:Neiti A ja herra H ovat nuoria ihmisiä, A käyttää amfetamiinia ja H kannabista jo vuosien ajan. Kumpikin yrittää päästä aineista eroo mutta se ei ole helppoa. Kamaa saa suunnilleen joka paikasta ja vanhoista kuvioista on vaikea päästä eroon. Pelkkää paskaa vaan, aina saa olla hankkimassa rahaa aineisiin.
Toimittaja kysyy H:lta ovatko huumeiden käyttäjät pelottavia johon H tokaisee vaan että olenko mä muka pelottavan näköinen. Ei hasiksen käyttäjä ole kenellekään vaaraksi, enemmän sitä on tullut kännissä hölmöiltyä...
Herra H tuli katkaisuhoidosta (kannabis) viikko sitten mutta jo muutaman päivän päästä joutui takaisin. Uskoo kuitenkin pääsevänsä kannabis riippuvuudesta eroon.
Jutussa myös käyttäjät antoivat erittäin huonon arvosanan koulun huumevalistukselle
-The end-
Vähän omituista tekstiä taas toimittajalta, piri ohitettiin lähes kokonaan ja sitten otettiin puheeksi kannabis vieroitus. Edelleen ihmettelen miten siitä vieroitetaan ja miten siihen vieroitukseen joutuu sitten niin nopeasti takaisin. Eihän se mikään opiaatti tms ole kuitenkaan. Kaikkihan tietää kannabiksen koukuttavuuden verrattuna valtapäihteisiin, ainakin tällä palstalla näin oletan.
Itse olen ollut lehdistön haastateltavana muutamaan otteeseen ja tiedän että tuollaisen jutun kyhäämiseen ei mene montaa minuuttia haastattelussa, toimittaja kyselee ympäripyöreitä ja kirjoittaa muutaman muistiinpanon ja sitten omasta päästään keksii tekstin lopullisen asun ja lopulta itsekin ihmettelen että noinko mä muka sanoin kun luen valmiin jutun lehdestä.
Jos jutun haastateltavat tunnistavat itsensä täällä niin voisitteko ystävällisesti valottaa miten se haastattelu oikein sujui?