Eräästä lehdestä, ei siis hampun lehdestä vaan paperi

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
anonyymix

Eräästä lehdestä, ei siis hampun lehdestä vaan paperi

ViestiKirjoittaja anonyymix » 11.6.2004 10:31

Kirjoitampa tähän otteita eräästä lehdestä ilman lupaa joten syyllistyn ehkä rikokseen joten muuttelen alkuperäistä kirjoitusasua :)

:Neiti A ja herra H ovat nuoria ihmisiä, A käyttää amfetamiinia ja H kannabista jo vuosien ajan. Kumpikin yrittää päästä aineista eroo mutta se ei ole helppoa. Kamaa saa suunnilleen joka paikasta ja vanhoista kuvioista on vaikea päästä eroon. Pelkkää paskaa vaan, aina saa olla hankkimassa rahaa aineisiin.
Toimittaja kysyy H:lta ovatko huumeiden käyttäjät pelottavia johon H tokaisee vaan että olenko mä muka pelottavan näköinen. Ei hasiksen käyttäjä ole kenellekään vaaraksi, enemmän sitä on tullut kännissä hölmöiltyä...

Herra H tuli katkaisuhoidosta (kannabis) viikko sitten mutta jo muutaman päivän päästä joutui takaisin. Uskoo kuitenkin pääsevänsä kannabis riippuvuudesta eroon.
Jutussa myös käyttäjät antoivat erittäin huonon arvosanan koulun huumevalistukselle

-The end-

Vähän omituista tekstiä taas toimittajalta, piri ohitettiin lähes kokonaan ja sitten otettiin puheeksi kannabis vieroitus. Edelleen ihmettelen miten siitä vieroitetaan ja miten siihen vieroitukseen joutuu sitten niin nopeasti takaisin. Eihän se mikään opiaatti tms ole kuitenkaan. Kaikkihan tietää kannabiksen koukuttavuuden verrattuna valtapäihteisiin, ainakin tällä palstalla näin oletan.

Itse olen ollut lehdistön haastateltavana muutamaan otteeseen ja tiedän että tuollaisen jutun kyhäämiseen ei mene montaa minuuttia haastattelussa, toimittaja kyselee ympäripyöreitä ja kirjoittaa muutaman muistiinpanon ja sitten omasta päästään keksii tekstin lopullisen asun ja lopulta itsekin ihmettelen että noinko mä muka sanoin kun luen valmiin jutun lehdestä. :foil:

Jos jutun haastateltavat tunnistavat itsensä täällä niin voisitteko ystävällisesti valottaa miten se haastattelu oikein sujui? :roll:
Pitääkö sitä pirun disclaimeria hakata aina kahteen kertaan ennenkuin pääsee sisään! :evil:

Zara

Re: Eräästä lehdestä, ei siis hampun lehdestä vaan paperi

ViestiKirjoittaja Zara » 11.6.2004 10:50

Luin kyseisen jutun kyseisestä lehdestä. Molemmat haastateltavathan ovat varsin nuoria, 17-vuotiaita. Pystyn hyvin arvaamaan mistä kaupunginosasta tuo Herra H on kotoisin, enkä yhtään ihmettele jos on ongelmia "diilereitten" kanssa. Varmaan on Herralla ongelmia myös perheen kanssa.

Ärsyttää vaan toimittajan tapa puhua kannabiksesta "aineena" ja se, että "huumeidenkäyttäjien" ystävyyssuhteet eivät olisi aitoja: (Herra H) "Se on sellasta pelkkää kusettamista. Koko ajan saa olla kusettamassa jotain, että saa itselleen rahaa."

17-vuotias Herra H saa mun puolesta muuttaa tästä kaupungista mahdollisimman kauas (ja aikoo sen myös jutun mukaan tehdä). Taas hyvä esimerkki siitä, miksei päihteet ole hyväksi alaikäisille.

Cafe del Mar

ViestiKirjoittaja Cafe del Mar » 11.6.2004 11:59

mun järkeeni ei käy että kuinka kukaan voisi tarvita vieroitushoitoa kannabiksesta???
itselläni ei ainakaan oo ollu ikinä mitään ongelmia pitää taukoo...

budbundy

ViestiKirjoittaja budbundy » 11.6.2004 12:27

^^
Aivan. Kun ei siihen jää edes koukkuun, siis fyysisesti ainakaan.

