.

Niinja mitäkö olen tehnyt kannabiksen hyväksi? Hmmm no ottanut kasvin hengen kaveriksi ja vapauttanut kasveja savuna ilmaan :laugh: sit tietysti tarjonnu kavereille ja muutamille tuntemattomille..
omituisia aikoja ja vitunmoisia taikoja

Vanhahko Foorumilainen

ViestiKirjoittaja Vanhahko Foorumilainen » 10.12.2010 15:45

Olen EHKÄ kirjoittanut kyseisen Uusi Suomi -nimisen "Suomen luetuimman" verkkolehden Puheenvuoro-osiossa (jonne myös poliitikot toisinaan kirjoittelevat) julkaistun kirjoituksen, josta tykkää Facebookissa yli 3000 ihmistä:

http://nettoveronmaksaja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/53824-tyottomat-nuoret-kasvattakaa-ja-myykaa-kannabista-ja-tienatkaa-tuhansia-euroja-kuukaudessa-ver

Tällä tavalla olen osaltani vaikuttanut kannabiksen kieltolain kritisoimiseen tai ainakin olen tuonut esiin melko selkeästi valtion kaksinaamaisuuden sekä kannabiksen kieltolain järjettömyyden. Olen käyttänyt kirjoituksessa myös neutraaleja lähdetietoja sekä ottanut myös mukaan erittäin asiallisesti mediassa esiintyvän Timo Haaran tapauksen.

Jos kannatat kirjoitusta, niin lisää ASIALLINEN kommenttisi kyseiseen kirjoitukseen, koska se on ollut nyt pari päivää palstan ykkösenä, vaikka itse kirjoitus on yli viikon vanha. Mitä kauemmin se pysyy ykkösenä, sitä enemmän arvoa sillä on.

Mei

ViestiKirjoittaja Mei » 28.12.2010 10:00

Respectini sinulle "Vanhahko Foorumilainen", eksyin nimittäin lukemaan tuota kirjoitusta toissapäivänä ja oli kyllä miellyttävää luettavaa.

Itse olen suunnannut voimavarani tuttavapiirin, sekä heidän läheistensä käsitysten muuttamiseen, ja keskittynyt rauhallisesti opettamaan totuutta huumevalistuksen pahasti aivopesemille henkilöille. Olen onnistunut tehtävässäni, mutta työ jatkuu yhä.

Havitatti kirjoitti:...
Sama homma, koulussa semmoinen väittely luokan edessä. Aiheena oli mietojen huumeiden laillistaminen ja mielestäni onnistuin/onnistuttiin aika hyvin kumoamaan vastapuolen argumentit yms. :)

Tämä myöskin täällä. Yhteiskuntaopissa lukiossa tuli joskus vuonna nakki aihe puheeksi ja uskalsin nousta korjaamaan argumentteja :)

Olen osallistunut myös hamppumarsseille.

G4Z0

ViestiKirjoittaja G4Z0 » 28.12.2010 11:48

Välillä kiivaammin ja välillä vähemmän kiivaammin on kyllä käyty keskustelua ties kenen kanssa.
Jukka, maan kaunein kukka ;)

CBDaniel

ViestiKirjoittaja CBDaniel » 14.4.2011 0:00

jooo...elikkäs
+alkanut suojella kaikkea elollista
+alkanut kunnioittamaan luontoa täysin uudella tavalla
+lopettanut alkoholin käytön
+heitellyt hampunsiemeniä ympäri maita 8)
+lopettanut tupakan polttamisen(vaikka paha se on sanoo ei imuille joissa on hiukan tupakkaa seassa kaverin tarjoamana :foil: )
+valistanut monia ihmisiä kannabiksen hyödyistä sekä haitoista hyötyyn nähden
+tarjonnut kannabista ensikertalaisille jotka ovat alkaneet käyttämään kannabista alkoholin sijaan
+lukenut kaiken irti saatavan tiedon kannabiksen juuria myöten jotta pystyisin keskustelemaan asiallisesti ja esittämään faktoja ja arvoja liittyen kannabikseen.
+EN OSTA PL :lol:
+olen aina mukava ihmisille jotka ovat polttaneet paljon eivätkä välttämättä ole kovin toiminta kykyisiä :lohtu:
....
jotenkin tuntuu hirveen pieneltä mitä ihminen voi tehdä kannabiksen eteen siihen nähden mitä kannabis tekee ihmiselle :think:
kasvin hoivaamisesta curetuksen myötä piipunpesälliseen asti koko yhteinen matka on terapeuttinen ja aina ainutlaatuinen..no joo alko menee off-topic mut enivei kunnioittakaa tota kasvia ja hyötykäyttäkää kasvi vartta myöten :yes:
sticksien pureskelu<3

Palaa sivulle “Politiikka ja media”