Inkognito

ViestiKirjoittaja Inkognito » 11.6.2004 12:33

budbundy kirjoitti:^^

Kyllä kannabikseen voi riippuvuus kehittyä. Eikai siitä ole epäselvyyttä. Taisi olla noin yksi kymmenestä, eli lähes yhtä yleistä kuin alkoholinkin suhteen

budbundy

ViestiKirjoittaja budbundy » 11.6.2004 12:36

Vuosia olen jo polttanut päivittäin eikä nytkään tee tiukkaa olla polttamatta vaikka olen hirveessä darrassa...olen onnellinen poikkeus siis. :)
Rauhaa...

Inkognito

ViestiKirjoittaja Inkognito » 11.6.2004 12:38

budbundy kirjoitti:Vuosia olen jo polttanut päivittäin eikä nytkään tee tiukkaa olla polttamatta vaikka olen hirveessä darrassa...olen onnellinen poikkeus siis. :)
Rauhaa...

Olet yksi niistä yhdeksästä. ;)

Riippuvuus tosin selviää siten että lopetat käyttämisen kokonaan. Jos et pysty, ja tunnet vielä häpeää retkahtaessasi uudeleen, riippuvuus on aika selvä.

Kysy itseltäsi, miksi poltan päivittäin? Jos et kykene vastamaan järkevästi, niin kyseessä todennäköisesti on tapariippuvuus.
Viimeksi muokannut Inkognito, 11.6.2004 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 11.6.2004 12:39

budbundy kirjoitti:Vuosia olen jo polttanut päivittäin eikä nytkään tee tiukkaa olla polttamatta vaikka olen hirveessä darrassa...olen onnellinen poikkeus siis. :)
Rauhaa...

No jos kysyt tilastontekijältä, niin tuo tulkitaan vahvaksi riippuvuudeksi :)
Maksa pomon liksat pomo maksaa verot/
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...

anonyymix

ViestiKirjoittaja anonyymix » 11.6.2004 12:41

Cafe del Mar kirjoitti:mun järkeeni ei käy että kuinka kukaan voisi tarvita vieroitushoitoa kannabiksesta???
itselläni ei ainakaan oo ollu ikinä mitään ongelmia pitää taukoo...

Samaa ihmettelen itsekin ja moni muu! Subutexiä ja diapamiako ne tyrkkää.. :lol:
Pitääkö sitä pirun disclaimeria hakata aina kahteen kertaan ennenkuin pääsee sisään! :evil:

Cafe del Mar

ViestiKirjoittaja Cafe del Mar » 11.6.2004 13:05

pakko olla pirin takia...
monta vuotta kans menny päivittäin ja joutu pitää 6kk taukoo eikä mitään ongelmaa.tuntuu olevan vaan tapa.
oon enemmän riippuvainen kahvistakin...

budbundy

ViestiKirjoittaja budbundy » 11.6.2004 14:08

Inkognito kirjoitti:
Rauhaa...

Riippuvuus tosin selviää siten että lopetat käyttämisen kokonaan. Jos et pysty, ja tunnet vielä häpeää retkahtaessasi uudeleen, riippuvuus on aika selvä.

Kysy itseltäsi, miksi poltan päivittäin? Jos et kykene vastamaan järkevästi, niin kyseessä todennäköisesti on tapariippuvuus.

Enkä kysy, siksi poltan kun maistuu hyvälle ja tuilee hyvä mieli :)

Yjin

ViestiKirjoittaja Yjin » 11.6.2004 15:50

budbundy kirjoitti:
Inkognito kirjoitti:
Rauhaa...

No huhuhuhuuhuhhuuuuu oot vuosia polttanu päivittäin niin mistä ees
tiedät miten pahasti oot koukussa kun et oo piettänyt selvää päivää/aamua/iltaa/yötä?

Olet vakavasti riippuvainen narkomaani nisti.
ei...

Habibi

ViestiKirjoittaja Habibi » 11.6.2004 16:27

budbundy kirjoitti:^^

En sitten tiedä että onko tää fyysistä vai psyykkistä, mutta itselläni oli eilen ensimmäinen savuton päivä liian pitkään aikaan ja toistui sama kuin aina ennekin taukojen ensimmäisillä päivillä: uni ei tule, ei sitten millään. Menin nukkumaan joskus kahden ja kolmen välillä, ja viimeisen kerran katsoin kelloa 5.30.
Onneksi tätä tosiaan tapahtuu vain taukojen ensimmäisillä päivillä. Muutaman päivän savuttomuuden jälkeen nukahtamisongelmat taas häviävät.

repemon

ViestiKirjoittaja repemon » 11.6.2004 17:27

Minä kuten monet muutkin päivittäispolttelijat saattavat ehkä ajatella että miksi EI polttaisi päivittäin? Toleranssin kehityttyä korkealle jumi-olotilaa ei kauheasti pääse syntymään, ja "päihtynyttä" olotilaa ei voi missään määrin verrata satunnaispolttelijan saamaan olotilaan :)
"When time stops, evil ones will be pointed out for all to see"

early pearl

ViestiKirjoittaja early pearl » 11.6.2004 18:20

:cry: tänään 11.6 puhuttiin mtv3.n aamuohjelmassa festareiden huumeiden käytöstä ja siitä miten nopeaan kannabikseen muodostuu riippuvuus.. (disinformation shown by the media...) siinä oli joku punasen ristin työntekijä jota ne haastatteli, se puhu vaan huumeista niin ne toimittajat oikeen korosti joka kohdassa sanaa kannabis ja se työntekijäkin sano lopuksi:"onhan kärpässienikin luonnontuote, mutta tappaa.." joku tuulipukukansalainen sai tästäkin varmasti kuvan että hamppu tappaa.(the shit that weed kills) :evil:
tämä nyt on aika selvä juttu mutta muistutan. Muodostakaa omat mielipiteenne kokemuksien kautta, älkää imekö kaikkea mitä uutissa sanotaan 100% totuutena vaan kyseenalaistakaa. Kaikki mitä kirjoissa ja lehdissä lukee ei todellakaan ole totta. järki(ei äly) käteen kaikessa, älkää kulkeko muiden jalanjälkiä vaan painakaa omanne. voi vitsi mitä saarnaa tulee taas kun ei ole polttanu pitkään aikaan :shock:

budbundy

ViestiKirjoittaja budbundy » 11.6.2004 18:30

Yjin kirjoitti:
budbundy kirjoitti:
Inkognito kirjoitti:
Rauhaa...

No huhuhuhuuhuhhuuuuu oot vuosia polttanu päivittäin niin mistä ees
tiedät miten pahasti oot koukussa kun et oo piettänyt selvää päivää/aamua/iltaa/yötä?

Olet vakavasti riippuvainen narkomaani nisti.

Kiitos kehuista, jumalan poika, olet oikeassa, lähden katkolle, tuutko mukaan, olisi kiva muutenkin tavata. :) ihan vaan iloisen rupattelun merkeissä. :)
Viimeksi muokannut budbundy, 11.6.2004 20:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

budbundy

ViestiKirjoittaja budbundy » 11.6.2004 18:49

Hau.
Viimeksi muokannut budbundy, 11.6.2004 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

budbundy

ViestiKirjoittaja budbundy » 11.6.2004 18:58

Ihanaa.
Viimeksi muokannut budbundy, 11.6.2004 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Inkognito

ViestiKirjoittaja Inkognito » 11.6.2004 19:27

budbundy kirjoitti:Sori ei riitä huumorintaju enää, en mä katoo, onhan niitä muita sivustoja joilla ei tollasia pelle kuten yjin ole...vastavaanlaisten aasien takia deletoin og:n nickin aikanaan ja nyt tää...tuun takasin kuin saatana jeesus sitten kun siltä tuntuu, sillä välin tervetuloa vaikka icmag:iin keskustelemaan asiallisetsi ilman trollei.

Ottipas kaverilla kovaa hermon päälle kun joku trolli-hengessä sanoi nistiksi.

Nisti = Narkkis = Narkomaani = Narkomania

Narko = Huumausaine
Mania = Pakkomielle, Pakonomainen tarve

Sit kukin voi itsekseen mietiskellä mikä luokitellaan maaniseksi. Huumausainehan se kannabis on, niinkuin alkoholikin.

budbundy

ViestiKirjoittaja budbundy » 11.6.2004 19:31

Pusipusi kaveri! Haleja!
Viimeksi muokannut budbundy, 11.6.2004 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”